Hallo allemaal! Moest ff een heel stuk bijlezen! Was gisteren oppassen op de kindjes van een vriendin die vorige week zondag is bevallen. Ze ligt nog in het ziekenhuis, want ze had ernstige zwangerschapsvergiftiging en toen hebben ze het kindje uiteindelijk 4 weken te vroeg moeten inleiden. Ze had ook nog een groeiachterstand van 3 weken, dus eig 7 weken te vroeg! Ze is zo mini mini klein, ze woog nog geen 2 kilo. Haar beentjes zijn 2 cm dik. Het is gewoon een hoopje botjes met vel, meer is het niet. Best wel zielig om zo'n kleintje te zien. En met mijn vriendin gaat het ook nog steeds niet goed. Hopelijk kunnen ze deze week toch naar huis. Boefff: mooie foto's hoor! Lijkt me echt een heerlijke vakantie geweest! Nu maar hopen dat al die positieve gevoelens lekker meespelen en dat deze rond raak is! En voor Bonita ook natuurlijk! En Mexxgirl, jij ook succes straks de volgende ronde! Nog 1 week en 6 daagjes!!!! Ik kan niet wachten!!!! Eindelijk weer bij de beeb spieken! Hopelijk doet ie het nog, heb m nog niet gevoeld helaas. Hoop toch dat het binnenkort gaat gebeuren.
Wat is dat nou? Waarom zou jullie beeb het niet meer doen?! Hij/zij ligt vast lekker te relaxen in jouw buik! Maar ik kan me voorstellen dat het je wel gerust stelt om de baby straks weer te zien! En hopelijk ga je hem ook snel voelen!! Wat rot trouwens voor je vriendin dat ze nog in het ziekenhuis ligt! Ik vind dat ook altijd wel een beetje eng, als een babytje zo vroeg geboren wordt en dan zo mager is. Ik hou meer van mollige baby's
Haha, precies! Laat maar komen, dat babyvet! Ik heb de laatste tijd veel buikpijn, en dacht niet dat dat ernstig was, maar kreeg een beetje op m'n kop van m'n vk dat ik te veel deed... En het is 9 weken geleden dat ik de beeb heb gezien. Wat ik eig veel te lang vind! Overal lees je over het belang van een band ontwikkelen met je ongeboren baby, dan helpt een plaatje toch wel een beetje! Dus ik ben gewoon een beetje zenuwachtig voor de echo. Ik hoop echt dat ik daarna snel op een roze of blauwe wolk kan klimmen en lekker kan gaan genieten van de beeb en het nieuwe huis en het babykamertje maken. A.s. vrijdag hebben we trouwens de vooropname van ons huis. Dan maken we een rondje door het huis met de aannemer en moeten wij goed kijken of ze alles wel volgens afspraak hebben gemaakt. Dan kan ik dus weer met de beeb in mijn buik in z'n/haar nieuwe kamertje staan! Zou mooi zijn als ie dan voor het eerst beweegt! En bij jou inmiddels al een teken van een posi ovu test? Dit zijn jouw spannende dagen toch? Succes meid!!
