Chlomid vraagjes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Melovekane, Apr 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja zijn al veel topics over, maar heb toch nog wat vragen..

1: lees veel over controles.... ik ben nu begonnen met de eerste ronde chlomid maar ik moet met 21 dagen mn bloed laten prikken en dan bellen voor de uitslag. Dus geen echo oid. Hebben meer van jullie dat gehad?

2: is bij jullie vastgesteld hoe het kan dat je niet zwanger raakt (voor dst je aan chlomid begint)

3: is je cyclus altijd rond de 28 dagen? Eisprong dan rond dag 14?

4 is je ongesteldheid anders?

Hele reeks vragen hahaha

2. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    vraag 1 : ik heb er nu 4 echo's opzitten en hoef geen bloed te laten prikken

Vraag 2: ja ik heb PCOS

Op de andere 2 kan ik je (Nog) geen antwoord geven

3. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hier mijn antwoorden op je vragen ;)

1. Nee ik heb altijd controles gehad d.m.v. echo's vanaf cyclusdag 10. tot aan de volgroeide follikels. bij elkaar waren dat 4 echo's.

2. Ja bij mij is eerst onderzocht hoe het komt dat ik niet zwanger raak, d.m.v. bloedonderzoek en een echo. uiteindelijk is er PCOS geconstateerd.

3. Ga er maar niet van uit dat je cyclus rond de 28 dagen zal zijn.. je eisprong misschien wel rond de 14, maar dit hangt van een aantal factoren af.. zoals hoe snel je follikels zullen groeien.. dit kan langzaam gaan of snel, bij sommige vrouwen liggen er al volgroeide follikels klaar bij cd. 10. en bij andere duurt dit soms veel langer. Ook kan je menstruatie wat langer op zich laten wachten door het medicijngebruik. Ook kun je clomid resistent zijn, dat er hellemaal niets gebeurt in je lichaam enz.. Aangezien je geen echo's zult krijgen .. zul je hier achter moeten komen via ovulatietesten.

4. mijn ongesteldheid was langer dan normaal.. maar dit is ook per lichaam verschillend. elk lichaam reageert anders. :)

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb echo en bloedonderzoek gehad en daar was niks raars mee. Alleen dat er weinig gebeurde in mn baarmoeder.
    Hormonen waren verder goed. Maar is dat dan niet raar dat er niks is vast gesteld?
    maar raden jullie ovulatie testen aan?

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    1. de controles zijn echo's om te zien of er eicellen groeien. RAAR dat ze dat niet doen bij jullie! Dan weet je toch nooit wanneer je het moet proberen?!

2. Bij mij wisten ze niet wat er aan de hand was maar clomid is altijd de eerste optie (minst zwaar voor het lijf).

3. Je cyclus kan heel anders zijn dan wat gemiddeld is (28 dagen dag 14 eisprong) en anders dan het voorheen was. Door de echo's weet je wanneer de eisprong plaats gaat vinden..

4. menstruatie kan anders zijn want je weet niet hoe je lijf en het slijmvlies reageren op clomid.

6. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik neem aan dat je dus van jezelf geen eisprong hebt ? maar dat verder je hormoonwaardes en eierstokken er verder goed uitzagen ? dan kun je miss luie eierstokken hebben. ? en clomid het extra zetje is om ze aan te zetten tot rijping en een eisprong.

Aangezien je geen echo's krijgt.. is de enigste optie ovulatietesten en eventueel erbij tempraturen.

Maar hoe je lichaam erop reageert is afwachten.. vindt het wel beetje raar en riskant dat je geen echo's krijgt zo weet je niet zo goed wat er gebeurt in je lichaam.. er kunnen netjes 1 a 2 follikels groeien maar je kunt bijv ook overstimulatie krijgen.. en dat er ineens 4 follikels groeien. dat is nu niet te zien.. Ik zou denk ik toch een echo vragen vooral in het begin, voor alle zekerheid. :)

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik ben in juni 2013 gestopt met de pil en in die tijd tot nu maar 3x echt ongesteld geweest. Vanaf februari loop ik nu in het ziekenhuis.
    Daar hebben ze idd nu 2x echo gemaakt. 1x voor begin onderzoek. Kijken of er geen cystes of andere dingen zaten. En toen bloed o derzocht. Dat was helemaal ok. Mn man zij zaad ook.
    toen moest ik nog even een ongestekdheid afwachten en alsmdie niet kwam bellen voor een tweede echo. Noj dat gedaan en toen zagen ze totaal nog geen activieteit. Dus mocht gelijk aan de chlomid.
    Ze wisten verder niet wat er aan de hand is...

zit nu op dag 13 van mn 'cyclus'. Heb last van mn buik momenteel. Eierstokkne/baarmoeder zij gevoelig en had hoofdpijn...

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik had de eerste dag dat ik clomid slikte hele erge pijn in me eierstokken en me buik.. heb toen 2 paracetamols genomen en een warme douche.. daarna geen last meer gehad gelukkig. Hoofdpijn is ook een bekende bijwerking helaas.

Ik injecteer nu dat is een stuk prettiger kwa bijwerkingen :) ben heel benieuwt ! Ik hoop dat je snel zwanger mag worden !! Spannend ;)

9. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    1: Ik had ook controle's met echo's, verschillend hoeveel dat waren, soms 2x maar soms ook 6x.
    Mijn bloed is de eerste 'ronde' ook getest rond dag 21, kijken wat het progestronwaarde was om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad.

