Pitaya; heb je het geboorte verhaal van N. Niet meegekregen? Ik wil het je wel even privé sturen als je wilt? Anders wordt het verhaal misschien herkend door bekende hier op t forum 😇. Met een goede ovulatie.. nee dat weet ik idd niet zeker of dat het een goed ei is.. ik zal straks wel eens even kijken bij de kruidvat. Moet een andere kruidvat gaan zoeken dan hier in de buurt. Altijd fijn als je 9 van de 10 medewerkers kent 🤔. Micchen wat zijn prolactine waardes? Oja en dat is idd wel een idee om een echo te late maken als je je eisprong denkt te hebben.. dan weet je het zo! Dat is idd ook nog een idee. Ja micchen maak jij maar een lijstje hahaha.. ik ben daar echt niet goed in!
Ja, doe jij het maar Michan. Haha. Succes Maar geef je nou je zoontje nog borstvoeding? Want dan kan ook die waarde erg hoog blijven he? 2 dagen slikken lijkt mij wel wat kort toch? Maar daarna dus niet meer genomen? Je zal wel bloed moeten prikken denk ik. Ben benieuwd!
Waarschijnlijk heb ik het verhaal niet mee gekregen of wel, maar weet ik het niet meer. Ik haal iedereen hier op het forum door elkaar en mijn geheugen is al niet zo goed. Ik heb soms dat ik iets aan het vertellen ben en dat ik halverwege de zin gewoon niet meer weet wat ik wilde zeggen. Ernstig toch? Maar pb sturen mag altijd hoor. Sorry. Klinkt beetje ongeïnteresseerd misschien als ik dingen meerdere keren vraag.
Okay, ik zal er zo even voor gaan zitten om te reageren en het lijstje te maken, nu zoontje naar bed. Geef maar aan wat erin moet staan.
Nou, wat jij zei in je vorige berichtje vond ik wel een goede! Naam, leeftijd, welke ronde, hoeveelste kindje, nod, maar misschien ook afspraken die er staan of wat je van plan bent zeg maar. Bij mij: Pitahaya - 31 jaar - 2e ronde - 2e kindje - 12 februari - 8 maart afspraak maken met de huisarts
♡ Zwanger worden met PCOS ♡ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Proberen zwanger te worden - Pitahaya (31 jaar) ● Tweede kindje ● Tweede ronde ● NOD: 12 februari - Myhappyfamily (? jaar) ● Tweede kindje ● Derde? ronde ● NOD: 11 februari - Oktober91 (? jaar) ● Tweede kindje ● Veertiende ronde na miskraam ● NOD: ? - N2015 (? jaar) ● Tweede kindje ● Eerste ronde ● NOD: 4 februari - Micchan (22 jaar) ● Derde kindje ● Derde ronde ● NOD: 22 maart ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Zwanger! - Amch (? jaar) ♡ Zwanger van haar tweede kindje ♡ Uitgerekend op ? ● It's a boy/girl/verrassing ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Afspraken Oktober91: 2 februari intake bij de fertiliteitsarts Micchan: 7 februari afspraak met vrouwenarts Amch: 23 februari eerste echo Pitahaya: 8 maart afspraak maken met de huisarts ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿
Zoiets? Haha. Ik hoor het wel als er iets bij en/of veranderd moet worden. N2015: Prolactine is een hormoon die o.a. de melkproductie stimuleert. Als je borstvoeding geeft is die waarde hoger en daarom worden veel vrouwen niet ongesteld tijdens het geven van borstvoeding (als ik het goed begrepen heb tenminste ). Alleen toen ik er bij het zwanger worden van Logan problemen mee kreeg, had ik al meer dan een half jaar geen borstvoeding meer gegeven. Die waarde kan ook verhoogd zijn als je een prolactinoom hebt (een goedaardige tumor/gezwel aan de hypofyse wat prolactine aanmaakt). Nou konden ze dat bij mij niet checken omdat ik titanium in m'n rug heb en dus geen MRI-scan kan laten maken, maar gezien de medicijnen het toen opgelost hebben, maak ik me daar geen zorgen over. Pitahaya: Nee, ik heb 'm, op een paar dagen na, elf maanden gevoed. Ik kreeg toen een borstontsteking en lag bijna in het ziekenhuis, mocht 'm niet voeden zolang de wond nog niet genezen was (voedde helaas maar met 1 kant, heel stom) en door de combinatie van m'n productie die ranzendsnel terugliep plus de angst het weer te krijgen, ben ik er toen mee gestopt. Ik vond twee pilletjes ook apart, omdat ik het die keer daarvoor zo lang geslikt had, maar ik dacht ik kijk wel hoe het gaat en anders ga ik weer terug. Had toen dus wel het idee dat het goed genoeg was omdat ik een paar weken daarna ongesteld werd, maarja.. Denk het ook. M'n NOD heb ik trouwens maar gezet op de dag dat ik weer op dag 68 zou zitten.
