Hoi allemaal, Al een hele tijd lees ik mee op dit forum, maar vandaag heb ik besloten ook zelf maar eens wat te schrijven. Wij proberen al ruim 2 jaar om zwanger te raken, helaas tot nu toe zonder resultaat. Het zaad van mijn man is goed, maar toen we eenmaal bij de gynaecoloog terecht kwamen bleek al snel dat mijn eirijping niet goed gaat. Ik lijk wel een eisprong te hebben, maar bij de echo's bleek dat de eitjes niet groot genoeg worden. Bijv. rond 16 mm stoppen ze met groeien. Vervolgens lijkt het erop dat het eitje wel springt, maar mijn progesteronwaarde blijft te laag. Mijn cyclus was ook wat onregelmatig, varierend tussen 25 en 38 dagen, maar ik sla nooit een maand over. Om dit op te lossen, heb ik Clomid voorgeschreven gekregen en dit nu al 8 maanden gebruikt. De eirijping gaat nu goed, mijn cyclus is ook regelmatiger, maar zwanger worden lukt nog steeds niet. De gynaecoloog heeft op dit moment geen verklaring waarom het niet lukt. Vanaf volgende maand gaan we IUI proberen. Wat ik me afvraag is of er meiden zijn die zich herkennen in dit verhaal? Wie heeft er ook geen goede eisprong/eirijping (maar geen PCOS)? Hoe is het jullie vergaan? Ben heel benieuwd!
Hey Lien, ik herken me zeker wel in je verhaal...wij zijn ook al een paar jaar bezig (helaas ook zonder resultaat) Ik heb uit mezelf helemaal geen eisprong, ook clomid gebruikt nu op 150 mg, wij gaan ook het IUI traject in. Bij mijn vriend is wel alles goed Krijg jij ook eerst een HGS?
Hoi Bossie, fijn dat je reageert op mijn berichtje Ik heb ongeveer twee maanden geleden de HSG al gehad. Dat bleek helemaal in orde, eileiders zijn goed doorgankelijk gelukkig. Na de HSG werd besloten nog twee maanden met Clomid door te gaan, omdat je zwangerschapskans na de HSG wat verhoogd schijnt te zijn. Maar dat heeft helaas ook niets opgeleverd. Vandaag is mijn ongi weer doorgebroken, dus dat betekent dat we nu definitief het IUI traject ingaan. Ik vind het wel spannend, maar heb er niet al te hoge verwachtingen van. Kan me haast niet voorstellen dat ik ineens zwanger zou kunnen zijn, maar anderzijds weet je het natuurlijk nooit... Is bij jou de Clomid goed aangeslagen? Hoe lang heb je het gebruikt? Veel last gehad van bijwerkingen? Weet je al wanneer ongeveer de IUI gaat plaatsvinden? Zelf heb ik alleen maar 50 mg gebruikt tot nu toe, dat bleek voldoende voor mij. Deze maand ga ik voor het eerst 100 mg gebruiken, omdat we daarmee hopen een extra eitje te laten rijpen. Tot nu toe heb ik slechts lichte bijwerkingen (zweten, stemmingswisselingen), maar ik ben benieuwd hoe dat zal zijn met een dubbele dosis.
Ha Lien, Van mezelf heb ik ook (geen) eisprong meer. Ik had voor de prikpil een perfecte cyclus en ben zelfs zwanger geweest door de pil heen. Helaas eenmalig de prikpil laten zetten en vervolgens nooit meer ongesteld geworden. Ik heb geen PCOS, maar gewoonweg geen eisprong. Ook op de Clomid reageerde ik totaal niet, toen over op de injecties (Gonal F) en dit zorgde voor een eitje en eisprong, maar helaas bleef mijn baarmeoderslijmvlies te dun, een kindje kon dus nooit innestelen. Helaas is dit nog steeds een probleem bij mij, dus nu over op de Menopur injecties en weer Progynova. Ikz al je zeker blijven volgen en hoop dat je snel zwanger bent! PS ik heb een laparopscopie gehad incl. HSG ineen . Maar had er wel 3 snedes van in mijn buik (was echt een operatie).
