Hmm Shit, maar daar baal ik een beetje van dat ik dat moet navragen. Hoe kan het dan dat sommige meiden helemaal geen echo's krijgen?
Nouja, je moet het zelf weten natuurlijk.. Maar als je een weloverwogen keus moet maken wat betreft het wel of niet de mmm in gaan, zou ik dit soort dingen wel willen weten. Ieder ziekenhuis doet het anders.. Maar waarom vind je het vervelend om te vragen? Het gaat toch om jouw gezondheid?
Nou ja, ik wil mij gewoon laten leiden zeg maar. Ik wil altijd alles in de hand houden en wil ook gewoon op de kundigheid van de gyn af gaan. Ik lees hier ook dat het vrij normaal is dat je geen echo's tussendoor krijgt: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/325968-clomid-geen-controle-echos-normaal.html Maar goed, ik kan het eventueel wel vragen... Kan ik toch gewoon telefonisch aan de assistent doen of niet? Dan kunnen ze het mij misschien uitleggen. Ik denk namelijk dat we toch binnenkort het traject in gaan, dus dan kom ik zeker in het andere topic mee kletsen hoor. Want ik heb vandaag geen gevoelige tepels dus denk dat ik toch geen eisprong heb gehad (of snel ga krijgen) dus denk dat we er maar voor gaan.
Klopt hoor, dat er meerdere ziekenhuizen zijn die geen echo's doen.. Maar ik begreep uit jouw verhaal dat ze op dag 28 nog willen controleren op overstimulatie. Vandaar dat ik zei dat dat echt te laat is en dat je dan beter eerder om een echo kunt vragen.
Oh nee, dat weet ik dus niet! Ik weet alleen dat we op dag 28 weer moeten afspreken. Ze wilde ook vriendlief nog even spreken en vragen stellen, maar voor een echo weet ik niet dan. Maar is het verstandig om er wel dan naar te vragen alsnog? Of zal ik het maar op zijn beloop laten? En kan ik zoiets aan de assistent vragen? Ik zie dat bij jou 50 en 100 gewoon niet aan slaat. Jemig zeg... ik start eerst met 50, dan volgens mij 100 en dan 150. En die laatste was bij jou dus weer te veel? Apart toch....? Doen ze bij jou wel steeds tussendoor echo's?
Doe wat jou een goed gevoel geeft. voordat ik uberhaupt zwanger werd was bij mij diagnose toch wel ernstige endometriose met vrijwel zeker vruchtbaarheidsbelemmering. ik moest even slikken maar had nog geen kinderwens. na een tweetal jaren medicatie vanwege de endometriose die maar niet over wilde gaan werd er keihard gezegd, mevrouw zo snel mogelijk eraan beginnen als u een kinderwens heeft. de endometriose is erg heftig en doet enkel maar verergeren. Ik had een half jaar de tijd om het zelf te proberen....anders werd het ivf. eerst even een operatie om de eileiders te controleren eventueel doorgankelijk te maken. maar ik bleek al zwanger te zijn! helaas na de bevalling een postnatale depressie. bij de tweede werd direct gezegd dat ik wel niet weer zo veel geluk zou hebben. doordat ik een postnatale depressie had gehad had ik al wel besloten dat ik zeker voor een tweede geen ivf overhad. bij de eerste nog wel, want ik wilde gewoon een kindje. bij de tweede wil ik dat niet omdat ik bang was weer zo'n depressie te krijgen. We hadden inderdaad niet net zoveel geluk, had twee vroege miskramen maar de derde bleef wel zitten....dat binnen 4 maanden tijd... ik was allang blij dat het zo ging. overigens een zeer verbaasde gyn. en de derde is er zelfs door de pil heen gekomen. nu is endometriose heel wat anders dan PCOS, want ik heb netjes een cyclus van 28 dagen en ook een eisprong, dat is PCOS natuurlijk heel iets anders. wat ik ermee wil aangeven dat wonderen bestaan en als jij er nog niet klaar voor bent om met hormonen aan de slag te gaan kun je nog even afwachten, maar bedenk wel daar gaat dan tijd overheen en wil je kostbare tijd verliezen? ja hormonen hebben veel invloed op je lichaam. dat maakt het extra lastig...... je kunt het wel aangeven van t evoren dat je daar snel last van hebt en dan kunen ze vooraf ook beter begeleiden. heel veel sterkte en hopelijk kom je eruit.!
Neehoor, dank je wel. Ik ben juist erg blij met je reactie. We zijn er tot dusver over uit: Als deze cyclus nu kort is, dan wachten we een ronde met clomid. Als deze cyclus precies met menstruatie rond bruiloft (28-08) valt, dan starten we al met provera om menstruatie uit te stellen en gaan we daarna aan de clomid. Als deze menstruatie pas na de bruiloft zal zijn, dan starten we op dag 3 van de natuurlijke menstruatie met clomid.