Oktober91, wat is jou nod? En hoe was je afspraak vandaag bij de arts? Ben erg benieuwd. Michan, kun je ook nooit een MRI scan krijgen dan? Wat ben jij nog een jong ding zeg. Ah, je nod op 22 maart.... Wel grappig want als ik straks weer een cyclus heb van 38 dagen (is nu het gemiddelde) dan is mijn nod ook 22 maart. Dan lopen we gelijk op. Maar ik hoop bij ons allebei dat de cyclussen een stuk korter zijn natuurlijk. Mooie lijst heb je gemaakt! Ben trots op je. Ik had het je niet nagedaan.
We hebben de dag voor mijn vuchtbaarstedag geklust. en de dag na de vruchtbaarste dag niet meer. Eigenlijk nu al een paar dagen niet meer. Als zijn zaadcellen het 2 dagen overleefd hebben dan heb ik misschien nog een kans. Maar zelf denk ik dat het gewoon niks word. Zijn beide ook heel moe geweest de laatste dagen. Moet wel zeggen dat ik sinds de dag voor de eisprong ook wel een buikpijn heb, nu wel stuk minder. soms vlagen van wat misselijkheid. Wie weet heb ik nu wel een eisprong gehad. Dit is ook de eerste keer dat ik me zo voel. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er geen een zo uit me zelf gehad dusja weet niet hoe of wat ik moet voelen. Ik heb zelf een spiraaltje gehad. Heb deze in oktober eruit laten halen. Wilde de ik niet meer. Hoef je er niet elke dag weer aan te laten denken en je hebt een stuk minder hormonen. Nou ik vind het wel moeilijk hoor dat hij geen mmm zou willen als ik het niet zou lukken zo. Maar we hebben het erover gehad en hebben samen besloten dat we het zo willen doen. Maar ben ook wel bang dat het niet gaat lukken. Dan denk ik weer, wat als het niet gaat lukken... maar we geven het 2 jaar de tijd en dan zien we wel. Voor de bevalling is hij niet bang, hij is toen ook heel rustig gebleven en alles was goed gegaan maar het is gewoon de hele mmm en de stress wat het bij mij meebracht. Was er steeds weer helemaal kapot van als je weer een paar x te horen krijgt dat er geen eisprong aankomt en dan weer een ongesteldheid opgewekt word. Maar hij wil wel een 2e maar de drang is niet zo groot als bij mij. Dat is wel fijn als je kan kiezen. Dat geeft voor jullie beide misschien rust als je weet hoe je bevalt. Geen fijne bevalling gehad bij de eerste? Ben eens benieuwd naar je testje komend weekend als je deze gaat doen Kan soms sneller gaan dan je denkt.
Bohh dat zijn ook lange cyclussen zeg. Ik zou denk ik ook met beide handen de clomid aanpakken als ze het aan zouden bieden. Ben zelf zwanger geraakt met clomid van onze dochter. Ze kunnen elke keer met een inwendige echo zien of er eitjes groeien en of je een eisprong krijgt dat is wel fijn om te weten. Ben eens benieuwd komende week wat ze gaan zeggen!
♡ Zwanger worden met PCOS ♡ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Proberen zwanger te worden - N2015 (? jaar) ● Tweede kindje ● Eerste ronde ● NOD: 4 februari - Myhappyfamily (28 jaar) ● Tweede kindje ● Derde ronde ● NOD: 11 februari - Pitahaya (31 jaar) ● Tweede kindje ● Tweede ronde ● NOD: 12 februari - Micchan (22 jaar) ● Derde kindje ● Derde ronde ● NOD: 22 maart - Oktober91 (? jaar) ● Tweede kindje ● Veertiende ronde na miskraam ● NOD: ? ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Zwanger! - Amch (? jaar) ♡ Zwanger van haar tweede kindje ♡ Uitgerekend op ? ● It's a boy/girl/verrassing ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Afspraken Oktober91: 2 februari intake bij de fertiliteitsarts Micchan: 7 februari afspraak met vrouwenarts Amch: 23 februari eerste echo Pitahaya: 8 maart afspraak maken met de huisarts ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿
Ik heb je gegevens op de lijst gezet. Ook heb ik de volgorde aangepast van de nod. Dus de eerste staat bovenaan. Kunnen de andere dames nog de gegevens doorgeven?
