Hey dames, Inderdaad spannend boeff..!! Ik hoop dat het voor ons deze keer raak mag zijn. Zo.. dit zal mn laatste berichtje zijn voor ik op vakantie vertrek. Als ik terug kom zal ik wel een hoop bij te lezen hebben Hopelijk is er dan iemand zwanger !! Ik duim voor jullie! Tot volgende week !
myuna: wat leuk dat je ons niet kunt missen ! Dat lijkt me wel heel bijzonder, zo'n foto op een lelieblad! Heb je er een kunnen laten maken? Ben erg benieuwd! Ik zag net dat Fender alweer 24 weken oud is, wat gaat dat enorm snel! boeff: het duimen voor geen cystes heeft geholpen, yes ! Wanneer heb je de volgende fm, op cyclusdag 8? Hier is mijn temp enorm gedaald. Ik denk dat ik vandaag of morgen ongesteld word (hoewel ik nog geen krampjes heb). Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om weer met spuiten te beginnen . Ik heb nu 2 maanden niet gespoten (i.v.m. vakantie en kijkoperatie) en ben echt uit het ritme van ziekenhuisbezoekjes haha!
Hoi dames! @Bonita: Tis ook allemaal niet niks met dat spuiten... Snap wel dat je er geen zin in hebt, maar kop op, want dit wordt jouw ronde!!! @Boefff en Babywens: jullie lopen dus een beetje gelijk nu! Spannend! Straks samen zwanger: ik duim! @Myuna: Bram kan nog niet zelf los zitten hoor, maar ik vroeg het aan de cb arts of het al mocht en dat ze eigenlijk adviseren de eerste 6 maanden in de bak, en toen zei zij: nee hoor, dat mag al met 4 maanden. Vreemd dus, want je leest echt altijd overal 6 maanden. Maar ja, ik heb hem dus vrolijk omgebouwd!! Ik zet de wagen nog niet in de echte zitstand. De bugaboo heeft 3 standen. Helemaal lig en een beetje hang en helemaal zit. Die hangstand is eigenlijk vergelijkbaar met hoe ze in de maxi cosi zitten, dus als ie daar anders vaak in zit, dan kun je denk ik gewoon ombouwen!! Is wel leuk hoor! Ik ging met Bram naar buiten en deed de kap omlaag en hij zette zo'n grote ogen op en keek echt zo helemaal rond! Echt heel leuk om te zien! Hij was er dus blijkbaar ook wel aan toe! Ik heb Bram vorige week trouwens een klein stukje banaan gegeven! Hij vond het wel lekker, maar ik zag ook aan hem dat hij er nog niet echt behoefte aan had. Daarna heb ik hem dus niks meer gegeven. Over een tijdje proberen we het wel weer. Mss wel pas als ie 6 maanden is! Mijn borstvoeding gaat trouwens de laatste tijd echt niet zo lekker. Ik kan bijna niet meer kolven. Had ik al gezegd, maar laatst ging ik ook 's avonds nog even kolven, en had ik na een uur maar 40cc. Ik voel ook nooit meer dat mijn borsten echt vol zitten, dat had ik voorheen wel. Trijntje: heb jij nog tips? Gaat het kolven bij jou wel goed, en hoe doe jij het? Verder heb ik ook nog een vraagje aan de bevallen dames. Zijn jullie alweer een keer ongesteld geworden na de bevalling, en na hoeveel tijd was dat? Ik zit nu bijna 18 weken na de bevalling en nog niks te bekennen... Maar ja, ik had ook echt helemaal geen cyclus voor de hormonen (8,5 mnd niet ongi), dus mss is het nu wel weer gewoon lekker net als toen... Ze zeggen dat het na een zwangerschap kan veranderen en dat je dan wel zelf zwanger kunt raken, maar het kan ook zo blijven natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het bij de andere dames hier is gegaan. @Trijntje: heb jij trouwens ook die Wij jonge ouders gezien met de cover van cyber baby? Dat kindje links op de cover doet me zo aan Lieve denken! Mss lijkt ze wel niet echt erop, maar ze doet me er gewoon aan denken!
