'leeglopen' vlak na IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by imani, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imani

imani Bekend lid

Nov 6, 2006
    926
    0
    0
    Hallo,

Heb vorige maand de eerste IUI behandeling gehad. Helaas niet met het gewenste resultaat.

Van te voren kreeg ik te horen dat je na de inseminatie het gevoel hebt dat het er uitloopt maar dat dat niet zo is.
    Bij mij was dat dus wel zo en niet een paar uur later maar meteen.
    Toen de arts het rietje terugtrok voelde ik het er al uitlopen. Ik maakte hier een opmerking over maar de arts zei dat dit maar een heel klein beetje was.
    Echter toen ik opstond om me aan te gaan kleden voelde ik het al langs me benen lopen. Snel wat wc papier gepakt en ik heb de boel flink droog moeten deppen. Er kwam echt een heleboel uit, vergelijkbaar met de hoeveelheid na het klussen.
    Voor mijn gevoel heeft het er dus nog geen minuut ingezeten.
    Nogal beduusd van de hele ervaring ben ik hier niet meer op terug gekomen bij de arts. Ook wilde ik het naast me neer leggen, was bang dat ik er anders te veel mee bezig zou zijn. Dat lukte, om het naast me neer te leggen. Maar nu op weg naar de tweede IUI houdt het me toch wel erg bezig. Voor mijn gevoel is de kans op bevruchting wel heel erg klein als het er nog geen minuut in blijft zitten.

Nu vroeg ik me af hoe andere vrouwen dit ervaren hebben. Is het normaal dat het er zo snel uitloopt?

Groeten,
    Imani

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Imani als je het niet vertrouwt moet je er zeker op terug komen met je gyn. Maar ik had de 1 voor de andere keer ook wel het gevoel alsof het er allemaal weer uitliep.
    Maar de gyn legde me toen uit, dat je het moet zien als een sandwich...jaja.
    Het zaad wordt hoog in de baarmoeder ingespoten...daarna gaat het rietje eruit. En dan moet je je voorstellen dat je baarmoeder op elkaar zit als een sandwich en de zaadcellen er echt niet uit kunnen lopen. Misschien is het ook wel iets van gel geweest wat ze op eendebek hebben gedaan of water evt van het schoonmaken. Je zit dan natuurlijk in je vruchtbare periode en ik weet niet of je ook nog extra hormonen gebruikt bij de IUI, want daardoor kun je natuurlijk ook wel meer afscheiding hebben.
    Nu ik met ivf bezig ben schrok ik er echt van hoeveel afscheiding ik wel niet van de meds kreeg (helder maar veel slijm). Smeuig verhaal allemaal ....sorry, maar uiteindelijk was ik toch wel voldoende overtuigd dat het er echt niet zomaar weer uitloopt ook al gebeurd dat voor je gevoel soms wel.
    En ach...anders vraag je toch aan je arts of je evt nog kwartiertje zo (met handdoekkie erover) mag blijven liggen..
    Veel succes!

3. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Haai,

Bij mij werd verteld dat het kon voelen alsof het eruit loopt.Maar dat dit vaak eigen vocht is.
    Ook moest ik na de IUI nog 5minuten blijven liggen.
    En net wat Aldonza zegt ,het kan er niet uit want het zit afgesloten.
    Zwemmen en badderen mag ook allemaal.
    Dit heb ik zelf gevraagd,omdat ik dacht dat het water de zwemmers dood maakte.

4. imani

imani Bekend lid

Nov 6, 2006
    926
    0
    0
    Hoi Aldonza en Minou,

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet morgen naar het ziekenhuis en zal het voorval ook nog bij de arts neerleggen. Maar ik ben bang dat hij het af zal doen met dat het maar zo lijkt.
    Maar ik heb het toch zelf gevoeld en gezien.
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat het geen eigen vocht is. Normaal gesproken verlies ik ook nooit zoveel vocht tijdens mijn vruchtbare periode. Daarbij komt dat ik geen hormonen krijg om de IU te ondersteunen (op Pregnyl na).
    Minou, dat is nou net waar ik me zorgen om maak, dat het dus niet afgesloten is bij mij. Ik ben een des-dochter en daarvan is bekend dat zij afwijkingen kunnen hebben aan hun baarmoedermond. Weet dus niet of dat ook van invloed hierop kan zijn. Moet ik ook maar even navragen morgen.

