2e IVF..wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lieke86, Feb 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wij hopen in maart te starten met de 2e ivf behandeling. .wie start er binnenkort nog meer met 2e ivf behandeling?

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Ik :)
    Ik start donderdag met decapeptyl. En vanaf 19 maart met menopur...

3. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Spannend! Wij hebben 10 maart uitgangsecho en dan hopelijk als mn menstruatie komt starten met Decapeptyl en later Gonal-F erbij..toch weer spannend allemaal..en die punctie vondt ik vorige keer erg pijnlijk

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Verder niemand?

5. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

Dec 15, 2014
    759
    1
    18
    Ja, ik :) Ik ga deze week / eind deze week starten met provera. Daarna wachten op bloeding en dan mag ik gaan spuiten! Ik ga er weer volle moed tegenaan!

spannend is het zeker weer!

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Spannend! Ik moet wachten op de uitgangsecho en hopelijk volgende menstruatie beginnen

7. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

Dec 15, 2014
    759
    1
    18
    op het wachtbankje dus ;) Ik neem naast je plaats tot ik mag gaan spuiten weer!

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gaan we m samen vast warmhouden :) toch weer spannend. .heb in 2013 voort laatst gepoten

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Ik start over een week met de eerste Triptofem injectie. Wel weer spannend!

Lieke; jij hebt al een zoontje uit de eerste IVF poging?

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ja klopt. .1e ivf..2e tp (cryo van 4 dgn oud). Nu door voor 2e ivf..brusje voor ons manneke

11. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

Dec 15, 2014
    759
    1
    18
    Spannend Lieke, laatste keer 2013.. dan is het alsof je nu weer opnieuw moet leren te prikken denk ik! Voor mij is het eind januari nog geweest, dus volgens mij voelt het als de dag van gisteren ;) maar dat kan ik je over 1,5 week ongeveer (hoop ik) vertellen :)

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ja indd moet weer even opgefrist worden hihi. .maar dat komt vast wel goed :)

13. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    mijn vorige ivf was januari 2014 dus ook alweer effe geleden. de punctie bij mij was hells!
    mijn linker eierstok lag verhoogd waardoor ze 2 follikels niet konden aanprikken. ze hebben met 2 volwassen mensen op mijn buik gehangen en geduwd, ondertussen mij in verschillende houdingen gelegd en blijven prikken. uiteindelijk hebben we het opgegeven en de laatste 2 follikels niet aangeprikt.
    ik heb er echt nachtmerries van overgehouden...
    nu mag ik de punctie onder sedatie. krijg er als het goed is niks van mee

donderdag de 1e deca zetten. spannend weer :)

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    iedereen veel succes met de echo's, injecties, follikels, punctie en het hele gebeuren :)

hopelijk over een paar weken veel positieve verhalen :)

15. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik vondt de punctie ook heeeeel pijnlijk. .k zat haast tegen t plafond. .zooo zeer..maar hebben 1 prachtige zoon uit de behandeling. .en nu voor een brusje...echt spannend allemaal weer :)

16. Naeema

Naeema Lid

Dec 19, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag zaterdag voor mijn tweede ICSI poging weer beginnen met Triptofem...de eerste en laatste keer was precies een jaar geleden, toen heb ik een 'verse' tp gehad, wel zwanger maar helaas miskraam met 6 weken. We hadden nog 1 cryo, tp in september 2014 maar die heeft zich niet ingenesteld.

Nu dus de 2e poging, ik heb nog wel erg grote angst voor de punctie omdat die de eerste keer helse pijnen veroorzaakte, maar ik heb begrepen dat er nu andere verdovingen worden gebruikt. Hopelijk helpt dat en anders moet ik maar weer op mijn tanden bijten!

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Lieke; wat super dat je toen van de 2e tp bent zwanger geraakt.

Unicorn; heb je eind januari je eerste ivf gehad? Helaas geen cryo's? Lijkt mij wel heftig om alweer aan de volgende ivf te beginnen. Of vind je het zelf wel meevallen?

Ster; voor jou alweer een jaar geleden. We lopen bijna gelijk op. Ik start maandag met de eerste injectie.

Naeema; ook voor jou alweer een jaar geleden. Heftig dat je met 6 weken een miskraam hebt gehad. We lopen met z'n 3en bijna gelijk op.

Ik heb mijn eerste ivf in augustus 2014 gehad. Daarna een cryo tp in november. Helaas de 3e die ontdooit moest worden en niet blijven plakken. En een maand geleden de laatste cryo die niet goed ontdooid is. Nu mijzelf weer bijelkaar geraapt en op naar ivf 2!
    Ik lees dat jullie nare ervaringen hebben gehad met de punctie. Het verhaal van Ster klinkt als horror. Ik heb gelukkig wel een goede ervaring en vond het prima te doen ondanks dat ik 24 follikels had en en nog een paar mini's. Het aanprikken in mijn linker eierstok niet eens gemerkt. De rechterkant was wel minder prettig; deze lag wat achter mijn baarmoeder. De arts heeft 3x door de baarmoederwand moeten prikken, dat was niet relaxed. Kregen jullie een infuus met een verdovend middel? Ik had Rapifen door het infuus.

18. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Totaal 3x zwanger..1e tp was verse maar werd mk 6 wk..toen cryo 4 dgn oud en dat werd mn zoontje en 5 feb opnieuw cryo tp maar dat werd ook een mk met 6 weken. .dus nu de echo van 10 maart afwachten en hopelijk snel starten met Decapeptyl. .

K ga t toch eens vragen over de eventuele verdoving dan..want t was echt een ramp..en oppas regelen tegen die tijd voor mn zoontje want die kan niet mee.

Hoe vinden jullie t prikken? K heb er geen moeite mee moet k zeggen.

19. QmarQ

QmarQ Nieuw lid

Mar 3, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 4 februari gestart met spuiten vd Dec. Ik vond dit al heeeel spannend en ik overdrijf niet (ben bang voor spuitjes) toen kwam de menopur er nog eens bij.. Maar heb het doorstaan en elke dag 2x bij mezelf geïnjecteerd.

Ik heb morgen de punctie om 10:15 in het amc. Ik ben super bang vooral voor het infuus en plaatselijke verdoving. En dan komt het echte werk nog.
    Ik weet waarvoor ik het doe en ben toch enorm bang. Ik lees zoveel verhalen dat het nog pijn doet ondanks de morfine.

Brrrr zo bang en spannend/ enthousiast/blij tegelijk.

Is de punctie echt zo pijnlijk?

20. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoe was je punctie QmarQ? Viel het mee of tegen? En hoeveel eitjes? :)

Share This Page