Hallo meiden, Ik heb een vraagje. wij zijn sinds 31 augustus in de medische molen beland. Tijdens de intake is er een inwendige echo gemaakt, getoucheerd, en uitstrijkje gemaakt. Er was te zien dat aan de ene kant mijn eitjes er onrustig uitzagen. Nu heb ik mijn hele cyclus getempratuurd en bloed laten prikken. Ook is het zaad van mijn man onderzocht. Nu hebben we over 1,5 maand pas de volgende afspraak. Nu ben ik heb ik dus van de assistente gehoord dat ik deze cyclus wel een goede eisprong hebt gehad, de rest mocht ze me niet vertellen. Nu zit ik op dag 5 van mijn huidige cyclus en heb pijn rechts naast mijn navel(ietsjes lager) en pijn in mijn onderrug(rechtsonder)en 2 dagen geleden had ik dit dus ook al maar ook steken in mijn rechterborst. Nu vroeg ik mij dus af, kan je met PCOS wel een goede eisprong hebben? Mijn cyclus laatste cyclus was 37 dagen(zie onderschrift voor de rest). Ik ben nu dus bang dat ik geen PCOS maar Endometriose heb. Hopelijk kan iemand mij wat gerust/informatie geven. Groetjes, Griekie
Meid, ik kan je niets vertellen over de PCOS. Wil je veel succes wensen de komende tijd. Hoe kom je bij Endometriose?? Liefs
Over PCOS kan ik je helaas niet zoveel over vertellen meid, maar endometriose wel. Ik heb hier een linkje voor info over PCOS ; http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf Maar hoe kom je bij endometriose? Heeft de gyn het hier met je over gehad? Een linkje voor info over endometriose: Endometriose Stichting - Samen maken we het verschil - Home Misschien heb je iets aan de linkjes. Ikzelf heb endometriose, en 2 cystes op mijn linker eierstok. Mijn eileiders zijn volgens de gyn nog goed doorgankelijk, en ik heb iedere maand een eisprong.
ik denk dat je toch het beste kan wachten op de uitslag dan zelf al conclusies trekken, ookal is het makkelijker gezegd dat gedaan. succes ermee
Hoi meiden, Nou ik heb dus altijd al gedacht dat ik PCOS zou hebben, mijn menstruaties zijn behoorlijk lang. Ook heb ik sinds het stoppen met de pil pukkeltjes op mijn rug en een vette huid. Nu heb ik dus van de assistente gehoord dat ik de laatste cyclus die dus veel korter was dan voorgaande(37 dagen) , dat ik een goede eisprong heb gehad(zo bleek uit bloedonderzoek)maar ik dacht dat dit dus niet kon met PCOS. Toen ben ik beetje verder gaan zoeken en nu is het dus zo dat ik al vanaf het begin van mijn menstruatie behoorlijk pijnlijke menstruaties heb, echt altijd ziek melden en niet kunnen lopen/liggen/zitten van de pijn. Maar nu las ik dus net weer dat als je vanaf je puberteit dus al pijnlijke menstruaties hebt dat het meestal geen endometriose is. Ik ben dus als de dood dat ik zo'n HSG moet. Kijkoperatie heb ik minder problemen mee omdat je dan onder narcose bent, vandaar mijn vraag. Kan het dus zijn dat die pijn naast mijn navel tijdens mijn menstruatie bij PCOS hoort? Ik trek geen conclusies, maar wil wel graag weten wat jullie mening is. Ik moet immers nog tot 16 november wachten. Daar is dit forum voor toch? Groetjes, Griekie
Hi meis, Dank voor je informatie, mag ik vragen hoe ze er bij jou zijn achter gekomen dat je die cystes hebt. Bij mij is namelijk wel een inwendige echo gemaakt, en nu kunnen ze lichte vorm van endometriose zo niet zien, maar als je zware vorm hebt weer wel toch.(dus als je eierstokken vergroot zijn en je die grote cystes hebt). De assistente vertelde dat de gynaecoloog de volgende keer dus weer een inwendige echo gaat maken en dat ik afgelopen cyclus een goede eisprong heb gehad, maar ja de rest mocht ze niet zeggen. Liefs, Griekie
Dit kan echt alleen door een gyn worden vastgesteld op basis van lichamelijk onderzoek, echo, bloedonderzoek en evt een kijkoperatie. Op basis van klachten alleen kun je echt niet vaststellen of je endometriose of PCO of iets anders hebt...succes met afwachten in elk geval!
PCOS is dus ook niet vastgesteld? Maar dit heb je zelf altijd gedacht? Ik snap dat het moeilijk is maar je kunt eigenlijk niets anders dan afwachten en toch proberen jezelf niet gek te maken met allerlei diagnoses.. Overigens kun je met PCO wel een eisprong hebben.
