Pcos, juni 2013 nieuwe club

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lets, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @Maria: Ik mocht na de echo menstruatieopwekkers slikken en direct eerste ronde clomid beginnen inderdaad. Maar dan zal daar die reden wel voor zijn bij jou.

@Estrella: ik heb geen overgewicht (soms denk ik zelfs hád ik dat maar, want dan schijn je pcos zelf goed te kunnen verbeteren door afvallen..) Pcos reageert vooral op koolhydraten heb ik begrepen, dus zo min mogelijk daarvan eten. Maar of je daar echt mee zult afvallen heb ik geen ervaring mee. Er zijn wel koolhydraatarme dieten.

2. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

@Zsa denk het ook ja en iedere dokter werkt anders. Ik moest echt op bepaalde dagen in m'n cyclus bloed prikken en mijn zus heeft dat niet hoeven doen.

@ Estrella Als de bloeduitslagen verder goed zijn ga je volgens mij beginnen met clomid (na het afvallen dan). Idd Zsa je hoort verhalen dat vrouwen na zoveel kilo afvallen een hele normale cyclus krijgen en poef direct zwanger zijn. Dat zit er voor mij ook niet in, aangezien ik ook geen vergewicht heb.

3. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja echt he..

Ik let nu wel op mijn voeding, ik dronk altijd cola en sappen, nu alleen nog slimpie ranja zonder koolhydraten ;)
    Verder ook zo min mogelijk snoep meer tussendoor (ben een echte snoepkont!)
    Maarja... wij vinden pasta beide erg lekker, barstensvol koolhydraten, maar dat ga ik niet allemaal laten staan.. pak wel vaker een cracker ipv brood enzo..

Hier tussen 17-19 juli mijn nod. Vandaag is mn temp flink omlaag gegaan en wat gevoel in m'n buik al... M'n laatste hoop voor operatie zal dus wss niet gelukt zijn :(

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt bij het zh. Liever nog afbellen dan teleurstelling van ongi én dan nog een afspraak moeten maken..
    12-08 krijg ik m'n dagopname :(

4. MariaP86

Helpt dat echt zoveel om minder koolhydraten te eten?
    Wat jammer hee :(
    Wat houdt zo'n operatie in als ik vragen mag?
    Heel slim om alvast een afspraak gemaakt te hebben, afzeggen kan altijd toch ;)

5. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Nouja, ik heb er nog geen eigen eisprong van gekregen iig ;)
    Maar ik was wel behoorlijk suiker-addict, dus das zowieso nooit weg om te minderen ;)

De laparascopie krijg ik omdat ze twijfelen over de doorgankelijkheid van mijn eileiders. Heb al een hsg gehad waarbij ze vloeistof inspuiten om te kijken of ze doorgankelijk zijn. Omdat dit nog twijfelachtig was, willen ze dit nu met een kijkoperatie nog eens beter bekijken.
    Direct wordt er dan een LEO uitgevoerd, dat is het wegbranden van overtollige eiblaasjes. Op die manier hopen ze dan dat je cyclus tijdelijk weer uit zichzelf op gang komt. Wanneer dat niet het geval is, reageer je vaak beter op ondersteunende pillen als clomid..
    En anders wordt het echt over op spuiten.

6. MariaP86

Oke, klinkt allemaal wel pijnlijk. Moet je lang herstellen van zo'n operatie? Ik hoor van m'n zus dat spuiten wel een stuk beter werkt.
    Even nog een vraag in het algemeen:
    Iemand bekend met primolut?
    Wanneer moet je beginnen met je cyclusdagen tellen? bij (licht) bruinverlies al of als het echt doorbreekt?

7. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    als het echt doorbreekt; helderrood bloed..

Na operatie zou het 1-2 weken herstellen zijn. Dus blijf 1 week thuis van werken.

Spuiten schijnt idd beter te werken omdat je een hogere dosis kan gaan spuiten in dezelfde cyclus wanneer er nog geen groei van eitje te zien is.. ipv dat bij tabletten de ronde 'vergooid' is..
    Alleen is spuiten intensiever omdat het elke dag moet en niet alleen 5 dagen aan begin van cyclus.

8. estrella1985

12 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor de reacties Ik begrijp uit jullie stukjes dat jullie vooral problemen hebben met jullie menstruatie. Hebben jullie ook last van cystes op de eierstokken? Zoja weten jullie ook of ze daar iets aan kunnen doen?

Thanks

9. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    De meerdere kleine cystes? Das kenmerkend voor pcos. Die kunnen ze dus wegbranden met Leo ingreep.

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij zeggen ze alleen dat ik hormonen moet gaan slikken waarschijnlijk....als het tenminste met het zaad goed gaat komen..

11. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja dat is de eerste stap inderdaad Lets. Ben ik ook mee begonnen. Bij sommigen werkt dat gelukkig prima, maar bij anderen helaas niet..

12. MariaP86

Hi Lets klopt dat is ook tegen mij gezegd.. en als dat niet lukt dan is de volgende stap injecteren van hormonen en daarna wegbranden, en daarna iui, ivf en laatste stap icsi.
    Oftewel, er is echt heel veel mogelijk en daar hou ik me aan vast.
    Ik vond het in het begin moeilijk om in de acceptatie te komen dat mijn lichaam blijkbaar niet kon wat het moest doen, maar merk dat ik nu wel zo ver ben.

13. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Die volgorde is ook wel persoonsgebonden Maria. Ik heb namelijk eerst wegbranden voor ik eventueel nog ga spuiten :)

14. MariaP86

O serieus? Dat wist ik niet :)
    Pff, ik merk aan mezelf dat ik wat onrustiger word deze week.
    De afspraak is pas dinsdag, maar t lijkt wel alsof de tijd kruipt.

15. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @Maria: Jeetje, al in mei je afspraak gehad ook en dan nu pas een herhaal afspraak!

Heb jij helemaal geen eisprong van jezelf ook?

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind ik ook er lang ja voor de vervolgafspraak!

Duurt bij ons nu ook eel twee maanden, maar dat heeft andere redenen...als het alleen voor vervolgafspraak was kon ik ook wel eerder terecht!

17. MariaP86

Ja ik moest bloed prikken op dag 3 en dag 21 van mijn cyclus dus ik moest een hele cyclus wachten. Hij wilde kijken of ik wel of geen eisprong van mezelf had. Daarom duurt t zo lang maja.

18. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hoi meiden..

Ik voelde gisteren vanalles in de omgeving van mn eierstok (en nu nog) mn slijm (klinkt zo vies) is ook anders..
    K heb toch maar weer eens een ovulatietest gedaan (waren de afgelopen maanden allemaal negatief).. nu positief! Ter controle 3 uur later nog een test.. weer positief! Ik heb clearblue digital gebruikt, 2x een smiley..
    Durf nu alleen bijna niet blij te zijn.. heb ik nu echt een eisprong??
    Zou t kunnen?
    Ik ben nog niet begonnen met medicatie, moet maandag nog bloed laten prikken en over 2 weken weer een echo..

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey skippy, dat zou mooi zijn! Volgens mij kun je met pcos evengoed wel eisprongen krijgen alleen een heeeeel stuk minder! Hopelijk heb je goed geklust en wie weet!!

20. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Het kan altijd! Op hoeveel dagen zit je nu? Succes!

Deel Deze Pagina