2: Ja dmv echo en bloedonderzoek. PCOS.

3: Ongeveer wel, maar ik heb ook eens pas een eisprong op dag 21 gehad.. erg verschillend dus.

4. Bij mij was het niet anders.

Ik denk omdat jij verder geen diagnose hebt dat ze daarom gaan bloedprikken zonder de echo's.
    Met bloedprikken gaan ze wss naar je progestron kijken om te zien of je een eisprong hebt gehad.
    Is dit niet het geval dan gaan ze ja vast volgen met echo's.
    En anders gewoon vragen hoor.. met clomid kun je ook meerdere eisprongen krijgen, een vierling zit je vast niet op te wachten ;)

10. Ahl

Ahl Actief lid

Apr 11, 2014
    174
    0
    0
    1. Hier ook geen echo's. Ik heb op cyclusdag 2 een echo gehad om te kijken of er geen cysten zijn. Verder op dag 21 bloedprikken. ( 1e keer clomid en ben op cyclusdag 12).
    2. Diagnose PCOS

3 en 4 is nog afwachten

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ahl: lopen dus een beetje gelijk. Benieuwd of t aanslaat bij je. Heb je ergens last van? Ik momenteel van mn buik... gevoelig is het

@charmed nee zit idd niet op een meerling te wachten haha. Dus ja deze x ff afwachten en volgende keer met echo's

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Waarom doen ze geen echo's?

13. Ahl

Ahl Actief lid

Apr 11, 2014
    174
    0
    0
    Nee, nergens last van heb ook geen bijwerkingen gehad gedurende het in gebruik nemen van clomid.

Ik vind het echt spannend. Ben heeel benieuwd of het aanslaat.

Als je last hebt kan het wijzen op een komst van eisprong. Klussen dan maar :))

14. Ahl

Ahl Actief lid

Apr 11, 2014
    174
    0
    0
    Ik weet echt niet waarom ze geen echo s doen. Voor de 2e ronde ga ik er wel om vragen! Is toch een fijn idee om te weten wat er allemaal gebeurt.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja idd. Ik wist niet van de echo's. Las dat hier anders had ik er wel ff navraag over gedaan.
    @ahl: ja misschien idd eitje, wel leuk zo met pasen hahaha

Ik heb ook wat meer afscheiding

16. Ahl

Ahl Actief lid

Apr 11, 2014
    174
    0
    0
    Haha indd een bevrucht eitje voor jou :):)

Afscheiding heb ik ook op cyclusdag 10 was het begonnen daarna elke dag iets minder. Ik voel wel soms dat mijn eileiders iets gespannen aanvoelen.. Maar misschien let k er te veel op.

17. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Vraag 1: Hier wel echo maar die bloedname is bedoeld om je Progesteronwaarde te bepalen. Als deze waarde goed is gaat men ervan uit dat je een goede eisprong hebt gehad

Vraag 2: Nee, maar dit omdat we spontaan al een kindje hadden. Ik heb 6 maanden gekregen en als het tegen dan niet raak is moeten we alsnog alle onderzoeken en testen laten doen. Wel een bloedonderzoek naar alle hormonen gehad dus. voor start clomid.

Vraag 3 : Mijn cyclus is standaard 31/32 dagen en eisprong meestal rond dag 17

Vraag 4: Mijn cyclus is standaard 31/32 dagen en eisprong meestal rond dag 17

Extra; Veel succes; hopelijk lukt het jullie snel om zwanger te worden!

18. Alou

Alou Bekend lid

Nov 14, 2013
    635
    0
    0
    Alleen mijn eerste ronde Clomid 100mg werd gecontroleerd met bloedonderzoek en twee inwendige echo's om te kijken of het aansloeg. Gelukkig wel een mooi ei was het resultaat.
    Ik heb PCOS.
    Ik ben nu net begonnen met ronde 2 van Clomid 100mg en ik vond in vergelijking toen ik nog aan de pil was met tussendoor pilstop dat mijn menstruatie nu stuk korter en minder heftig is. Nu 4 dagen. Alleen de eerste dagen pijnlijke onderrug.
    Verder geen last gehad van de symptomen.
    Deze ronde heb ik geen controles meer in het ziekenhuis. Omdat ze weten dat de Clomid aanslaat.
    Mijn cyclus was nu 31 dagen en eisprong op cyclusdag 16.

Succes!

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Ik ben heel blij dat ik nu (in ronde 1 met Clomid) wel gewoon echo's heb. Ik ben net terug van mijn 2e follikelmeting, en daardoor weet ik dat ik waarschijnlijk vanavond mijn eisprong heb!
    Ik zal, als ik strakjes netjes over 2 weken ongesteld word (hoop het niet!) daarna ook geen echo's meer krijgen gok ik, maar blijft dan natuurlijk altijd wel een beetje gokken...

Mijn cyclus kwam zelf helemaal niet op gang zonder Clomid, dus ik kan het niet vergelijken. Ik hoop dat hij strakjes netjes ongeveer 30 dagen is!

20. Ahl

Ahl Actief lid

Apr 11, 2014
    174
    0
    0
    @Kaila, wat goed om te horen dat je een mooie ei hebt die op springen staat haha ik duim voor je dt je niet menstrueert

Dat is zoo handig aan de echo's k let nu echt op de kleinste dingen dat lijkt op een eisprong!

Share This Page