PCOS (PolyCysteus Ovarium Syndroom)

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sirinn66, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik had vroeger ook al niet echt een normale cyclus. (Was toen natuurlijk ook nog niet zo zwaar. Was toen ik de eerste keer zwanger wilde worden ong. 85 kilo en ben afgevallen tot 75. Nu ben ik alweer 10 kilo zwaarder als toen. Dus ben weer aan het afvallen, want mijn cyclus is weer niet echt wat het wezen moet.

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Het hoeft trouwens niet altijd overgewicht te zijn die je pcos doet krijgen trouwens. Ik word ook niet normaal ongesteld uit mezelf en ik heb geen overgewicht. Bmi is 22.3

3. Sirinn66

Sirinn66 Lid

Jan 22, 2009
    27
    0
    0
    Ja dat weet ik maar ze me gyn zij dat het meestal togh aan het gewicht licht vandaar dat ik het even vroeg

4. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Bij mij is in januari dit jaar PCO vastgesteld. Ik werd ineens niet meer ongesteld, terwijl ik eigenlijk sinds ik met de pil gestopt was een keurige cyclus had gehad altijd. Maar nadat ik na oktober geen ongi meer had gehad belandde ik in januari bij de gyn op de stoel die me dat na een inwendige echo vertelde.
    Kreeg primolut mee naar huis en moest twee weken later terug komen.
    Toen ik twee weken later weer in de stoel zat en nog steeds geen bloeding had bleek ik ineens zwanger te zijn. Was toen echt nog heel pril (5 weken).
    Inmiddels alweer ruim achttien weken en tot nog toe gaat alles goed.
    Ik heb ook geen overgewicht, bmi van 22. Las op internet dat 40% van de vrouwen met PCO een overgewicht heeft. Dat houdt dus in dat 60% geen overgewicht heeft, wat dus een ruime meerderheid is. Maar goed, of het internet ook altijd gelijk heeft is een tweede natuurlijk.

Share This Page