bonita, wat een ontzettend mooie foto is dat. echt een mooie foto van haar gezichtje. hier gaat ook alles zijn gangetje. Nick is nog een keer of 2 wakker 's nachts, dan huilt hij een minuutje of 2 en dan slaapt hij weer verder. tussen 7 en 8 wordt hij dan weer wakker. en overdag slaapt hij ook nog 2x. hij is overdag zo ontzettend actief, hij loopt alle kanten op (met zijn armpjes in de lucht) speelt en noem maar op. kletsen doet hij maar al te graag, maar echt woordjes zeggen nog niet. ik kan niet geloven hoe snel het allemaal gaat. hij is alweer ruim 13 maanden en hij kan al zoveel. hij kan al weer zoveel zelfstandig. zo mooi om te zien, maar ook af en toe zo moeilijk. want hij is niet meer baby baby. misschien toch maar een keer aan een tweede gaan denken. (al zegt mijn man eigenlijk pas te willen beginnen als Nick 2 is)
marion: wat fijn dat Nick 's nachts nog maar een paar keertjes wakker wordt en dan ook maar een paar minuutjes huilt en dan verder slaapt! Hopelijk is dit het begin van een goede nachtrust voor jullie allemaal, het is jullie gegund! Het lijkt me ook wel bizar hoe snel de ontwikkeling van een kind gaat, maar elke fase heeft natuurlijk zijn charme. En ach, misschien zit nog wel een tweede ooit in het verschiet, mag je alles nog een keertje meemaken!
Hey, Heb een heftige week achter de rug,, morgen word ik gecurreteerd en dan laat ik jullie weten wat er weer allemaal gebeurt is. Liefs
Hè boeff, wat naar... ik had gehoopt dat een curettage je bespaard zou blijven. Heel veel sterkte voor morgen, dikke knuffel!
Boefff wat naar. Succes en sterkte morgen. Doe rustig aan. We horen het vanzelf wel. Denk eerst maar aan jezelf. Xxx
Reageer binnenkort weer wat uitgebreider... @Boefff: veel sterkte morgen lieverd! Ik denk veel aan je. Dikke knuffel!
hey meiden!! nou hier komt het hoor, Maandagmorgen om 4 uur ben ik begonnen met de cytotec, vanaf 6 uur begon ik al letterlijk leeg te lopen (zoals verwacht). om 10 uur kwam mijn moeder me ophalen om naar haar toe te gaan (vriend moest werken). bij haar aangekomen werd alles minder en dacht dat het ergste voorbij was. had thuis al veel krampen gehad en heel veel stolstels etc verloren. om 12 uur gingen we eten en toen begon het,, kreeg een mega kramp die niet meer ophield en het werd letterlijk zwart voor mijn ogen. Mijn moeder meteen de gyn gebeld en moest ook meteen komen.. Die kramp hield aan totdat ik bij de gyn was,, daar kreeg ik een echo en met een handdoek eronder liep ik naar de gyn,, ik trok de handdoek weg en ja hoor het vruchtzakje!! Meteen was de kramp over, alleen nog wel heel veel bloed verloren. Helaas was er op de echo te zien dat er nog weefsel achter was gebleven. Ik moest 3 uur in het zh blijven in de hoop dat dat nog af zou komen, dit gebeurde natuurlijk niet en de gyn had het over curretage.. Dit wou ik dus niet (ivm eventuele verklevingen) en mocht naar huis om af te wachten. Woensdag moest ik terug voor een echo om te kijken of er nog iets af gekomen was. Ook dit was weer niet het geval. Ik koos voor nog een dosis cytotec want had daar wel goede hoop bij.. Zo gezegt zo gedaan, woensdag en donderdag nog cytotec gebruikt maar deze deed dus helemaal niks meer. Donderdag nog gebeld met mijn gyn en die zei: kom maar nuchter op vrijdagmorgen dan kijken we nog even met de echo en als het niet schoon is gaan we curreteren. Nou, ik was dus niet schoon en werd met spoed gecurreteerd. Was om 11 uur daar voor de echo, om kwart voor 1 lag ik weer fijn op mijn kamertje na de curretage. Ik had en heb helemaal geen pijn en bloedverlies dus ging er ook meteen vanuit dat het gewoon allemaal goed was gegaan. om 2 uur kwam mijn gyn vertellen dat ze toch heel hard hebben moeten 'krassen' om het nog allemaal los te krijgen en er dus een kans is op verklevingen.. Wat gaan we nu dus doen,, over 2 weken krijg ik een echo om te kijken in hoeverre het genezen is en dan krijg ik over 5 weken een diagnostische hysteroscopie. Dit houd in dat de gyn met een cameraatje naar binnen gaat om te kijken of er verlevingen zitten en is dat het geval worden deze ook meteen verwijdert. Gelukkig kan er dus eventueel iets aan gedaan worden.. Ik ben er dus nog niet helemaal vanaf helaas Waarom kan er bij mij nou nooit iets helemaal goed gaan?? ik ben er wel een beetje klaar mee eerlijk gezegt. Fijn weekend allemaal! liefs
Boefff wat naar allemaal. En dan ben je er nu nog niet vanaf. Ik had zo gehoopt dat je er nu wel klaar mee zou zijn. Doe rustig aan. Neem de tijd om te herstellen. Ik denk aan je. Heel veel sterkte de komende tijd. Xxx
Boeff, meis wat heftig allemaal! En dan moet je over 2weken weer terug. Ik zal duimen voor een goede uitslag. Heel veel sterkte meis!! Knuffel!
