PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Helaas niks meer te zien net, vandaag wordt ik gebeld door een gynaecoloog, mijn eigen is er weer eens niet, en dan hoor ik hoe verder, of nog een keer ophogen of afbreken en dan een ander middel. Heb echt weer een rotdag vandaag, ik was zo hoopvol na vrijdag...

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @blondie ach nee he.. Dan zakt je de moed toch weer in de schoenen he..ik zou zelf hopen op ophogen ipv afbreken. Afbreken voelt helemaal als game over. Knuffel!!!

3. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Wat balen!! Op welke CD zit je nu? En hoe lang spuit je nu 150IE?

Nu vind ik het wel lullig voor jou. Hier sinds vorige week maandag 150 gaan spuiten en vandaag een follikel van 21,5mm dus mag dadelijk pregnyl zetten!

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Yes! Satijn! M'n vingers doen er zeer van maar het duimen heeft dus geholpen! Even klussen en dan lekker op het wachtbankje. Fijn voor je!!

5. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik zit nu op cd22 en 5 dagen 150IE. Gelukkig gaat het bij jouw wel goed Satijnvlinder!

6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Heeft iemand wel eens gehoord van een hormoonpompje? Ik zie dat nl wel eens voorbij komen. Ik ben nl bang dat gonal f bijvoorbeeld ook niks zal doen. Aangezien ik na 5 keer clomid en nu menopur 150IE gewoon niet reageer. Stom rotlichaam...

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Blondie685: Je zit wel nog maar op cyclus dag 22 hé meid. Nog niet opgeven, dit is nog zeer vroeg! Ik moest 150 menopur spuiten + 75 Puregon en dit wekenlang om eisprong te krijgen op dag 50. In hormonenbehandeling had ik telkens eisprong pas tussen dag 30 en dag 50. Dus deze ronde is nog lang niet verloren. Er zijn ook nog veel opties: hormonen mixen, leo operatie, IVM (in vitro maturatie),... Kop op meid! De moed niet laten zakken. Het lukt wel!

Satijnvlinder: Super goed nieuws! Doe je het nu natuurlijk verder of IUI? Veel succes de komende dagen :D En daarna het wachtbankje, spannend! Ik blijf duimen!

Mamba: Fijn dat het al aan één vriendin kon vertellen. Ik heb het ook enkel aan mijn beste vriendin verteld, zo kon ik er ook met iemand anders over praten want ik maak mijn eigen man gek in afwachting van die eerste echo ;)

8. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Dank je voor je bemoedigden woorden esther. Ik vind zelf ook dat het nog kort is maar in het ziekenhuis zijn ze zo negatief ze willen zo vast houden aan een cyclus van 28 dagen. Voordat ik aan de pil ging had ik een cyclus van twee maanden.

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Spuiten ben ik niet in thuis, maar ik heb wel meerdere succesverhalen gelezen. Ook pas na cd22. Dus nog niet opgeven blondie!

@esther het is heel fijn om het idd met iemand te delen behalve je eigen man. Mijn man is nog heel voorzichtig, zei vorige week zelfs dat hij nog niet echt blij durfde te zijn. Nu is hij dat wel hoor, maar vrouwen onder elkaar kunnen heel anders erover praten :)

10. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik ben net gebeld, en ze wil het toch nog gaan aankijken met de 150IE, omdat je met pcos vaak een lange aanloop nodig hebt en als we nu te snel gaan ophogen is ze bang dat er overstimulatie komt. Nu hopen dat die dwarse eitjes van mij eens gaan luisteren.

11. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik zit vandaag op CD 43 en heb vandaag pregnyl gezet, bij mij sloeg de 150 IE wel snel aan. Maar bij menopur bij mijn dochter heb ik 1,5 week 150IE gespoten ;) Dus ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je. Ik had nu Gonal-F en ging dus nog langzamer dan menopur ;)

12. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja ik spuit nu pas 5 dagen 150IE dus wie weet over nog een paar dagen, er was vrijdag toch echt eentje te zien die richting de 11 mm ging maar vandaag was die weer weg helaas. Je verhaal is hoopvol!

13. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hello dames!
    Mamba!wat lees ik???Gefeliciteerd meid! en ook nog spontaan? wauw! hoe voel je je?

Hoe is het met de rest? jullie schrijven veel :D ik moet nog lezen..

