PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh Saar jij bent de volgende he...
    Gaat wel stil worden hier...
    Marion ben jij nu 27 weken..?! Zie je best lastig in jouw banner.
    Dacht eerst 17 maar dan kon je het geslacht niet al weten..

2. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ben ik ook weer eens......geen mail gekregen, ik dacht al wat is het rustig hier......nou ja !!

Allereerst Boefff !!! Geweldig nieuws meid ! en na het klussen op je linkerzij he hahaha ;)

Hier maandag weer op controle geweest bij de gyn, bloeddruk was goed en ik moet over 4 weken weer terug, krijg dan ook weer een echo om te kijken of de kleine goed groeit. En de week ervoor zo'n suikertest....
    Gisteren veel gedaan in huis, zolder opgeruimd en een hoop troep weggegooid, kan de troep uit het babykamertje daar weer naartoe hahaha hopelijk volgende week schilderen.
    Merkte wel gisteravond dat ik te veel had gedaan...maar wel blij dat het gebeurd is.
    XX

3. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey meiden,

Vandaag had ik mijn controle weer bij de gyn. Hij vroeg of ik nog genoeg leven voelde, dus hem toch maar even verteld dat ik me daar soms best zorgen over maak. En dat ik hem toen op die zondag maar 4x had gevoeld. Later diezelfde week kwam ik op mijn werk pas om 13.30 tot de conclusie dat ik hem de hele dag nog niet gevoeld had. Toen ben ik hem even gaan pesten door flink in mijn buik te prikken en toen reageerde ie wel gelukkig. Maar over het algemeen is het toch allemaal veel minder te voelen. En gister bij pufles vraagt een van die meiden of wij ook helemaal bont en blauw worden getrapt... Nee dus! Ik niet...
    Ik moest vandaag toch ook een groeiecho laten maken, dus gyn had geregeld dat ik na de echo meteen door kon naar de verloskamers om me aan de ctg te leggen. Super fijn, gewoon even om me gerust te stellen. Hij was zelf ook wel wat bezorgd, dus wilde het toch even gedaan hebben voor de zekerheid. Super fijn dat ze daar zo bovenop zitten! :)
    Dus ik naar de echo. Alles zag er goed uit. Ondanks dat nog steeds letterlijk ie-der-een aan me vraagt of het geen tweeling is (pfff) waren zijn hoofdje en beentjes precies op het gemiddelde van de groeicurve. Zijn buikje was een beetje aan de mollige kant, lag net 1 weekje voor ongeveer. ;) Lijkt op z'n mama! :p
    Daarna door naar de ctg. Mijn zkh heeft gloednieuwe hele mooie verloskamers met allemaal nieuwe apparatuur en fijne eigen badkamer enzo. Nu kon ik vast een voorproefje nemen, want ik kreeg mijn eigen kamer! Daar aangesloten en mooi het hartje kunnen horen en op de monitor kunnen volgen. Heb er zo'n 45 minuten aan gelegen. Kreeg ondertussen nog lunch op bed, net een hotel!! Iedereen was ook zo lief! Heb nu helemaal vertrouwen in de bevalling daar! Toen gingen ze nog even de uitslagen van de ctg en echo beoordelen en toen mocht ik weer naar huis. Ik was helemaal blij dat alles goed was!
    Oja, de dr die de ctg beoordeelde vroeg nog of ik mijn baarmoeder voelde samentrekken of dat ik harde buiken had... Ik had niks gevoeld. Toen liet ze op de monitor zien dat de tweede lijn aangaf dat mijn baarmoeder regelmatig samentrok. Maar omdat ik het niet gevoeld had, konden het geen weeën zijn zei ze. Dan zou het wel pijn moeten doen, of zou ik het iig gevoeld hebben. Ik vond het het toch wel maf! Even goed opletten maar of ik rare dingen voel.
    Ze zeggen dat je het wel weet wanneer je harde buiken hebt, maar ja, ik heb het nog nooit meegemaakt, dus ik weet nog niet wat ik moet voelen! Haha! Maar als ze had gedacht dat het echt iets was, dan had ze me nog wel even laten blijven, dus ik ben er wel gerust op.
    Zo, dat was mijn eerste verlofdag! :D Heerlijk weer, baby'tje weer gezien en gehoord, dus ik ben helemaal gelukkig! :)

Zijn jullie ook zo lekker van het weer aan het genieten? Ik voel me echt een gigantische bofkont dat ik nu lekker vrij ben!! :D Hoop dat jullie er ook van kunnen genieten!
    Wij moeten maar eens heel gauw schuttingen gaan zetten en wat aan de zandbak die we tuin noemen gaan doen, dan kan ik straks lekker buiten zitten met ons kleintje! :)

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hey meiden,

wat super dat het zo goed met jullie gaat...Saar je had al een druk dagje op je eerste verlof dag...
    Marion hoe lang moet je nog werken..?!

5. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    saartje wat een goed nieuws. en idd heerlijk dat je nu lekker verlof hebt.

ik moet nu nog 8 weken werken. 16 mei is mijn laatste werkdag.
    ik ben stiekem aan het aftellen. ik kan niet wachten.

saar, aan jou vragen ze of het een tweeling is, aan mij vragen ze of ik wel zwanger ben. met het buikje wat ik heb kan je als ik zit ook gewoon zeggen dat ik dik ben. ik wordt er heel moe van om alsmaar te horen waar laat je het.
    dat maakt me soms ook onzeker, groeit het dan wel goed, maar mijn verloskundige zegt dat alles goed is. mijn buik groeit alleen niet echt mee.

6. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boeff! Wat een goed nieuws! Wauw!! Ik duim voor je dat het deze ronde raak mag zijn!

Saar: wat fijn dat ze in het zh meteen even gekeken hebben of alles ok was en dat nu blijkt dat het allemaal in orde is! Ben je toch weer lekker gerustgesteld! Goed idee van die schuttingen... over een paar weekjes ben je mama en wedden dat het dan goed weer is? Is wel al een heerlijk voorproefje nu he?

Hoe is met de andere zwangere dames, is het nog vol te houden?

Hier nog steeds geen ongi (7e dag na Provera), grrr... een ding heb ik wel geleerd sinds ik met de pil ben gestopt: geduld is een schone zaak haha :D !

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Marion Oh in mei begint echt het lekkere weer...
    Voordat je het weet is het zo ver...
    Wie weet groeit je buik de laatste weken nog flink...

@Bonita pff het duurt idd allemaal lang...

8. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Zo vervelend he dat iedereen vindt dat ze weten hoe het zou moeten zijn.... Pfffff. Iedereen is anders zwanger en toch vergelijken ze je constant met anderen. Kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt als de zoveelste dat vraagt! :x
    Gaan ze wel nog een groeiecho plannen bij jou, of vindt de vk dat niet nodig? Ik kreeg de mijne omdat mijn bmi te hoog is, maar daar heb jij geen last van. Maar een vriendin van mij die 1,5 week verder is dan ik, die heeft ook maar een klein buikje. Bij haar hadden ze voor de zekerheid een groeiecho gedaan. Daar kwam uit dat het hoofdje en beentjes ong 1 weekje achter liepen en dat het buikje zelfs iets voor liep! Dus geen reden voor zorgen. Zij zegt altijd tegen iedereen dat ze een kleintje heeft besteld zodat ze haar er ook nog uitkrijgt! :p Mss ook iets voor jou? ;)

Ach ja, het is toch afwachten wat er uit komt! Zelfs zo'n groeiecho is maar een schatting: zie de metingen bij Trijntje! Die liepen ook uiteen.

Lekker aan het aftellen voor je verlof!!! 16 mei, dan moet ik onderhand wel bevallen zijn! Dat is 14 dagen na mijn due date! Spannend! Vind je het niet jammer dat de grote vakantie in je verlof valt? Of kun je dat 'compenseren' ofzo?

9. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    He wat vervelend dat je nog steeds niet ongi bent.... Baal baal. Tja, wachten is nr 1 als je moeite hebt om beebjes te maken. Wachten op ongi, wachten op afspraken, wachten op echo's, wachten op.... En als je dan eenmaal zwanger bent, moet je ook nog eens al die weken wachten! :p Maar dan is het wel leuker wachten! ;) Hopelijk mag je snel op dat wachtbankje! :D

10. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    op dit moment heeft ze het nog niet over een groeiecho. mijn baarboeder zit qua grootte wel op schema, dus het zal wel goed zijn. ik heb vanbinnen blijkbaar veel ruimte zodat hij nog niet naar buiten hoeft te groeien.
    ik meet met de kinderen altijd op woensdag mijn buik en de omtrek is op dit moment 91 1/2 cm. tot nu toe groeit mijn buik nog elke week. al is het maar een cm.

