PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    :( jammer, maar idd leuk kerstkado! ;)

2. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @mexxgirl: sterkte de komende tijd meid! Kan me wel voorstellen dat je voor zoiets echt tijd nodig hebt om het te kunnen verwerken. Ik duim voor je mee hoor dat het toch snel weer raak mag zijn, en dat het dit keer wel een plakkertje is!

@Bonita: jammer zeg... stom he dat je lijf je zo voor de gek kan houden. Ik duim natuurlijk ook voor jou voor de komende ronde! ;)

@Boefff: Jeetje meid, wat heerlijk zeg! Geniet lekker van het mooie weer en de relax man sfeer! ;) Wie weet werpt het nog goede vruchten af, je weet maar nooit!

Afgelopen zaterdag voelde ik me overdag eindelijk een beetje beter! Dus meteen gebruik van gemaakt en naar de Baby Dump in Eindhoven gereden. En daar zijn we toch voor de Bugaboo gegaan! :D Volgens mij had ik jullie al verteld dat mijn man dus echt helemaal niet achter een kinderwagen gezien wil worden, dus ik heb de keuze vooral een beetje aan hem overgelaten. Hij wilde graag de limited edition All Black, die heeft zelfs een zwart frame. Ach en ik ben allang blij met m'n bug! :D Hij wilde zelfs geen gekleurde voetenzak erbij, dus zelfs die is zwart! Hihi! Ik ben er wel helemaal blij mee! Alleen jammer dat ik er nog ff op moet wachten. We zitten nu bij mijn ouders in, en hier is weinig plek (mijn ouders kunnen niks weggooien, dus wel grrot huis, we hebben hier met z'n 6en gewoond, maar nu hebben ze alles volgebouwd!). Dus laten de wagen maar bezorgen als we in het nieuwe huis wonen. Even geduld dus nog!

Vanmiddag ga ik toch maar naar de ha. Mijn misselijkheid is nog steeds niet te geloven zo erg. Maar vooral het overgeven, ik word er helemaal gek van. Ik heb nu ontdekt dat het meestal 6 uur na het avondeten eruit komt. Afgelopen zaterdag was ik toen ik eig moest kotsen aan het autorijden, dus met allemaal pastilles sabbelen enzo geprobeerd het tegen te houden. Dat was gelukt, maar daardoor kwam het er uiteindelijk pas om 4.30u uit. En dan kan ik dus van te voren niet slapen, want ik word elke paar minuten wakker en zit ik rechtop met m'n teiltje, maar dan komt het niet. En als het dan eindelijk komt, heb ik nog maar heel weinig eten in mijn buik, dus dan is het vooral speeksel, maagzuur en gal... :( En nu heb ik sinds woensdag ook dat het pijn doet als ik eet. Vanochtend was het echt niet normaal, ik heb er nu nog pijn van. Net onder m'n borsten precies in het midden, net alsof er daar een grote bal in zit. Ik snap het niet meer. Het kotsen wordt ook steeds vaker. Eerst was het gemiddeld 1x per week. Dat werd al snel meer, en nu is het bijna elke dag, soms zelfs 2x. :( Ik denk niet meer dat dit een normale zwangerschapsmisselijkheid is. We zullen zien wat de ha zegt vanmiddag...
    Sorry, moest het even met jullie delen...

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    jeetje meid, wat een ellende joh met dat spugen! weet wel dat mijn zus het ook negen maanden gehad heeft ( 2 keer want ze had het bij allebei haar zwangerschappen) ben benieuwd of de huisarts je verder kan helpen, het kan idd toch niet gezond zijn op deze manier... en als ook alles nog pijn gaat doen schiet natuurlijk niet echt op, je zou bang raken om te gaan eten! is het ook als je 's avonds geen warme prak eet, bijv. een boterham ofzo?? hopelijk komt er snel een oplossing, want zo duurt je zwangerschap wel erg lang, terwijl het een tijd is waarvan je hoort te genieten! want vanaf welke week ben jij nou steeds misselijk/ spugen??

leuk hoor dat jullie voor een kinderwagen geslaagd zijn! wanneer verwachten jullie in jullie eigen huisje te kunnen?? heb je dalijk lekker alles in 1 keer om van te genieten! nou meid....... succes maar weer en laat nog ff weten hoe het bij de huisarts was?!

xxx

4. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja, tot nu toe is zwanger zijn helaas niet wat ik er van verwacht had... Bij mij begon de misselijkheid met 8 weken. En ik ben a.s. woensdag alweer 16 weken. Het duurt dus al even...
    Ik dacht zelf even dat het lag aan het eten van aardappelproducten, maar afgelopen woensdag had ik ook aardappels op en toen hield ik het 's nachts weer binnen. En ik moet ook kotsen als ik geen aardappels op heb. Nu vraag ik me af of het komt door de zwangerschapsvitaminen die ik slik. Maar dat heb ik ook nog niet goed genoeg kunnen uittesten of het daardoor komt.

