@leentje, haha ja ik heb er al weer 2 ingepland. Volgende week woensdag en volgende week vrijdag. Ze zei dan plannen we ook gelijk de vrijdag, en als je hem niet nodig hebt gooien we de afspraak er gewoon weer uit. Ik zei nou daar zou ik heeeeeel raar van op kijken aangezien ik normaal heel lang moet prikken. Waar op ze zei; dan vieren we een feestje haha. Dus ik kwam er eigenlijk wel vrolijk vandaan. Ze had ook wel vertrouwen in mijn lichaam en dat geeft mij wel een goed gevoel, ookal weet ze natuurlijk niet wat er gaat gebeuren. Dat vertrouwen heb je soms wel hard nodig Ach we zullen zien! Geloof nog steeds in wonderen, en ik duim dat wij allemaal een wonder mogen krijgen
Met zwetende handen maar de spuit zit er weer in! Ging allemaal goed maar vond het gewoon weer heel spannend. Was gewoon weer een beetje trots op mezelf haha. En straks is het weer heel normaal,.. Even inkomen Hoe gaat het met iedereen? Liefs
@Never lose hope: Ja, ik heb mijn gyn al gesproken over die lange maandstonden. Maar daar valt niets aan te doen. Vroeger had ik maandstonden van 5 tot 7 dagen. Sinds ik in de MMM zit is dit van 12 tot 20 dagen soms. Is zeer vervelend, maar valt niet aan te doen. En ik doe inderdaad mijn best om optimistisch te blijven. De teleurstellingen zijn zwaar en soms wil ik gewoon in bed kruipen en potje huilen, maar het hoofdje laten hangen helpt ook niet... Het leven gaat door... Goed dat je gewicht nu ook goed is. Nu vol goede moed de prikken zetten en follikelmetingen doorstaan. Je komt er wel door! @Sillie85: Welkom! Ik duim voor jou dat Gonal je meer succes geeft dan Clomid. Wat vervelend dat ze jou toch zo lang hebben laten aanmodderen met die Clomid. Hopelijk nu vlug meer geluk! @Leentje101: Ik vind zo'n operatie toch ook wat eng. Ik ben wel al één keer onder narcose geweest en dat viel best mee. Maar blijft toch eng om het nu nog eens te doen. Ik laat je weten wat mijn gyn zegt op 28 oktober. Jij al datum voor afspraak? Heb jij ook soms last van lange maandstonden door dik bms?
@ Esther, vervelend dat er niks aan te doen valt! Ik vind het allemaal maar knap van je hoor! Knuffel en ik hoop dat de Leo zowel bij jou als bij leentje, gaat helpen! Ik vond dit op internet: Lotgenoten.... Lotgenoten ,liever niet gehad natuurlijk, maar dat ze er zijn. Zo veel begrip,zoveel herkenning, het zelfde verdriet, de zelfde pijn. Een rots in de branding op elk moment , als het even niet meer gaat. Een lief woord,een luisterend oor,of iemand die even met je praat. Het niet steeds weer uit te hoeven leggen wat je dagelijks voelt. Niet ongevraagd advies of medelijden. Nee alleen een blik of enkel woord en de ander weet exacht wat ik bedoel. Dat is de stem die mij er door helpt , geloof me dat helpt een heleboel. ----/// Ik vond hem wel mooi!
Never lose hope: Heel mooi! Ik ben ook zo dankbaar voor dit forum! De enige plek waar ik begrepen word. Ik kan ook mijn hart luchten aan mijn beste vriendin of mijn moeder, maar die hebben dit nooit meegemaakt en hoe lief ze ook zijn, ze begrijpen het niet. Zeer dankbaar voor jullie hier !
Esther, lastig he als je het gevoel hebt dat het niet aan slaat. Dat had ik hier ook heel erg. Mooie aan mijn verhaal is dat we nu voor een Brusje gaan en onze dochter 20 maandje is nu Succes alle meiden die "diep" in de MMM zitten nu.
