Ik moet even mn ei kwijt. We zijn nu zo'n anderhalf jaar bezig met kindjes krijgen en nu in cyclus 3 van IUI. Bij manlief is vastgesteld dat hij minder zaadcellen heeft dan gewenst. Bij mij bleek mijn luteale fase wel erg kort (9/10 dagen). Bij mij zijn hormoon-spiegels bepaald en ik heb een inwendige echo gehad and that was it. Maar toch... ik hoor hier over laproscopie en HSG en samenlevingstesten en weet ik wat meer. Moet er niet eerst worden vastgesteld of mijn eileiders wel doorgankelijk zijn en zo? Wie zegt dat het probleem alleen bij manlief ligt? Anders heeft IUI toch helemaal geen zin???
Tjah, als je dat zo voelt kan je dat zeker aankaarten bij je ziekenhuis. Hier was het zaad echt een enorm probleem dus wij "moesten" sowieso bij ICSI beginnen. Mij hebben ze, op een cyclusanalyse na, niet onderzocht. Zelfs geen samenlevingstest dus. Nou bleek er bij mij ook niks loos (ben nu zwanger van de tweede) maar ik kan me je twijfel wel heel goed voorstellen. Vragen dus! Het is jouw lijf en je hebt maar relatief weinig kansen natuurlijk. Elmo
Heb ook nog geen HSG gehad. Mijn artsen hebben de overtuiging dat bij mij enkel het probleem van mijn cyclussenstoornissen is, maar na enig aandringen van mijn kant mag ik wel een HSG. Nu blijkt mijn cyclusstoornissen dermate ernstig dat we aan IVF moeten gaan beginnen. Dus daar omzeilen we het eileidergebeuren mee, dus ik hoef dat onderzoek niet meer. Mocht je dat onderzoek willen, gewoon eisen hoor!!
O ja, cyclus-analyse is bij mij ook gedaan. Ik heb een aantal maanden moeten tempen, waaruit bleek dat ik elke maand netjes een eisprong heb. Wat me door de jaren heen wel opvalt is dat ik een stuk minder erg ongesteld wordt dan in mijn tienertijd. Toen zat geregeld alles onder het bloed. Nu is het met 2/3 dagen het meeste wel bekeken. Is dat normaal? De reden waarom ik ook twijfel is dat ik een net ietsiepietsie positieve Chlamydia-antistof-test heb. Ik geloof dat de grens pos/neg ligt op een titer van 20 en dat is ook precies mijn titer. Mijn gyn acht het zeer onwaarschijnlijk (en ik als maagd tot ik mijn huidige vriend kreeg ook) dat dit echt de SOA-Chlamydia is geweest en denkt eerder aan de andere Chlamydia (trachomatis: luchtweginfectie). Toch maakt het me onzeker. Sorry meiden, als ik te veel zeur. Heb even mn dag niet. Kreeg vandaag ook te horen dat weer 2 collega's zwanger zijn. Dat maakt het totaal op 4 vrouwen in mijn naaste omgeving. Das gewoon even niet meer leuk...
Je zeurt niet, hupsalekeee morgen je arts bellen en een datum voor de HSG gaan eisen!! (houd er wel rekening mee dat je in die maand geen Puregon mag gaan spuiten dus een maandje moet gaan overslaan)