tuurlijk is het jammer dat de zomervakantie helemaal in mijn verlof valt. had het leuker gevonden als hij er achteraan geplakt zat :p
    maar we hebben gelukkig een regeling in het onderwijs dat als de zomervakantie helemaal in je verlof valt, je 3 weken compensatie krijgt. ik hoef dus pas weer 1 oktober te beginnen.

ik ben al blij dat ik nu zwanger ben. de mensen zeggen idd, dat heb je goed gepland, dan mis je je zomervakantie. maar dan geef ik terug dat het bij ons heel duidelijk niet te plannen was en dan houden ze op. zogauw als je zoiets zegt is het heel snel stil en gaan ze er niet over door of vragen ze verder. er ligt nog steeds een taboe op.

wel een raar idee dat ik na jou de volgende ben die aan de beurt is. maar eerst jouw kleintje bewonderen wanneer hij er is.

11. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Grappig he, dat we echt zo'n rijtje hebben van 'wie er aan de beurt is'!! Ik had dat heel erg sterk met Sunlight, toen Riniti, toen Trijntje en Myuna bijna tegelijk. Die waren allemaal nog voor mij. En nu ben ik ineens de eerst volgende!! Zo'n raar gevoel! Nog 6 weekjes... aftellen!! En dan ben jij aan de beurt ja! En dan Linda. Grappig he! Let maar op, als die van mij er straks is en jij staat 'bovenaan het lijstje' dan denk je opeens, wow, nu gaat het gebeuren!! :D

Het blijft toch maf dat er nog steeds taboe op is he. Tenminste, ik ben er zelf best wel open over, en er zijn ook best veel mensen in mijn omgeving die wisten dat we in het zkh bezig waren. Ik vond dat wel prettig. Ik begrijp wel dat sommige anderen dat liever voor zichzelf houden, omdat het romantische idee van 'even' een liefdesbaby maken er al heel snel vanaf is als het zelf niet lukt. Maar toch zou het wel goed zijn als er meer over gepraat kon worden en mensen meer begrip voor elkaar zouden hebben daardoor. Maar op zich is het wel fijn dat je lastige mensen zo stil kunt krijgen!! ;) Dat doe ik ook wel eens als ze weer zeuren of het geen tweeling is. Dan zeg ik dat het wel een tweeling was, maar dat er een het niet gered heeft. Wat natuurlijk wel heel gemeen is om te zeggen (zeg het ook alleen als iemand echt weer heel irri is...) maar dan zijn ze meestal ook wel stil! Tja, het is eigenlijk ook heel stom dat ze zich daar mee bemoeien, en voor hetzelfde geld was ik er wel helemaal kapot van dat die ene het niet heeft gered. Gelukkig wist ik dat meteen, en groeit deze kleine schat wel goed, zodat ik er niet veel verdriet van heb kunnen hebben. Maar soms denk ik er wel aan, dat deze kleine man ook nog een broertje of zusje heeft gehad heel eventjes. Dus waar bemoeien ze zich mee he! Voor hetzelfde geld zou ik elke keer staan janken dat ze dat weer eens zo lomp zeggen...

Haha, sorry hoor dames, ik zit volgens mij op de praatstoel vanavond!! :p Tja, mijn man is een zonnebank ophalen met zijn nichtje. Dus zit hier gezellig alleen... Dus maar lekker met jullie kletsen!! :D

12. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    he ik zit ook alleen. mijn man is weer eens overwerken.

het is idd heel vervelend dat ensen zich overal mee gaan bemoeien. maar ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken.

ok ik ben heel open geweest over het feit dat het niet lukte bij ons. vooral naar collega's toe. was ook wel handig, dan kreeg ik niet weer vervelende vragen als ik weer voor een echo moest. maar ik weet van een collega van mij dat zij nu bijna 2 jaar bezig is om zwanger te worden en dat nog steeds niet is. ik ben de enige volgens mij die het weet. ze is afgelopen maandag pas bij de gyn geweest. ze is naar mijn idee veel te aat doorgestuurd, maar ja wie ben ik. ik hoop voor haar dat ze nu eindelijk iets gaan vinden. ze heeft eerder nl al eens boedgeprikt en het zaad laten controleren, maar daar was niks mee aan de hand.
    zij is er tegen mij heel open over omdat ze weet hoe het bij mij is gegaan, maar verder heeft ze het er niet over. dat is helemaal aan haar, maar er rsut helaas zeker een taboe op. en dat terwij er toch wel heel veel stellen zijn waarbij het niet zomaar lukt. meer dan de mensen denken.

13. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ja dat is ook zo Saar, het waren er natuurlijk ook 2......pfff hoe zou je buik dan zijn geweest !!!! hahahaha misschien wel net zo als nu, dat weet je nooit.
    Mijn buik gaat nu ook hard hoor, en nog even over die "harde buiken" ik heb affentoe wel het gevoel of ik dat heb....maar soms denk ik dan ook dat die kleine erg onderin zit te schoppen of wat dan ook, ik druk en duw dan een beetje daar beneden en dan is het net of ik het voel weggaan. Maar als je dan leest op internet over mijn zwangerschapsweek dan hoort het er wel bij affentoe harde buiken....geen idee, als de kleine maar goed groeit en ik me goed voel.
    pfff ja na Marion ben ik aan de beurt......nog niet aan denken hihi:)

14. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Precies, bij veel meer dan mensen denken! En die zouden elkaar allemaal mooi kunnen helpen door erover te praten. Net als jouw collega, die vertelt het niet voor niks aan jou. Je hebt toch iets gemeenschappelijks, al wil je dat niet... Maar pas na 2 jaar doorgestuurd!!!! :$ Das wel heeeeeel laat! Ik vond het al zo erg om dat ene jaar te moeten wachten zonder dat je ook maar 1 kansje hebt. Achteraf hebben ze mij ook te laat doorgestuurd. Was al 8,5 maand niet ongi, nou dan is er toch iets niet zoals het moet hoor! Als het nou 8,5 week is, snap ik dat ze zeggen dat de pil moet uitwerken, maar dit was duidelijk iets anders...
    En dat het nodig is dat er over gepraat kan worden blijkt wel uit dit forum! Ik heb hier zoveel aan gehad! Je kunt met al je vragen en twijfels hier terecht bij lotgenoten, hoe fijn is dat! Allemaal meiden die je frustraties snappen, en die niet zeggen: je moet een keer op vakantie, dan kom je zwanger terug, je moet er niet zoveel aan denken, dat houdt het tegen, kijk maar naar die en die, toen ze hadden geadopteerd was ze meteen zwanger.... blablabla! Net of ze je daar mee opbeuren en alsof je niet bestaande eitjes daarvan opeens springen! :x Hier kun je tenminste lekker je hart luchten en iedereen snapt het en duimt voor elkaar! Super fijn toch!
    Dus bij deze voor alle forumvriendinnetjes een grote dikke pluim omdat we er altijd voor elkaar zijn! Hoe fijn is dat!! :D

15. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Heel fijn, en hopelijk kunnen we er na de bevalling ook nog voor elkaar zijn....

16. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Haha! Ja dan had het eruit gezien bij mij hoor!! Met 2 van die doerakken in mijn buik!! ;) Dan had ik al in een rolstoeltje moeten rondrijden denk ik! :p

Jij en Marion schelen eigenlijk ook bijna niks! Nog geen 3 weken! Dat wordt nog spannend! Als die van jou vroeg is, ben je mss nog wel eerder, als die van Marion het naar zijn zin heeft in haar buik en besluit wat langer te blijven zitten! Spannend dames!!! :)

17. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hihi, ja dan gaan we gewoon verder: slaapt die van jou al door? Die van mij heeft zo'n last van doorkomende tandjes, wie heeft een tip? Haha! Zie het al helemaal voor me! Zin in! :D

18. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    daar sluit ik me bij aan saar. ik ben zo blij geweest (en nog steeds) met jullie steun.
    ook ik ben pas een jaar later doorgestuurd. in feb 2010 gestopt met de pil en mijn eerste afspraak bij de gyn was maart 2011. en dat terwijl ik helemaal geen ongi had gehad dat jaar.

en ook ik kreeg die rare opmerkingen. er was zelfs iemand die tegen me zei, als je het helemaal loslaat, herpakt je lijf zich en komen de eitjes. daar kwam het iig op neer. zo raar. mensen weten niet hoe pijn ze je er mee kunnen doen. gelukkig zijn er forums zoals deze waar er nog wel begrip is. en ik ben blij dat ik de praatpaal voor mijn collega ben. en dat zij binnenkort ook mag genieten van getrappel in haar buik.

19. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd. en zo zit ik ook met een vriendin van mij. zij is 3 weken verder dan dat ik ben.
    dus als ik vroeg ben en zij laat dat ik misschien wel eerder ben.
    en we hebben voor een groot deel samen verlof. dat is ook wel gezellig.

20. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Hahaha ja inderdaad, nou ja ik heb al een beetje meer ervaring natuurlijk dus kom maar op met de vragen haha

Deel Deze Pagina