Ach lieve mofantje toch het is zo herkenbaar! Deze keer in ronde 2 zwanger na zelf te hebben doorgedrukt met medicijnen, maar ik voel me zo anders dan bij mijn dochter. Ik ben moe alsof ik de hele week werk terwijl ik 1 a 2 dagen werk maar val niet in slaap bij mijn dochter sliep ik de middag en al vroeg op de avond. Bij mijn dochter heb ik 18 weken overgeven en nu helemaal niet, voel me nu goed! Bij mijn dochter had ik zo'n dip omdat ik al 3 mk's gehad had en nu heb ik wel eens zo'n dip omdat ik denk ben ik wel zwanger het gaat te goed. Kortom begrijp je volkomen!!
Verbazingwekkend eigenlijk dat ookal is dezelfde vrouw zwanger ze zich O anders kan voelen hé satijnvlinder. Toch hoor ik het van al mijn vriendinnen om me heen ook elke keer is anders. In mijn omgeving vragen veel mensen of ik me dan echt niet zwanger voel want zij voelde zich toch echt anders. Humeur, kwaaltjes en gevoel. Ik leg dan uit dat ik al jaren hormonen in mijn lijf heb die me al die tijd al anders laten voelen. Gister is mvm geweest, wat een spraakwaterval ze bleef praten haah maar ik had een knaltest dus begonnen met verzamelen!
Ik had mijn eerste echo met precies 6 weken, in ieder geval 28 dagen na de IUI. Was een klein stipje te zien met een hartslag al! Daarna gelijk ontslagen uit het ziekenhuis en naar een verloskundige. Maar omdat ik me zo onzeker voelde hebben wij in Oudenbosch bij Pretecho enzo het vroege echo pakket genomen waarbij wij 6 weken lang mochten komen. Dus heb de baby tot 11 weken en 6 dagen iedere week zien groeien! Daarna nog de normale termijn echo bij de VK maar nog heb ik soms momenten dat ik bang ben hoor
Goede uitleg mofantje Ja klopt beide schoonzussen zijn bij de eerste niet ziek geweest en bij de 2de wel en hier andersom. Je weet het gewoon niet. Maar ben blij me goed te voelen overall
Wat goed dat je meedoet aan mvm Mofatje. Ik ben met mijn laatste week bezig voor mvm, heb het dan 9wk opgevangen.
super lia86! rosalyn, elke week kijken lijkt me heel prettig. Hopelijk krijg ik de rust als we verhuist zijn en even nog een week samen vrij zijn. Als ik dan weer begin met werken ben ik 11,5 week zwanger dus dan hoop ik dat het echt gaat landen en ik me lekker zwanger kan voelen. Ik heb best veel last van mijn buik en darmen dus op aandringen van manlief vandaag voor eerst een zwangerschapsbroek aan, voro mijn idee veel te vroeg maar wel lekker!
Hoe gaat t met jullie? Ik ga vandaag zwemmen met kinderen op t werk. Zie er tegen op omdat ik me zo moe voel maar goede nieuws is dat ik daarna 2dagen vrij heb. Nog 2weken en 2dagen en dan heb ik vakantie om te gaan verhuizen de dagen kruipen vooruit. Morgen over een week echo! Nu vooral last van zuur smoren bah bah daardoor lukt eten ook niet ze best
Sorry dames dat ik even wat rustiger was, maar ik was geveld door een zware blaasontsteking, hoort allemaal erbij bij zwanger zijn Never lose hope: Nog veel last van bandenpijn? Ik had dat het ergste tussen week 12 en 18, nu een stuk beter. Mijn buik staat goed bol en ik voel de rand van mijn baarmoeder nu al tot boven mijn navel komen. Mofantje: Eerste keer dat ik moest overgeven door zwangerschap was ik ook blij, maar daarna tot week 16 dagelijks extreem misselijk en overgeven vond ik toch erg zwaar. Het medicijn Postafene maakte het voor mij draaglijk. dit heb ik tot 18 weken dagelijks genomen. De onzekerheid is normaal hoor meid, tot 12 weken leefde ik angstig naar elke echo toe. Gelukkig kreeg ik extra echo's. En nu nog ben ik bang dat er iets misloopt. Ik denk dat dat door de MMM komt, dat wij op bepaalde vlakken minder kunnen genieten van zwangerschap dan vrouwen die snel zwanger raken. Maar beetje vertrouwen hebben, komt wel goed meid! Rosalyn: Oeh spannend Rosalyn geslachtsbepaling Heb je voorkeur? Ik wilde heel graag een meisje, dus moest wel even wennen toen ik wist dat het een jongen was. Maar nu ben ik heel blij dat het zoontje wordt Satijnvlinder: Gefeliciteerd met de start van het tweede trimester Lia: Hoe gaat het nog met jou? Ik voel ondertussen ons zoontje dagelijks vrolijk trappelen en schoppen in de buik, beste gevoel ooit! Buik groeit ook echt goed. Ik denk dat ik binnen enkele maanden niet meer door de deur ga kunnen
@esther, wij hadden een vroege echo pakket en daaruit zeiden 2 verschillende echoscopiste een meid. Nu afgelopen vrijdag met 14 weken weer even mogen kijken ze dacht nog steeds een meid. Dus als t 6 mei een jongen is moet ik denk ik ook even schakelen hoor! Maakt me niet uit, maar een meid lijkt me beter passen haha! Al hoewel ik ook in bomen klom en voetbalde dus komt goed! Als het maar gezond is
Esther echt leuk dat je hem zo goed voelt. En wat een mooie buik! Ik krijg mijn buik al niet meer verstopt. Volgend weekend vertellen we het tegen mijn schoonfamilie en daarna is het niet meer erg als andere het zien. Nu probeer ik het nog wat te verbloemen met wijde kleding.