We hopen er de eerste week van januari in te zitten. We krijgen 13 december de sleutel en dan willen we eig wel heel hard aan de slag gaan meteen die dag. Als we boven een beetje klaar zijn en ons bed kan erin, dan willen we er eig al gaan wonen. Keuken of geen keuken, ik red me wel (eten is toch niet leuk, haha!!). Als het goed is komen ze de keukenapparatuur in de 1e week van januari brengen, dus dan kan ik sws al koken. Ook zonder kastjes, mochten die dan nog niet staan! ;) Voor de zekerheid laten we de kinderwagen in week 3 bezorgen. Dan zitten we er zeker in. We willen er heel graag zsm in, omdat we het nu wel moe zijn om bij iemand anders in te wonen en je altijd aan te passen en geen privacy te hebben. Het wordt tijd dat we weer eens ons eigen stekkie hebben! We zitten al vanaf eind februari bij anderen in huis. En zo lang valt achteraf toch wel een beetje tegen!! :p Maar ja, het einde is in zicht! Nu nog van het spugen af komen! En een goede 20 weken echo (nog 4 weken!) en dan ben ik helemaal gelukkig! :D

5. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Oja, zwangere dames, hebben jullie een beetje bijgehouden hoe het met jullie gewicht ging? Ik lees dat ik nu toch al zo'n 2 tot 4,5 kilo aan zou moeten zijn gekomen. Maar ik ben dus maar 700 gram zwaarder dan aan het begin van mijn zwangerschap. En zoveel komt er met het kotsen ook niet uit, omdat het midden in de nacht is en ik het meeste dan al verteerd heb...
    Mijn buik groeit nu ook al een paar weken niet meer. Ik maakte me er best wel zorgen over, maar gelukkig toch afgelopen woensdag het hartje gehoord.
    Maar ben dus wel benieuwd hoe dat bij jullie is.
    Ik vind het op zich wel fijn dat ik niet veel aankom, want heb al behoorlijk veel overgewicht, maar ik maak me er soms ook wel wat zorgen over.

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    ben van ellende gestopt met mijn gewicht bijhouden :) het ging wel erg hard! zat al 9 kilo aan geplakt.... bij de verloskundige moet ik natuurlijk wel elke keer op de weegschaal, maar dat vind ik erg vervelend ;) volgende week dinsdag mag ik weer... ik heb ook al een behoorlijke buik, maar dat hoor je wel vaker als je zwanger bent van de tweede... toen ik zwanger was van mijn zoontje ging je dat volgens mij pas rond week 18/19 een beetje zien ( beetje dikkere buik) maar nu kon ik het met 12 weken al niet meer verbergen ;) mijn vriendin die zwanger is van een tweeling ( inmiddels al 15 weken) zie je ook nog niks aan ( terwijl het ook haar 2e zwangerschap is) ik denk dus dat je je daar niet zo'n zorgen om moet maken hoor meid! hoe laat moet je trouwens vanmiddag naar de dokter??

grtz

7. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    om 15.30uur. Dus zal wel lekker uitlopen omdat het zo laat is! ;)

8. Dins

Dins Actief lid

4 aug 2010
    259
    0
    0
    NL
    Hai ladies!

Thanks voor jullie reacties:) Ik neem idd alle rust die ik kan nemen, maar heb gemerkt dat ik last heb van nesteldrang, soms wil ik een hoop in huis doen, maar net eens de helft leuk me niet hahahah. Ik sta onder de douche en sta al te denken wat k allemaal schoon wil erg ahha!

@ Saar Ik ben nu zeker 10 kilo aangekomen ( denk ik) hmmm ben een beetje vergeten.

We gaan in dec nog verhuizen in een gezinshuis ben zoo blijj!! Nu wonen we gwn in een appartement, maar binnenkort in een veel grotere huis heerlijk :) Dus in december gaan we beginnen met onze babykamer :)

9. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Hoe is het gegaan bij de dokter ???
    Ik voel nu echt helemaal met je mee, ik ben sinds gisteren ook verschrikkelijk misselijk, nog niet gespuugd maar zit er niet ver vanaf....bah wat is dat naar zeg !!
    Nou ik hoop dat er iets uitgekomen is bij de dokter...
    X

10. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ saar: wat rot dat je nog steeds zo erg misselijk bent en ook echt zo veel moet spugen! Je zou haast zeggen dat het geen gewoon zwangerschapskwaaltje is he? Collega van me heeft er ook zo'n last van gehad. Zij kwam ook bijna niks bij, ze is eerst heel veel afgevallen en toen pas een klein beetje bijgekomen (maar vraag me niet naar hoeveel gram het was). Bij haar zeiden ze wel bij elke controle bij de vk dat de baby gelukkig wel genoeg kreeg, dus dan was het niet zo erg dat ze afviel / niet veel bijkwam. Hopelijk kan de dokter je verder helpen. Ik heb trouwens al vaker gehoord dat je misselijk kunt worden van de zwangerschapsvitaminen, dus misschien toch het proberen waard om iets anders te slikken.