Hoi allemaal, @Never lose hope: wat goed meid! ja is wel wennen met spuiten maar als je een paar keer hebt gedaan valt het mee.Spannend! @Esther: Ik heb mijn gesprek op 3 november dan hoor ik meer, dus nog even wachten. Maar jij gaat al eerder dus ben benieuwd!Ik heb wel een paar vragen voor mijn arts dus gelukkig is er genoeg tijd om die te stellen. Ik heb niet zo een lange maandstonden moet ik zeggen.Gewoon 5 of 6 dagen meestal, maar altijd in de eerste 2 dagen heel zwaar.Echt vervelend zo een lange periode Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik heel veel steun krijg van jullie. Zoveel vrouwen met verschillende verhalen! veel liefs voor jullie en een goed weekend alvast.xoxo
Esther hmmm als ik zo'n lange maandstonden had gaven ze mij wel eens speciale tabletjes, maar weet net hoe dat in België zit, heb begrepen dat daar alles net iets anders is. Hier trouwens 2 jaar en 3,5 maand over onze dochter gedaan
Satijnvlinder, jij hebt ook lang moeten wachten poeh! Zo zie je maar, met veel geduld en doorzettingsvermogen kan het toch nog lukken! Leentje, Jaa heel gek hoe snel je er weer aan gewend raakt. Vanaf december tot en met april heb ik heel veel gespoten en toen maanden pauze gehad. Dus moest echt weer even wennen. En ik had net even een ander soort pen, dus dat moest ik ook even uivogelen Jullie ook allemaal fijn weekend ! Xxx
@Satijnvlinder: Dankjewel om je verhaal te delen, blij om te horen dat jullie geduld dan toch is beloond met een dochtertje ! Hoe is het uiteindelijk gelukt? Hormonen? IUI of natuurlijk? Volgende keer ga ik eens bij mijn gyn informeren naar die tabletjes. Dankje voor de tip! Gaan jullie nu meteen terug de MMM in voor een brusje? @Leentje: 3 november valt ook nog best mee hé, ik duim voor jou dat de operatie daarna snel kan volgen en dat ze het gewenste effect zal hebben. Ik laat hier alvast weten wat mijn gyn zegt op 28 oktober @Never lose hope: Puregon vond ik wel fijn om te spuiten, dunne naald en minder pijnlijk dan de Menopur. Alleen wel kleine blauwe plekken kreeg ik er soms van. Wanneer is je eerste fm weeral? Hier nog steeds op wachtbankje en aftellen naar 28 oktober voor consultatie over LEO
Esther, kruis de dagen af op de kalender ofzo! Dat helpt wel een beetje, doe ik ook! Voor je het weet is het zo ver en dan kan jij ook weer verder! Ja deze naaldjes zijn het zelfde als je Gonal F. Ik prik nu rond mijn buik en mijn boven benen. Omdat ik de vorige keer ook allemaal blauwe plekken had en allemaal harde stukjes. Was soms zo pijnlijk, dan kreeg ik de naald er gewoon niet in omdat het helemaal hard was. Moest toen vaak nog een keer prikken om een goed plekje te vinden. Maar ik begin nu pas net weer dus het zou nog wel even mee vallen hoop ik. Ik moet woensdag weer heen!
Never Lode Hope, jeetje wat vervelend dat je dan zulke harde plekken kreeg in je buik van het spuiten. Hoop dat het met puregon toch beter gaat. Esther, ik heb eerst 8 rondes Clomid geslikt wat niet aansloeg waardoor de rondes nog gemiddeld 57cd waren (en waar ik erg veel last van had) en daarna 2 rondes van 37 dagen spuiten met menopur en pregnyl. Toen riep ik heel hard hierna stop ik ben der klaar mee al dat gerommel met cyclussen enz en toen testen ik positief Ik ben nu bij de gyn geweest en moest het eerst maar een half jaar zelf proberen, maar ik ga in december toch echt een afspraak plannen wanneer ik nog niet ongi of zwanger ben.
