Pcos, juni 2013 nieuwe club

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lets, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @Daantje: Ik had op woensdag/donderdag een posi ovutest, op vrijdagochtend temp omhoog.. had toen toevallig follikelmeting 2 uur later, en ei zat er gewoon nog! 's Middags kreeg ik ovulatiepijn en issie gesprongen.. Maar mijn temp was dus al omhoog voor dat ie gesprongen was, heel weird ook!

Enne bij ons werd het inmiddels wel straf hoor, zo vaak.. pff! haha!

@Maria: Fijn dat het begonnen is! Ik stopte om 14.30 met drinken en dan tussen 17 en 17.30 ovutest.

Hier gaat het niet zo. Weet niet meer of ik 't al verteld had. Vrijdag behoorlijk butt nieuws gehad van gyn. Vermoeden is dat niet 1 eileider dicht zit, maar beide! Als dat dus niet te herstellen is tijdens laparascopie zal het een zwaardere operatie worden of ivf.. En tja, dat maakt je kansen opeens een heel stuk minder..

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Nee pff wat een k* nieuws zeg :(

Ik ga zo hard voor je duimen dat de laparascopie het gewenste effect geeft, want dit zou echt een domper zijn zeg. En dan heb ik het nog zacht uitgedrukt.

Maar hoe denkt de gyn dit eigelijk te weten?

3. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee Zsa echt balen van dat nieuws!
    Ik hoop voor je dat alles te herstellen is!!
    Wanneer heb je de laparascopie?

Bedankt voor de tips dames. :) vanaf welke cd moet je beginnen met ovulatietesten?

4. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    laparascopie is binnenkort. Zet geen data erop ivm te herleiden naar mijn persoon ;) Kan pb sturen als je wil weten.

Ik heb HSG gehad, fertiliteitsarts zei dat links doorgankelijk was, rechts twijfel, maar wilde dus wel met olie naspoelen zodat je extra vruchtbaar bent...
    Toen ik gyn belde waarom dan nu toch lapara, nam hij de foto erbij en zei hij dat beide vestopt lijken te zitten 'zien er niet fraai uit' waren zijn woorden. Links toonde volgens hem een opeenhoping van contrastvloeistof.

Dusss... hij vond het ook raar dat tijdens hsg iets anders was gezegd.. helaas..

Wat betreft ovu testen, geen idee maria. Bij normale eisprong komt ie rond dag 14, dus zou dag 10 beginnen goed moeten zijn. Maar in langere cyclus kan je jezelf dan wel arm testen, zeker met de smiley testen!

5. MariaP86

Hmm apart dat 2 mensen wat anders zeggen.
    Tis echt even balen, maar hopelijk is er wel wat aan te doen.
    En bedenk wel.. ook met IVF bestaan er kansen.
    Succes iig met de laparascopie. :)

6. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja klopt, ook kansen... maar opeens wel stukken minder :( En dat maakt het wel heel eng nu

7. MariaP86

Wat zijn de kansen bij IVF?
    Ik begreep nl dat 5% echt kinderloos blijft van ieder stel met vruchtbaarheidsproblemen.
    En meestal zijn dat de mensen waar ze geen oorzaak bij kunnen vinden.
    En die is er bij jou wel. :)

8. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    50% heb ik begrepen uit verschillende stukken..

Wel leeftijdgebonden ook enzo.

In mijn leeftijdscategorie is 80% zwanger na 3 ivf pogingen geloof ik.

9. MariaP86

O das behoorlijk veel nog toch?
    Maar zo ver is het nog niet he. Eerst maar die laparascopie ondergaan :)

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja wie weet kunnen ze hem weer toegangelijk maken..

11. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    ja wie weet, de ophoping zat aan het uiteinde bij de eierstok, dus misschien kunnen ze er goed bij.. afwachten

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey dames, wat hebben jullie een hoop gekletst in 3 weken tijd! Ben weer bijgelezen;) Ik ben op vakantie geweest dus vandaar geen berichtjes. Ook wel even lekker er niet teveel mee bezig te zijn. Welkom voor de nieuwe dames!
    En Zsa, wat een ** nieuws...

