Ja Lorena is wat meer gewend, je merkt dat als ze in een goede bui is dat ze het heel leuk vind en hem ook wil knuffelen, maar Rafael "wil" ook niet altijd hahaha zo schattig, 2 met een koppie erop Hoe is het met jou ??
Gelukkig gaat het weer een beetje met Fender, dat ziek zijn voor die kleintjes is zo zielig, maar ze zijn vaak ook wel weer gauw er bovenop.
Bo: jeetje, is dat even snel gegaan zeg. Een escape-IVF! Hoe was de punctie vandaag? Viel het een beetje mee? Ik hoor er wisselende verhalen over. Myuna: fijn he, zo'n nachtlampje. Ik herinner het me van mezelf van vroeger, dat het gewoon een geruststellend gevoel was als er zo'n klein lampje brandde in mijn kamer. Marion: wat naar dat Nick 's nachts zo gilt. Hopelijk weet de osteopaat er raad mee. Hier is alles goed. Ben nu 10 weken en ik zit dus al op een kwart van de zwangerschap (time flies...).
Hoi dames, De punctie is achter de rug! Deed best wel veel pijn maar dat kwam omdat het 17 follikels waren. Zijn uiteindelijk 10 eitjes! De komende dagen veel drinken en rustig aan doen dus dat word bivakkeren op de bank! Bonita, veel last van zwangerschapshormonen?
Bo, weet nog van de Babyboom uitzendingen dat dat meisje toen ook zoveel pijn had. Maar 10 eitjes!!! Wat een mooie score. Kom lekker bij en heel veel succes zondag! Ga voor je duimen!
Bonita, 10 weken! Gaat snel he,....nog 2weken en je bent de 12weken over. Altijd fijn als je die grens voorbij bent.Geniet nog lekker verder!
Wow bo wat een geweldige score... en dat terwijl het niet eens de bedoeling was... hopelijk heb ik de komende poging ook zo veel...
Hoi meiden, Graag wil ik me ook aanmelden bij dit topic. Ik ben 23 jaar en al meer dan een jaar bezig. Ik heb net de diagnose PCOS gekregen dus we zijn ons nu aan het oriënteren op de behandeling. Waarschijnlijk wordt t clomid slikken. Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ik zie dat iedereen hier aardig ervaringsdeskundige is. Liefs Sophia
@Sophia: welkom hier! Niet fijn dat je pcos hebt natuurlijk, maar hier zijn idd een hoop ervaringsdeskundigen. Ik heb heel veel aan dit forum gehad toen wij de eerste keer zwanger willen worden. Bij mij is het toen ik eenmaal naar het zkh mocht in een half jaar gelukt om zwanger te worden van mijn zoontje. Nu gaan we net voor een 2e beginnen. Als je vragen hebt over iets, is hier altijd wel iemand die er ervaring mee heeft! Hopelijk ben je snel zwanger. @Bo: Jeetje! Wat fijn dat er 10 eitjes zijn verkregen met de punctie!! Nu idd goed je rust pakken, en dan heel veel succes met de tp overmorgen!! Wat spannend he! We duimen voor een mooie plakbeep! Wat lief dat jullie allemaal zo benieuwd waren en vroegen hoe het was gegaan met de telefonische afspraak! Ik had het alleen een beetje druk gehad... En er is helaas ook niet echt iets te melden... Mijn bloeduitslag van de hormonen was iig wel allemaal in orde. Gelukkig maar. Maar de vergadering die dinsdag zou zijn waar ze 'mijn geval' zouden bespreken, was niet doorgegaan. Nu gaan ze me dus a.s. dinsdag bespreken en dan hoor ik het woensdag of we meteen weer met de Gonal-F mogen gaan starten. Ik was wel een beetje teleurgesteld, want hij had ook op HCG laten prikken, dus ik had al gehoopt dat hij zou zeggen dat ze me niet gingen behandelen omdat ik al zwanger was, maar helaas... Ik voelde me namelijk misselijk, last van stemmingswisselingen en ik had uitslag op mijn arm die ik ook had tijdens mijn zwangerschap van Bram... Dus ik had er anders zelf nog een testje tegenaan gegooid als hij niet al had laten prikken. Maar ja, het geeft niks. Was natuurlijk wel leuker geweest als we dit keer zonder hulp zwanger zouden worden, maar als het mét hulp moet, dan hou ik geen spatje minder van mn kind hoor! Nou, jullie zijn weer op de hoogte, hihi! En ik blijf duimen voor alle meiden, nu even extra voor Bo!