Lieve dames ik wil me gezellig bij jullie aansluiten als t mag 😉 Ik ben na twee rondes clomid (50 en 100mg) zwanger geworden van onze zoon die bijna 2 is nu. Nu weer aan de clomid. 100 slaat niet aan. Althans... Tot nu toe. Op cd11 en cd15 heb ik echo's gehad. De eerste een eitje van 7mm (niks!) en tweede keer 9 mm. Schiet niet op. A.s. Woensdag weer. Nu voel ik wel de hele tijd steekjes linksonder in m'n buik op de plek waar mijn eierstok moet zitten volgens mij. Dit voelde ik gisteren voor het eerst en nu net weer. Terwijl ik er helemaal niet aan dacht ofzo... Dus wie weet gebeurt er toch nog wat. Als er woensdag weer niets is dan gaan we opnieuw hogerop met de dosering. Ik heb inositol en choline gekocht. Een vitaminesupplement dat veel helpt bij pcos. Eigenlijk vitamine d3 ook maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Ook pas ik mijn eetgewoonten aan naar koolhydraat arm. Ik klink misschien desperate maar dat ben ik ook 😜 Ik lees zoveel positieve verhalen over het terugkrijgen van de cyclus door dez aanpassingen! Iemand hier ervaring hiermee?
@Never lose hope: Goed idee van dat aankruisen Aftellen en wachten, soms lijkt het of zwanger worden alleen maar dat is. Woensdag is bijna, spannend! Ik hoop voor jou dat er al iets te zien is! @Satijnvlinder: Amai jou hebben ze ook eerst lang laten aanmodderen met de Clomid. Hopelijk moet je nu niet te lang wachten en mag je snel terug starten met de Menopur. Hoe oud is je dochtertje? @mamba25: Welkom ! Ik let ook heel erg op mijn voeding en sport drie keer per week omdat dit goed is voor pcos mensen, helaas nog geen positieve resultaten hierdoor gekregen. Vitamine supplementen ben ik mee gestopt, die waren vaak duur en hadden geen resultaten. Gezond en gevarieerd eten zorgt ook dat je voldoende vitamines binnenkrijgt, dus ik doe dat. Spannend ook woensdag voor jou follikelmeting! Ik duim voor jou!
Mamba, ik hoop dat het werkt voor je! En je snel zwanger mag zijn. Esther, hij had het over dat we eerst weer gingen beginnen met clomid en dat ik na 6 maanden zelf proberen maar terug moest komen. Maar ga daar wel stokje voor steken, heb bij dochterlief veel te lang ja nee en amen gezegd waardoor ik onnodig lang aan de clomid heb gezeten Mijn dochtertje is 20 maanden nu
@esther sporten doe ik ook 3x per week idd. Maar niet zozeer om de kinderwens. Dat doe ik sowieso. @satijnvlinder niet doen hoor! Niet jezelf van het kastje naar de muur laten sturen! Als bekend is wat er is moeten ze er ook wat aan doen vind ik. Lekker makkelijk he om over een ander te beslissen of ze wel of niet zwanger mag worden met een beetje hulp. Vast een geldkwestie...
Ja ik ben misschien te lief. Donderdag moet mijn man naar de huisarts voor wat anders, misschien toch ff snel overleggen. Want ben met dat halfjaar sowieso niet eens. Vorige keer hielpen alle middeltjes nauwelijks (moest echt veel ophogen met spuiten), waarom zou ik dan nu zo zwanger raken Kan natuurlijk, maar ik geloof er niet zo in eigenlijk. Dus ga sowieso december weer afspraak maken en zeggen dat ik wil spuiten ipv clomid want daar krijg ik zo'n jeuk van en dunne hoofdhuid
@satijnvlinder die bijwerkingen zijn echt vreselijk he! Laat maar weten hoe het dan bij de ha gaat! Vandaag weer heel veel drukkend gevoel in m'n onderbuik en steekjes links. Hoop niet dat het een ontsteking is ofzo!!
@satijnvlinder, ik zou als ik jou was ook eerder aan de bel trekken hoor! Vind het ook gek dat je het een half jaar zelf moet proberen met jou achtergrond! @Mamba welkom! Hopelijk is het doorgegroeid. Ik moet woensdag ook heen! @esther hopelijk werkt het aankruisen bij jou ook hihi! Hier vanmorgen bijna flauwgevallen... Deed de naald er in maar zat waarschijnlijk in een spiertje, had geen zin om een nieuw plekje te zoeken dus ging door de pijn heen en spoot toen langzaam het spul er in.. En toen zag ik het wit voor men ogen wegtrekken! Hard op het knopje gedrukt zodat alles er in zat en gelijk mijn hoofd omlaag gedaan. Gelukkig verder goed gegaan alleen heel de dag last gehad van dat prik plekje.. Komt omdat ik het vloeistof er snel in spoot. Jeminee heb ik weer