Bij mij hebben ze het vastgetseld bij de inwendige echo, ze zagen op mijn linker eierstok 2 flinke cystes zitten 1 van 4 en 1 van 3,5 cm doorsnee. Ik las ook dat je had gehoord als je vanaf je pubertijd hevige buikpijn hebt geen endo kan hebben. Nou dit kan dus wel, want dit had ik nl. Ik liep altijd krom van de pijn en kon bijna niet lopen. de laatste paar maandjes mag ik afkloppen wat de pijn betrefd. Ik denk ik geef je eventjes de linkjes want ik weet dat ik het fijn vond om veel info hierover te hebben. Je gyn heeft nog niks vastgesteld, maar als je al wat meer info weet is toch fijner. Althans dat vond ik wel. Je moet hier niet je conclusies uittrekken maar info kan geen kwaad hoor meis. Daar is dot forum voor, om je verhaal kwijt te kunnen en vragen te stellen.
Hi meis, en wat voor behandeling heb jij gekregen? Heb jij een HSG gehad, zo ja kan die ook weigeren en aangeven dat je liever die kijkoperatie wil zodat het onder narcose gebeurt. liefs, griekie
uhm als je al vanaf je pubertijd last hebt dat het dan waarschijnlijk geen endometriose hebt is niet waar hoor. vaak zijn dames met endo al op een jonge leeftijd voor het eerst ongesteld geworden en begonnen hun klachten vaak in de pubertijd al.
Zo bedoelde ik het niet, maar meer dat jezelf opvreten aan wat het allemaal kan zijn, ook niet echt goed voor jezelf is. Ik loop ook sinds aug bij de gyn. En moet ook een hsg krijgen, maar heb wel liever een hsg dan een kijkoperatie, omdat ik al helemaal niet onder het mes wil. Het schijnt dat zo'n hsg bij de een pijnlijker is dan een ander. Je schijnt ook verhoogd vruchtbaar te zijn de eerste 3 maanden na een hsg, als de contrastvloeistof op oliebasis is. Door middel van bloedonderzoeken weet ik inmiddels wat ik mankeer. Ik maak geen FSH aan, dus moet eerst een hsg laten doen, als deze goed is, dan moet ik daarna FSH zelf gaan injecteren. Maar dan nog weet ik niet hoe het precies heet wat ik heb.
Hi, ik heb geen behandeling gehad. Over HSG is niet eens gesproken. In het ziekenhuis waar wij zaten liep het allemaal door elkaar heen. We hebben 1 IUI gedaan, normaal zou ik daarna geopereerd worden als deze mislukt was. Hij was mislukt maar ze behandelde mij zo raar in het ziekenhuis en ik had veel op mijn dak gekregen in 2 maanden dat we even rust hebben genomen. Ik zal de link naar mijn topic sturen want het is een heel lang verhaal om uit te leggen waarom we bij dat ziekenhuis weg zijn gegaan. Je hoeft het niet te lezen hoor maar dan begrijp je waarom we daar gestopt zijn. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/140050-noesje-start-iui.html liefs noesje
Hey meid, Ikzelf heb pcos (gehad). Bij mij was er op iedere echo een rij met eitjes te zien aan iedere eierstok. Ik heb wel sinds mijn tienertijd last van puistjes gehad, maar of dit ermee te maken heeft weet ik niet, want ik was pas 16 toen ik aan de pil ging en voor die tijd had ik nooit last van een onregelmatige menstruatie pas toen ik stopte met de pil stopte na 3 maanden me menstruatie. Over Endometriose weet ik helemaal niks, maar ze wisten bij de eerste echo al te zeggen dat ik pcos had, maar heb helaas nog een tijd moeten wachten tot ik naar het ziekenhuis mocht, maar uiteindelijk toch zwanger geworden met clomid 3e ronde. Nou meid ik hoop dat ze er snel achter komen wat jij hebt en dat ze er snel iets aan kunnen doen. groetjes Bloem
Met PCO kan je gewoon een eisprong hebben. Het ligt er maar net aan in welke mate je het hebt. Vaak is een redelijk normale cyclus een goed teken. De pijn die je voelt kan van een beginnend groeiend eitje zijn. Helemaal als je niet zo vaak een eisprong hebt ( als je een cyclus van 120 dagen hebt dan heb je meestal geen ei) dan kan het best pijnlijk zijn. En voor de rest moet je het inderdaad echt afwachten. Duurt wel lang voordat je de uitslag krijgt. Kun je niet vragen of de afspraak wat eerder mag? En ik snap wel dat je nu nog niks hoort, dat moet toch echt door een arts worden uitgelegd en dan kun je meteen het vervolg bespreken. Succes!