Hey Dames! Hoe gaat het nu hier?? @ saar, bijna je 20 weken echo! Spannend hoor! En natuurlijk doet ie het nog Misschien ligt je placenta ook wel voor en duurt het iets langer voordat je iets voelt. Een kennis van mij had een erg dikke buikwand en voelde de eerste dingen pas in week 25 dus niet stressen @ Boeff, je bent alweer terug! Wat gaat de tijd snel en zondag alweer voor je eerste FM. Ik duim weer voor je @riniti, ow de tijd gaat echt snel he! Nog even en je hebt je verlof! Hoe staat het met het kamertje @ de rest die weer in spanning zit. ik duim weer mee hoor deze rondes! @ de rest van de zwangeren. Hoe is het? Nog echo's gehad en last van kwaaltjes?? Hier alles goed! Voel en zie mn meisje nu erg duidelijK! Zo grappig om je buik gewoon te zien bewegen Verder behalve de lage bloeddruk nergens last van.. Krijg wel echt een grote buik. Maar zolang die niet "te: groot wordt vind ik het niet zo erg kamertje heb ik al zo goed als klaar (zie album) nog even nieuwe gordijnen en wat accesoires en alles is gewoon klaar. Heb heb denk ik echt teveel kleren! Er is ook zoveel leuks te krijgen Heb alleen een beetje moeitje met leuke mutsjes.. vind alles zo saai.. wil graag leuke gehaakte of gebreide baretjes ofzo maar kan het niet echt vinden Over twee week krijg ik al bezoek van de kraamhulp coach Hoe raar is dat! het gaat allemaal opeens zo snel.. eerst kon het me niet snel genoeg gaan en nu.. Hoef gewoon nog maar 8 weken te werken...
@ saar: da's inderdaad wel lang, 9 weken sinds de laatste echo! Ik kan me voorstellen dat je wat geruster zou zijn geweest als je tussendoor nog een echo had gehad! Oh leuk zeg, dat jullie vrijdag de vooropname hebben! Heb je ook al in je hoofd hoe je het kamertje wilt gaan inrichten? @ riniti: wat gaat het inderdaad snel bij jou, het is al bijna kerstmis en dan hoef jij gewoon nog maar een week of 6! Jeetje... @ trijntje: bij jou gaat het ook al zo snel! Ik zal zo eens kijken naar de foto's van het kamertje. Had ik dat nou net gedaan, had ik meteen kunnen reageren . Ik heb net een ovulatietest gedaan en die is knalpositief! Mijn temperatuur was vanochtend wel nog laag, dus ik ga ervan uit dat ik morgen of overmorgen mijn eisprong heb. We klussen netjes om de dag, zoals de fertiliteitsarts aangaf, dus wie weet! Voor de rest gaat het wel ok. Dit weekend waren vrienden op bezoek met hun dochtertje (van ruim een jaar) en ik merk dat het toch wel af en toe steekt als ik hun zie omgaan met hun kindje. Ik zou het ook heel erg vinden als in onze directe omgeving nu iemand zwanger zou raken. Niet dat ik het niet gun, maar meer het gevoel dat wij nu aan de beurt zijn.
hey trijntje, ja bizar he?! gaat zo hard nu!! en december gaat altijd al zo hard! ( eerst is het zoontje van mijn vriendin jarig en dan sinterklaas, dan ben ik jarig, dan is mijn nichtje jarig en dan is het alweer kerst en oud en nieuw!!!) pfff maar als december dalijk om is wil ik januari nog even gebruiken om alles wat ik nog wil doen te doen en dan kan ik in februari vast rustig bevallen met het kamertje gaat het nl nog niet echt de goede kant op ik word er serieus helemaal nerveus van als ik eraan denk, dit is zooooo niks voor mij om het tot op het laatste moment aan te laten komen, ik krijg het nu als ik eraan denk alweer helemaal warm normaal neem ik de maand december lekker vrij omdat het allemaal zo druk is, maar ik vond het nu een beetje zonde omdat ik al zo lang vrij ben... ik hoop gewoon maar dat de beeb weer wat later komt ( net als mijn zoontje) trouwens mijn vriendin waarmee ik de bellypaint heb gedaan is dinsdag bevallen van een dochtertje.. echt leuk! zij wist ook niet of het een jongetje of meisje zou zijn... ik had echt een jongetje verwacht, was helemaal verbaasd toen ze belde! ik ga zo je fotoalbum ff bekijken, ben wel benieuwd hoe alles eruit ziet!! ja, bij mij zie je af en toe ook heel mijn buik bewegen! dit kindje is echt heel erg druk! mijn zoontje was een stuk rustiger in mijn buik! ik heb nu ook al dat ik heel vaak moet plassen, heb ik toen ik zwanger van mijn zoontje was ook niet gehad, maar