Dag Lien! Ik herken me precies in jouw verhaal, en... zie mijn banner ! Dat als eerste! Bij mij bleek precies hetzelfde als bij jou. We hebben het vanaf mijn 30e (ben nu 33) zelf geprobeerd en sinds 2009 lopen we bij de gyn. Heb al die jaren dat we het zelf probeerden echt hoop gehad, want ik werd wel ongesteld. Toen ik moest gaan tempen en de bloedwaardes werden gemeten, bleek ik geen goede eisprong te hebben. Geen PCO, wel ovulatie inductie. Aan de Clomid gezet. 50 mg leek een keurig ei te doen groeien, samenlevingstest was goed en HSG ook... Heb Clomid 11 rondes tevergeefs geprobeerd. (op een gegeven moment wel naar 75 mg gegaan, maar geen resultaat). We zijn overgestapt naar MCK Leiderdorp. Daar zeiden ze: een maandje rust en dan gaan we voor IUI. Kreeg spuitinstructie (vond dat best een grote stap): moest Puregon spuiten (is eigenlijk FSH - doet je eitje groeien, minder, veeeel minder bijwerkingen dan Clomid, wat via de hypofyse werkt) en vanaf dag 8 follikelmetingen om te kijken hoe ik reageerde. In het begin kreeg in 50 eenheden puregon, daarna werd het opgehoogd naar 75 eenheden. Als er een eitje (of eitjes, 2) groot genoeg was om te springen, moest ik Pregnyl spuiten (minder fijn, van de Puregon voel je nix) en 36u later springt er een eitje. De 1e IUI was ik heeel hoopvol, maar helaas... Omdat mijn LF vrij kort was, kreeg ik nu ook Utrogestan (progesteron) voorgeschreven na de IUI... 2e IUI ook mislukt - en de 3e.... is raak!!!! Kan het nog nauwelijks geloven omdat het leek (ondanks een licht streepje) dat ik toch ongesteld zou worden... Nu nog licht bruinverlies, dus ik wacht nog even af... Maaaar, tot nu toe ben ik gewoon zwanger! Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal en je mag altijd PB-en!!! Succes de komende tijd meid! Welk ziekenhuis zit je trouwens??? Liefs, Juulz
@Juulz: allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD !! Het lijkt me echt een fantastisch en tegelijk ongelofelijk moment als je ontdekt dat je zwanger bent ! Ik hoop en duim voor jou dat het goed blijft gaan ! Als je er zo lang op hebt moeten wachten, ben je vast dubbel blij en kun je er extra van genieten. Hoe gaat het tot nu toe? Heb je al last van kwaaltjes? Had je het aan zien komen of pas toen je over tijd was? Jouw verhaal lijkt inderdaad best veel op het mijne. Tot nu toe lees ik op het forum weinig verhalen die er echt op lijken. Volgens mij zijn er meer vrouwen die geen eisprong hebben, dan met zo'n 'halfje' als die van jou en mij. Ik vind het heel fijn om in jouw verhaal te lezen dat er echt nog wel hoop voor ons is Wij komen in het ziekenhuis in Veghel (Brabant) en hebben een fijne gynaecoloog. Omdat de Clomid goed aanslaat gaan we de IUI in eerste instantie met een dubbele dosis (100 mg) Clomid proberen, in combinatie met Pregnyl. Als ik na 3 maanden niet zwanger ben, gaan we waarschijnlijk over op Puregon/Pregnyl. Dat spuiten, daar zie ik wel erg tegenop. Maar goed, dat mag ik nog even voor me uit schuiven. @ Babii: jee, ik wist niet dat de prikpil zo een effect op je cyclus kon hebben. Je zult wel ontzettend balen dat je die ooit hebt laten zetten! Lijkt me ook erg rot als de verschillende medicijnen niet goed aanslaan. Ik lees in je onderschrift dat jullie een intake voor IVF krijgen. Is het al zeker dat dat jullie volgende stap zal zijn? Spannend allemaal, ik zal voor je duimen!
