PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Riniti,hoe was het met je ei??

Sunlight,wel ff fijn.Even je gedachten op niets.Wel jammer dat je je mannetje moet missen.

Tijgetje,jeetje meid!Hier kan je iig je ei kwijt.
    Suc6, houd je ons op de hoogte?

Hier over 2 dgn op dag 60 van m'n cyclus.Pff!Gyn komt gelukkig al snel in zicht.Nog een weekje wachten.

2. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    oei meiden...

sorry, shame on me... gewoon geen tijd gehad om hier ff te schrijven hoe het was vrijdag... maar bij deze, ik heb net als sunlight een eigenwijs ei en hij is niet verder gegroeid ;) nou was dat in principe slecht nieuws.... MAAR, ik moet nu vanmiddag terugkomen, dan wil ze nog 1 keertje kijken of de 150 mg clomid echt niks heeft gedaan, mocht dit niet zo zijn ( en dat is het fijnere nieuws voor mij) dan krijg ik hormonen om te spuiten, niet dat dat zo fijn is maar ik vroeg of ik dan meer kans heb op een ei en toen vertelde de fertiliteitsarts mij dat er met hormonen spuiten altijd wel wat gebeurd en dat je geen bijwerkingen ervan hebt..... dus dan ben ik niet zo strontchagrijnig en misschien ook niet meer zo extreem moe... het word dus weer vervolgd ;)
    hoe is het bij jullie?? nou... ik laat weer van me horen,

liefs riniti

3. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @riniti Succes vanmiddag! Spannend hoor! Wel balen van je ei, maar er zit dus iig toch wel wat schot in de zaak! ;)
    Succes!!

4. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Riniti,wat balen dat je ei eigenwijs is!
    Hopelijk mag je nu beginnen met spuiten,minder fijn,maar alles voor het goede doel!!
    Ga nog meer voor je duimen meid!

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he ritini@

wat ontzettend kl*te dat je ei niet verder is gegroeid.
    met spuiten hoor ik idd veel goeie verhalen dat ze dat wel een eitje hebben en snel zwanger zijn!
    ik hoop voor jou dat dit het geval is, maar ik hoop steeds zoveel voor je en niks wil nog werken.
    dus misschien moet ik het deze keer maar niet hopen en gebeurd er dan van alles in je lichaam.
    ik heb ook even geen tijd gehad om te reageren. en heb dan ook nog nks doorgelezen alleen die van jou.

hier is alles rustig heb geen ei van mezelf wat ik een beetje hoopte.
    haha maar ja dat kon ik natuurlijk wel weten.
    deze maand even lekker zonder bevalt me eigenlijk ook wel prima.
    mijn man komt vrijdag eindelijjk weer terug. en ben ik even geen hormoon freak maar even lekker mijzelf ahaha.
    volgende maand weer met vol goede moet er tegen aan en dan zien we wel weer.
    ik heb deze maand geleerd om het van me af te zetten en hopen dat dit gaat werken.
    ik ben er te veel mee bezig en te veel verplicht klussen te veel klussen is niet goed en er te veel mee bezig zijn ook niet.
    ik denk dan van aaaaaaaaah nog maar 3 maand de tijd en dan kijken wat er dan gebeurd.
    en aangezien wij niet verder de molen in willen houd daar voor ons het baby avontuur op en dat vind ik nog best wel erg om daar over na te denken en dat wil ik dus niet.
    ik wil dus gewoon mijn gedachten ergens anders op zetten en niet op dat "stomme" zwanger worden!
    dus we gaan gewoon klussen als we zin hebben en niet meer over dat hele zwanger worden nadenken.
    ik word er bijna depressief van. misschien is het beter voor mij dat ik op dit punt ben beland en misschien werkt dat voor het zwanger worden.
    we zullen zien. op dit moment voelt dit heerlijk en hopen dat ik dit gevoel door kan zetten.

liefs en knuffel

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    lieve meiden, bedankt voor de lieve berichtjes en het duimen! het ei had uiteraard maandag nog steeds niks gedaan, dus heb nu het hormoon fostimon mee naar huis gekregen om te spuiten, ben vanmorgen weer met primolut begonnen en als ik dan ongesteld word moet ik de 3e dag met spuiten gaan beginnen, ze vertelde dat dit sowieso wat gaat doen, maar dat je met dit middel ook veel geduld moet hebben omdat ze met een lage dosis beginnen ( dat doen ze omdat je zoveel meer kans op een meerling hebt) heb dit keer ook hele goede uitleg gekregen en de fertiliteitsarts was heel aardig :) ik zie het nu eindelijk weer helemaal zitten... heb het idee dat ik van de clomid ook wel erg depri werd... had ineens met allerlei mensen ruzie enzo ( dat heb ik normaal eigenlijk bijna nooit) mijn man zei ook dat hij blij was dat ik dat spul niet meer hoefde te gebruiken omdat ik niet meer te pruimen was haha ;) van deze hormonen schijn je geen bijwerkingen te krijgen.... dus voor iedereen beter dus... nu maar afwachten wanneer ik de goede dosis heb dus... bij jullie verder nog ontwikkelingen??

