Heeft iemand dit wel eens gehad?? Na een heel traject krijgen we nu hulp bij het zwanger worden. ik spuit gonal-F, een lage dosis. Op dag 8 was er een eitje te zien van 11 mm. dag 12 ben ik teruggegaan en nu is er helemaal niks meer te zien. Het eitje is verdwenen Het kan niet gesprongen zijn, want mn ovulatietesten zijn allemaal negatief. De gyn had ook geen idee hoe dit kon... Iemand een idee???
@Lobi: Nee toch, wat vervelend meid! Toevallig heb ik precies hetzelfde gehad in de laatste maand. Toen was het geloof ik 13 mm en de keer erop was het weg. Een grote teleurstelling Maar na door blijven stimuleren is er daarna toch een ander eitje gaan groeien en je weet hoe dat is afgelopen Dus hoop blijven houden, ik duim voor je!!
Oke..dat kan dus wel... De gyn zei dat dat niet kon. Ik moet vanaf morgen stoppen met spuiten. Jij bent dus gewoon doorgegaan??? En wat gaven ze er als verklaring voor? Kan dat zomaar gebeuren???
Ik heb het afgelopen maand ook gehad.. Ik had 5 eitjes, na 5 dagen stimulatie, waren er nog maar 2. De punctie is uiteindelijk ook niet door gegaan.. Weet ook niet hoe dit kan..!!
Een follikel hoeft niet persé door te groeien. Hij kan helaas ook stoppen en vervolgens weer krimpen. Dan krijg je dus ook geen eisprong. Ik ben bang dat dit bij jou is gebeurd... Als een follikel boven de 12-14 mm zit, kun je er vaak wel zeker van zijn dat hij daadwerkelijk doorgroeit. Als 'ie daaronder zit, dan is het afwachten en kan het nog alle kanten op. De volgende keer misschien net iets meer spuiten, zodat 'ie wel doorgroeit. Doorgaan met stimuleren heeft inderdaad vaak geen zin. Je kunt het beste een menstruatie opwekken en dan vervolgens opnieuw beginnen met een hogere dosis. Succes!
Beginneling wat rot dat jij t ook hebt gehad. Zie dat t voor jullie nu icsi gaat worden... Ik hoop dat dat jullie heel veel geluk mag brengen! Jippie dank je voor de uitleg. Ik dacht dat t uitzonderlijk was, maar t valt blijkbaar dus wel mee. Ophogen van hormonen zullen ze niet snel doen. Ik heb een halve baarmoeder, dus meer dan 1 eitje is niet wenselijk. Maar ik moet de volgende ronde op dag 8 terugkomen. Als er dan 1 eitje te zien is, wellicht dat dan de hormonen omhoog kunnen.
Het is inderdaad niet uitzonderlijk dat een follikel verdwijnt, zonder dat je een eisprong hebt gehad. Dit gebeurt heel vaak als je te weinig hormonen gekregen hebt. Vreemd dat je gyn dit niet verteld heeft... Nou ja, hopelijk de volgende ronde meer geluk!
Ik vind t inderdaad ook vaag dat de gyn t niet meer en duidelijker verteld heeft. Lang leve zp en de meiden hier!!
Hier ook geregeld gehad. Kan zijn dat.hij echt wegblijft, of dat.hij er de volgende fm weer zit. Raar dat je hun dat niet weet...
Ja, gewoon doorspuiten en kijken bij de volgende FM. Er zijn bij mij wel eitjes verdwenen van 12/13mm! Moet wel zeggen dat ik vrij goed reageerde op de hormonen en daardoor niet extreem lang hoefde te spuiten (ongeveer 12/13 dagen). Ik kan me voorstellen dat als je heel slecht reageert en dus al heel lang aan het stimuleren bent, dat ze er dan voor kiezen om de cyclus af te breken.
Ik spuit nu ook pas 11 dagen... Maar mijn gyn zei dat er geen nieuw eitje kan komen als ik doorspuit. En op dag 8 was er een eitje te zien van 11mm dus er is wel een eitje geweest. Wel gek hoor al die tegenstrijdige adviezen..
@ Lobi; Ja dat was erg vervelend. IK heb een erg lage amh, dus weinig eitjes op voorraad, dus alles was er ligt is voor mij veel! Dus 5 eitjes waren we ook erg blij mee! Ik hoef altijd maar ong. 8 dagen te spuiten, heb ook nog 'ns een korte cyclus, varieerend tussen de 22-26 dagen..!! Maar goed, nu wachten op mijn ongi.. Dan een maandje aan de pil en dan begint het feestje weer van voren af aan!! Misschien domme vraag; Hoe kan het dan je een halve baarmoeder hebt.. Had je dat al bij je geboorte of is dat later gekomen? Sorry als ik persoonlijk wordt! Ga je nu voor een iui, ivf of icsi! Wat gaaf trouwens dat je 2 dochters hebt.. Ik zie altijd van die gave kleren voor meisjes hangen!!
Als je eitje nog niet gesprongen is kun je volgens mij gewoon doorspuiten (is bij mij ook altijd goed gegaan). Dit kun je controleren door je Progesteron te laten prikken. Maar goed, blijkbaar is het beleid bij jullie anders. Wat is nu dan het plan? Gaan ze je menstruatie opwekken? Of moet je gewoon afwachten?
@ Merah; Klopt, mijn progesteron is geprikt en deze was veel te hoog, dus er was een naderende eisprong.. Dus daarom zijn we gestopt met spuiten. Omdat we dan het risico liepen dat we daardoor onze 2e poging kwijt te raken.. Daar was een erg grote kans op. Nu wordt ik volgende week een keertje ongi..!!
Ja ik ook. Mijn eitjes springen al bij 16-17mm en hij groeit bij mij echt niet 2 mm per dag. dat kon ook weleens 6 mm per dag zijn. Dus dag 11 veel te klein en dag 12 was hij weg.
Ja beginneling, dan is het idd een heel ander verhaal. Doorspuiten heeft dan ook geen zin, omdat je lichaam al verder is gegaan met je cyclus. Volgende maand nieuwe kansen, nieuwe prijzen? Ben wel benieuwd of dit bij Lobi ook het geval is, of dat ze gewoon 'blind' besloten hebben de boel af te breken...
Jullie zullen het niet geloven, maar ik had vanochtend een positieve ovulatietest!!! |Ik had veel vs en ik dacht toch maar een testje wagen. Ga zo t Geertgen bellen voor een echo, ben heel benieuwd!! \EN dat terwijl ik net een paar daagjes bij mn moeder ben, omdat ik er even helemaal klaar mee was...
En laat je dan niet gek maken dat hij dan pas over 48 uur springt. Ik heb zelfs ( de keer dat ik dus na de IUI zwanger werd) een keer 's ochtends + getest en 's middags sprong mijn ei. De dag ervoor was er een - test en nog geen ei te zien ( tenminste van minimale grootte)
MIsschien is het wel vals alarm. (kan dat eigenlijk, positieve ovutest zonder ei??) Daarom wil ik ook naar het Geerten voor een echo om te kijken of er echt iets zit, voordat ik doorrij naar mijn man! Maar ei of geen ei, we gaan het iig even gezellig maken vanmiddag, mijn man en ik!! Tot nu toe kunnen ze mijn eierstok steeds heel moeilijk vinden. Een paar keer zelfs helemaal niet. Hij ligt erg naar achteren en de laatste keer (dat ze m wel zagen) lag ie tussen mn darmen en moesten ze steeds op mijn buik duwen. Dus ik hoop dat de gyn de vorige keer gewoon niet goed genoeg gekeken heeft.