@ saar, wat vervelend dat kolven zo moeilijk gaat. ik kan je er helaas niet bij helpen. weet het cb niet iets? ik ben nu ook de avonden gaan kolven terwijl mijn man het flesje borstvoeding geeft voor het naar bed gaan. dit heeft 2 redenen. met het flesje krijgt hij meer binnen en slaapt hij door tot 5 a 6 uur (vanaf een uur of half 10. en mijn man kan hem dan ook eten geven. even papa tijd. zo leuk om te zien. ook ik ben nog niet ongesteld geweest. en ik verwacht het ook niet. hiervoor had ik ook een jaar lang niks. nu kan het idd dat je lichaam het zelf weer oppakt na een zwangerschap, maar ik hoop er niet op. dan kan het alleen maar meevallen als het wel zo is.
Ik ben 3 weken geleden weer ongesteld geworden, Rafael is nu 9,5e week dus dat was vlot, en ben dit ook ongeveer 2 weken lang geweest !! was ik blij dat ik niet al snel niet meer vloeide na de bevalling.... Nou das ook wat, ik had het zelfde met die foto van de Wij jonge ouders !! ik ging meteen zoeken naar het verhaal haha maar binnen in de foto's lijken weer niet zo.
Hoi dames, Jeeemig wat schrijven jullie veeeeeel!! @ myuna wat groeit jemannetje goed zeg! Heerlijk.. @ saar, wat goed zeg van bram! Het cb is altijd zo snel met hun conclusies.. Het ene kind is de andere niet.. Vind het altijd meteen zo overdreven.. Maar leuk he dat rechtop zitten! Heb hier de bugaboo ook net omgebouwd en ze geniet er enorm van.. Hier gaat kolven ook niet echt fijn hoor meestal maar 130/140 cc per keer.. Geef dr gewoon nutrilon bij als ze wil maar nu samen met de hapjes heeft ze dr meestal wel genoeg aan.. @ linda, hoe gaat het nu bij jullie? S het een beetje rustig en ben je lekker aan het genieten? @ marion hoe is het bij jou? Groeit je mannetje al gioed? @ bonita..Ja die ziekenhuis bezoekjes zijn niet leuk he.. Ik vind het ook niks hoor maar gelukkig is het voor een goed doel! @ boefff wanneer mag jij nu weer beginnen? Hier vliegen de dagen voorbij! Ze geniet enorm van alles en lacht de hele dag! Ze krijgt dr eerste tandjes nu door.. Ben zo benieuwd hoe het lijkt! Ben alleen een beetje bang voor mn borsten ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit had verwacht dat ik zolang bv zou geven! Maarhet gaat, ondanks het kolven, gewoon zo goed! Ik merk wel dat ze erg naar mij toe trekt wanneer iemand anders dr alleen al aankijkt , kijkt ze eerst naar mij om te zien wat ik dr van vindt..en dan is het goed.. Zo schattig. En tis ook echt een knuffel.. Ze kan zich zo lekker tegen me aan kruipen .. Heb nog even een foto geupload! En ja dr haar valt een beetje uit maar dr zit ook alweer nieuwe.. Blond van een cm lang Nog even voor alle dames die nogbezig zijn.. RESPECT! Echt hoor.. Vindt het zo knap dat jullie er weer elke rondezo voor gaan! En het wordt echt beloond..en ik weet datik makkelijk praten heb omdat mn meisje dr al is.. Maar echt ik duim voor jullie en hoop echt dat het snel raak mag zijn voor jullie!