liefs en knuffel een veel vrolijkere riniti :D

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    haai sunlight!!

ja bout he van dat ei, maar ik zie het nu wel positiever in meid... als mijn ei wel was gegroeid had ik aan de clomid moeten blijven, en dat was niet fijn geweest voor mij én mijn omgeving, ik merk nu ( nu ik het al ff niet meer gebruik) dat ik er erg ongezellig van werd... kreeg ineens ruzie met iedereen en ik zag het allemaal niet echt meer zitten, zo ben ik helemaal niet! ik ben juist bijna altijd positief en probeer anderen op te peppen, dus wat dat betreft is het beter zo.
    hahaha, geweldig, hoop idd maar niks voor mij hihi :p
    ik ben nu vanmorgen weer met primolut begonnen om mijn menstruatie op te wekken en dan ga ik op de 3e dag van mijn menstruatie beginnen met fostimon spuiten... jeetje, ik kon het gelijk bij de apotheek ophalen, had een tas vol medicijnen! maar ik ben er heel blij mee, vind het wel eng om bij mezelf te moeten prikken, maar het is voor een goed doel! ik ben nu echt supernetjes geholpen in het ziekenhuis, ook daar werd ik helemaal vrolijk van... ik heb er serieus over nagedacht de afgelopen tijd om naar een ander ziekenhuis te gaan, maar de fertiliteitsarts was nu echt heel vriendelijk en ze gaf antwoord op mijn vragen, ze nam nu echt de tijd voor me, ze vertelde dat je met dat spuiten heel veel geduld moet hebben omdat ze met een hele lage dosis beginnen, dat doen ze omdat de kans op een meerling met dit middel heel veel groter is... maar ze vertelde ook dat het sowieso gaat werken om een ei op te wekken... er zit ook spul bij dat als mijn ei eenmaal groot genoeg is om het te laten springen... ik zie het nu echt weer zitten, ook vertelde ze toen ik nogmaals vroeg hoe het nou met die pcos zat dat ik dat echt altijd al heb gehad, dat kon ze aan mijn eierstokken zien, ze zei dat het er nu waarschijnlijk is uitgekomen door de zwangerschap omdat het allemaal zo met hormonen te maken heeft!
    lekker voor jou dat vrijdag je ventje eindelijk weer thuiskomt!!!
    goed dat je het nu naast je neer kan leggen... hoe vaak hoor je wel niet dat als je eenmaal dat punt hebt bereikt dat vrouwen heel snel zwanger zijn ;)... wie weet, ik blijf ook hopen voor jou meid ( of heb jij dat ook liever niet meer na al dat gehoop van mij wat voor jou niks opleverd :D) nog maar 3 maanden, jeetje, wat gaat het allemaal hard he als je het zo bekijkt! maar er kan nog zoveel in die tijd gebeuren!!! nou meid, mijn verhaal word weer vervolgd, hopelijk hebben we binnenkort allemaal leuk nieuws te melden :)

dikke kus riniti

8. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @riniti: Goed dat je weer lekker positief erin staat!! Dat zal het alleen maar weer ten goede komen! ;)

@sunlight: Vervelend dat je je gefrustreerd voelt zo met een 'deadline' in je hoofd... Kan het me ook heel goed voorstellen, heb me ook zo gevoeld heel lang. Maar ik zie het 'sunlight' ;) weer, gelukkig! Gewoon lekker genieten als je manneke thuis komt en niet denken aan verplicht klussen en de hele mikmak! (makkelijk gezegd dan gedaan...:()

Ik blijf voor jullie duimen!

Ik heb zelf ook weer een ontwikkeling... Ik ben ongesteld!! Ik kan het nog steeds niet geloven, na 257 dagen ben ik ongesteld!! :D
    Ik vraag me af waar het aan ligt: lekkere weer, mijn schildkliermedicijnen, of dat ik het allemaal veel beter kan loslaten nu ik lekker op het forum mijn ei kwijt kan!

Vrijdag moet ik weer naar de gyn, dan krijg ik als het goed is het behandelplan te horen... Spannend dus! :)

Fijne dag allemaal!

9. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey saar,

dank je wel meid!! idd beter dat ik weer positief kan zijn, ik was niet mezelf meer en al helemaal geen prettig persoon voor mijn omgeving... en dan te bedenken dat bijna niemand het weet, achteraf zullen de mensen het wel begrijpen als ik het vertel, maar nu is dat natuurlijk best lastig!
    EN JIJ ONGESTELD!!!!! meid wat fijn voor je!! laat je het vrijdag wel ff weten, ik ga voor jou ook duimen joh!!! toppie

kuskus

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Saar, petje af! Ik dacht dat ik met mijn 6mnd geen ongi een uitzondering was! Al had ik natuurlijk wel een duwtje in de rug gekregen.
    En Riniti, ik heb gelijk ff gegoogled wat Fostimon is. Ik gebruik(te) nl Gonal-F. Schijnt dus hetzelfde te zijn. Allebei een FSH. Ik las alleen dat je zelf moet mengen? Dus poeder en water zit apart? Heb je geen aparte prikpen, waar gelijk 900E in zit? Ik begon met 75E en moest uiteindelijk 150E gebruiken om een groot ei te krijgen. Maar dus eerst aan de Primolut. Krijg je op dag 3 geen uitgangsecho? Mag je meteen beginnen? Spannend hoor, ik ga voor je duimen!

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey kitty,

wat ben ik blij dat je ff reageert! ik wilde jou er niet mee lastigvallen, omdat jij weer aan de pil moest enzo, dus dacht dat je misschien even niet op mijn toestand zat te wachten ;) ( had ik goed kunnen begrijpen hoor!) maar ik moet idd zelf mengen, heb een soort flesje met water ( van glas) en een poeder, dat moet ik met elkaar mengen en dan die injectie in mijn buik, nou heb ik gelijk ff een vraag aan jou, je pakt dan toch gewoon een 'vetrol' ergens onder je navel beet en daar prik je dan gewoon in toch? maar nou las ik dat je niet in een ader mag prikken, misschien stomme vraag hoor, maar dat kan toch per ongeluk misschien gebeuren?? of moet je eerst helemaal gaan zitten zoeken of er op die plek waar je gaat prikken een ader zit?? ik ben nu niet thuis dus kan ff niet kijken, maar op het doosje staat ook 75 dus dat zal hetzelfde zijn als toen jij begon! en ze zei ook dat je met dit spul veel geduld moet hebben want ze beginnen zo laag mogelijk, omdat je meer kans op een meerling hebt... ben vanmorgen begonnen met primolut en krijg op dag 3 geen echo, ik moet op dag 3 met spuiten beginnen ( vind het toch wel erg spannend hoor :)) en dan op de 10e dag terug voor een echo... lief dat je voor me duimt, ik ook nog steeds voor jou hoor meid, het gaat vast allemaal wel goedkomen met ons! hou je taai he meid, knuffel riniti

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Riniti,
    Ja, ik wilde eigenlijk wel minderen met het forum, maar zo af en toe lees ik mijn 'vaste' topics en dan kan ik het niet laten om te reageren.
    En over het prikken, als je een beetje naar voren zit, dan moet je idd een vetrolletje pakken. Het maakt helemaal niet uit of je links of rechts van je navel spuit. Elke keer een ander plekje nemen. En je kan echt niet een ader raken ofzo. Daar zou ik me geen zorgen over maken. Dus je mag over een week of twee beginnen? Ik moet zelf nog iets langer wachten, maar het is voor een goed doel he? Ik ben benieuwd hoe het je straks vergaat. We houden elkaar wel op de hoogte.
    X

13. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi hoi,

ik kan het me voorstellen, dat je wat wilt minderen met het forum, maar idd het blijft kriebelen om te lezen he??!! ik denk ook steeds ik ga ff kijken en dan ga ik snel weer verder met de dingen die ik nog moet doen.... maar als ik hier eenmaal aan begin ben ik meestal niet zo 1,2,3 weer weg ;) werkt gewoon een beetje verslavend en het is gewoon fijn om ervaringen te delen enzo ( vind ik)
    super, thanks voor je tip, ik zie nu echt overal leeuwen en beren haha;) maar dat neemt niet weg dat ik heel blij ben dat ik het mag gaan gebruiken :)... ja ik denk idd over een week of 2, we houden elkaar zeker op de hoogte, komt goed!
    doei doei, liefs riniti

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    haay,

ja het lijkt mij ook helemaal niks om je zelf te moeten prikken.
    maar het is idd voor een goed doel dus je moet wat.
    ja ze konden ook aan mijn eierstokken zien dat ik pcos had.
    het was een hele druk boel bij mij. ik had heel veel eitjes en dat duid ook op pcos.
    nou ja dat is dan het enigste haha.
    mooi dat je nu serieus werd genomen en dat je verhaal en vragen kwijt kon. en dat je weer hoop hebt is ook helemaal super!
    nee hoop ook maar niet meer voor mij hahaha.
    ik hoor wel weer even hoe het gaat met jou!

liefs en knuffel sunlight

15. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Riniti, spannend dat je mag beginnen met de injecties.Voelt vast beter dan de tabletten.Mag je vandaag al beginnen??