Ik zat er zelf aan te denken dat ik maar op mijn kop in de stoel moest gaan liggen/staan........hahaha!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na insemintatie minimaal twee weken ondersteboven blijven staan meid, das de enige optie benk ik bang ;)
    Grapje natuurlijk. Ik had dat gevoel na de eerste terugplaatsing ook, dat mijn emmie eruit viel.
    Ook het verhaal van twee boterhammen met pindakaas gekregen en er op vertrouwd dat ie bleef zitten.

Wat ik je aanraad, als je je zo onzeker blijft voelen, is te vragen of je even mag blijven liggen. Zo ben je erna misschien iets rustiger...vragen mag toch?

Succes met deze ronde!

Elmo

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi,

Ik denk toch dat het voornamelijk je eigen vocht is.
    Ik heb toen ik clomid gebruikte ook een keer een samenlevingstest gehad en voordat ik die kreeg was ik helemaal droog en er liep niet meer uit van de avond vrijen ervoor. Maar nadat de gyn wat slijm had afgenomen van mijn baarmoedermond en ik weer mocht gaan staan, viel er echt een plas water op de grond, ik vroeg nog aan mijn vriend 'huh, is dat van mij?' (ja, van wie anders?)
    Blijkbaar heeft er toch wat gezeten, wat ik zelf niet wist, ik vond het in ieder geval heel apart. En ik denk dat het bij jou wel eens hetzelfde geweest kan zijn.
    Ik snap wel dat je je zorgen maakt erom, zou ik ook doen denk ik. Inderdaad anders even vragen of je even mag blijven liggen. En ik heb van mijn gyn inderdaad ook al gehoord dat de zaadjes vooral blijven kleven tussen je baarmoederwand (en vaginawand als je geen IUI krijgt).

groetjes en veel succes!

Snoopy

7. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    ben benieuwd ofdat t bij mij ook zo is. Maandag dan eindelijk mn eerste IUI en geen IVM/F.

8. imani

imani Bekend lid

Nov 6, 2006
    926
    0
    0
    Heb de vraag neergelegd bij de arts. Deze nam me serieus en zei dat het in principe niet zo hoort te zijn. Ook vertelde hij dat men vroeger nog wel eens een kapje om de baarmoedermond heen deed, maar dat niet gebleken is dat dit effectiever is.
    Hij heeft in mijn dossier opgeschreven dat het rietje zo ver mogelijk in gebracht moet worden en zei dat ik dit zelf ook aan moet geven tijdens de inseminatie.

Vandaag was ik voor de inseminatie. Ik legde het verhaal kort voor aan de arts, die gelukkig alles al gelezen had in het dossier.
    Hij zei dat het ook water heeft kunnen zijn van de eendenbek. Ik vertelde hem dat het uit mijn baarmoedermond liep toen het rietje werd teruggetrokken en dat er ook bloed bij zat. De arts zei dat ze een bloeding proberent e voorkomen om dat dit ook een negatief effect kan hebben op de kwaliteit van het zaad. Weer wat wijzer geworden!

Afijn, hij deed alles heel rustig en ik voelde dat het rietje er heel ver in zat. En..... alles bleef erin zitten, zelfs geen bloeding. Dit keer durfde ik ook niet op te staan, bang dat alsnog alles eruit zou lopen. :)
    Thuis gekomen meteen naar de wc om te controleren, niks aan de hand, het is er mooi in blijven zitten.

Ik kan wel zeggen dat ik er nu veel positiever tegenover sta dan de vorige keer.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Geitje: Hoop dat bij jou alles vandaag ook voorspoedig is gelopen.

Groeten,
    Imani

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Imani fijn dat de arts het nog eens goed heeft uitgelegd en er ook een aantekening van heeft gemaakt in je dossier. En nu dus een veel positiever gevoel na de inseminatie...hou vol dit gevoel en veel succes op het wachtbankje.
    Geitje ben ook heel benieuwd hoe het bij jou is gegaan...toch voor iui gegaan las ik. Jij ook veel succes op wachtbankje!

10. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    Imani, fijn idd. dat de arts luistert. Mijn gyn zei vandaag dat t kon lopen maar dat dat gewoon water is waar de zaadjes in zijn geconsentreerd.

bedankt voor de fijne reacties. T was wel pijnlijk. maar dat kwam omdat ze de verpleegkundigen willen leren om te gaan met alles. Ze kon het nog niet zo goed. De gyn had t gelukkig over genomen en snel en pijnloos gehandeld.

Over 2 weken meer.

En Aldonzo, zal voor je duimen voor donderdag.! en voor Imani natuurlijk.

Share This Page