Wie is er bij een osteopaat geweest (ivm de zwangerschapswens) bij onbegrepen vruchtbaarheidproblemen? En zo ja hoe was je ervaring erin?
Ik! Maar niet bij onbegrepen vruchtbaarheidsproblemen.. Het probleem bij ons ligt aan m'n man z'n zaadjes, maar ik ben wel steeds voor de terugplaatsing van onze embryo naar mijn osteopaat geweest en beide keren was ik zwanger. Ik geloof erin, ze maakt m'n lijf echt op orde om een embryo goed te kunnen 'ontvangen'. Het klinkt wat wazig, maar ik kom al jaren bij haar en altijd top. Voorheen met hoofdpijnklachten en rugklachten. Je mag me altijd een pb sturen als je meer wilt weten
Ook ik heb gedurende de MMM een osteopaat bezocht. Maar ook bij ons ging het niet om onbegrepen onvruchtbaarheid, het lag bij ons aan mijn man. Inderdaad wat Muzieknootje zegt, je lichaam wordt door de osteopaat klaar gemaakt voor "het ontvangen van de embryo". Hij heeft me diverse malen behandeld en heb basenpoeder (voor de zuurgraad) moeten drinken en Lactophar tabletten (voor de darmen) geslikt. Na een paar behandelingen was ik bij de vijfde IUI-poging zwanger. Hoewel het niet geheel vergoed werd, vind ik dat het heeft bijgedragen aan het zwanger worden. Succes!
Ik loop ook bij een osteopaat. Onbegrepen onvruchtbaarheid hier. En nu is de 7e iui poging mislukt. Hoop dat het geluk eens met ons mag zijn.
Ik heb er ook gebruik van gemaakt. Niet zwanger van geworden maar dat kan ook niet omdat ik verouderde eierstokken heb. Wel had ik last van spotting ( licht bloedverlies tussen eisprong en menstruatie). Door een aantal behandelingen van haar is dit blijvend verdwenen. Ook belangrijk voor een goede cyclus / innesteling etc.
Ik ook bij osteopaat in behandeling geweest voor mijn PCOS. Dat hielp echt. Maar om mijn cyclus op orde te krijgen, moest ik bijna elke week gaan. Dit komt neer op zo'n 200 per maand en dit bedrag werd wat te hoog om maandelijks vol te houden... Nu ga ik af en toe nog als ik last heb of vermoeid ben
Ik ga ook voor m'n endometriose en pijnklachten en als voorbereiding voor IVF. Ik vind het ontzettend prettig en voel me gewoon beter als ik ga. Maar heb als Esther wel wat moeite met de rekeningen. Ik ga eens de twee weken en ipv een uur nu een half uur dat kost 45 en ik krijg 40 daarvan terug van CZ.
Super intressant. Hoe gaat zo iemand te werk? Ben naar accupunctuur geweest zo n 10 weken en 2 iui rondes. Zonder resultaat.
Ik ben ooit eens voor rugpijn naar een osteopaat geweest, maar nooit voor vruchtbaarheidsproblemen. Hoe verloopt zo'n behandeling? Hoe gaat de osteopaat dan te werk?