PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noortje78

noortje78 Lid

27 apr 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lekker weer is het zeg! Gaan zo lekker de hort op met vrienden, maar heb een vraag. Misschien heel stom, maar hoe kijken jullie tegen drinken aan tijdens de wachtweken? Met dit soort dagen vind ik het heerlijk om een wijntje te drinken. Mij is vertelt dat 1 à 2 prima is en normaal houd ik mij daar aan. Maar op dit sport dagen vind ik dat wat lastiger. Enerzijds vind ik dat ik mij daaraan moet houden, maar anderzijds zijn we al zo lang bezig en betekent dat dat ik geen lol meer mag maken met lekker wijntjes drinken? Stel nou dat ik zwanger ben, is drinken dan echt heel schadelijk in het begin? Als je het nog niet weet....

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Daar denk ik dus net zo over... En meestal zeggen degene die snel zwanger waren... Nee je moet echt gewoon stoppen met drinken dan ben je zo zwanger...
    Natuurlijk is het allemaal niet bevorderlijk en moet een arts zeggen dat het beter is om te stoppen met drinken en roken...
    Maar zoals jij zegt dan kun je toch echt geen lol meer maken... Niet dat ik zonder drank het niet leuk heb maar vind het gewoon lekker..

En wat betreft de wacht weken... Gewoon drinken hoor... Moeder natuur heeft daar goed voor gezorgd... Want de eerste 6 weken heb je geen bloedband met het kindje...

3. noortje78

noortje78 Lid

27 apr 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig, ben blij dat jij er ook zo over denkt. Dan voel ik mij wat minder schuldig. Mijn vriendinnen die binnen paar mnd zwanger waren, dronken niet in wachtweken. Tja denk ik dan, wacht maar als je ruim twee jaar bezig bent. Dan is dat bijna niet te doen hoor. Maar toch gek, dat als ik een paar drankjes drink, mij toch een beetje schuldig ga voelen. Hoop dat ik dat vandaag een beetje los kan laten. Happy q-day!

4. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey Linda,
    Helaas, die kleine blijft nog goed zitten... Ik ben gestopt met de meds voor mijn maag en was er heel ziek van. 2 nachten niet geslapen. Vannacht gelukkig een betere nacht gehad! Heb nu weer beetje energie, dus heb die kleine vanochtend eens goed toegesproken dat we vandaag maar eens gaan beginnen! ;) Tot nu toe luistert ie alleen nog niet zo geweldig! ;)

5. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Haha Saar hopelijk komt ie snel...

6. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens dat er geen blodband is...sorry....de 1e weken zijn het cruciaalst ! dan wordt een hoop aangelegd bij het kindje. En afwijkingen komen dan het meest voor vandaar ook een miskraam....

Maargoed je moet het zelf weten natuurlijk, als je wel zwanger bent moet je het 9 maanden laten staan...

7. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    haha nou jammer hoor, vooral voor jou natuurlijk dat hij niet zo goed luistert !! ;)
    ik hoop dat het gauw gaat beginnen...

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik zeg alleen dat in de eerste 6 weken er geen bloedband is met het kindje. Hiermee bedoel ik te zeggen dat het kindje de schadelijke stoffen pas na de 6de week binnen krijgt.
    Dus als je besluit om na de eisprong nog een drankje te nemen dan is dat niet extreem schadelijk voor het kindje. Dat is wat mij verteld is en wat ook wel veel op internet te vinden is.

En ik zal idd niet drinken tijdens mijn zwangerschap. Vanaf het moment dat ik positief test zal ik geen druppel meer aanraken. Daar ben ik echt op tegen. Maar heb niet na iedere eisprong alles laten staan omdat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn.

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Niet dat jullie nu denken dat ik een of andere alki ben... Maar de gyn zei dit tegen mij omdat het volgens hem ook heel belangrijk is om ontspannen en relaxed te zijn... En te genieten van het leven...
    En in het begin liet ik alles ervoor staan en was alleen maar daar mee bezig...

10. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Tuurlijk denkt er niemand dat je een alki bent !! ben je gek !
    Maar als je het zo graag wilt kan je het (vind ik) toch beter laten.
    Ik ben zelf in totaal denk ik 5 jr bezig geweest om zwanger te raken...daar heb ik dan 2 miskramen gehad en 1 dochter die dus gehandicapt is en nu zwanger van een zoon, misschien ben ik er daarom wel zo tegen hoor, ik weet natuurlijk als geen ander wat er allemaal mis kan gaan, en dan heb ik dus in al die tijd geen druppel alcohol gedronken en nooit van mijn leven gerookt, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik dus wel gedronken of gerookt zou hebben dit zou meemaken...en je weet nooit of het écht daardoor komt, maar ik denk dat je dat je hele leven zou denken.

Maargoed zoals ik al zei ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk.

ik vond dit ook op internet:
    3e week (zwangerschap)
    Hoewel je nog niet weet dat je zwanger bent, moet je nu al heel goed zorgen voor je "baby". Let dus goed op met wat je eet, drink geen alcohol en rook niet. Mocht je medicijnen nodig hebben, vertel je huisarts dat je mogelijk zwanger kunt zijn. Juist in de eerste weken, als alles bij je baby wordt aangelegd, is de baby het meest vatbaar voor schadelijke stoffen en kunnen schadelijke stoffen de meeste afwijkingen of een miskraam veroorzaken. Zorg dus goed voor jezelf en je baby.

11. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey bonita, hoe is het bloedprikken vandaag gegaan??

ik had gister een fm maar er was nog niks aan het groeien, moet nou donderdag weer terug.

liefs

12. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey boeff,

Balen dat bij jou nog niks te zien was. Hopelijk is er donderdag meer te zien! Ik moet nu elke dag een hele ampul spuiten (i.p.v. 1 dag een hele en 1 dag een halve) en vrijdag weer gaan bloedprikken. Het zal dus op zijn vroegst maandag een fm worden. Hier doen ze namelijk geen fm in het weekend. Ik heb trouwens een telefonisch consult met de dokter aangevraagd. We gaan namelijk niet dit weekend, maar het weekend erna een weekend weg en ik kan die Pregnyl niet de hele tijd koel houden dat weekend. Ik leg het maar eens voor aan de dokter, kijken of ze kan inschatten of ik voor volgende week vrijdag de Pregnyl kan zetten.

13. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Hoi meiden!
    Hebben jullie een leuke koninginnedag gehad?
    Wij zijn met vrienden en de kids lekker een dorp ingegaan en zijn lekker uit eten gegaan.

Saar, vandaag uitgerekend! Gek he, dat de kleine er dan nog lekker in zit.Spannend he!

Linda, vandaag 30 weken! Nu gaat t opschieten!

Bonita en Boeff, suc6 meiden. Hoop dat ik snel mag duimen voor als jullie weer op t wachtbankje zitten.

14. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ja t gaat nu écht opschieten hoor :D en hij begint ook steeds sterker te worden merk ik, affentoe moet ik echt even zo van AUWWWW !! haha en ik voel hem ook constant bewegen van de ene naar de andere kant, hij schopt ook meer onderin dan bovenin, maar dat zal de komende weken wel veranderen hij zal moeten gaan draaien.

Wow, dat Fender alweer 6 weken is he, t gaat écht hard joh.

Wij waren hier bij ons winkelpleintje gegaan met koninginnedag, Lorena kan niet zo goed tegen verandering en drukte, zij kijkt en luistert als ze thuis is alleen maar naar Dora en dat achter elkaar ! we kunnen niet makkelijk boodschappen doen met haar maar we hadden zo'n zin om even te wandelen dus met de mp3 speler met Dora er op in de aanval gingen we toch even. Nou de mp3 speler kon in mijn tas blijven, ze heeft zich prima vermaakt met al die mensen kijken en muziek luisteren, en lekker een ijsje gegeten enzo. We hebben het helaas vannacht wel moeten bezuren want madam heeft vannacht bijna niet geslapen en alleen maar Dora gekeken. Maar die mooie leuke dag kunnen ze ons toch niet meer afnemen ;)

15. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linda het gaat zeker hard. leuk he om die kleine steeds beter te voelen. 3 weken geleden lag die van ons als met zijn hoofdje naar beneden, maar ik voel hem nog steeds heel veel onderin. vanavond maar weer even op controle en dan kijken of hij goed ligt.
    wel fijn dat je met jullie dochter toch nog even hebben kunnen geieten van de koninginnedag.

