Kan wel janken....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mien84, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Wie kan mij helpen?

Ben helemaal radeloos:(. Vanochtend telefoontje gehad van ivf arts dat geen van mijn 3 eicellen is bevrucht, er is zelfs icsi toegepast:(.
    We doen ivf/icsi in eigen cyclus. 1e en 2e x ivf wel bevruchting maar emmy viel uit elkaar door fragmentatie. 3e en 4e x ivf geen bevruching. Dus laatste x ineens 3 eicellen, wij helemaal blij, maar helaas t heeft niet zo mogen zijn. Heb gevraagd of ik ms in vervroegde overgang ben, maar ze denken van niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of die hetzelfde heeft meegemaakt? Kan ik iets doen om kwaliteit van mijn eicellen te verbeteren, andere hormonen hebben geen zin.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

2. nyncke

nyncke Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,661
    0
    0
    in het brabantse land
    Helaas kan ik je niet helpen mien84, Maar wil je wel een dikke knuffel geven

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    owww lieverd....ik kan je ook niet helpen. Zit precies aan de andere kant van de ''medaille'': met mij alles ok maar manlief heeft geen zaad (geen zaadcellen gevonden). Ik hoop echt voor je dat er een oplossing is en zou wel verwachten dat je arts daar wat over zou kunnen zeggen?!! Probeer 'm anders nog ff te bellen of tel.afspraak te maken??? Het overvalt je nu zo...

4. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Lastig meid. De kans is zowiezo niet zo groot dat een eicel meteen goed bevrucht. Het viel mij ook al op dat van de 15 eicellen die ik had er maar 6 goed bevrucht waren en er uiteindelijk 1 topper en 2 cryo's uit zijn gekomen. De eerste poging had ik 3 eicellen en was maar 1 goed bevrucht, maar was geen topper. Natuurlijk hoeft het maar 1 x goed te gaan he!
    Gaan jullie hierna voor ICSI of IVF met hormonen?

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Jullie zouden toch met gewone ICSI beginnen? Of was jij het niet waar ik een poosje geleden op gereageerd had?

Met een gewone ICSI heb je meer eicellen, dus ook meer kans op een goede bevruchting. Ik denk dat IVF/ICSI in eigen cyclus niet geschikt voor jullie is, aangezien je steeds geen bevruchting hebt. Met een gestimuleerde ICSI heb je veel meer eicellen, dus dan misschien wel een aantal goede bevruchtingen.

En waarom hebben andere hormonen geen zin? Menopur staat erom bekend dat het de kwaliteit van een eicel bevordert. Dit wordt vaak bij vrouwen gebruikt die niet zulke goede eicellen hebben. Zoiets kun je altijd proberen, toch?

Sterkte & succes!

6. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Dank jullie wel lieve meiden voor jullie reacties:).

@nyncke: ben al heel erg blij met een digi knuffel;). Jullie ook veel succes in de wachtweken.

@Nana: jeetje, het zit jullie ook niet mee zeg. Hoop voor jullie dat dmv tese mooie zaadcellen worden gevonden.

@kateK/muppet;); ik volg je ook een beetje en helaas heb jij ook veel pech met de bevruchting. Ligt t bij jullie aan t zaad of zijn de eicellen van niet zo'n goede kwaliteit? Jij loopt toch ook in t umcg? Wij hebben de 1e 4x ivf in eigen cylcus gedaan en de laatste x icsi in eigen cyclus. Als je eenmaal met icsi begint gaan ze niet weer terug naar ivf. Dus gaan hierna over op de icsi hyper, slaan de laatste icsi ec over. Hebben daar geen vertrouwen meer in. Jullie ook heel veel succes met de cryo's:).

@jippie: jep dat was ik ook. Vind t heel lief dat je toch steeds reageert op mijn topics:). Nu gaan we echt over op de hyperbehandeling, ben hier echt zo klaar mee. Ik heb ook gevraagd naar de menopur, maar de arts zei dat door menopur alleen de eitjes worden gestimuleerd om te groeien en er met de kwaliteit van de eitjes zelf niets gebeurd. Maar ik ga toch zeker vragen of wij dit toch mogen gaan gebruiken, wil er alles uit halen.

Zo nu eerst vakantie en dan gaan we gesprek aan met onze ivf-arts en ga ook een afspraak maken met de acupuncturist. Heb hier goede verhalen over gelezen.

Jullie ook allemaal veel succes!

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik meende al dat je pas geleden ook zo'n soort topic had, waar ik op gereageerd had. Maar ik wist het niet meer zeker.:)

Wat vreemd dat je gyn zegt dat Menopur alleen de groei bevordert. Menopur staat er namelijk om bekend dat het uitkomst kan bieden bij vrouwen die bijvoorbeeld door hun hogere leeftijd een mindere kwaliteit eicellen hebben en daardoor geen of weinig bevruchting met IVF/ICSI. Heel vaak wordt in zo'n geval overgestapt van Gonal-f of Puregon op Menopur. Of Puregon en Menopur worden gecombineerd, door het bijvoorbeeld om en om te spuiten.

