Pcos mama's (to be)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door duitshollandsmeisje, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sapphire30

    Sapphire30 Actief lid

    29 okt 2019
    169
    469
    63
    Vrouw
    Hoi! Hier ook PCOS, helaas. Ik worstel sowieso al mijn leven lang met mijn gewicht en er lijkt geen reden te zijn voor de kilo's. Diëtistes, endocrinoloog, sporten. Niks werkte echt. Ik had gewoon geen cyclus dus dat is niet handig als je een kinderwens hebt.
    Drie jaar geleden ben ik al een traject ingegaan bij de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis. Ik was destijds nog ongeveer 20 kilo zwaarder dan nu. Om die reden heb ik pas na multidisciplinair overleg van het team én na een paar kilo afvallen mogen starten met Provera en vervolgens Clomid maar zowel 50, 100 als 150mg deden niks. De volgende stap was injecties maar die kreeg ik niet vanwege mijn BMI. Ik heb toen de moeilijkste beslissing ooit genomen; een maagverkleining. Hoewel eten niet 't probleem was, waren de mogelijkheden op dus ik ben ervoor gegaan. Ik ben sinds de operatie 1,5 jaar geleden ongeveer 20/25 kilo afgevallen maar helaas geen eigen cyclus.

    1,5 maand geleden zijn we weer gestart met een traject. Ik heb de eerste ronde Provera en Clomid 50mg achter de rug maar helaas geen reactie. Morgen is dag 3 en dan start ik met Clomid 100mg en hopelijk doet dat wel wat!
     
  2. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh jeetje ook echt heftig... ik hoop voor je dat je toch nog zwanger mag raken joh.. wat een rollercoaster :(
    Zo raar wat je lichaam kan doen.. of niet kan doen eigenlijk. Drama.
    Ik bloed nog steeds hevig sinds zondag, ben benieuwd hoe lang het aan houd en hoe mijn cyclus deze ronde is.. vandaag voor het eerst weer begonnen met een hele tablet metformine 's ochtends en heb het verdragen zonder diarree!! Dus dat is wel echt supergoed! Nu maar hopen dat ik het algemeen goed ga verdragen! Wie weet doet het iets.. alle waardes waren vorige week goed dus wat dat betreft doet het wel allemaal iets..
     
  3. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik lees veel over Clavella, weet niet precies wat het is, een soort zakjes poeder die je oplost in water en drinkt denk ik. En dit zou je cyclus kunnen reguleren en zorgen dat je een eisprong krijgt. Het is wel erg duur (tussen de 35 en 50 euro vind ik het op amazon voor 60 zakjes) maar lees wel echt veel goede recensies. Kent/gebruikt iemand dit??
     
  4. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Heb je hier meer info gekregennn?
    Ben wel benieuwd
    Heb zelf ook pcos verse tp mislukt en 1e cryo tp ook mislukt:cry:
     
  5. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    aaah kut zeg :(
    nee heb helaas niet meer info nog..
     
  6. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw

    Aah jammer!
     
  7. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hoi dames, ook ik mag aansluiten...

    Na het ontpillen sinds januari hele mooi regelmatige cycli gekregen, maar sinds de zomer steeds langer en langer en ook alle andere symptomen erbij (beharing, acné, haaruitval,...). En vandaag dan de diagnose: PCOS. Ik vermoedde het al langer, maar nu dus ook de bevestiging. Ik vind het best moeilijk...

    Nu Duphaston meegekregen van de gynaecoloog om de menstruatie af en toe toch eens op te wekken, en de mededeling om een nieuwe afspraak te maken voor een fertiliteitsonderzoek als we graag kinderen willen (willen we toch bijna aan starten...). Ohja ik woon in België...

    Fijn om ook hier mijn ei kwijt te kunnen, aangezien mijn eierstokken hier toch anders over denken :rolleyes:
     
  8. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hier moest ik een beetje om grinniken xD
    Ja lastig he..
    Ik heb EINDELIJK volgende week dinsdag mijn intake gesprek bij een kinderwenskliniek hier in Duitsland. Ik hoop dat veel in het ziektekostenpakket zit aangezien we niet getrouwd zijn. Dat is hier nogal een dingetje, kinderen voordat je getrouwd bent.. maar misschien willen wij wel helemaal niet trouwen dus ja. Kan dus duurder uitvallen. Maar omdat het probleem nu grotendeels bij mij ligt door de PCOS hoop ik dat ze gaan zorgen dat mijn cycli regelmatig worden en dat ik een eisprong krijg zodat we het verder zelf kunnen proberen.
     