Yeah satijnvlinder de 12wk bereikt @Esther, hier gaat alles prima, volgende week weer naar de verloskundige, dan ben ik 17wk! Wat heb je al een prachtige buik. Bijzonder dat je de kleine al voelt. Mijn hormoonhuishouding is wel wat in de war, ben al bezig met een zalf van onderen, en is bijna op. Ik moet ook steeds naar het toilet, denk nu weleens hoort dit er nu bij of heb ik ook nog een blaasontsteking erbij...
Inderdaad het is stilletjes hier... Lia: Ik moest ook steeds naar het toilet rond 17-18 weken en bleek een blaasontsteking te hebben. Antibiotica kuur uiteindelijk gekregen en nu er terug helemaal vanaf. Weet jij het geslacht al? Satijnvlinder: Proficiat, jij ook het eerste trimester voorbij! Ik kon het toen ook al moeilijk verbergen Vorige week de 20-weken echo gehad en ons zoontje is helemaal goedgekeurd Voelen jullie al beweging in de buik? Hoe gaat het met de anderen?
Daar was ik weer! Het werd me allemaal teveel even. En weer slecht nieuws vorige maand eind april mochten we niet starten we zijn beiden ziek geweest zowel ik als mijn man. En bijhad 39,3 koorts. We moeten aanstaande vrijdag na het ziekenhuis en dat is voor medicijnen en volgende week woensdag 11 mei krijgen we telefoon of we mogen starten eind mei met ivf pff ik word gek van al dat wachten. Er is door het ziekenhuis besloten om IVF kort schema te doen. Omdat het ziekenhuis daar positieve ervaring mee heeft vanwege overstimulatie. Dus deze ivf behandeling duurt dan 1 maand en is zonder pil. Duimen jullie dat wij mogen starten eind mei? Hoe is het verder met iedereen?
@Esther, we weten het geslacht nog niet. We zullen het pas te weten krijgen als de kleine is geboren Mijn buik rommelt weleens, maar voel nog niks kriebelen/schoppen. Vanmiddag weer naar de verloskundige geweest, alles was goed, hartje weer mooi gehoord. @Jess30, ik duim echt voor jullie
Wat fijn om te horen dat alles goed gaat met de kleintje en ben jaloers op je wil ook!!!! Ik hoop echt dat we volgende week woensdag echt telefoontje krijgen en mogen starten eind mei zou wel fijn zijn. Eerst vrijdag voor medicijnen en na het ziekenhuis dan is alleen nog een go van ziekenhuis nodig en dan kunnen we starten eindelijk.
@nlh, hoe gaat het met jou? @Satijnvlinder, hoe reageerde je schoonfamilie, hadden ze het in de gaten of totale verrassing?
Sorry tijdje niks gezegd hier. Zitten in een drukke periode met verhuizen en bruiloft op de planning. Alles gaat nu goed, paar dagen last gehad van buik/rugpijn dus wat extra controles gehad. Maar met het kindje alles goed en werd me aangeraden om het rustig aan te doen! Voel sinds 16 weken ons kindje schoppen, ook aan de buitenkant voelbaar! Super bijzonder, maar hij is ook lekker druk haha. Vandaag 18 weekjes alweer! Buikje groeit goed. Esther, mooi dat je 20 weken echo goed was!! Heb daar toch wel wat spanning voor! Lia, alles gaat nu goed met me, gewoon lekker rustig aan doen. Hoe is het met jou?? Last van kwaaltjes en groeit je buik ook al mooi? Jess ik ga heeel hard voor jou duimen! Het is jou ook gegund!!! Satijn hoe gaat het? Rosalyn met jou ook alles goed?
Wat mooi dat alles goed gaat nlh, wanneer heb je de 20wk echo? Die van mij is op 25mei. Mijn buikje groeit mooi Verder weinig klachten. Verhuizen is idd een hele drukte. Jullie gaan trouwen?