PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Sorry ladies, mijn computer was super traag. Kreeg reclame op de achtergrond.. had een vraagje voor de iui dames. Hoe beslist de gyn of je iui krijgt? ik heb nu zoiets van als clomid mij toch gaat helpen dan kan ik beter een iui krijgen want de kansen zijn groter dan. Probleem nu is dat ik haar pas op de 29ste zie en dan ben ik op cd13. Als uit de fm blijkt dat mijn eitjes aan het groeien zijn kan ik nog een iui inplannen? ik geloof best dat het ook op de ouderwets manier kan, maar vind dat de iui de kansen kunnen vergroten...Of wachten dan maar op de volgende ronde als deze ronde niet succesvol is? Wil er ook niet te veel aan denken maar toch denk ik eraan ha ha ha..

2. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Leentje, ik ben even kwijt of jou partner een zaad test heeft gehad? Bij ons bleek daaruit dat IUI bijvoorbeeld niet nodig was. Ik zou de gyn even bellen voor advies, maar meestal word het vlak van te voren aan de hand van een echo besloten wanneer de IUI plaats vind, dan moet je de ochtend zijn goedje inleveren en dan gaan ze de "goede" zwemmers selecteren en dan kan jij een paar uur later terug komen en word het ingebracht. Dat is vaak echt uhm uren a dag van te voren beslissen. Maar zou wel ff bellen wat ze er van denken bij de gyn en of de afspraak dan niet eerder kan!!

3. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Dank je wel Satijn voor jouw bericht. Hij heeft een zaadtest gedaan en dat was goed maar ik dacht dat ze ook iui doen als je weinig of geen kansen hebt gehad. Ik heb net een mailtje gestuurd dus hopelijk belt de gyn mij morgen.

4. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geweest voor gesprek voor de mensen die benieuwd zijn helaas geen andere medicatie toch weer aan gonal f ze vinden dat allemaal zelfde is nog 3 rondes als niet lukt dan over op ivf over 3 maanden.

5. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Jeetje wat frustrerend. Nou ik kreeg ook te horen ja maar het is hetzelfde zucht. Hier gingen ze wel verder kijken. Maar goed ik ben deze keer mondiger ;)

6. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik reageer extreem heftig op al die dingen zelfs bij lage dosering maar ik heb gewoon bij gonal f wel eitjes groeien bij 50e zelfs overstimulatie. Helaas nog 3 rondes door en dan over op ivf mag geen ander traject vanwege mijn diabetes die erbij heb insuline pomp en mag dus niet alles hebben van medicatie zit daar ook mee. Nu 3 maanden afvallen en 3 rondes proberen en dan over op ivf dus hoop dat uiteindelijk gaat lukken.

7. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zet wel door 3 rondes en dan als niet lukt. Want dit ben spuug zat heb goed duidelijk gemaakt want ben moeilijk te stimuleren heb snel over stimulatie ook met gonal f

8. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Dat hoor ik met gonal-F indd vaak. Bij mij duurde het erg lang 42 dagen gespoten :(

9. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 8 dagen gonal f 75eh gespoten, 2 eitjes gerijpt van 15,5 en 22mm.
    Vanmiddag pregnyl gespoten. Morgenochtend inseminatie 2e iui

10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @jess jemig er wordt weer lekker meegedacht... Ben je het er zelf mee eens? Wat knap van je dat je zo aan jezelf werkt! Super!

Hier vandaag half 6 m'n bed uit. Lang geleden dat ik dat deed! Drukke weken met vandaag een studiedag op anderhalf uur rijden afstand. Niet erg zo'n drukke tijd, dat doodt de wachttijd :)

11. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik zei al tegen mijn man jippie vanaf morgen 6 dagen werken!! Dan is die wachttijd tot 5 februari weer wat minder "zwaar" en na die dagen heb ik het druk met naar CB en voorbereiding verjaardag van dochterlief!

Succes mamba vandaag! Hier ook zo vroeg op ;)

12. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leentje: Mijn man zijn zaad is ook goed, maar bij ons gingen ze toch voor IUI omdat ik zo moeilijk en zo weinig een eisprong heb, dat als ik dan een eisprong heb, ze de kansen maximaal willen gebruiken. En IUI is net iets meer kans dan natuurlijk. Bij ons heeft het duidelijk gewerkt!

Jess30: Pf wat erg dat ze jullie allemaal zo doen wachten in Nederland. Hier wordt er onmiddellijk naar iets anders gezocht als iets niet werkt en worden er geen maanden gewacht. Voor IVF heb je trouwens ook rijpe follikels nodig, dus daarvoor kwam ik zelfs niet in aanmerking. Ik mocht wel starten met IVM (in vitro maturatie) waarbij ze onrijpe eitjes plukken. Is echt goede techniek voor vrouwen die zeer moeilijk te stimuleren zijn. De ronde voor ik hiermee ging starten, was ik zwanger.

Lia86: Mooi netjes, perfect cyclus lijkt mij? Na 8 dagen spuiten zo een mooi resultaat! Daar kan ik alleen maar van dromen. Succes ermee!

Satijnvlinder: Goed dat je mondig bent! Is echt nodig in de MMM...

13. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Helaas wel Esther anders doen ze maar wat.

Hoe gaat het met jou?

Nou ik heb geloof ik de eisprong vanmorgen gehad. Spierpijn gevoel in mijn buik nu en vanmorgen in bed kon ik amper draaien :$ Gisteren een testje gedaan grappig te zien die pregnyl in je lichaam ;)

14. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Beter nieuws vandaag! Rechts 1 van 10mm en links 2 van 11mm! Ze hebben het deze keer zelfs opgeschreven! Nu vrijdag terug.

15. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Jeej Blondie, goed nieuws! Op welke cd zit je nu?

16. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Yeah hopelijk groeit het mooi door!

17. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @ rosalyn ik zit nu op CD 24. En nu 7 dagen 150 IE.

18. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ben niet ee eens maar goed in tussen tijd nog wat kg's eraf proberen te krijgen heb gezegd 3 maanden en dan wil ik echt ivf en zijn akkoord dus kan in tussen tijd nog wel met dit door al geloof ik er niet meer in zet toch door.

19. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed nieuws :) hopelijk groeien ze verder door!

20. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja ik maak die 3 maanden af en dan over op ivf richt mijn ogen daar op die 3 maanden moeten wel sneller voorbij gaan want anders duurt nog lang. Wel fijn dat je zwanger bent geworden voordat je dat andere traject in zou gaan. En gaat alles goed tot nu toe met je zwangerschap?

Deel Deze Pagina