Ja tis gelukkig rustiger, ik heb mijn draai een beetje gevonden en Lorena heeft er nog wel erg moeite mee maar dat zal altijd wel zo blijven denk ik. Dus ik geniet zéker !!! tis zo'n lekker ventje, en een lach van hem doet wonderen ! Rafael groeit goed, ik ben alleen overgegaan op flesvoeding tegen koemelkallergie, ik vermoed dat hij daar ook last van heeft, hij heeft zo'n uitslag op zijn gezichtje en spuugde ook vaak na de fles, nu wordt de uitslag al minder en hij spuugt bijna niet meer. Het inbakeren heeft ook echt wonderen gedaan, ik geloofde er niet zo in maar ik merk gewoon dat als hij in het "zakje" gaat dat hij al meteen rustiger wordt, en hij weet dat hij gaat slapen. Hij kan nu tenminste ook rustig een tijd liggen rondkijken of in het wippertje vind hij ook erg leuk.
ow das wel heel erg fijn! Heerlijk genieten en elk kind moet wennen als dr een broertje of zusje komt.. voor jouw dochter zal het alleen nog weer anders zijn. Ja hoor meer goede dingen over inbakeren.. heb er ook eerst over nagedacht omdat mn dochter telkens met dr armen lag te maaien.. gelukkig heeft ze ze nu onder controle
Zo nieuwe foto staat dr op.. hahaha ja saar ik had dat ook op de cover.. ik dacht nog van he die baby lijkt op die van mij.. komt vast door die bos met haar!!
hallo dames. ik ben net met Nick naar het inloopweeguurtje geweest op het cb. Nick weegt nu 5185 gr. hij groeit dus nog steeds goed
hey! ik ben alweer begonnen heb morgen mijn eerste fm, zit dan op cd8. ben benieuwd of het weer zo snel gaat al vorige ronde. @linda, fijn dat het al wat beter met je gaat en je je draai nu gevonden hebt @bonita, je temp al tekenen van ongi? liefs
saar: wat rot dat het kolven niet zo goed gaat. Het lijkt me ook wel een heel gedoe hoor. Trijntje: leuke foto weer van Lieve. Grappig hoe je nu al haar kapsel anders kunt doen ! Linda: fijn dat het inbakeren werkt. Ik hoor het ook regelmatig van mensen met onrustige baby's, dat het inbakeren echt helpt. Marion: goed om te horen dat Nick goed groeit! Boeff: mijn temp was vanmorgen weer wat omhoog. Maar ik heb vanochtend getest en het was toch echt negatief. Ik voel nu wel wat krampjes, dus ik ga ervan uit dat ik vanavond ongesteld word. Ik ga duimen dat op jouw fm al van alles goeds te zien is!
@Boefff: hoe was jouw fm gegaan? @Trijntje: hihi, ja ik had ook het idee dat het door het haar kwam dat ik haar daar op vond lijken! Ook een leuke foto weer! @Marion: fijn dat Nick weer goed gegroeid was! @Linda: fijn dat het wat beter gaat en dat Rafael het prettig vind dat inbakeren! @Bonita: al ongi geworden? Hier gaat het kolven sinds afgelopen dinsdag gelukkig weer wat beter. Bram dronk ook een paar dagen slecht. Maar dan heb je weer zo'n kip/ei verhaal. Dronk hij slecht omdat ik weinig melk had, of had ik weinig melk omdat hij slecht dronk...??? Gisteren een zware dag gehad. Mijn tante (zus van vader, 53 jaar, zoon van 17) heeft afgelopen zaterdag zelfmoord gepleegd. Die hebben we gisteren begraven. Hele zware dag. Er waren heel veel mensen gekomen. Veel klasgenoten en anderen van de school van mijn neefje (mijn tante was ook vrijwilliger in hun mediatheek). Maar het was echt heftig. Ze was begin dit jaar weggegaan bij haar man, en juist afgelopen week had ze haar nieuwe huis helemaal aan kant en toen zijn ze samen weer in gesprek gegaan en wilde ze toch weer naar huis gaan. Dus voor mijn oom en vooral neefje erg goed nieuws. En toen is ze 3 dagen later toch gesprongen. Ik heb mijn vader nog nooit zo gebroken gezien. Echt heel erg. Sorry voor het zware verhaal, maar ik moest het even kwijt...