Boefff wat een nare toestand BAH, ik heb wel de mazzel gehad dat het vanzelf los kwam maar het blijft gewoon vreselijk om mee te maken, toen ik het van je las kwam het bij mij ook weer allemaal terug. En ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent maar straks als je er weer bovenop bent denk je misschien weer anders. Meid ik denk aan je en hou je taai XX
Boeff wat vreselijk.. !! Ik vind het verschrikkelijk voor je.. Hopelijk kan je weer een beetje aansterken en tot rust komen ! Veel sterkte de komende periode. Bonita wat een geweldige echo ! Prachtig ! Hoe is het met je kamertje? heb je een foto? Hier : Helaas is het huisje toch verkocht... ik baalde wel heel erg, maar nu ben ik al wat nuchterder en ik denk dat er in de toekomst wel nog meer leuke huisjes zullen komen..
Boefff: ondanks alle andere ellende waar je doorheen bent gegaan (en misschien nog wel gaat) ben ik blij om te horen dat je geen pijn hebt (gehad). Ik hoop zo voor je dat je geen verklevingen hebt! Babywens: ik heb nog geen foto van de kamer. De meubeltjes zijn wel geleverd, erg leuk, maar ik maak pas een foto als de kamer af is. Nu is er nog niet veel te zien . Jammer dat het huis al weg was, maar er komen vast nog meer leuke huizen voorbij! Hoe is het met jullie kinderwens, al een afspraak staan in het ziekenhuis? Dacht namelijk dat jullie deze zomer (juli?) weer verder wilden. Suusje: spannend dat jullie in oktober weer starten. Dan gaan we met zijn allen heel hard duimen draaien voor jullie!
Bonita Ja klopt, we wilden ook verder gaan, maar toen kwamen die niestenen ertussen en moest mijn vriend geopereerd worden enz.. Dus dat moeten we allemaal nog even afwachten maar als dat weer in orde is willen we wel weer graag verder. Leuk hoor lekker druk bezig aan het kamertje. Ben benieuwd
Suusje, nog even wachten en dan de volgende ronde. Spannend hoor! Babywens, jammer van het huis. Wie weet komt er binnenkort een mooier huis voorbij. Goed dat jullie even wachten tot je vriend zich weer beter voelt. Spannend dat jullie daarna gaan beginnen. Hier alles wel goed. Fender gaat steeds beter lopen en we hebben zelfs de eerste schoenen gekocht. Zo leuk om te zien. Ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan. Mn laatste menstruatie was erg licht en had al een week last van mn onderbuik. Test was negatief,....maar de klachten blijven. Krampen bij mn rechter eierstok, druk op mn buik en ben er niet lekker bij. Klinkt dat jullie bekend? Volgende week donderdag hebben we een intake staan bij de gyn om voor een 2e beeb te proberen. Zal dan mn klachten ook bespreken,....maar dacht misschien heeft het met de Pcos te maken.
