Hoi dames, Wat denken jullie? Ik had cyclus dag 31 (zaterdag) een beetje vage positieve ovulatie test. Cyclus dag 32 ( zondag) iets duidelijker. Vandaag CD 33 weer vaag. Zaterdag hebben we gevreen. Wat zal ik doen? Vandaag beginnen met Utrogestan of morgen? (Het gezellig maken doe we zowiezo vandaag nog wel even.) En loop ik niet een dag achter? Hadden we zondag beter kunnen vrijen en vandaag beginnen met Utrogestan? Voel me even onzeker.
Die van gisteren ziet er goed uit hoor, ik heb ook wel eens zo n test gehad en dan was het toch mijn ovulatie. Utro weet ik niet, ik heb het alleen met IVF gehad en moest direct na de punctie.
Bij twijfel zou ik het altijd een dag of 2 uitstellen. Van mijn gyn moet ik sowieso het pas nemen vanaf 3 of 4 dpo. Voor die tijd heeft het volgens hem bij een redelijk goede eigen cyclus totaal geen nut, omdat progesteron langzaam opgebouwd wordt. Mocht je te vroeg beginnen dat maakt de utro dat je geen eisprong meer krijgt. Succes!
Doortje oke, ga er nu vanuit dat de test van gisteren positief was. Bedankt voor je reactie nana Bedankt voor je reactie. Wist ik niet, dat als de eisprong nog niet is geweest en al met Utrogestan begint dat de eisprong dan niet meer komt. Erg belangrijk natuurlijk. Ik lees net pas de bijsluiter... Staat op het doosje en de bijsluiter oraal innemen. En de arts had het over vaginaal en er zit een sticker van de apotheek op voor vaginaal gebruik. Wat is het nou?
En zijn het dan ook van die kleine witte bolletjes? Ik weet zeker dat de arts zei vaginaal. Ga morgen om 8.00 de apotheek bellen. Als het vaginaal is kan dat nog net even thuis voor werk.
Verwarrend die tegenstrijdige informatie op dat doosje. Word er onzeker van, ik wil het graag goed doen, geeft me de komende 14 dagen meer rust en hoop. Bedankt voor jullie reacties! Super lief!
De utrogestan blijkt officieel in NL alleen in een soort medicatie register of zo te staan mbt oraal innemen. Vandaar dat dit ook alleen in de bijsluiter staat. Ik heb ook eens buitenlandse utrogestan gehad en daar staat officieel wel vaginaal bij. Waarschijnlijk heeft de apotheek niet voor niets er een stikker op geplakt waarop staat dat het vaginaal moet worden ingebracht. En indien je zeker weet dat de arts dat ook heeft gezegd dan zal het echt wel vaginaal zijn. Bij twijfel kan je altijd even het ziekenhuis bellen. Ik heb ze dus gehad bij ivf en daar moeten ze ook vaginaal worden ingebracht. Zijn idd witte bolletjes. (Inlegkruisje gebruiken is wel handig hoor want een gedeelte van het witte spul komt er ook weer uit dus schrik niet).
Missie afgeblazen! WHAAAAAA @#$%&*(@#$%! Wat ik nu weer heb mee gemaakt!! Vind mezelf zo STOM! Ik vanmorgen beginnen met die Utrogestan bolletjes in mijn vagina te dieuwen, zit er nog een tampon!! @#$%^&* Ik proberen die eruit te krijgen lukt tuurlijk niet. Huisarts gebeld kon half uur later komen. Werk maar even afgezegd, helaas! Huisarts had dat vieze stinkende ding er zo uit! Gelukkig! Ik vond de afgelopen tijd al dat mijn vagina stonk. Vaginale douche gekocht. Ik dacht zal wel van die baarmoeder foto zijn. Maar omdat ik het toch niet vertrouwde en moest beginnen met die bolletjes had ik gisteren nog de gynaecoloog gebeld of dat normaal was die stank, was dus niet gebruikelijk. Maar goed vandaag dus de oorzaak gevonden. Ik vind het zooooo stom! Ik aan vriend vragen of hij iets had gevoeld. Nee. Hoe kan dat nou? Maar ja, ik zelf ook dus niet. Net terug van werk weer even de gynaecoloog gebeld om te vragen of ik deze maand wel moet starten met Utrogestan. De zaadjes hadden er wel door gekund volgens hem maar het was beter om mijn vagina even rust te geven om het climaat te herstellen. Dus pas volgende maand starten met hormonen. Weer een maand later!! Wordt er niet goed van van al die vertraging die ik steeds oploop! Ik wil gewoon zwanger worden! En het liefst NU! Het is een ongelooflijk verhaal moet er zelf ook nog even van bekomen!