@ mama van lorena: jij ook sterkte met de misselijkheid en het spugen! Lijkt me echt heel naar, ik kan er niet tegen als ik wel eens moet spugen.

11. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Tis toch heel raar hoor zo ineens, ik gaf net een paar pepernootjes aan mijn dochter en dacht mmm ruikt best lekker en heb er een paar gegeten, nu lijkt ineens de misselijkheid ietsje minder....apart !!
    Maar ik moet écht niet aan warm eten denken gatver...

Jij weer een nieuwe ronde he, krijg jij nou alleen clomid ? geen pregnyl en echo's zoals ik heb gehad ? en kijken ze ook met bloedprikken of je wel een eisprong hebt ?
    Nou ik duim weer voor jou hoor

12. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat gek he, dat je pepernoten wel kunt verdragen en warm eten niet. Maar ja, zo lang je nog maar iets binnen kunt houden he? Hoe gaat het met boterhammen eten, word je daar ook misselijk van?

Ik zit nu weer in de nieuwe ronde inderdaad. Het is nu in totaal de 5e ronde met Clomid (2 rondes van 50mg gehad en nu de 3e met 100 mg). Ik hoef helemaal niet meer gecontroleerd te worden met Clomid 100, omdat in de eerste ronde met 100 mg gebleken is dat ik een perfecte eisprong maak ermee. Dus toen heb ik voor nog 5 maanden Clomid 100 meegekregen. Ik kan nu dus nog 4 rondes vooruit met Clomid 100 (deze meegerekend). Als ik dan nog niet zwanger ben, moet ik terug voor verder onderzoek, want dan gaat Clomid niet meer helpen. Maar ik hoop dat 3x scheepsrecht is en dat ik deze ronde zwanger word met Clomid 100!

13. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Brood eten lukt wel, maar het beleg er op niet...dus heb wel wat crackertjes met kaas en smeerkaas gegeten, ik ga straks weer een broodje eten als mijn man ook gaat eten denk ik.

14. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linda, ik herken het. ik kan ook niet meer koken, dan ga ik kokhalzen.
    en iedere ochtend moet ik spugen, of ik nu wel of niet iets gegeten heb, hoe lang het ook geleden is.
    daarna gaat het wel al moet ik heel langzaam en vaak kleine dingen eten en vooral crackers.

15. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0

Hahaha ja he! Dat heb ik ook wel hoor.. we zijn echt alles aan het leeghalen en schoonmaken..

10 kilo? Nou das toch redelijk? je hebt er immers twee ;) Ik nu 6 kilo in totaal.

Fijn als je eindelijk je sleutel heb kan je lekker gaan beginnen!!

16. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik ben nu bijna 5 weken zwanger.
    alleen heb al sinds een week elke dag een mentruatie pijn
    het is wel uit te houden maar een soort van druk gevoel op
    mijn onderbuik hebben jullie hier ook last van of ook gehad in
    het begin van de zwangerschap?
    ik maak me een beetje zorgen (heb geen bloed verlies gehad)

groetjes Niesuhh

17. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ja dat had ik ook de 4 en 5e week daarna trok het wel weg, affentoe heb ik het weer maar dan denk ik zal wel zijn dat je baarmoeder aan het groeien is of de rest van je organen plaats aan het maken zijn voor je groeiende baarmoeder.

18. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Gelukkig vandaag niet zo misselijk meer....gisteren dat mijn man thuis kwam van het werk voelde ik me gek genoeg steeds beter worden, broodje gegeten en 's avonds laat nog 2 broodjes voor het slapen gaan, mijn maag knorde gewoon haha
    Misschien is dat een goed idee om voor het slapen nog iets te eten.
    Dus kan ik vandaag weer even wat doen hier, heb gisteren écht voor oud vuil op de bank gelegen...
    Hoe is het met iedereen ??
    XX

19. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb daar de eerste 3 weken last van gehad.
    en nu ook weer af en toe.

20. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Dank jullie voor de reactie.
    ik ben gelijk opgelucht..

hoe gaat het in jullie zwangerschap?
    groetjes

Deel Deze Pagina