heb ook het idee dat ik het veel lager draag als toen! heb ook een behoorlijke buik! als ik binnenkort ff tijd heb als ik thuis ben zal ik wel ff een foto in mijn album plaatsen! om even op de mutsjes terug te komen... zijn jullie al over de naam uit?? dan zou je eens bij simply colors kunnen kijken om een leuk mutsje te laten drukken! is echt hele goede kwaliteit en je kan dan bijv. de naam op het mutsje laten drukken, of hou je daar niet van?? ik zou het zeker doen... maar ja, ik weet nog niet eens of ik een jongetje of meisje krijg, dus het word wat lastig ik heb trouwens nog een heel lief klein gebreid mutsje liggen, die heb ik van mijn schoonmoeder gekregen, ook een heel schattig dingetje volgens mij had ze die bij C&A vandaan, of heb je daar al gekeken?? of misschien bij H&M?? die hebben juist heel erg gericht voor jongens of voor meisjes.... oeh lekker meid, jij ook nog maar 8 weekies werken!!! nou, ik ga eens ff in je fotoalbum kijken, en vooral niet aan mijn eigen babykamer denken hahahaha xxx
Hallo allemaal, vandaag weer voor een echo geweest en nu weten we ook precies hoe ver ik ben en wanneer uitgerekend. En uiteraard hebben we ons kleine frummeltje weer gezien, het hartje klopte prima, het was 2,21cm en ik ben dus 8 juli 2012 uitgerekend !! Ze heeft eerst een binnenwaardse echo gedaan en daarna via mijn buik, maar mijn darmen zaten wat in de weg dus het was een beetje lastig te zien, maar via mijn buik ging toch beter. Ik heb nu toch eindelijk maar een ticker durven zetten in mijn handtekening....ik heb nu zo'n goed gevoel dat dit kindje heel graag bij ons wil zijn dat het van mezelf mocht hihi Hoe is het met iedereen ? tis stil hier... Boefff, Bonita en Mexxgirl ik duim extra hard voor jullie !! XX
Wauw wat fijn zeg! geniet er maar lekker van en het gaat ook ontzettend snel voor je het weet ben je over de 12 wekengrens!
Hoi meiden, Riniti, wat leuk dat je vriendin bevallen is van een dochter!Voor jullie gaat de tijd nu ook snel!kan me jouw stress wel voorstellen,... en meid dat kamertje is zo klaar!Leuk de 538 limolunch,...ik zou dan ook nog een extra dagje werken.Leuk om mee te maken toch? Mama van Lorena, wat fijn dat alles goed is met de baby.Was het een mooie echo?Leuk dat je nu een ticker hebt.Kunnen we je een beetje bijhouden!Nog 3 weekjes en dan ben je de 12 weken voorbij!!Fijn he! Saar, bijna jullie 20weken echo.Heb je er zin in? Lukt het rustig aan doen jou een beetje? Trijntje, wat fijn dat het kamertje zo goed als klaar is. Leuk he,...ga je nu ook steeds in het kamertje kijken? Bonita, nu goed klussen en dan ga ik heel hard voor je duimen!! Boeff, wat een heerlijk resort had je daar!Mooie foto's. Suc6 morgen! Hier weer lekker druk.Al een paar dagen een strakke buik,...volgens de vk hoef ik me geen zorgen te maken omdat ik de baby voel en ik verder geen klachten heb.Toch ben ik niet helemaal gerust,...heel gek. Ook zijn de hormonen bezig,...hoef maar iets te zijn en dan komen die krokodillentranen weer.Pff!! Het kamertje staat in elkaar,...heel schattig om te zien.Nu nog inruimen en af stylen.Dan zal ik hier ook foto's plaatsen. Voor iedereen die morgen sint gaat vieren,...heel veel plezier!! xx
Hoi allemaal, zijn jullie druk bezig met Sinterklaas vieren dat het hier zo rustig is? Ik moet wel zeggen dat ik normaal ook doordeweeks vaker hier te vinden ben dan in het weekend. Hoe is het met iedereen? @ myuna: wat rot dat je steeds zo'n strakke buik hebt. Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt, maar als de vk zegt dat het niets is om je zorgen over te maken, dan zal dat wel zo zijn toch? Wanneer heb je weer een echo om je gerust te stellen, met 20 weken pas? Ik zit weer op de wachtbank. Ik weet niet precies wanneer ik mijn ei gehad heb, snap er niks van. Had woensdagavond en donderdagavond een positieve ovulatietest (woensdag echt knal, donderdag ook +, maar iets minder knal), dus ik dacht dat ik vrijdag mijn ei zou hebben. Maar mijn temperatuur is pas vandaag omhoog gegaan! We hebben donderdagavond voor het laatst geklust, dus hoop maar dat dat genoeg is.