Gelukkig dat het met de voeding weer beter gaat. Jeetje wat erg zeg van je tante, wat moet iemand dan toch erg in de put zitten om dat te doen he, ik vind het altijd erg moeilijk te begrijpen, ik ben als de dood om dood te gaan laat staan er over nadenken bah ! maargoed ik wens jullie heel veel sterkte !! XX
Saar, wat een verhaal!! Dat lijkt me zo erg voor de nabestaanden... Het is ook zo moeilijk te bevatten lijkt me, als net alles weer de goede kant op leek te gaan en dan gebeurt zoiets. Ik vind het (net als Linda) heel moeilijk om zelfdoding te begrijpen. Ik denk altijd dat voor alles een oplossing te vinden is, hoe moeilijk het probleem ook is. Als men tenminste hulp wil zoeken en accepteren. Ik hoop dat jullie het mettertijd een plekje kunnen geven. Voor nu in elk geval veel sterkte! Ben trouwens nog niet ongesteld geworden. Mijn temp schoot vanmorgen ineens omhoog. Ik zal morgen nog eens testen als mijn temp dan nog hoog is.
jeetje saar wat een verhaal. en best herkenbaar ook. ik heb mijn collega en beste vriend van mijn vader verloren aan zelfmoord. hij vond van de een op de andere dag zijn vrouw dood in bed, ze had een hartstilstand gehad en hij kon echt niet zonder haar leven. hij had al meerdere malen aangegeven zelfmoord te willen plegen maar volgens de arts plegen juist mensen die het zelf aangeven geen zelfmoord. in dit geval dus wel. hij had met mijn vader afgesproken en toen mijn vader bij hem thuis aankwam vond hij hem op zolder. hij had verder geen kleine kinderen meer en ook geen vrouw dus ik kan het steeds meer begrijpen waarom hij het heeft gedaan. wat erg ook dat ze het net eigenlijk goed gemaakt hebben en dit dan toch gebeurt. en erg he om je vader dan zo te zien, dit was bij ons precies hetzelfde. mijn hart brak echt in 1000 stukjes. @bonita, ik zag je temp idd vanmorgen, word het toch nog spannend!! ik ga nog even voor je duimen liefs
Bedankt meiden. Ze had ook idd al eerder 2 pogingen gedaan en had pas nog tegen een andere tante van mij gezegd dat ze er het liefst uit wilde stappen, maar dat ze dat niet kon maken voor de achterblijvers. Ze had ook een psychiatrisch verleden, met heftige psychoses (ook wel eens opgenomen geweest). Ze had bv ook een zware psychose na de geboorte van haar zoon. Heel zielig. Ze had ook pas in augustus haar huisje gekregen, en ze was al in februari weg gegaan bij haar man. Dus al die tijd heeft ze dan hier dan daar gelogeerd. Ze zorgde ook niet meer goed voor zichzelf volgens mij, want ze woog echt nog maar iets van 45kg. De laatste maanden had ze haar zoon ook niet meer gezien. Die mocht niet bij haar komen wonen omdat ze psychiatrisch patient is. Daar ging ze ook echt aan kapot volgens mij. Ze zeggen ook vaak dat zelfmoord heel egoïstisch is. Maar mijn tante wist niet wat dat woord betekende. Ze deed al jaren vrijwilligerswerk en dacht altijd eerst aan anderen (eigenlijk dacht ze helemaal niet aan zichzelf). Ze was echt heel lief en ik ga haar erg missen...
Saar, jeetje wat hefig. Vooral omdat het beter leek te gaan met haar. Heel veel sterkte meid! Balen dat het kolven niet zo goed ging. Gelukkig drinkt hij al weer wat beter. Marion, wat groeit je mannetje goed! Boeff, hoe was je fm? Bonita, al nieuws? Trijntje, wat een mooi meisje is Lieve. Mooie bos haren ook. Wat leuk dat ze al een tandje krijgt. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Mama van lorena, goed te horen dat het goed gaat en jullie genieten van de kleine man. Hier alles goed.Over een maandje lekker op vakantie.Heb er zoveel zin in. Eerst nog 2weken fulltime werken,....wat zal ik mn mamadagen missen. Maar daarna genieten met zn drietjes. De fotoshoot op de leliebladeren was erg leuk.Zal proberen de foto erop te zetten.Verder was het wel erg druk.Op een gegeven moment stond er een rij van 2uur. Wij waren gelukkig als 5e aan de beurt. Fijn weekend allemaal.