Sunlight, vandaag komt je man weer thuis!Fijn hoor.Goed om te lezen dat je er je positiever in staat en daardoor misschien wat beter in je vel zit!

Saar, een menstruatie!!Vandaag weer naar de gyn toch?Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Ik mag maandag naar de gyn.Ben wel een beetje gespannen.Hoop dat ik mag gaan beginnen!M'n cyclus duurt nu 65 dgn,hopelijk wacht m'n lijf tot iig maandag.wil liever niet tijdens m'n menstruele onderzocht worden.

16. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    hallo dames!

Vandaag idd weer naar gyn geweest. Ik doe mee aan een studie van het UMC Utrecht naar de risico's bij PCOS zwangerschappen (nog meer dames, toevallig?). Daarvoor had ik vandaag wat onderzoeken.

Moest nuchter bloed prikken (7 grote buisjes...) en viel bijna van m'n eigen af! Bleh! Echt voor schut... Reageer nooit op het prikken zelf, kwam echt door het al licht zijn van niet eten. Maar goed, zullen ze wel vaker meemaken! ;)
    Toen moest ik een heel vies suikerdrankje drinken en dan 2 uur wachten en nog een keer prikken.

Ondertussen bij de gyn inwendige echo (heel fijn als er een bmwand van 8,5 maand uit aan het komen is!!) gehad. Moest foto's maken van eierstokken en cysten tellen (zo'n 25 per eierstok). Daarna nog taille en heupen opmeten en bloeddruk, gewicht en lengte en nog een keer bloeddruk (was gelukkig goed).

Toen heeft ze het behandelplan doorgenomen. Moet nu weer wachten, omdat ik spontaan (na 257 dagen...) ongesteld ben geworden, wil ze kijken of ik dat nu weer wordt. Misschien dat de medicijnen voor mijn schildklier iets hebben gedaan, waardoor ik nu zelf een cyclus zou kunnen krijgen (verwacht van niet met al die cysten). Maar we gaan wel volgende week vrijdag weer kijken of er iets van een eisprong te zien is.

Ik hoef gelukkig maar 5 weken te wachten, als er dan niks komt, mag ik eindelijk beginnen met de hormonen! Eerst primolut en dan clomid 50, net als de rest hier. Ben benieuwd!!

Zo, dan zijn jullie weer op de hoogte!

Fijn weekend allemaal, hoop op mooi weer! :D
    Xsaar

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    @ sunlight, haha, ik ga zeker niet voor je hopen dat je zwanger wordt :p;) ( klinkt heel onaardig maar je weet wat ik bedoel)

@ myuna, nee ik mag nog niet gelijk beginnen met de injecties, heb wel alles al in huis ( echt bizar, ik had een hele tas vol met medicijnen!!!) ik ben nu ( sinds woensdag) aan de primolut om een menstruatie op te wekken en als ik dan ongesteld ben mag ik ( net zoals met de clomid) op de 3e dag beginnen met spuiten, ik hou jullie op de hoogte hoor meiden, maar moet ff mijn menstruatie afwachten! ( gaat niet erg lang meer duren denk ik trouwens want heb al pijn in mijn onderrug!)

@ saar, meid wat spannend allemaal, ik ga voor je duimen! die 5 weken zijn ook zo om, je wacht nu al zo lang! :)

meiden allemaal alvast een fijn weekend en we kwebbelen snel weer verder!!

liefs riniti

18. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Saar, geeft vast en goed gevoel dat je nu extra gecontroleerd wordt voor de studie.Weet je iig dat je bloeddruk etc goed is.Spannend allemaal.

Riniti, je menstruatie al begonnen?Dan gaat het echt beginnen,..spannend.

Ik mag zo naar de gyn,...als ik wat weet zal ik het hier ook wel melden!

19. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey myuna,

spannend meid... de gyn, ben erg benieuwd!!
    mijn menstruatie is nog niet begonnen, morgen mijn laatste dag primolut en ik denk dan na ongeveer 5 dagen ongesteld te worden, ik hou jullie op de hoogte, ben erg benieuwd hoe het bij jou bij de gyn was,

groetjes riniti

20. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Riniti,Nog heel eventjes afwachten dus.

Vanmiddag met m'n vriend bij de gyn geweest.Opnieuw Pcos vastgesteld.Met zoveel blaasjes op beide eierstokken konden we er niet omheen.Bij mij is er nog bloed afgenomen en bij m'n vriend wordt een zaadonderzoek gedaan.Na 4 wkn mogen we terugkomen om het behandelbeleid te bespreken.Dus we zijn nu officieel begonnen in de mmm.

Deel Deze Pagina