Wij hebben 19 januari onze eerste afspraak bij de gynacoloog. Zaadonderzoek is al uitgevoerd, uitslag 14 mil. Ik vind het super spannend en eng wat ons te wachten staat. Ben benieuwd wie er naast mij (helaas) ook deze stap moeten zetten (of net gezet hebben) en hoe dit gaat verlopen. Kan bijna niet wachten tot de 19de, aan de andere kant ben ik erg verdrietig. Wat als onze kinderwens nu nooit in vervulling zal gaan? Ook is er bij mij nog geen onderzoek gedaan wat als het bij mij ook niet goed zit. Ik vind het fijn om de strubbelingen en de betere momenten te delen.
Hoi Groen! Ik had ook al wat meegemaakt de afgelopen 5 maanden. Ik vond het ook elke keer heel spannend maar ook zeg maar: bittersweet... aan de ene kant vind ik het goed omdat ik eindelijk hulp kan zoeken, maar aan de andere kant vond ik het slecht dat het zo ver moest komen, en niet op een natuurlijk manier kon gebeuren. Mijn man had 20 milj... dat is op de grens. Ze zeggen dat minder dan 20 milj is dus te weinig... je kunt nog spontaan zwanger worden, maar het zal wel langer duren zeggen ze. We zijn ook ong 2 jaar bezig met proberen met heel veel vedriet de afgelopen jaar van elke maand weer een period of elke maand NOG een vriendin die zwanger is, etc... je ken de gevoel ook neem ik aan! Onze probleem zat dus in de samenlevingstest... voor een of andere reden kan zijn sperma niet goed omgaan met mijn slijm. De slijm was goed en de zaad is ook voldoende... maar samen was het minder. We moesten dit test 3 keer doen... ik was zo boos dat het niet gewoon in een keer klaar was en dan volgende maand, volgende stap! haha Maar ik ben wat ongeduldig, dus.... maar eindelijk de volgende stap morgen met de HSG onderzoek (baarmoederfoto). Ze zei al dat we verden gaan met IUI om de sperma in te brengen, maar eerste moeten ze kijken als de eileders goed zijn. Dus morgen weer verder! Sorry dat dit zo lang is.... maar je weet ook hoe goed het voelt om alles buiten te laten komen aan iemand anders dan je man of moeder! haha Ik weet precies hoe je voelt en ben blij dat we zo'n network hebben om met elkaar te steunen en advies te krijgen. Ik wens jullie heel veel succes! 19e is niet zo ver weg Bree
Hey meiden, ik ga morgen bellen om mn eerste afspraak te maken bij de gyn. Ik vind het best een grote stap en best al snel. Ik lees graag met jullie mee, wat me te wachten staat.
Hey, Wijn afgelopen week voor het eerst bij gyn geweest. inwendige echo is gemaakt en ziet er op het eerst gezicht goed uit. Man moet zaadjes inleveren en ik bloedprikken en dan weer verder kijken.....
@ 8bree, heel herkenbaar je verhaal @ Catharina1985, wanneer kan je naar de gyn? ( als je dit leest nadat je hebt gebeld iig ) @ Nevermind, spannend. Gelukkig ben jij de echo al goed doorgekomen. Hoop dat de zaadjes in grote getalen aanwezig zijn en goed heen en weer zwemmen. Mijn vriend is onthust van de uitslag, wat natuurlijk helemaal niet gek is. Ik ben met vragen erg verdrietig, maar gelukkig een druk weekend gehad en de werkweek begint zo weer dus genoeg afleiding.
Hoi! Vanmorgen bij de huisarts geweest en een doorverwijzing voor de gynaecoloog mee gekregen. Wij zijn nu in ronde 17 beland en heb afgelopen dinsdag voor de 2e keer een vroege miskraam gehad. Het zaad van mijn man is nagekeken en is voldoende aanwezig en voldoende bewegelijk. Vanmorgen dan ook gelijk gebeld om afspraak bij gynaecoloog te maken, kan volgende week dinsdag de 18e al terecht! Ben heel benieuwd wat ik moet verwachten....begreep namelijk dat de eerste afspraak maar 10 minuten duurt..... Groetjes mamaDD
Groen@ Spannend meis succes met alles!! Mocht je moeten huilen als je daar bent , schaam je niet meis ze zijn het wel gewent , het is ook niet niks de mmm . Hier even een stukje hoe het bij mij ging toen ik een jaar geleden heen ging voor het eerst. dit is mijn ervaring. dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat en moet hij de volgende keer zaad inleveren en jullie moeten samen direct bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aan bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken hoop je zo te hebben geholpen
Hoi meiden, ik kan me jammergenoeg bij jullie aansluiten, ben net terug van de 1e keer gyn..zonder mn man want die zit in het buitenland. Heb errrrug onregelmatige cyclus, hij zei ook dat t goed was dat ik al zo snel doorverwezen was. Moet 1 febr met provera beginnen als mn menstruatie niet spontaan begint. En dan op cd3 bloedprikken en op cd10 follikelmeting, dus erg spannend en baal ervan dat alles zo loopt, maar ja..niks aan te doen. En mn man moet trouwens ook zn zaad gelijk inleveren de volgende keer.
Zo, vandaag gebeld en ik kan 15 februari komen, ik was zelfs al zenuwachtig om te bellen haha, best stom. Maar ik ben blij dat de afspraak staat. We krijgen nu inderdaad formulieren opgestuurd, die we in moeten vullen. @elba, nee ik zeg niks hoor, vind ik veel te persoonlijk. @marnat, bedankt voor de info, en goede tip van dat t-shirt, zal ik onthouden.
chatarina@ Graag gedaan meis succes met het in vullen van de formulieren. Er kunnen dingen instaan die je niet goed weet, maar je ouders of schoonouders wel . In onze stonden vragen in welke arts we hadden welk ziekenhuis je als beeb gelegen had .Dat soort vragen ongeveer. Wanneer je welke ziekte hebt gehad enz enz. Best lastige vragen om zelf te weten. Wij hadden het zelf in gevuld , en daarna de beide ouders bij ons gevraagt en het verder samen in gevuld.
Oh oke, echt waar? zo veel details. Mijn ouders/schoonouders weten niets van onze kinderwens, dus ik wil ze er eigenlijk niet bij betrekken
Tja dat is ieder zijn keus. Maar in ons ziekenhuis moesten ze echt alles weten , ook van baby af aan. ik weet niet hoe het in andere gaat maar lees het maar eerst goed en rustig door samen. Wij hadden eerst voor onderzoeken zeg maar zo als ik het hier al had neer gezet. als je nog wat wil weten na het lezen of iets anders mag je altijd een pbbtje sturen.
Wij hebben geen formulieren thuis gestuurd gekregen, kon binnen 2 weken terrecht en gaan gelijk bij mn volgende cyclus kijken wat mn eitje doet. Apart dat dat niet in ieder ziekenhuis hetzelfde gaat! Overigens weten wel mn nabije familie ervan dat we een kinderwens hebben, en nu ook nr de gyn moeten. En ik moet zeggen, het lucht wel op. Even geen opmerkingen meer die misschien voor ons pijnlijk kunnen zijn.
wij hebben ook (helaas) gebeld en kunnen pas 15 maart terecht bij de gyn. We hebben ook de vragenlijsten gekregen een voor vrouw en een voor de man. De vragen vielen mij wel mee, wij moeten ze meenemen bij de eerste afspraak. Wij hebben wel al een zaadtest gedaan en bloed geprikt. Zaadtest kwam uit dat vriendje 40% beweegelijkheid heeft ipv 50% uit bloed kwamen er geen gekke dingen uit. Ook bij ons is het niet onmogelijk maar wel moeilijker. Ik zelf heb nog steeds het gevoel dat het bij mij ook niet helemaal in orde is en ben dus erg benieuwd, maar goed helaas moeten wij nog wel effe wachten. Volgende week heeft mijn vriend wel al een afspraak bij de uroloog daar ben ik wel blij mee dat dat wat sneller gaat, daardoor kan ik 15 maart wel accepteren.
Dank je marnat, als ik nog vragen heb, zal ik dat zeker doen! Die mevrouw aan de telefoon zei inderdaad al wel dat ze formulieren op zou sturen. Wij zijn eigenlijk ook nog niet zo lang bezig, half jaartje nu, dus vandaar dat familie eigenlijk nog niks weet. @mamsie, bij jou zetten ze er inderdaad lekker de vaart achter. Wel fijn! Best gek dat het overal zo anders gaat ja. @wherona, 15 maart is wel wat verder. Ik kan 15 februari, maar bij ons is nog helemaal niets gebeurd. (geen bloedonderzoek etc.) dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.
@catharina1985, Ja het is wel fijn maar aan de andere kant ga ik gelijk rare dingen in mn hoofd halen. Hoop niet dat ze zo'n vaart er achteraan zetten omdat ze denken dat ik misschien vroegtijdig in de overgang ben ofzo..
mamsie, ja vaart is wel fijn. Catarina, ik vind het ook lastig om te vertellen. Maar wij hebben al een zoontje. Misschien is het daarna iets minder beladen. Ik heb het wel aan mijn vader vertelt. Die reageerde van mooizo, dat je daar terecht kwam. Hij had echt het idee dat het zo gepiept was en dat het geen moeite koste. Dat lijkt mij toch iets anders. DAt vond ik wel jammer. Maar dan weet hij het maar. Maar goed op een gegeven moment ben ik bang dat ik het ook op mijn werk moet melden. Wij moeten trouwens ook lijsten invullen.