@Jess: Ik lees jouw verhaal en klinkt net als die van mij. Alleen kan ik niet begrijpen waarom je arts zo lang doorging met Gonal-f. Ik heb gonal-f ook gebruikt, maar 3 rondes. Ik heb ook wat overgewicht maar niet super veel. Na 3 rondes clomid en gonal-f heeft mijn arts de leo behandeling bij mij gedaan. Heeft jouw arts dat besproken met jou?

@Esther kan me voorstellen dat je het wel aan je beste vriendin wou vertellen :) heb je nog zo een eetlust? niet misselijk??

Never lose hope & Mofantje: Ik mis jullie! en ben benieuwd hoe het gaat! Ellez? hoe is het met jou?

Hier goed, druk met de laatste dingetjes voor school en solliciteren! Na een lange tijd(tenminste zo voelt het voor mij) ben ik weer in de MMM. Ik begin morgen op cd 3 met clomid!!ben zo benieuwd hoe mijn eitjes gaan reageren nu na de Leo behandeling..echo is waarschijnlijk 29-01 dus ben aan het aftellen :D

14. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Gelukkig ;) Ik moet eerlijk zeggen dat ik me heel erg vast hield aan de 2 cyclussen van dochter, dus toen ik over de 37 ging was ik op zijn zachts gezegd best pissig op mijn lijf!!

15. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @leentje! You're back! Dankjewel meissie, echt een wonder ja! Idd van nlh, mofantje en elles horen we niets meer :( nlh had het wel aangegeven natuurlijk.. Fijn dat je weer met een nieuwe ronde hebt kunnen beginnen. Geeft toch weer een fmgoed gevoel als je weer actie kunt ondernemen. Dan hebben wij op dezelfde dag een echo! Ik hoop dat we allebei wat moois zien wat we wensen!

@satijnvlinder zo. Je hebt je plicht gedaan? :p hahaha! Nu lekker op het wachtbankje

16. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hey iui dames!

Hier inmiddels cd 8, donderdag de fm. Maar nu even een vraagje nog steeds spotting al 4 dagen.. vind het zo vaag.. is dit iets wat ik zou moeten bespreken met de gyn?

Hoe kip lekker ik me vorige keer voelde hoe beroerd nu. Ikslaap echt gigantisch slecht, heel de dag pijn in mijn buik en koppijn. Hopelijk gewoon wat onder de lede en niet vade gonal f!

17. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad jammer dat we Mofantje, never lose hope en Ellez niet meer horen...

Blondie: Goed zo dat ze toch verder gaan met de behandeling. Met PCOS mogen ze echt niet uitgaan van cyclus 28 dagen (zelfs met hormonen).

Satijnvlinder: Het heeft lang geduurd, maar hopelijk word je nu toch beloond :) Niet teveel last van de pregnyl? Ik had daar de laatste keer echt veel bijwerkigen van.

Leentje: Sinds eergisteren heeft de eetlust plaats gemaakt voor misselijkheid. Al twee dagen voortdurend misselijk, echt geen aangenaam gevoel. Geeft wel bevestiging dat ik zwanger ben natuurlijk, maar toch is het niet fijn dat ik me voortdurend zo rot voel. Goed dat jij terug start met hormonen, beter niet te lang wachten na de LEO want de effecten van de LEO blijven maar 6 maanden. Ben je zelf ongesteld geworden sinds de LEO?

Rosalyn: Die spotting kan geen kwaad, je kan dat zeggen tegen gyn en die gaat hetzelfde zeggen. Ik heb altijd nog bloedverlies gehad tot cyclusdag 20 de laatste rondes. Komt omdat je door de hormonen meer baarmoederslijmvlies opbouwt en dat moet er dus terug uit. Veel beterschap!

18. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Nou ja ik heb geen puf en ik ben misselijk wanneer ik te lang niet eet :(

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @rosalyn weet je mijn berichtje van laatst nog? Ik had ook bruin/rozeverlies. Ongeveer 8 dagen lang. Normaal ben ik 4 dagen ongi. Maar dat was wel mijn eerste ronde met ei! Dus hoeft niets te zeggen..

20. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    @Satijn: Spannend op het wachtbankje :) ik duim voor je meid!
    @Mamba: Ik merk dat ik weer opgeladen ben! voel me fit en goed om er weer tegenaan te gaan!
    @Esther: Oh nee :( hoop dat je misselijkheid snel over is! wel goed blijven drinken

Deel Deze Pagina