Wij hebben vorig jaar na de zomervakantie IUI gedaan en gebruikten puregon injecties.Ik kreeg een week voordat ik ongesteld moest worden ontzettend veel pijn in mijn bekken(ik had al bekkeninstabiliteit in de zwangerschappen gehad en had daar nog wel last van als ik bijvoorbeeld te lang moest lopen of staan).Het is nu een paar maanden verder en iedere keer als ik een week voor NOD zit begint de pijn weer.Het is echt heel extreem.Kan bijna niet omdraaien in bed,kan niet uit bed komen,bukken is een drama en ga zo maar door.De pijn straalt ook heel erg door naar mijn bovenbenen.Het is zo erg soms dat ik het gevoel heb door mijn benen te zakken en geen controle meer te hebben over mijn eigen benen.Met kleine stapjes lopen gaat het beste.Wie herkent dit en is er eventueel wat aan te doen door oefeningen ofzo?Want het is soms echt onhoudbaar. Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties.
Ik heb ook hele heftige bekkeninstabiliteit over gehouden aan mijn zwangerschap. Ik heb in Rotterdam gelopen bij het Spine and Joint Centre, daar heb ik veel oefeningen meegekregen om je spieren te verbeteren. Het gaat om je spieren weer goed te gebruiken. En lopen is belangrijk dat je probeert zo veel mogelijk gewoon loopt, en ik weet hoe moeilijk dat is! Je kan hun ook aanschrijven... Het enige is, bij de een slaat het aan en bij de ander minder. 80% van iedereen hersteld goed daarna, helaas behoor ik daar niet bij. Maar als ik de verhalen hoor van de meiden met wie ik in de groep zat is er zeker hoop Heel veel sterkte!! Weet hoe je je voelt
Dank je wel voor je reactie! Ja,het is ontzettend pijnlijk en het beperkt je dagelijks leven heel erg.Momenteel doe ik zelfs weinig in huis...echt alles is me teveel.Ik ga het eens opzoeken op internet.Weet je ook of het vergoed word door de ziekenfonds? Wat ontzettend naar dat het jou helaas niet geholpen heeft Hoe ga jij de pijn dan tegen? Ben je ook thuis of zit je in de ziektewet? Tis zo,n rotpijn he
De behandeling word vergoed door de verzekering, en sommige verzekeringen vergoeden zelfs deels de reiskosten. Ik kan ook heel weinig in huis doen. De beperking is echt enorm idd. Ik probeer met de pijn te leren leven en ze hebben een rustschema wat wel redelijk helpt. Je moet de tijd dat je kan lopen, staan en zitten voordat de pijn hevig toe neemt en die tijd X 1,5, dan heb je een tijd, bijv 2 uur. Dat houdt in dat je dan elke 2 uur een kwartier moet liggen om te rusten. Snap je het nog? Haha.... Ik ben ook thuis, ik zit al bijna 4 jaar thuis. Eerst ziektewet en inmiddels de wga... En aan het UWV heb je niet heel veel helaas...