  9. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Is je vriend ook al getest (of z’n zaadcellen dan toch :))? Of gaan ze dat nog doen? Hier ook geen huwelijk in het verschiet, hopelijk ooit nog, wie weet. Maar in België lijkt dit nog niet zo van belang te zijn, hoe het met eventueel IVF zit weet ik niet, maar vermoed dat alles op mijn ziekteverzekering terecht komt? Maar zover zijn we natuurlijk nog niet...
    Hier ook eerst afspraak maken voor fertiliteitsonderzoek (bloedonderzoek, opnieuw echo, zaadonderzoek) en zou 2 maanden kunnen duren. Maar ze willen (begrijpelijk) nog niet met Clomid etc... beginnen alvorens de rest te checken. Hopelijk heb je dinsdag een fijne plan van aanpak!!
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hier zijn al mijn waardes al gecontroleerd, alles mogelijke. Alles is goed behalve 3 puntjes waarvan 2 hele belangrijke. AMH is veel te hoog (11,27 en moet tussen 1 en 6 zijn geloof ik) en testosteron is te hoog. Dat is ook wel een pcos dingetje. Dus eerst moeten we zorgen dat ik een cyclus krijg. Ik wil het eerst proberen met een goede cyclus en eisprongen, als het dan nog niet raak is kunnen we altijd verder kijken. Geen idee wat IVF en ICSI kost maar dat zal wel een flink prijskaartje hebben als we niet getrouwd zijn.. Loopt al gauw in de duizenden euro's. Maar hopelijk lukt het met Clomid/Pregnyl of iets anders aan hormonen!
    Mijn vriend is nog niet getest.. heb alleen mezelf tot nu toe laten behandelen omdat mijn menstruaties uitbleven. Maar het zou goed zijn als mijn vriend er volgende week bij is als hij vrij krijgt, dan kunnen ze bij hem ook gelijk bloed afnemen namelijk. Er word sowieso weer bloed afgenomen, dus ben echt superbenieuwd... ik hoop zo dat ik snel verder geholpen word.. wil zo graag een normale cyclus van rond de 30 dagen.. dit is elke keer zo frustrerend..
     
  11. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ook hier pcos. En toch wel succes verhalen al voelde dat in die ziekenhuis periode niet zo achteraf hebben we heel veel mazzel gehad en duurde het helemaal niet zo lang.
    Eerst aan de clomid 50,toen 100,150 en 200 helaas allemaal zonder resultaat. Toen gestart met injecties en ja hoor in 1 keer raak en niet 1 eitje maar 2 dus in verwachting van een tweeling
    Na hun geboorte kriebelde het voor een derde maar was wel voor mij duidelijk niet nog een keer al die hormoonkuren ect.. Dus op zijn beloop gelaten met het idee als het over 2 jaar spontaan is is het ons gegeven en anders is 2 ook fantastisch. 1e maand gelijk raak ❤️ en ook nu in verwachting van nr4 en eerste maand gelijk raak.!
    Heb tussendoor een koper spiraal gehad en wist daardoor dat ik wel een eisprong had eens in de zoveel tijd maar gewoon heel onregelmatig (ongeveer 3 per jaar) maar na die hormoonkuren wist mijn lijf dus duidelijk wel hoe het moest.
    Ik hoop dat het voor jullie ook zo makkelijk gaat en jullie snel naar een prachtige echo met kloppend hartje kijken ❤️
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh wauw geweldig! Gaat het goed met je tweeling? Gaaf zeg..
    En nu al nummer 4 <3 ik hoop dat het bij mij ook snel raak is als ik volgende week mijn eerste afspraak heb gehad.
     
  13. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ze zijn helaas veel te vroeg geboren (27+5) maar gaat nu heel goed op wat gezondheidsklachten na
    Jaa nr4 ❤️
    Ik hoop het ook voor jullie! Is soms ook weleens fijn om positieve reacties te krijgen om een beetje hoop te houden hihi
     
    Pioenne en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  14. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Vandaag een superfijn eerste gesprek gehad in de kinderwenskliniek!! :)
    Ze gaan ons helpen! ;)
    Maar wel eerst in het nieuwe jaar ivm December, feestdagen. En daarbij is mijn vriend 3 weken op vakantie in December dus kunnen we sowieso niks doen.

