Pcos, juni 2013 nieuwe club

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lets, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik zit nu op dag 22.. heb sinds gisteren en ook vandaag de hele dag een zeurend gevoel gehad in de buurt van mijn rechter eierstok..
    Net weer een keer getest.. nu geen smiley meer! Vanmiddag nog wel..! zou het een piek zijn geweest? Gelukkig draaien man en ik beide wisseldiensten en was hij vanochtend vrij:)! (En t weekend ook)
    Ik durf alleen maar heel erg te hopen!

2. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoop met je mee hoor! Temperatuur je ook? Dan kun je het daar morgen of overmorgen ook aan zien als je temp hoger is.

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik kan helaas niet temperaturen vanwege mijn wisseldiensten.. voor een ochtenddienst gaat mijn wekker om 5 uur, bij een middagdienst ga ik pas weer om 12 uur slapen en ik draai ook nachtdiensten..
    Temperaturen is bij mij niet precies genoeg omdat ik dit onmogelijk op een bepaald tijdstip kan doen..:(
    Het is hopen en klussen zegmaar..;)

4. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ah okee.. volgens mij maakt wisseldiensten niet heel veel uit, als je maar 4u achtereen geslapen hebt. Ik heb er meer kaartjes gezien van wisseldiensten en was bij hun wel een eisprong uit te halen iig..

5. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee meiden even een update. Ik ben bij de dokter geweest en heb clomid en provera meegekregen. Uit de bloedtest kwam naar voren dat mijn prolactinewaarde heel licht verhoogd was maar niet ernstig. Het wordt nog een keer getest, maar hij verwacht niet dat er een gezwelletje zou zitten. Nu aan de provera en op dag 3 tot 7 clomid en op dag 21 van de cyclus bloedprikken om te kijken of ik een eisprong had. Spannend! Ben wel blij dat we nu eindelijk begonnen zijn!

6. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Fijn Maria! Geen follikelmetingen tussendoor, alleen bloedprikken dus?

7. MariaP86

Klopt ja, maar bij de dubbele dosis wil hij wel halverwege de cyclus meten geloof ik.
    Is dat normaal?
    Je leest weleens over teveel eitjes (hoewel dat bij de laagste dosering volgens mij niet voorkomt).
    Nouja, de beste man zal wel weten wat hij doet :p

8. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja vast wel... elk zh gaat daar anders mee om..

Ik moest juist voor metingen komen om de zoveel dagen om een juiste dosis vast te kunnen stellen..

9. MariaP86

Ik zit me nu af te vragen.. Kan ik ovulatietesten gebruiken deze ronde?

10. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik heb die gewoon gebruikt tijdens clomid :)

11. MariaP86

O oke, vanaf welke dag begon jij met testen?
    Kon jij ook daadwerkelijk een ei vinden hiermee?

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hoi Meiden,

Mag ik met jullie mee kletsen?
    Ook bij mij is vorige week d.m.v. een echo PCOS geconstateerd en vandaag werd dit bevestigd door het bloed onderzoek. Ik heb verder geen andere symtonen.
    Vandaag heeft de gyn een 2de echo gemaakt om te kijken of er een kuur nodig was om de menstruatie op te wekken, maar dit bleek niet nodig.

Morgen begin in met 50mg Clomid en volgende week heb ik mn eerste follikelmeeting.

Ik ben overigens 28 jaar en bijna 9 jaar samen met mn vriend en gaan voor ons eerste kind.

13. MariaP86

Hoi Daantjuhh
    Wat fijn dat jij zo snel kan beginnen zeg!
    Mijn eerste echo was in mei en ik heb sinds gister de clomid gekregen (en een kuurtje om de menstruatie op te wekken, dat wel).
    Dus dan lopen we een beetje gelijk :)

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hoi Maria,

Ja ik vind het ook behoorlijk snel zeg. Ben pas sinds februari gestopt met de pil. En had een cyclus van 33 en 49 dagen.
    En ben op mn huidige cyclus naar de huisarts gestapt vanwege een soort van voorgevoel. En deze bleek dus correct.

Ik heb niet alles hieronder gelezen nog hoor. Maar moet je je volgende week ook laten controleren met een echo?

15. MariaP86

Ik herken dat vreemde voorgevoel.. Alleen ben ik tot 2 keer toe naar de huisarts geweest voordat ik doorgestuurd werd.
    Sterker nog, ik heb in januari een bloedtest laten doen en daar was de uitslag van dat de kans heel klein zou zijn dat ik pcos zou hebben.. jaja.
    Zelf bleef ik twijfelen en idd..
    Ik krijg geen metingen, ik moet op dag 21 bloed prikken en daaruit kan hij een eisprong halen.. of niet
    Bij de volgende cyclus wil hij wel een echo doen.
    Hoe voel je er zelf onder dat je pcos hebt?
    Heb je het al geaccepteerd?

16. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Hi Daantje, welkom. Fijn dat je direct kan starten! Hopelijk snel met succes!

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Zsa Thnx... Jij ook... Spannend die Leo en Laparascopie!
    Weet je al wanneer die gaan gebeuren?

@ Maria, mijn huisarts wilde me ook niet doorsturen, maar ik heb het soort van geeist. Ze wilde me ook terug zien, maar een dikke vinger voor dr ;)

Tja ik weet niet of ik heb het geaccepteerd. Het gaat best wel in een sneltreinvaart. 9 Juli had ik besloten om naar de huisarts te gaan. 12 Juli kon ik terecht bij de Gyn. En morgen dus al aan de clomid.

Maar ik vind het wel jammer dat ik het heb. (wie niet ;))
    En vooral omdat ik nu steeds naar het ziekenhuis moet voor controles. Dus moet ook steeds weg van mn werk. Dus ideaal is het niet.

Maar ik heb er nog niet om gehuild ofzo. Ik heb ook wel het gevoel dat het wel goed komt.

En jullie?

18. MariaP86

Ja dat gaat idd echt supersnel!
    Ik heb het tot nu toe kunnen rekken op m'n werk om het niet te zeggen, en dat kan voorlopig ook nog wel dus 1 collega weet het maar de rest niet.
    Heb jij iemand die voor je in kan vallen?

Ik was in het begin heel boos en verdrietig wel.. maar heb het inmiddels geaccepteerd. Ik heb nog niet echt het gevoel dat het goed gaat komen, maar dat komt doordat mijn zus ook pcos heeft en zij zit inmiddels bij het stadium ivf/icsi en daarvan is de eerste poging ook mislukt.
    Tuurlijk is haar geval anders dan de mijne, maar toch onbewust vergelijk je toch. Hoe dan ook hou ik er zeer rekening mee dat het nog wel even kan gaan duren.

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Op mijn werk weten ze het. Ik werk hier inmiddels 8 jaar. Dus ze kennen me door en door.
    Dat wij aan kinderen zijn gaan denken snappen ze ook wel. En ik heb een (mannelijke) collega, waarbij het ook niet wil vlotten.

Dat van je zus is inderdaad best heftig. Kan me voorstellen dat je toch wel een beetje druk maakt. Bij mij in de familie is iedereen door een poep en een scheet zwanger geraakt.

Eerst maar eens zien of de clomid gaat aanslaan. Ik denk dat ik dan pas kan zeggen of ik er heel erg van ga balen..

20. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij gaat t erg op en neer. Heb goede dagen, maar vandaag bv slechte dag waarin ik t niet snel zie gebeuren.. Maargoed ik ben nu iets langer dan jullie kind aan huis bij zkh..

Deel Deze Pagina