Jij loopt in het UMCG? Wij zijn/waren bij het MCL in Leeuwarden onder behandeling, maar IVF/ICSI wordt in samenwerking met het UMCG gedaan. Een vriendin van mij (die al wat ouder is) had ook een slechtere kwaliteit eicellen en die is volgens mij toen wel overgestapt op Menopur. Zij was onder behandeling in dezelfde ziekenhuizen.

Ik hoop echt voor je dat het met een gestimuleerde ICSI wel gaat lukken! Eerst maar genieten van de vakantie, voor zover dat mogelijk is. Want het is toch weer een flinke dreun in je gezicht...

Sterkte & succes!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje zeg, kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt.

Misschien ken je mijn verhaal? Anders even kort:
    6x eigen cyclus (ICSI).
    6x een punctie, 6x een ei, 6x zaad. Maar 2 keer bevruchting en tp. Beide keren een vroege mk.

Daarna 1x hyper: zwanger + cryo's.

9. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Bij ons ligt het aan het zaad (wat er op het eerste gezicht niet is), maar gelukkig wel gevonden! Wij lopen ook in het umcg inderdaad.
    Ik hoop dat de hyper icsi jullie eindelijk een beebje brengt!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mien, wij wilde de laatste ook overslaan. Toen was het zo dat we toch even moesten wachten op hyper, dat we die laatste toch nog hebben gedaan. Het werd niks..maartoch, wel alle kansen benut.
    Misschien heroverwegen?

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,459
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Even een reactie van mij. Ik zit vervroegd in de overgang heb een hele lage eicelreserve en mijn eitjes zijn niet van zo'n goede kwaliteit.

Ik heb een eerste IVF poging (met het zaad van man is niks mis)gehad met Gonal-F en decapeptyl en toen wilde er niks groeien.

2e poging weer met een hogere dosis Gonal-F en decapeptyl maar 1 eitje, gelukkig wel bevrucht maar niet blijven plakken.

Toen overgestapt naar Dusseldorf en daar heb ik Menopur gespoten met Cetrotide in mijn eigen cyclus en 5 eitjes en 5 bevruchtingen.

Ik ben dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij met Menopur. De reden dat mijn emmy's niet blijven plakken heeft te maken mijn vervroegde overgang.

Ik zou zeker vragen naar Menopur omdat het een natuurlijk hormoon (wordt uit de urine gehaald van vrouwen die in de overgang zitten) is en de anderen zijn allemaal synthetisch.

Succes en liefs
    Nataly

12. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Mijn man en ik zijn beiden echt klaar met de icsi/ivf ec. Hebben hier echt geen vertrouwen meer in. En het vreet bij mij veel energie (bij iedereen natuurlijk), maar merk dat mijn longen toch weer een klap krijgen door die stress. Ik ga nog wel een afspraak maken met de ivf arts om te kijken of we ms nog wat onderzoeken kunnen doen en toch maar weer vragen naar de menopur. Ik ga ook een afspraak maken met een acupuncturist. Volgens mij is mijn lichaam sowieso wat uit balans en neem ik door mijn ziekte (cf) ms bepaalde voedingsstoffen en vitamines niet goed op, ms daardoor mindere kwaliteit eicellen.

Iig heel erg bedankt voor jullie reacties en jullie ervaringen:).

Liefs van een weer iets hoopvollere mien

13. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    als jij drager bent van het cf gen, is je man daar dan al op gechecked? Ook omdat je dit door kunt geven aan je kinderen natuurlijk. Ik weet niet of daar voor vrouwen ook gevolgen aan zitten ivm zwanger willen worden maar bij mijn man (drager van 1, maar waarschijnlijk 2 afwijkingen op het cf gen, maar niet ziek) waren duidelijk. (geen zaadleiders).

Ik wens je veel kracht, sterkte en succes toe meid.

14. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @katek: dus jullie hebben er ook mee te maken helaas. Gelukkig is je man dus niet ziek, maar heeft hij dan cf of alleen drager van het gen? Mijn man is geen drager van het gen. Er is een kans van 1 op 2000 dat ik cf doorgeef(heb zelf 2 verschillende mutaties). Dus kans is gelukkig erg klein dat ons kind ook cf gaat krijgen.
    Vorig jaar moesten wij stoppen met onze kinderwens, omdat een zwangerschap een gevaar kon worden voor mijn eigen leven. Ik had op dat moment ook een multiresistente bacterie in de longen en die is er wonderbaarlijk toch uit! Dus doordat ie eruit was en is en wij het zoooo graag wilden kregen wij gelukkig weer groen licht. Dus daar waren en zijn wij errug blij mee:).

Ik wens jullie ook heel veel succes en sterkte:).

15. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @Nataly: zie nu pas dat je een tp hebt gehad. Heel veel succes de aankomende 2 wk:).

Liefs

16. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Hij is drager van een afwijking op het CF gen. Dus geen combi die de ziekte veroorzaakt. Ik ben ook geen drager, gelukkig maar! Wel pittig hoor dat je de ziekte er nog bij hebt Mien. Hoop dat alles voorspoeding mag gaan! Liefs

17. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Nog ff een vraagje. Hoe vond je de punctie gaan? Kreeg je ook fentanyl en wat voor effect had t bij jou? Heb de puncties gedaan met alleen paracetamol.
    liefs

Share This Page