Wij zijn eigenlijk nog geen steek verder. op vakantie mogen bellen voor de bloeduitslagen van mezelf: die waren goed. Maar omdat ik geen informatie krijg steeds ben ik behoorlijk boos geworden aan de telefoon. uiteindelijk telefonisch toch een gynaecoloog gesproken. Ik heb hoogstwaarschijnlijk PCOS in ieder geval, maar dubbel pech dus; zemenonderzoek ook slecht. Mijn vriend moet binnenkort weer zijn potje inleveren en aansluitend afspraak uroloog. Als dit ook weer slecht is moeten we naar een ander ziekenhuis en een zwaarder traject. Als het goed is mag ik aan de pilletjes. Moet helaas nog een dikke maand wachten op dit alles dus veel onzekerheid hier en veel verdriet..

13. MariaP86

Hee Lets Wat balen zeg!
    Wat raar dat ze over de telefoon geen info gaven.
    Je weet dus niet zeker of je pcos hebt?
    Wat balen van het zaadonderzoek zeg!
    Hopelijk is het de volgende x wel goed!
    Ik snap dat je dit heel verdrietig maakt. Het wachten op het mogen beginnen is echt hel.
    Hopelijk is de maand snel om!

Hier.. Derde dag van de clomid. Heb weinig bijwerkingen. Vraag me dan wel af of het werkt maar das afwachten.

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Lets.. Zeker raar dat de zo vreemd deden over de telefoon.
    Ook jammer dat je nu niet mag beginnen met pilletjes.

Hopen nu maar dat deze maand snel voorbij is. Dan kan je eindelijk beginnen. En dat natuurlijk het zaadonderzoek zich ook verbeterd.

@Maria. Ik had ook niet echt bijwerkingen van de clomid. En ik had op CD16 een eisprong.

Zegt niet zo heel dus. Spannend Meis.

15. MariaP86

@ Daantjuh.. das netjes! En jouw NOD komt al dichterbij! :)
    Ben je al nerveus of valt het mee?
    Ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn maar vandaag gaat me dat echt niet lukken. :)
    Nouja, zolang ik niet aan het stressen ben vind ik het goed.

16. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, maar omdat ik ook op dit forum zit.. Denk ik er toch aan..

Maar ik heb verder niet het idee dat ik zwanger ben hoor. Al zou het natuurlijk wel mooi zijn. :)

17. MariaP86

Ja zou heel mooi zijn! :D
    Heb je wat gemerkt van je eisprong?

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha ja dat eerste herken ik! Proberen er niet aan te denken en er eigenlijk toch constant aan denken....
    hoe ga ik dat in godsnaam overleven nog een heel maand...
    hoop dat jullie wel snel meer duidelijkheid hebben!

Hoe gaat dat nu in zijn werk eigenlijk met die pillen? Moet je ook vaak terug voor echos enzo nu?

19. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Hi meiden, op mn telefoon dus kort bericht.

Ik ben er weer vanaf! En hoera, eileiders beide open! Maar verkleefd aan baarmoeder door endometriose. Milde vorm. Rechts los kunnen maken,links niet maar wel open dus. Leo ook uitgevoerd. Nu week 3,5 en 6 bloedprikken of er zelf eisprong optreedt. Dan controle in zh en kijken wat het plan wordt!

20. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hi Maria,

nee heb niks gemerkt van de eisprong, behalve dat ik vruchtbaar slijm had en gevoelige buik en tepels. Maar mn buik voel ik vaker sinds ik ben gestopt met de pil..

Ik heb clomid van dag 3 tm 7 geslikt. En heb op dag 10 en 15 een echo gehad.. Op dag 15 stond mn ei op springen.

en moest een week later (vandaag) bloed prikken om te kijken of het een goede eisprong is geweest. Ik kan pas volgende week bellen voor de uitslag.

Het is dus wel een beetje een gedoe.. Gelukkig zijn ze op mn werk echt super lief.. Dus kan ik makkelijk vrij nemen voor een echo.. Daarna of daarvoor kan ik ook thuiswerken.

Deel Deze Pagina