Hallo meiden, @Boefff, meis, wat erg allemaal wat je is overkomen! Ik denk heel veel aan je. Voel me zelfs soms schuldig omdat we bijna even ver waren en het dan bij mij wel goed gaat. Ik had het zo graag met je gedeeld. Ik hoop dat je het op termijn kunt verwerken. Het blijft natuurlijk altijd erg. Heel veel succes met je nacontrole, laten we duimen dat er geen verklevingen zijn en het nu eens mee gaat zitten! Dikke knuffel! XX @Bonita: Meid, wat ga je opeens hard zeg! Ik ben net van het idee bekomen om weer zwanger te zijn, en jij gaat al zowat bevallen!! Haha! Beetje overdreven, maar het gaat wel snel zeg! Nu nog lekker met z'n tweetjes genieten van jullie voorpret. Dat is echt een bijzondere periode. Bij de tweede zwangerschap beleef je alles heeeel anders. Een eerste keer is toch wel meer bijzonder vind ik zelf. Mss omdat je alles dan bewuster mee maakt. Nu vraagt Bram zoveel aandacht dat ik soms helemaal vergeet dat ik zwanger ben! Dat komt nog wel als de buik in de weg gaat zitten! Zit jouw buik je al lekker in de weg, of valt het mee? Ik zeg: buikfoto!! De vorige is al meer dan 10 weken geleden!! Ik ben zo benieuwd naar je kamertje! Leuk he, dat inrichten! Oja, en wat een mooie foto van die 3d echo!! Heerlijk he! @Suusje: Spannend dat jullie in oktober weer beginnen! We duimen voor een of twee mooie plakbeebs! @Babywens: wat een toestanden met die operatie, en jammer van het huis... Hopelijk komt er snel weer een mooi huisje op jullie pad, moet niet zo moeilijk zijn in deze tijd... Genoeg aanbod! En dan meteen een zwangerschap erbij, kun je ook een babykamertje inrichten!! @Myuna: Wat heerlijk dat Fender als zo goed gaat lopen! En wat spannend dat jullie ook weer naar de gyn gaan!! Ik herken je klachten niet echt... Ik heb wel een keer een hele lichte menstruatie gehad, van nog geen 2 dagen, toen dacht ik ook echt dat het een innestelling was en dat ik dus zwanger was. Wat was de teleurstelling toen groot! Dat was allemaal nog voordat ik wist dat ik PCOS had. Maar ik heb toen geen pijntjes gevoeld ofzo, niet dat ik me herinner... @Marion: Nick loopt ook al, knap hoor! En slaapt nu meestal beter, wat super fijn voor jullie! Het gaat idd heel erg snel he! Als je bedenkt dat het nog niet eens zo lang geleden lijkt dat zo'n manneke in je buik zat, en hoe hulpeloos hij niet eens zijn hoofdje omhoog kon houden in het begin, en als je ze dan nu ziet, wat ze allemaal kunnen!!! Ongelofelijk he! Wat een wijsneusjes! @Linda: Wat spannend die toestanden met de gemeente! Hopelijk kunnen jullie snel wat moois maken voor Lorena! Wat een mooie foto's van Rafael heb je geplaatst! Die met dat stukje brood is echt wel heel lief! Hier: Bram loopt aan een handje... maar hij durft nog niet los te laten. Ik denk wel dat het binnenkort gaat gebeuren! Ik zit er wel echt met smart op te wachten! Hij zou mij er wel erg mee ontlasten. Gelukkig heb ik nog geen last van mijn bekken, wat ik bij Bram wel al vroeg had. Maar het is toch wel fijn als ik hem gewoon aan de hand mee kan nemen en niet telkens hoef te dragen. Ook Bram begint lekker te kletsen. Hij vertelt echt hele verhalen, maar natuurlijk is er niks van te maken. Ik klets gewoon onzin met hem mee! Hij zegt wel een aantal woorden, en je merkt ook aan hem dat hij heel veel begrijpt. Het woordje "nee" wil hij alleen niet begrijpen. Hoe vaker ik dat zeg, hoe vaker hij het doet waarvan ik zeg dat het niet mag! Echt een ondeugend boefje dus!! Gisteren mijn intake gehad op de verloskunde afdeling van mijn zkh. De tweede echo gehad!! Was helemaal super! De kleine sliep, dus ze bleef nog even langer kijken, zodat hij wakker zou worden en zou bewegen, en dat deed ie nog ook!! Ik helemaal verliefd natuurlijk! Hij was 31 mm lang en ik ben iets vooruit gezet. Nu dus 10w1d zwanger, ipv 10w a.s. vrijdag. We zijn al op een kwart dus! De misselijkheid begint langzaam wat minder te worden. Wel heb ik het idee dat het maagzuur weer een beetje begint op te komen. Maar mocht ik daar last van krijgen, dan weet ik deze keer wat er aan te doen is!! Verder veel moe en hoofdpijn, maar ja, het is voor het goede doel! Ik zal nog even de echo's in mijn album zetten. Fijne avond nog meiden! XX