Hey meiden, Omdat ik vorige maand een hele vroege miskraam heb gehad en we al met ronde 7 bezig zijn, ben ik mijn temperaturen maar eens gaan invoeren op fertility friend (heel leerzaam). Ik kreeg hier echter een waarschuwing Op basis van het temperaturen blijkt dat ik maar een hele korte lutale fase (de dagen tussen je eisprong en je menstruatie) heb van 7-8 dagen i.pv. 11-16 dagen. Ik ben me eigenlijk rot geschrokken Dus mijn vraag is: zijn er meer meiden die dit hebben en wat zijn de gevolgen/oplossingen...???
Het zou kunnen zijn dat je eitje niet in kan nestelen. Maar er zijn hier ook dames die zwanger zijn geraakt met een korte LF. Ik zou even een tijdje door temperaturen. Het zou kunnen zijn dat je cyclus wat van slag is door je mk. Hou het een maand of 2 à 3 vol en blijft je LF zo kort dan zou ik het eens met je arts bespreken. Succes!
Je cyclus kan inderdaad in de war zijn na een miskraam. Dus ik zou het eerst nog een paar maanden aankijken. Het kan zichzelf best herstellen. Als je luteale fase standaard te kort is, zou ik het even na laten kijken. Waarschijnlijk heb je dan een te lage progesteronwaarde. Dit is goed op te lossen door extra progesteron toe te dienen rond/na de eisprong.
Voel je je eisprong ook? Ik had toen namelijk op fertilityfriend dat mn ovulatie meerdere malen verkeerd werd aangegeven doordat ik bijv een dag een lage temp had en de dagen erna iets hoger. Ik wist door ovulatie testen waar ik echt mn eisprong had. Als je echt je eisprong voelt en je lf blijft zo kort dan kan je misschien aan een vk vragen wat je daarmee moet doen. Of googlen??
D.m.v. fertilityfriend ben ik erachter gekomen dat ik mijn vorige cyclus ook maar een lf had van 9dagen (en ook ik heb een vroege miskraam gehad). Ik werd ook een beetje bezorgd door dit nieuws, maar heb besloten om eerst nog een maand verder te temperaturen om te kijken hoe het de volgende maand zou gaan. De vorige cyclus had ik mijn eisprong pas op dag 16. Ik zie dat ik deze cylus al een eisprong heb op dag 12, maar nu even kijken of mijn cyclus rond de 26dagen blijft (en ik dus een normale lf heb) of dat ik te vroeg ongesteld ga worden en mijn lf dus weer 9dagen blijft. Ik las dat er meisjes waren die een langere lf kregen door de etos zwanger worden vitamines. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, omdat wij pas in september voor een beebje gaan. Maar misschien dat dit wel een tip is voor jou? Groetjes en succes (misschien ook even een maand door temperaturen om te kijken hoe het de volgende maand ervoor staat)
Bedankt voor de tips en reacties!!! Ik heb in februari ook al een keer mijn temp bijgehouden en ook toen was de lut. fase maar 7 dagen Morgen ga ik naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een gynecoloog, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. We willen niet een heel medisch circuit starten maar we willen wel weten wat er mogelijk is... Ik heb inmiddels ook op google gekeken en er zijn inderdaad best wel wat vrouwen die wel gewoon zwanger zijn geraakt Mijn moeder en schoonmoeder hebben er ook 5-6 jaar over gedaan om ons te maken Dus misschien moeten we gewoon wat geduld hebben.. Ik ga vandaag die etos zw tabelletten halen, ik heb daar ook al meer goede berichten over gehoord. Wie weet helpt het.