hey!! vandaag mijn eerste fm gehad en er zat al een eitje van 11m:O mijn bms was ook al helemaal goed! ik had ook nog een paar eitjes van 10mm dus hoop echt dat deze klein blijven want zit niet op overstimulatie te wachten. dus het word een spannende week deze week. hoop stiekem dat deze week de pregnyl ook al gezet mag worden en dan samen met bonita op de wachtbank! ik ga voor een mooi kerstcadeautje liefs
boefff dat ziet er goed uit. ik ga voor je duimen dat je snel een groot eitje mag hebben. bonita, succes op het wachtbankje. ook voor jou ga ik duimen. ik heb afgelopen week best een goed weekend gehad. niet gespuugd, wel veell moe en een weeig gevoel in mijn maag. nu maar hopen dat dit een voorbode is dat het nu wcht minder gaat worden. ik mag vrijdag weer voor een echo. ik ben zo benieuwd hoe onze kleine het doet in mijn buik. ik zie aan de buitenkant nog helemaal niks. ik heb nog helemaal geen buikje.
hey myuna! ja, leuk he?? vind het alleen zo jammer dat het nu zo verschrikkelijk druk is dat ik nog geen tijd heb gehad om langs te gaan zondag gaan we haar eindelijk bewonderen ja joh, het is niet normaal hoe snel de tijd gaat! mijn man had voor vandaag geen werk, dus ik was wel heel blij toen hij gister zei dat hij dan vast het kamertje leeg gaat halen en verven... nu kan hij even lekker zijn gang gaan, mijn zoontje is bij de oppas en ik aan het werk dus ik hoop dat als ik vanmiddag thuis kom hij al een heel end verder is oh, echt he, die limo lunch! we hebben er zo onwijs veel zin in!! ik ga er zeker graag een dagje voor terug... ook leuk om mijn collega's nog ff 1 keertje extra te zien, we zitten hier met een heel leuk cluppie vervelend he, die tranen steeds, ik heb er ook weer last van hoor! zag vorige week een jochie helemaal verlamd in een rolstoel.... en toch nog zo vrolijk, ineens schoten de tranen in mijn ogen... waarom is alles toch zo oneerlijk verdeeld he.... ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook ( terwijl ik er daarvoor nooit last van had) ik zat toen tv te kijken met mijn man en zijn vader en ineens was er iets over afrika... meeeeen het moest gewoon weg, ik was helemaal in tranen en ontroostbaar ( wist niet wat me overkwam want normaal vind ik dat natuurlijk wel heel erg maar ik hoefde nooit om leed van mensen te huilen ----> wel als het iets zieligs met dieren was, maar mensen niet) het is eerlijk gezegd nooit meer goedgekomen na mijn vorige zwangerschap, ben echt veel emotioneler... maar ja, ik hoor heel veel mensen die dat hebben, zal er wel bij horen hihi leuk! ben erg benieuwd naar jullie kamertje!! laat maar ff weten als er foto's op staan! liefs riniti
haaaai ja, gister druk met sinterklaasvieren geweest maar hier alles goed hoor... nog steeds druk, de komende 3 weken nog en dan word het eindelijk wat rustiger spannend weer hoor meid! ik ben nu al heeeeel hard aan het duimen! zou wel heeeeel leuk zijn!! xxx
