Eisprong/menstruatie tijdens gebruik Cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Roos36, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Hallo dames,

Ik gebruik al 2,5 jaar Cerazette omdat ik geen pil met oestrogeen verdraag. Nu heb ik het vermoeden al meerdere keren een eisprong en dus ook menstruatie te hebben gehad. Ik gebruik hem strikt en hou alles bij op de kalender en heb het afgelopen half jaar de kalender is nagekeken en kwam tot de conclusie dat er een cyclus lijkt te zijn. Op een maand na elke maand rond dezelfde tijd ongesteld.

Dat hoort toch helemaal niet? Betekend dit dan toch een eisprong?

Zijn er hier dames met dergelijke of vergelijkbare klachten?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij Cerazette kan je ook gewoon menstrueren hoor, alleen heb je geen vastgestelde stopweek zoals je die bij de andere pilsoorten hebt.
    Ik heb de Cerazette gebruikt na mijn eerste twee bevallingen ivm BV geven. Bij de oudste heb ik deze pil negen maanden geslikt en misschien drie keer, maar minimaal weinig, ongesteld geweest... in die zin van 1 tampon per dag en dat twee dagen.
    Bij de tweede heb ik de Cerazette zes maanden geslikt en iedere maand zeer heftig ongesteld.... lees.... een normaal tampon was binnen anderhalf uur heftig doorgelekt.

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Dank voor je reactie. Ik vraag er naar omdat ik toch steeds een eisprong lijk te hebben. En ik neem de pil natuurlijk niet voor niets..

Ik vraag mij af of er dus meer vrouwen zijn die dit herkennen. Van mijn huisarts krijg ik alleen te horen dat je niet meer ongesteld word met deze pil dus daar heb ik ook niks aan.

Bovendien is het toch raar dat er een soort cyclus lijkt te zijn zeg maar.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb hem ook gehad.
    ik werd er helemaal niet ongesteld van maar een ander kan er wel ongesteld van worden.
    stond volgens mij toen ook in de bijsluiter dat het kon zijn dat de menstruatie helemaal weg bleef maar dus niet voor iedereen geld.
    naast het remmen van de rijping geeft cerazette ook een dikke slijmprop waar zaadjes niet doorheen kunnen.
    mocht je toch af en toe wel een eisprong hebben heb je de slijmprop ook nog.
    en natuurlijk is geen enkele pil 100% garantie om niet zwanger te worden

Deel Deze Pagina