    Eerste afspraak was eigenlijk 28 januari maar kwam er nu thuis net achter dat ik dan nog net 1 dag in Spanje zit:roflmao: niet zo handig dus. Helaas is een week later de arts er niet dus is het nu 11 februari geworden. Nou ja goed, in elk geval iets om naar uit te kijken dan.
    Het was vandaag een beetje lastig omdat mijn vriend er niet bij was, ze hadden namelijk graag zijn zaad ook gehad om dat te kunnen controleren en meteen een plan van aanpak te maken. Dat doen we dan dus in februari, eerst moet mijn vriend zijn zaad daar afgeven en daarna hebben we gezamenlijk een gesprek en bespreken we de uitkomsten van mijn bloedonderzoeken, uitstrijkjes en zijn zaadkwaliteit. Nou hoop ik heel erg dat zijn zaad gewoon goed is, want dan kunnen we meteen aan de slag met mij met een hormoonbehandeling. Als er met zijn zaad iets niet goed is word het een lastiger verhaal want dan moeten we waarschijnlijk meteen kijken naar ivf of icsi en dat is een duur grapje als je niet getrouwd ben... dus fingers crossed... want de hormoonbehandelingen worden wel vergoed...

    Het was in elk geval een superfijne arts. Erg rustig en vriendelijk, veel uitleggen.
    Nog een echo gemaakt van mijn eierstokken, zien er nog steeds hetzelfde uit, niks veranderd dus ja.

    Ik ben heel benieuwd... stiekem zegt mijn gevoel de hele tijd april 2020. Geen idee waarom. Misschien is het dan raak:o::|
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  15. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Wauw leuk gesprek lijkt me dit inderdaad te zijn geweest. En eindelijk ook echte, concrete stappen. Leuk voor jullie!
    Ik duim alvast mee datmet ‘gewoon’ wat medicijnen er snel een babytje zit aan te komen. Maar eerst de feestdagen nog even door. Genieten maar en op naar 2020 :thumup::thumup:
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    https://www.amazon.de/gp/product/B07CSS79W8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

    Omdat mijn afspraak toch nog 2,5 maand duurt heb ik dit besteld... na veel positieve reviews... schijnt te helpen bij pcos om je cyclus te regulieren en een eisprong op te wekken. Zou toch mooi zijn als ik voor mijn tweede afspraak een beetje een cyclus heb... heel benieuwd. Zou genoeg moeten zijn voor 3 maanden dus ik kan het dan gebruiken tot aan mijn afspraak. Eens kijken wat het doet.
     
  17. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Fijn dat er eindelijk wat gaat gebeuren in 2020! Ik hoop dat je niet te veel last hebt van de hormonen, dat het zaad van je vriend inderdaad goed is en je snel zwanger mag zijn en blijven.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  18. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Heb er ook al wat over gelezen. Kwam deze tegen: https://ovabalance.eu/product/dci-d-chiro-inositol-600-mg/
    Hier beweren ze dat er meer DCI inzit per pil, maar die prijs o_O...
    Ik denk er toch ook aan om iets te bestellen, dan lijkt de jouwe idd een goede! Ben benieuwd of het je helpt.
     
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    die prijs is wel heftig ja en ik geloof dat je er ook minder lang mee kan doen!
    ik hoop ook dat het mij helpt, ik hou jullie wel up to date hier ;) als ik mij slecht voel met dat spul stop ik er gewoon weer mee, maar moet alles geprobeerd hebben he... wil zo graag een normale cyclus en heb nog tot 11 februari de tijd om zelf een beetje aan te kloten. liever cycli van onder de 40 dagen vanaf nu... zit nu alweer op dag 32 en merk nog niks, dus zal wel weer een lange cyclus worden als ik verder niks doe.
     
  20. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Wauw @duitshollandsmeisje ik zag je post in een ander topic, proficiat!!! En zo onverwacht, je geeft ons pcos-dames wel goede vooruitzichten zo :o:.
    Was je nu met de Inositol gestart? Zou wel een stap kunnen zijn om dan ook maar eens uit te testen dan ;)
    Superveel succes!! Geniet van je perfecte kerstcadeautje :thumup:
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina