hey meiden!! vandaag negatief getest en mijn temperatuur heeft ook echt zijn dieptepunt bereikt.. zal vandaag of morgen wel weer ongi worden helaas.. ben wel heeeeeel benieuwd of er een cyste zit want de laatste week heb ik geen druk meer gevoeld!! en ga ook mijn evaluatie gesprek krijgen dus misschien wel de volgende ronde iui ofzo ben wel weer toe aan iets nieuws! @myuna,, wat een knap mannetje zeg geniet er maar lekker van!! liefs
bonita,, help!!! weet jij nog hoe je dat temp. kaartje in je handtekening moet zetten.. je hebt het me al eens uitgelegd maar kan het niet meer terug vinden liefs!
Boeff: Ik was helaas niet aanwezig om voor helpdesk te spelen, op mijn werk kan ik niet op het forum. Maar het is gelukt! Balen zeg dat je waarschijnlijk ongesteld wordt. Of ben je het al, want ik zie in je temperatuurkaartje dag 1 staan? Myuna! Leuk om wat van je te horen! En wat een prachtig kereltje! Hij kijkt ook al zo wijs uit zijn oogjes! Ben je al een beetje gewend aan het moederschap en aan de gebroken nachten ? Saar: hoe is het met de beweeglijkheid van de kleine? Morgen weer bloedprikken. Als de waarde morgen nog niet echt flink gestegen is, zal ik eens vragen tot wanneer de dokter het wil aankijken en/of wanneer opgehoogd kan worden. Maar daar zal ze me dan wel over terug moeten bellen, ik denk niet dat de assistente dat kan zeggen. To be continued!
hey @bonita: hoe is het gegaan vandaag? ik ben nog steeds niet ongesteld:S echt raar.. normaal als mijn temp daalt krijg ik krampjes en word ik ook meteen ongi.. nu alleen maar de krampjes maar geen ongi vanmorgen was mijn temp ook weer zo laag dus je zou toch denken dat mijn ongi eraan zit te komen.. hopelijk snel dan kan ik weer verder! liefs
Sorry dat ik weinig heb gereageerd maar was via de gsm en dan is reageren toch lastiger... Krijg een nieuwe nu en die is groter dus dan moet het makkelijker gaan... @Boeff pff balen zeg dat je geen duidelijkheid hebt. Hopelijk zet het snel door... @Bonita Ben ook benieuwd hoe het gegaan is... @Myuna wat een lekker manneke heb je... Verder alles goed... @Saar hoe is het met je..?! Beweegt ie al wat meer..?! @Babywens het is idd wel spannend de eerste keer maar achteraf denk je oh maakte ik me daar zo druk om.... @Marion en Linda hoe is het met jullie..?! @Alle mama's zijn jullie er al gewend... Jullie hebben het erg druk volgens mij...
Heyy, wat een heerlijk ventje heb je zeg !! en inderdaad wat kijkt hij al wijs uit zijn oogjes. Met mij gaat alles goed, nog wel moe, m'n buik begint aardig te groeien nu. Geniet lekker van je mannetje XX
Hoi meiden !! hier alles goed, mijn buik begint nu echt heel erg te groeien, ik ben nu al dikker dan vlak voor de geboorte van Lorena...en ik moet nog 3 maanden !!!! hahaha maar vind het nu wel leuk dat mensen het gaan zien. Bij mijn dochter zagen mensen het helemaal niet, ik ben niet slank en ze zullen gedacht hebben....die is dik geworden, ik droeg ook veel meer "rond" dan nu, nu is mijn buik ronder en meer naar voren. Ik heb via marktplaats een buikband gekocht daarmee blijft mijn buik een beetje op zijn plek, ik heb als ik veel heb gestaan best last ervan en met trappenlopen, de kleine zit ook behoorlijk op mijn blaas te drukken en nu met die band om is dat toch minder, erg prettig dus. Ik zal weer een foto op mijn profiel zetten, dan kunnen jullie het zien hoe de buik is gegroeid. XX
boeff: wat raar dat je nog niet ongesteld bent! Hopelijk komt het gauw, dan kun je weer verder. Enig idee wanneer je arts een evaluatiegesprek met je wil houden? Want als je op dezelfde voet door moet met spuiten, dan moet je natuurlijk al op cd3 beginnen (en dan lijkt me dat je van tevoren het gesprek gehad moet hebben). linda: mooie buik! En grappig dat die nu al dikker is dan bij lorena. Maar dat komt dan waarschijnlijk door de manier van dragen. Die buikbanden zijn trouwens niet alleen handig om je buik op zijn plek te houden, maar ook nog eens hartstikke leuk! suusje: heb je al iets van gesprekken of voorlichting gehad of is dat pas later deze maand? Ik heb vandaag weer laten bloedprikken en de waarde was van 0,23 op maandag naar 0,6 vandaag! Ik moet morgen voor een echo gaan, dus allemaal heel hard duimen dat het deze keer eens (zonder al te veel pijn) lukt! Ik ben natuurlijk in de tussentijd naar de bekkenbodemfysio geweest en doe ook aan yoga, dus hopelijk heb ik daar wat aan! Ik meende trouwens dat de gyn eens tegen me gezegd heeft dat het richting eisprong gaat bij een waarde > 0,5. Dus ik was me al druk aan het maken dat ik dadelijk al een eisprong gehad heb (en niet geklust wegens migraine). Maar nu zag ik in mijn agenda van vorig jaar dat ik destijds een waarde had van 0,8 en pas 2 dagen later een positieve ovulatietest. Dus ik ga ervan uit dat als we morgenavond klussen dat we nog wel op tijd zijn (vandaag is man hele avond weg).
had strax mijn berichtje getypt, daarna ging ik naar de wc en was ik ongi haha.. dus weer netjes op 13dpo.. heb vrijdag mijn uitgangsecho, hoop zooooo dat er geen cyste zit en meteen mag beginnen.. ik moest van mijn gyn als ik ongi werd gewoon beginnen met spuiten en dan moet ik een afspraak maken.. denk dus dat dat gesprek volgende week ergens is.. spuiten moet ik toch dus daar hoef ik niet mee te wachten, denk dat het puur over iui ofzo gaat. goed zeg dat je waarde mooi gestegen is!! ben benieuwd wat ze morgen op je echo zien!! heel veel succes morgen en hopelijk heb je geen last van de echo! liefs
Hallo dames Ik breek even in.. Weten jullie of een hoge bloedwaarde voor Androgene of Androstendion wijst op PCOS? Kheb een heel overzicht met allerlei bloedwaarden per post gekregen en kan hopelijk morgen terecht bij de HA voor uitleg... alle waarden wijzen erop dat ik in mn LF fase zit, maar de Androgene zijn aan de hoge kant... Had eisprongsignalen rond 29 feb, maar nog altijd niet ongesteld... gezien jullie al wat verder in het hele gebeuren zitten, hoopte ik dat jullie me miss meer kunnen vertellen! Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Wellicht hoor ik binnenkort 'bij jullie'. De bloedtest wees uit dat er geen eisprong heeft plaats gevonden (iig deze ronde) en vandaar dat ik niet ongi word... Over een paar weekjes naar de gyn. Sorry voor het inbreken in jullie topic...
Ik kwam toevallig vandaag dit tegen op Wikipedia (bij PCOS): De pathofysiologie van PCOS is complex. Een specifieke oorzaak valt niet aan te wijzen. Vele veranderingen in de stofwisseling spelen een rol. Centraal staat de relatieve verhoging van de productie van luteïniserend hormoon door de hypofyse, waardoor de productie van androgenen in de theca cellen van de eierstokken toeneemt. Vervolgens worden in verhoogde mate de androgenen omgezet in androsteendion, wat vervolgens wordt omgezet in testosteron.Dit proces wordt versterkt door insuline. Als ik dat zo lees zou ik dus inderdaad denken dat hogere waardes voor androgenen of androsteendion kunnen wijzen op PCOS. Succes!
Dames, goed nieuws! De echo is gelukt (na wat pijnlijke momenten nog aan het begin van de echo, maar ok..)! De Fostimon doet goed zijn werk. Baarmoederslijmvlies was 11,1. Rechts zit een eitje van 15,5 en links eentje van 16,6! Morgenmiddag mag ik de Pregnyl zetten! Ze zag trouwens nu dat ik wel degelijk PCOS heb, in mijn rechtereierstok waren best veel kleinere follikels aanwezig. Weet iemand hier aan welke kant van je buik je de Pregnyl moet zetten? Ben ik vergeten te vragen. Anders kan ik altijd morgen nog even bellen.
Oh wat een super nieuws..!!! Hopelijk is het deze ronde raak... Dus de Yoga en de bekkenbodem therapie hebben geholpen...
wauw wat goed zeg bonita!! en je bms ook zo mooi dik!! fijn dat je echo toch goed gelukt is!! maakt niet uit waar je de pregnyl zet, ik heb hem een keer in mijn buik, bil en arm gehad. liefs
Oh dank je! Die had ik nog niet gevonden! Hoor hopelijk bij gyn meer over ons vervolg. Jullie ook heel veel succes allemaal!!!
ik heb vandaag mijn uitgangsecho gehad,, mijn lichaam heeft me toch weer lekker voor de gek gehouden want er zat gewoon een grote cyste van 5 cm..pfff lig weer 3 weken stil hoor. 25 april heb ik mijn evaluatie gesprek, dan toch maar aandringen op iui want wil mijn kansen nu toch en volop gaan benutten. gelukkig gaan we vanaf dit weekend beginnen met verbouwen en verhuizen dus dat geeft dan weer wel lekker afleiding.. liefs
Oh Boeff, het zit je ook niet mee he? Shit zeg. Ik kan me voorstellen dat je nu wel echt volop gebruik wilt maken van de kansen die je krijgt. Door al dat stilliggen heb je veel minder kansen natuurlijk dan als je geen cystes zou hebben . Hopelijk is het snel 25 april en mag je aan de IUI! Gaan jullie trouwens veel verbouwen?