hoi meiden! ik mag in men volgende cyclus pregnyl gaan gebruiken.moet nog naar de gyn gaan voor info enzo.maar dit is nog twee weken en wil echt het fijne ervan weten. hoe gebruiken jullie pregnyl? we mogen ze zelf zetten dus zal de gyn me nog uitleggen hoe,maar dus wil nu al wat info en is zo moeilijk om op google echt stapje per stapje te zien hoe je het gebruikt(en welke dosis) dus: -hoe ziet jullie pregnyl schema eruit?(tijdstip spuit,klussen,eisprong ect) -welke dosis nemen jullie en wat is het verschil met 1500,5000 en 10000?(hoe beslist een gyn welke dosis je krijgt?) groetjes en alvast bedankt!!
Anais@ Ik spuit 5000 ie! op basis waar van een gyn de dosis bepaald weet ik niet echt . Mis wel door de hoeveel heid eiblaasjes je hebt . Durf het niet met zekerheid te zeggen. Ze zou je dat vast wel gaan vertellen , tja wachten duurt lang he! Wanneer ik de pregnyl moet spuiten hangt er van af wanneer de eitjes groot genoeg zijn. Eerst decapeptyl echo s en puragon. Hier een link in stappen hoe pregnyl spuiten. YouTube - How to mix HCG for sublingual use Succes
Ik zou je adviseren om de eerste Pregnyl in het ziekenhuis te zetten zodat je mee kunt kijken met de verpleegkundige hoe het precies moet. Dan kun je het de maand erop (hopelijk niet meer nodig!) zelf. De bijsluiter zegt er niets duidelijks over.
oh ik heb ook al uitleg gehad en afgelopen keer heeft de verpleegkundige hem gezet maar oh meiden ik moet nu voor poging 2 maar durf hem echt niet zelf te zetten!!!!
Geen probleem mee gehad. heb een hele goede beschrijving meegekregen. Het ziekenhuis geeft aan welke hoeveelheid. Je moet het glaasje met het vloeistof mengen met de poeder en weer opzuigen. Het is allemaal goed te doen hoor!
pregnyl gebruik je overigens maar 1 keer aan het einde als de eitjes moeten gaan springen. Ik denk dat jij ook iets van decapeptyl en puregon gaat gebruiken? Misschien eerst maar eens meer info van je gyn krijgen.. ze geven je vast en zeker voldoende info!
hoi nee ik krijg enkel clomid en dan de spuit.ben niet met iui bezig ofzo enkel met clomid.maar ze willen niet springen denk ik want heb vaak een posi ovutest maar ben nooit zwanger en we klussen op de goede dagen(altijd dag ervoor zeker) dus ga bloed laten trekken binnen een dikke week en als er idd nu geen eisprong was(na een dikke vette posi test gehad te hebben op dag 14 en super veel krampen) denk ik dus dat het daaraan ligt.dus wil met dit keer echt gaan laten opvolgen met echo's en dan zien of de spuit nodig is. overigs heb ik wel ervaring met spuiten zetten,bij men operatie moest ik ook altijd of in me been of in me buik een spuit zetten(40 dagen lang) heb liever de been,raar maar waar daar voel je NIETS!! groetjes!
De gyn beslist welke hoeveelheid Pregnyl je moet gaan spuiten, en op welk tijdstip. Het tijdstip word gekozen aan de hand van jou eisprong. Ze tellen uit op welke dag je ongeveer je eisprong zal hebben, en 36 uur daarvoor moet je de Pregnyl zetten. Je krijgt 2 ampullen als je 5000 moet zetten,de ene is vloeistof de andere poeder, deze moet je in de koelkast bewaren. De ampullen hebben aan de bovenzijde een breeklijntje, als je m tussen duim en wijsvinger houd, kan je m zo open breken. Als je m zelf ga zetten krijg je de optreknaald, spuitnaald, en spuit bij geleverd. Met de optrek naald kan je de vloeistof optrekken en bij de poeder doen, opnieuw optrekken, uitspuiten, en weer optrekken zodat ie goed gemixt is, en dan de spuitnaald erop zetten. Als ze heb in het ziekenhuis zetten krijg je alleen de 2 ampullen. Je kan de Pregnyl in je buik, been of bil zetten. Ik heb ervoor gekozen om m vanaf t begin in mijn bil te laten zetten. Je kan er een blauwe plekken gevoel van krijgen, want je voelt de vloeistof een klein beetje branden. Tip, leg m een half uurtje voor het zetten uit de koelkast. Het kan zelfs zo zijn dat je je eisprong nu goed ga voelen, voorheen voelde ik m nooit, en nu met Pregnyl voel ik m zeer duidelijk. Duidelijke uitleg? Foto van de ampullen, en toebehoren.