Wie start er nog meer rond 13 juli met decapeptyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Meis79, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis79

Meis79 Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik start 13 juli met decapeptyl. Ik zou het super leuk vinden om in contact te komen met dames die ook rond deze tijd starten. Het is mijn eerste icsi traject.

Groetjes

Meis

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,

Ik heb vanochtend mij laatste prik decapeptyl gezet en wil je even heel succes wensen!
    Ik hoop dat je weinig last zult hebben van bijwerkingen en dat de tijd voorbij vliegt!

Groeten
    Else

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Hoi meis, je loopt twee weken op mij voor. Ik start 30 juli met de deca voor mijn eerste icsi. Spannend! Zie je tegen het spuiten op?

4. Meis79

Meis79 Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Else super dank voor je succeswensen. Ik hoop het ook :)
    ik heb net even op jouw topic meegelezen en zag dat jij morgen(?!) de punctie hebt. Pfff.. enorm spannend lijkt me. hoe gaat het met de zenuwen? In ieder geval heel veel sterkte & s6 gewenst!

@Sterre heee dat is leuk :) nee, ik zie niet echt op tegen het spuiten.. Ben er wel klaar voor denk ik (voor zover dat kan ;)) Ik ben wel bang voor de bijwerkingen. Reageer sterk op hormonen merk ik. Toen ik een paar weken geleden aan de pil begon merkte ik al dat ik wat labieler werd.. Maar ja hoort er allemaal bij he :D En jij? Zenuwachtig?

5. Sterre1977

nee helemaal niet, kom maar op met die spuiten! liefst begin ik nu nog. Zie net als jij wel op tegen de bijwerkingen, kan ik nog wel al mijn dingen blijven doen etc.

zie wel een beetje op tegen de punctie..

6. Meis79

Meis79 Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha that's the spirit :) ik heb hetzelfde hoor.. Geduld is niet mijn sterkste kant dus liever vandaag dan morgen.

Ik weet eigelijk niet zoveel van iui.. stimuleer je dan ook met hormonen? Of zijn die voor jou ook helemaal nieuw?

Ik lees trouwens bij andere topics dat de meeste meiden 's ochtends decap prikken. Ik heb van het ziekenhuis de instructie tussen 16 uur en 00 uur te prikken. Zou 'sochtends relaxer vinden denk ik. Hoe zit dat bij jou?

7. Meis79

Meis79 Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps ik zie ook op tegen de punctie.. Geen eens zo zeer de pijn denk ik maar de spanning en het onbekende.. Hou ook niet zo van infuus enzo :(

8. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik zet vandaag mijn 2e decapeptyl spuit, dus we lopen redelijk gelijk op.

9. Meis79

Meis79 Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Laney

Leuk dat je reageert! Lopen we inderdaad bijna gelijk op. Hoe is het je de eerste 2 dagen bevallen? Last van bijwerkingen?

En hoe ziet jouw schema eruit?

S6 vandaag met spuit nummer 3 :)

Meis

10. Sterre1977

Ik mag prikken wanneer ik wil, ga het om 22.00 uur doen. Dat komt het beste uit. Voor mij ook nieuw hoor meis, de hormonen.. ik heb de drie iui s zonder hormonen gedaan. De volgende drie zouden met zijn, maar we zijn overgestapt op icsi omdat zaad echt te slecht was. Arts zei, kan jou met iui wel aan de hormonen doen, maar jij mankeert niets en zaad wordt er niet beter van.

Ik herken trouwens heel erg wat je zegt over de punctie, geen angst voor pijn, maar meer voor het onbekende...

11. Louz

Louz Lid

12 jul 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zet vanavond mijn eerste spuit Deca. In het ziekenhuis (Diakonessehuis in Utrecht) gaven ze aan dat het eigenlijk niet uit maakt wanneer ik prik, maar dat ik straks, als de menopur erbij komt, wel goed de tijd moet kunnen nemen voor het 'brouwen' van het goedje.... dus vandaar dat ik voor de avond gekozen heb.

Heel herkenbaar, die zenuwen om het onbekende. Ik ben ook heel benieuwd wat de hormonen met me gaan doen en hoe de punctie zal zijn. Maar goed, de eerste stap is straks die spuit in mijn lijf zetten terwijl mijn man deze week lekker op vakantie is.

Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen!

Louz

12. Sterre1977

Welkom Louz,

jullie lopen allemaal mooi gelijk! ik moet nog even twee weken geduld hebben..

Ik ben vorige week zondag met de pil begonnen, maar merk dat deze menstruatie anders is, hadden jullie dat ook? ik ben dus zondag ongesteld geworden, maar gistern nog steeds heel klein beetje bloed op inlegkruisje, het sijpelt nog beetje na..

13. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik doe gezellig met jullie mee. Woensdag start ik met decapeptyl. Dit is onze tweede ronde ivf. Ik probeer het niet te spannend te vinden ;) Vorige ronde hadden we 3 eitjes en 1 embryo die helaas niet bleef zitten. Nu over van fostimon op menopur en een hogere dosering. Hopelijk hebben we straks meer eitjes. De punctie is mij heeeel erg meegevallen.
    Ik heb trouwens instructie om te spuiten tussen 5 en 8 in de avond.

14. Sterre1977

Hoi Wilma,

welkom, en goed te horen dat de punctie jou vorige keer meeviel, gelukkig ook nog positieve verhalen. Ontzettend balen dat je geen plakker had, ik duim voor succes deze ronde!

welke dosis menopur ga jij gebruiken en mag ik je leeftijd vragen?

is er een reden dat je tussen 5 en 8 in de avond moet spuiten?

15. Louz

Louz Lid

12 jul 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Sterre!
    Ik slik de pil helemaal niet. Waarom moeten jullie hem slikken?
    Ik prik nu eerst 2 weken decapeptyl, dan de 23e mijn startecho en dan wordt, afhankelijk van het aantal folikels, bepaald hoeveel menopur ik moet gaan prikken (doe mee aan het INSIGHT onderzoek).
    We hopen dan die week erna nog even een paar dagen op vakantie te kunnen. Ben benieuwd hoe dat gaat, met die medicijnenkraam op de camping ;)

Succes allemaal!

16. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sterre Aan jouw naam te zien zijn we even oud. Ik ben 36. Waarom tussen 5 en 8? Geen idee eigenlijk. Volgens mij is het vooral belangrijk dat het elke dag ong. op hetzelfde tijdstip is. Ik vind het wel een fijne tijd. Vooral de Fostimon en straks de menopur blijf ik spannend vinden. Dat mixen met die poedertjes ;) Net na het eten kan ik daar mooi even rustig voor gaan zitten. Alleen als je uit eten gaat of bij vrienden bent is het wel wat lastig.

Ik ga nu geloof ik 225 spuiten. In de hoop dat er dan meer eitjes groeien.

Hoeveel mag jij spuiten?

17. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @louz Ik heb ook de pil niet geslikt. Ben meteen met decapeptyl begonnen de vorige keer. Nu weer. Ik doe ook mee met insight. Maar dat heeft toch niks met de dosering te maken? Ik heb alleen de 1e keer een onderzoek met een cameratje gehad in mijn baarmoeder.

18. Sterre1977

Ik moet aan de pil omdat ziekenhuis dan beter kan plannen.

Wilma, dan zijn we inderdaad bijna even oud. Ik ben 35, maar word over twee weken 36. Ik ga ook 225 spuiten van de menopur, dit is protocol bij mijn ziekenhuis als je "oud" bent. Nou vind ik mijzelf niet zo oud :) maar in het ziekenhuis vinden ze 35/36 al vrij oud voor icsi/ivf...

19. Louz

Louz Lid

12 jul 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wilma: Oeps. Die heb ik ook gedaan inderdaad, maar ik bedoel in dit geval Optimist. Daarin wordt de dosis menopur afgestemd op de telling bij de startecho. Ik weet dus nog niet wat ik moet gaan prikken...

20. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi,
    He nu al 5 spuitjes gehad en het gaat op zich goed. Ben het al een beetje gewend na mijn iui's. De enige bijwerking die ik heb is vermoeidheid. Ben echt opvallend vermoeider dan normaal.

Hoe bevalt het spuiten jou?

Deel Deze Pagina