SuusjeLove, ja ik was ook blij met 10 nu echt aan t duimen op een bevruchting! wanneer ga jij weer beginnen? Sophia, welkom hier! Vervelend dat je ook pcos hebt maar gelukkig bestaan er tegenwoordig goede medicijnen en goede technieken! Heel veel succes en mocht je ooit vragen hebben stel ze gerust! Saar, Dank je wel dat je extra voor me duimt hihi! Ga voor jou duimen dat je gelijk woensdag mag beginnen! wel balen dat je niet zonder medicijnen zwanger bent geworden maaaaaaaar dat gaat je zeker lukken met Gonal-F!! Hier gaat het al een stuk beter, verlies geen bloed meer en de pijn is ook stukken minder. Wel is m'n onderbuik nog opgezwollen maar dat moet vanzelf wegtrekken! Verveel me alleen zo erg haha van mij mag t nu al zondag zijn!! zo spannend allemaal!!
Hallo allemaal Ook bij mij is pcos geconstateerd. Omdat mijn bmi boven de 35 was kreeg ik het advies af te vallen. Ben in het afgelopen jaar ruim 12 kg afgevallen maar ook dat was voor het ziekenhuis niet voldoende. Mijn bmi zit nu op 36,4. En eigenlijk werden we in het ziekenhuis van het kastje naar de muur gestuurd. Daarom zijn we verder gaan zoeken en bij de geertgen kliniek in gemert terecht gekomen afgelopen februari. En daar wilden ze wel starten met behandeling. Inmiddels heb ik een kuur duphaston gehad en ben begonnen 14 dgn geleden met gonal f. Heb inmiddels 4 echo's gehad maar nog geen groei zichtbaar. Maandag krijg ik weer een echo. Bij mijn man is alles goed gelukkig. Dus de artsen zeggen dat het een kwestie van tijd is... Zijn er hier dames die ook ervaring hebben met pcos overgewicht en deze manier van behandelen? En wat zijn jullie ervaringen?
Welkom lilltesisje! Ik heb alleen ervaring met pcos en geen overgewicht. Ik heb gehoord dat meerdere ziekenhuizen je niet willen aannemen met een BMI boven de 35 aangezien het mogelijk is dat pcos verdwijnt wanneer je BMI gemiddeld is. Helaas zal dit bij mij nooit het geval zijn omdat ik het dus al heel m'n leven heb! Hoop dat je snel resultaat hebt met Gonal-F. Veel succes met spuiten!!
@bo1986 dank je. Klopt dat eigenlijk bijna alle zkh-en nee zeggen als je bmi boven de 35 zit maar bij geertgen waren ze heel duidelijk ht gaat niet alleen om bmi maar om levenswijze en pcos kan zich verbeteren met een lager bmi maar garantie kan alleen je lichaam je geven als je afvalt. Aangezien ik al dusdanig was afgevallen in de afgelopen tijd en mijn hormoonspiegel hetzelfde bleef zeggen ze nu dat bij mij pcos los staat van mijn overgewicht. En daarom willen ze toch behandelen. Afwachten of het ook echt het gewenste resultaat op zal leveren. 1 ding heb ik in ieder geval gewonnen namelijk een gezonder leven en inmiddels 15kg lichter. En daar ben ik al dolgelukkig mee
Dat snap ik heel goed! knap hoor dat je zoveel bent afgevallen!! nu nog steeds bezig of dat even niet meer? hoeveel eenheden spuit je nu? heel veel succes maandag ik ga voor je duimen Ik ben in spanning aan t wachten op t telefoontje van t ziekenhuis of er een terug plaatsing gaat plaatsvinden of niet.... word helemaal gek van de zenuwen
Jeeeh ik mag om 1 uur komen voor de terug plaatsing! Ben zo blij!!! nu hopen dattie gaat blijven plakken! Littlesisje, spuit je 75eh of 112,5 of zelfs nog hoger? meestal beginnen ze bij 75 eh!
Oh Bo super zeg! Heb je ook die vieze utro ballen of hoeft dat bij jullie niet.. @littlesisje wat goed zeg dat je zo veel afgevallen bent...
Bo, wat spannend! Suc6 zometeen en ik ga heel hard meeduimen voor een plakbeebje. Sophia en littlesisje, welkom hier! Suc6 met jullie mmmtraject. Hopelijk.mogen jullie snel een beebje verwelkomen.