@Bonita: spannend weer voor jou! Duim duim duim... @Boefff: voor jou duim ik ook voor mooie eitjes (max 2! ) @Myuna: Ja, ik heb er heel veel zin in, in die 20 weken echo! Nog 1 weekje!!!! Maar ik vind het ook wel heel spannend hoor! Zou alles goed zijn met die kleine en wat wordt het???? Zo spannend! Hopelijk kan ik jullie volgende week wat mooie foto's laten zien! @Riniti: He wat fijn dat je man alvast een begin maakt met de kamer! Hopelijk is ie idd al ver vanavond, en kun jij weer wat rustiger slapen! @Marion: Fijn dat je weer een goed weekend hebt gehad. Hopelijk neemt het allemaal een beetje af idd en kun je er nog meer van gaan genieten. En dat buikje komt vanzelf wel! Nog even en hij zit overal bij in de weg en dan denk je, was dat kind er maar uit! Vandaag had ik mijn 2e controle bij de vk. Een hele leuke vk! Er zijn er 5 bij mijn praktijk, hopelijk zijn ze allemaal zo leuk! Weer het hartje gehoord! De vorige keer zei mijn vk dat het een nieuwsgierige baby was, en deze zei dat het een enthousiaste baby is! Dus dat komt vast goed met die kleine! Ze zei ook dat ie precies op mijn blaas zit, die gebruikt ie lekker als trampoline! De boef! Ik moet idd wel vaak plassen... Daarna moest ik nog even in het zkh zijn en heb ik nog even heel snel en kort bij de beeb mogen spieken!! Daar ook het hartje zien kloppen en het ruggegraatje gezien en het hoofdje is echt al zo groot in vergelijking met 8 weken geleden! Super leuk om weer ff te zien! Helaas geen foto gekregen, ze keek ook echt heeeeel snel. Maar ja, volgende week lekker uitgebreid kijken! Ik ben iig weer helemaal gerust gesteld dat alles goed gaat, en al wat minder zenuwachtig dan ik was voor volgende week.
@ boeff en bonita: Spannend hoor! hoop dat die eitjes van je klein blijven boeff en dat die grotere mooi door gaat groeien in uiteindelijk een zwangerschap! Bonita voor jou ook! Ik ben net terug van de gynaecoloog en die zag aan mijn bms dat er actie was geweest is mijn eierstokken dus waarschijnlijk heb ik een eisprong gehad. Heb ook bloed laten prikken en dan hoor ik woensdag of ik een goede eisprong heb gehad! Ook heel spannend dus, waarschijnlijk weer op het wachtbankje nu! Het enige wat ik lastig vond is dat de gynaecoloog wil afwachten of ik nu wel een normale cyclus ga krijgen en dus nog niet bij een eventuele menstruatie weer beginnen met clomid. Ik moet dan bloed prikken op mijn volgende cylcusdag 21 om te kijken of ik uit mezelf weer een eisprong kan krijgen. Het voelt dat toch echt weer als verloren tijd omdat ik echt niet de verwachting heb dat mijn lichaam nu inene wel een normale cyclus zou gaan hebben. Iemand hier ervaring mee???? Elke dag dat ik sneller zwanger zou zijn is voor mij een dag dichterbij mijn moeder die dit mee kan maken. Waar overigens de uitslagen wederom slecht waren en de chemo niks heeft gedaan. Nu hopen dat ze in het ziekenhuis nog iets willen proberen voor mijn mams! Pfff wat een spanningen!
@ linda en saar: Wat goed dat het er allemaal goed uitziet!!! toch elke keer fijn om bevestiging te krijgen lijkt me