@ Saar, spannend. vanaf nu kan het niet veel langer mer duren. al zal het voor je gevoel wel een eeuwigheid zijn. je zit zo naar de kleine man uit te kijken.

@ Muyna, Fender alweer bijna 7 weken. ben je al een beetje gewend?

ik heb met koninginnedag even over de markt gelopen en zijn toen naar vrienden gegaan en hebben daar heerlijk in de tuin in de zon gezeten.

16. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hoi meiden,

Ik heb nieuws: vanochtend controle en mijn bloeddruk was beetje te hoog: 140/85. Ze wilden toch even mijn urine checken op eiwit en dat bleek erin te zitten. Dat icm mijn heeeeeel veel vocht vasthouden en maagpijn en hoofdpijn, zou toch op zwangerschapsvergiftiging kunnen duiden, dus wilden ze ook nog bloeddonderzoek doen, een hartfilmpje maken en een inwendig onderzoek. Dus ik door naar de verloskamers en daar aan de machines gehangen.

Het bloed bleek goed, en met de kleine ging het gelukkig ook prima. Bij het inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond al mooi zacht was en dat ik ook al wat ontsluiting had. Op de ctg hadden ze trouwens ook gezien dat ik veel harde buiken had. Toen ging ze overleggen met de gyn of ik nog 24 uur in een potje moest plassen om zeker te zijn of ik zwangerschapsvergiftiging had of niet. Maar de gyn vond dat niet nodig. Ik ben nu 40 weken en het is waarschijnlijk een vrij grote baby, dus hij vond dat als blijkt dat ik het wel heb, dan moeten we hem toch halen en als ik het niet heb, dan moet ie ook binnenkort komen. En om mij dan nu nog verder te laten lopen met al die klachten dat hoefde niet van hem. Ik slaap ook bijna niet, dus das ook niet echt een lekkere voorbereiding op de bevalling...

Dus: morgenochtend moet ik me melden bij de verloskamers en dan gaan ze mijn vliezen breken en me aan de weeënopwekkers leggen. Als het dus een beetje meezit, ben ik morgen mama!! :D

Ik ga dus voor even afscheid van jullie nemen, maar zodra ik weer een beetje op de been ben (hopelijk gaat alles goed met de bevalling!) dan breng ik jullie natuurlijk op de hoogte hoe het is gegaan en plaats ik een fotootje van mijn kleine ventje!

Boefff en Bonita: als ik terugkom, hebben jullie wel goed nieuws hoor!! Dan zitten jullie minstens op het wachtbankje met 2 gesprongen eitjes! Jullie kunnen het! ;)

Marion en Linda: Jullie succes met de laatste loodjes voor het verlof!

Allemaal: tot snel!

Liefs,
    Saar

17. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooohhh saar, spannend! Meid, heel veel succes met de aller-laatste loodjes en met de bevalling! Hopelijk valt het mee en heb je je mannetje snel in je armen! Zet hem op! En lief trouwens dat je ondanks alles steeds blijft duimen voor boeff en mij!

18. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    oehh spannend saar!!!!! heel veel succes en plezier morgen en ik hoop dat alles goed verloopt en je je kleine ventje maar snel in je armen mag hebben!!
    idd lief dat jullie allemaal blijven duimen, wij gaan er deze ronde voor he bonita;)!!

liefs

19. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    saartje wat spannend. ik hoop dat de bevalling verder voorspoedig zal gaan en dat je je kleine man snel in je armen mag houden. zet hem op morgen. succes.

20. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    boefff en bonita, natuurlijk blijven wij voor jullie duimen. dat hebben juliie ook al die tijd voor ons gedaan. ook ik hoop dat deze ronde voor jullie is.

Deel Deze Pagina