PCOS & tweede zwangerschap

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moeder 2011, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    #21 gerlinde1, May 29, 2013
    Last edited: May 29, 2013
    Hallo, mag ik ook mee kletsen?

Wij hebben ook de wens voor een 2e kindje, onze zoon is nu 4,5 jaar :).
    Ik heb (had) ook pcos bij een normaal postuur (BMI 20,2).
    In 2007 heb ik een LEO behandeling gehad, waarna ik een mooie cyclus kreeg met meestal mijn ovulatie rond dag 16.
    Nu eind maart gestopt met de pil, daarna meteen afspraak bij de gyn gemaakt. Mijn bloeduitslag en echo was toen gelukkig goed. Mijn eerste cyclus was 47 dagen.

Deze maand gestart met 50mg Clomid, hopelijk heeft het effect want ik vind het rot spul, ik word er erg opvliegerig van...
    Ik gebruik Persona, ik zit op dag 16 maar ik heb nog geen ovulatie gehad, nog even afwachten dus.
    Ik krijg geen echo's, wel ga ik op dag 21 bloed prikken.

2. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    Hallo Gerlinde,

Wat spannend ook allemaal.
    Ik heb nu clomid gebruikt en ik zit nu op cycles dag nummer 13. Ik doen geen ovulatietesten omdat ze zeggen dat dit iet betrouwbaar is door de clomid. Ik weet niet wat daar weer waar aan is. Om er niet te veel druk op te leggen doe ik het maar niet. Gewoon genoeg intiem zijn :)
    Op dag 21 ga ik ook bloed prikken en ik hoop dat ik een goede uitslag krijg en dat er iets gebeurt is in mijn lijf! Dan afwachten.... spannend allemaal.

Heel veel succes en ik zal voor je duimen dat de clomid bij ons gaat aanslaan.

3. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen, wel mooie cyclus van 27 dagen gehad...... morgen weer starten met Clomid 50mg.
    Ik hoop dat jij deze maand meer geluk hebt!

4. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    Ik moest bloed prikken op dag 21 en toen was mijn uitslag 6,3%. Ik balen. De arts gaf aan dat als het niet goed is dat het dan meestal 0 of 1% is. Ik moest op dag 25 nog maar eens bloed prikken. Zojuist de uitslag gekregen en deze was wel goed, ik had nu een percentage van 34,9%.
    Nu afwachten!!!

Ik heb nu waarschijnlijk alleen niet goed zitten rekenen met wanneer ik mijn eisprong had...

Hoe gaat het nu bij jou Gerlinde?

5. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Ha moeder 2011,

Wat fijn dat je progesteron goed was, waarschijnlijk heb je een late eisprong gehad.

Ik ben ma-dag weer bij gyn geweest, na deze 2e cyclus met Clomid, mag ik starten met Tamoxifen omdat ik zo veel last heb van de bijwerkingen van de Clomid. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is........
    Ik ga mijn bloed op di-dag prikken, dan weet ik of ik een eisprong heb gehad, toch iedere keer weer spannend, vind je niet?

Spannend, duimen maar!

Dag dag

6. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0

7. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    Helaas ongesteld geworden! Ik zat op mijn 32e dag. Nu weer een nieuwe maand in. Morgen weer starten met clomid.
    Ik sta er nu wel positiever tegenover omdat ik weet dat de clomid afgelopen maand heeft aangeslagen. Ik verwacht deze maand weer dus nu ook rekening houden met een langere cyclus.

Ik moet ook wel uitkijken dat ik niet te makkelijk ga denken want dat merk ik wel aan mezelf. In 2011 was ik zwanger bij de tweede poging... het zal een grote teleurstelling zijn als het nu anders zal lopen. Ik besef me heel goed als ik alles lees dat die kans groot is maar ondanks dat wil ik daar nog niet aan denken.

8. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    He balen zeg!
    Mijn progesteron was gelukkig ook goed, die rot Clomid doet toch zijn werk ;)

Wat ik alleen ontzettend vervelend vind is dat ik nu al vanaf dag 20 bloedverlies heb, niet echt veel, maar toch..... iemand hier ervaring mee?
    Had ik bij mijn vorige cyclus ook.
    Lijkt me beetje vroeg voor een menstruatie of komt dit door de Clomid?

Dag dag

9. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    Ik heb daar geen ervaring mee, persoonlijk had ik dat niet. Helaas kan ik je daar dus ook niets over zeggen.
    Wat zegt de arts erover?

Ik ben ondertussen met de tweede poging bezig. Aankomende donderdag zit ik alweer op de 21e dag en dan ga ik weer bloed prikken. ik ben benieuwd.

Hoe is het nu met je?

10. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    JOEHOE.... positieve test!

Nu hopen dat het goed blijft gaan. Maandag het ziekenhuis bellen voor een echo. Dat zal rond week 6 of 7 gaan plaatsvinden volgens mij.

Hoe gaat het bij jou? Ik hoop dat jij deze maand ook meer geluk hebt.

11. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Jeetje wat goed, gefeliciteerd!!

Ik ben deze maand begonnen met Tamoxifen, wat echt een stuk
    aangenamer is dan Clomid.
    We wachten nog een paar dagen af, ik heb gelukkig wel een eisprong gehad.

Nogmaals gefeliciteerd!

12. Zahra2

Zahra2 Actief lid

Oct 24, 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeder 2011 Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Hier ook pcos en bezig voor een 2e. Eerste spontaan zwanger en nu alweer bijna een jaar bezig... als het eind deze zomer nog niet gelukt is gaan we ook de MMM in vrees ik ... hoop zo dat t niet nodig is!!!!

13. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    en Gerlinde, hoe gaat het nu? Heeft Tamoxifen geholpen?
    Ik had daar nog niet eerder van gehoord. Is dat vergelijkend als Clomid?
    Ik ga voor je duimen...

Ik ben nu volgens mijn berekeningen 5 weken en 1 dag zwanger. We hebben pas 21 aug de eerste echo...
    Het liefst had ik het eerder. Ik heb namelijk geen last van mijn borsten en dat had ik de eerste keer wel heel erg. Daardoor ben ik nu heel erg onzeker. Straks is het geen levend vruchtje!
    Ik zit alle sites af te zoeken en je leest dat sommige vrouwen dat ook hebben maar meestal lees je dat vrouwen toch echt de borsten wel voelen.

Het is gewoon in spanning afwachten of het nu goed gaat.

14. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Ha moeder2011,

Hoe gaat het met je, was je echo in orde?

Ik heb ook goed nieuws en kan het nog bijna niet geloven:

Ik ben ook ZWANGER :)

En dat na een maand zonder medicatie ivm vakantie.
    Nu maar hopen dat het goed blijft gaan, ik heb ook geen pijnlijke borsten, vorige zwangerschap wel.

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey Gerline ik zou ook graag meer willen weten over Tamoxifen. Dat ken ik niet.

16. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Dag Nephthys,

Tamoxifen heeft dezelfde werking als Clomid, alleen met VEEL MINDER bijwerkingen. Ik heb het 1 keer gebruikt en vond het een stuk aangenamer.
    Maar zoals je ziet ben ik nu zonder medicatie zwanger geraakt.

Share This Page