Hey Lien, ik heb zeker 10 maanden clomid gebruikt. Eerst 50 mg, toen 100 mg en nu 150 mg. Met 150 mg heb ik een eisprong (al is deze niet al te best) Ik krijg eerst nog een HGS en daarna beginnen met IUI. Inderdaad spannend. Maar waarom zou je niet zwanger kunnen raken met IUI? Alles wordt toch een handje geholpen. Hou wel hoop meid! Komt heus wel goed. Maar ik weet precies hoe je je voelt hoor. Ik zie het ook niet altijd even zonnig allemaal. Mijn zusje heeft ook IUI gehad en zij was na de 2de ronde zwanger. Ik ben dus nu tante van een heerlijk ventje Ik heb best last van zweetaanvallen, en heel erg stemmingswisselingen... veder niet echt. Maar die stemmingswisselingen zijn echt het ergste (vooral voor mijn vriend) haha. Heb jij veel last gehad met het HGS onderzoek?
Hey Bossie, De HSG vond ik een pittig onderzoek, maar zeker wel te doen. En het is voorbij voor je het weet ! Zelf vond ik het enige wat even echt pijnlijk was toen mijn baarmoeder vol zat met vloeistof, toen kreeg ik erge kramp. Maar op het moment dat je denkt dat het niet te doen is, is het eigenlijk alweer voorbij. Wel heb ik de rest van de dag nog last van buikpijn gehouden. Ik zou je aanraden de rest van de dag lekker vrij te nemen. De dag erna ging het alweer een stuk beter bij mij. Probeer je er maar niet teveel zorgen om te maken, want eigenlijk zijn de spanningen veel vervelender dan het onderzoek zelf. Maar ja, ik heb makkelijk praten nu het achter de rug is. Vooraf zag ik er ook erg tegenop. Laat je even weten hoe het was, als het achter de rug is? Ik zal voor je duimen!
Hoi Lien, hebben ze de zuurgraad van je vagina ook onderzocht en een samenlevingstest gedaan..? als je een hsg hebt gehad dan zullen ze dat ook wel onderzocht hebben neem ik aan??? en hebben ze gecontroleerd hoe het met je baarmoederslijmvlies is? clomid kan daar een negatief effect op hebben.... dan blijft het te dun of niet van goede kwaliteit..en weten ze of je luthale fase lang genoeg is??? dat is de tijd tussen de eisprong en het afstoten van het baarmoederslijmvlies... als die te kort is dan krijgt een bevrucht eitje nooit een goede kans om in te nestelen? tjee... lijkt me dat je er moedeloos van word.. heel veel suucces ermee gr Jose
Hoi Joseetje, In mijn ziekenhuis geloven ze niet in de samenlevingstest (schijnt geen wetenschappelijk bewijs voor te zijn dat dat onderzoek zin heeft), dus dat onderzoek heb ik nooit gehad. Ook de zuurgraad is nooit onderzocht. Maar hoe dan ook, in alle gevallen zou IUI sowieso de volgende stap zijn geweest, dus het had ook niet uitgemaakt. Mijn baarmoederslijm wordt wel elke keer bekeken en ziet er altijd goed uit, dus daar zit 't hem niet in. Mijn luteale fase is meestal 12 a 13 dagen (naar schatting, ik voel nooit precies wanneer de eisprong is), dus dat is wel wat aan de korte kant, maar lang genoeg voor innesteling lijkt me. Wat was voor jou de reden om op dit topic te reageren? Zit/zat je zelf in een soortgelijke situatie?