Pitahaya: Nee, dat kan niet meer. Haha ja, heerlijk. Al voel ik me soms 80 hahaha. Oh, dat is inderdaad grappig! Zou leuk zijn als maart DE maand is. Maar toch liever een kortere cyclus of dat het toch al raak blijkt te zijn natuurlijk. Haha thanks. Duurde ff en heb bij andere topics inspiratie opgedaan hoor. Slim om het op volgorde van NOD te zetten, ik had het op volgorde van reacties gedaan en er daarna niet meer naar gekeken. Myhappyfamily: Ja vermoeiend soms wel haha, en dat terwijl het daarvoor zo netjes was. Oh fijn zeg dat het daarmee toen gelukt is! Had je veel bijwerkingen van de Clomid? Vind het stiekem toch wel wat eng om daar over na te denken hoor.. Het voelt voor mij (voor nu in ieder geval) zo dat dat de grens zou zijn qua medische hulp, dus ik probeer het nog als ver-van-mijn-bed-show te zien..
Ik denk dus dat ik geen testje ga doen.. ben helemal niet zenuwachtig ofzo! Ik slaap wel de hele week al zo mega slecht.. 100x wakker worden.. nachtmerries en dromen. Maar de dingen die bij zwanger zijn horen heb ik niet hahahahah ! Oh jeetje.. dat is lastig! Dus nu moet je misschien weer medicijnen gaan slikken?
♡ Zwanger worden met PCOS ♡ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Proberen zwanger te worden - N2015 (26 jaar) ● Tweede kindje ● Eerste ronde ● NOD: 4 februari - Myhappyfamily (28 jaar) ● Tweede kindje ● Derde ronde ● NOD: 11 februari - Pitahaya (31 jaar) ● Tweede kindje ● Tweede ronde ● NOD: 12 februari - Micchan (22 jaar) ● Derde kindje ● Derde ronde ● NOD: 22 maart - Oktober91 (? jaar) ● Tweede kindje ● Veertiende ronde na miskraam ● NOD: ? ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Zwanger! - Amch (? jaar) ♡ Zwanger van haar tweede kindje ♡ Uitgerekend op ? ● It's a boy/girl/verrassing ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Afspraken Oktober91: 2 februari intake bij de fertiliteitsarts Micchan: 7 februari afspraak met vrouwenarts Amch: 23 februari eerste echo Pitahaya: 8 maart afspraak maken met de huisarts ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ Heb ik zo niks verkeerds veranderd? Hahaha
En wanneer ga je dan wel testen??? We zijn zo benieuwd!! Voel je al iets? Oktober91, hoe ging je afspraak gisteren? Ben ook benieuwd naar jou afspraak volgende week Michann!
Wat fijn om ze toch met elkaar dingen te kunnen delen! Ik ben Kim, 28 jaar en heb een dochtertje van 13 maanden. Ook wij willen graag voor een 2e gaan. Ik krijg volgende week de uitslag. Als hieruit blijkt dat ik Pcos heb schrijf ik graag mee! Maar als het op de echo al te zien was is er een grote kans denk ik. Ik heb tussen mijn ongesteldheid in soms ook last van donkere afscheiding. Herkent iemand dit toevallig?
Hoi Kim, Je had dus al een echo waarop te zien was dat er pcos is? En je hebt lange cyclussen? Je hoeft namelijk maar aan 2 van de 3 eisen te voldoen, wil je de diagnose krijgen. N2015, nog niet ongesteld geworden?
Ik heb cyclussen tussen de 40 en 47 dagen. Eerst dacht ik dat zal nog wel door de bevalling komen maar daar kan het nu niet meer aan liggen lijkt mij. Volgens de gynaecoloog zou de echo bij Pcos kunnen passen maar dat wist hij pas zeker als hij de uitslag van het bloed had. Hij was er nog niet helemaal zeker van