thanks meid! mijn zoontje is beretrots op zijn zusje!! hij is echt gek op haar! ik ben in mijn zwangerschap best bang geweest dat hij jaloers zou zijn etc, maar echt het tegendeel is waar! hij is heel beschermend naar haar en heel lief! ja, op mijn werk was echt een opeenstapeling van ellende ( ik wist natuurlijk al toen ik met verlof ging dat het een en ander zou gaan veranderen en veranderd zou zijn als ik weer zou gaan werken) maar dit was echt heftig, ik zat echt allesbehalve goed in mijn vel. JOEHOE!!! GEFELICITEERD ( beter laat dan nooit hihi) wat leuk zeg nick!! stond ook op mijn lijstje is het een draakie, houdt hij jullie 's nachts wakker?? ben benieuwd, ga zo is ff kijken of ik wat foto's bij jou kan zien! heb je een goede bevalling gehad? leuk om jullie weer te spreken meiden!! hoe is het met saar en uh.... ik weet alleen haar echte naam... hoe heet ze nou... dat meisje wat zeg maar tegelijk met saar in het ziekenhuis liep en waar maar niks bij gebeurde... sorry... tsjee mijn hersens doen het ook niet al te goed meer geloof ik! xxx[/QUOTE] ik ben boefff wel lollig dat je mijn echte naam nog weet wat marion dus al vertelde heb ik een maand geleden mijn relatie beeindigd na 5 jaar en ik moet zeggen... ik voel me geweldig, beter dan ooit!! de kinderwens heb ik helaas wel opzij moeten zetten maar heb er op het moment ook echt geen behoefte meer aan. achteraf maar goed dat het zwanger worden niet gelukt is wel super leuk om weer van je te horen, heb nog heel vaak aan je moeten denken en idd wat bonita zegt, je bent precies optijd om een deel 2 te gaan openen even over mijn pap3a, deze werd dus veroorzaakt door een virusinfectie en omdat de vorige keer het weefsel wat weggehaald is verder niks ernstigs was hoef ik nog niet behandeld te worden. heb over een half jaar weer controle.. liefs
boefff: dat is goed nieuws dat je pas over een half jaar weer een controle hoeft! Is toch weer een opluchting lijkt me!
Boeff wat een heerlijk nieuws! @Babywens even op jouw terug te komen! Ik zou niet zo maar zelf gaan stunten met de clomid! Laat eerst het zaad maar onderzoeken! En kan me voorstellen dat je het onderzoek minder vindt maar het is toch fijn dat ze dat willen controleren!
hey Riniti! Wauw wat leuk dat je dr weer bent zeg! Hier alles perfect mn meisje groeit al kleine kool (ze is wat te klein volgens cb) maar het gaat erg goed. Verder wil ze de hele dag staan en ze wil alles zien. Ze begint al lekker te brabbelen enzo Foto's staan bij mn profiel Hoe ist nu met jouw meisje?
hey Dames.. We hebben besloten om 1 cyclus af te wachten en te kijken of ik uit mezelf een eisprong heb.. als dit weer niks opleverd ga ik waarschijnlijk toch maar overwegen om die hsg te laten doen... Ik heb deze week al 2x gedroomd dat ik zwanger was en dat het kindje geboren is. en dat ik het hele huis versierd had. (eerst van een meisje.. 2e droom van een jongen) Maar wat was ik blij.. het leek net echt ! Toen ik wakker werd voelde ik nog sterker het verlangen naar een babytje..
Hallo lieve meiden! Ik moest weer ff bijlezen, was al ff niet geweest... @Riniti: je bent terug!!!!! Wat leuk!! Ja, er is hier veel gebeurd, veel nieuwe beebjes geboren inmiddels! Ik ben op 3 mei mama geworden van mijn super lieve manneke Bram! Foto's in mijn album! Met 40+1 hebben ze bij mij de bevalling ingeleid omdat ik ws zwangerschapsvergiftiging had en het wel echt klaar was. Om 7.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en om 11.30 was ie er, na 3x persen!! Was dus een snelle bevalling (helaas wel weeënstorm met hele heftige rugweeën, maar achteraf vond ik het erg meevallen!). Wat balen dat het op je werk zo verrot was... Ik kan er helaas wel beetje over mee praten... Zoals de rest hier ook al weet, gaat het op mijn werk heel slecht... economische crisis... je kent dat wel... Dus ik ben in aug weer begonnen na mijn verlof en toen wist ik al wel dat het misschien wel binnenkort afgelopen kon zijn. Eerlijk gezegd dacht (hoopte) ik dat het nog wel een jaartje of mss zelfs 2 zou duren, maar helaas: ik ben per 1 januari 2013 ontslagen.... Dat heb ik hier de andere dames ook nog niet verteld. Heb het de laatste vrijdag van september gehoord en baalde er zo van dat ik er ff geen zin meer in had om hier te komen... Zat alleen maar vacatures te bekijken en mijn CV op te poetsen. Balen dus, maar nu ga ik ws niet echt ander werk zoeken. Ik wil ook graag bij Bram blijven, en het zou mooi zijn als er ook nog een broertje of zusje voor Bram zou komen in de toekomst. Dan kan ik gewoon weer gaan werken als die kleinste 4 is. Maar goed, verder gaat het heel goed! Bram is echt zo'n lekker ventje, altijd aan het lachen, heel tevreden, slaapt vanaf 6 weken al door 's nachts en krijgt nog steeds alleen moedermelk! Hij was afgelopen woensdag precies 5 maanden, dus het gaat hard! Met jouw meisje gaat het helemaal hard! Nog even en ze is een jaar! Wat gaat het allemaal snel (beetje té, vind ik soms ). Wat fijn dat je manneke ook zo dol is op z'n zusje! Lijkt me echt prachtig om dat zo te zien! Maar je doet dus ook nog weer een opleiding naast je werk en 2 kindjes!!!! Zooo! Dan snap ik dat je ff geen tijd had voor zp! Doe je een opleiding zodat je ook wat anders kan gaan doen? Of is het voor je huidige baan? Veel succes iig! Enne, fijn dat je terug bent!! Niet meer zo lang wegblijven hoor! XX Saar
@Babywens: Ik zou idd ook ff het resultaat van het zaad afwachten en als dat goed is, toch maar voor die HSG gaan. Dan weet je iig of alles daarbinnen goed zit, en bijkomend voordeel van de HSG: je hebt de 6 maanden na de HSG een grotere kans om zwanger te worden! Succes ermee meid!! @Linda: leuke foto's weer van jouw Rafael! Die in de wipper is ook echt schattig met die blauwe kijkers!! Fijn dat hij het zo goed doet. Ik duim dat ze Lorena straks toch meer kunnen helpen, arme meid. Niet leuk dat ze zo van streek is door die aanval... @Marion: je bent weer aan het werk! (jakkes... ) Hoe is het bevallen? Kon je je gedachten erbij houden of zat je de hele tijd aan Nick te denken? En hoe deed Nick het nu jij weer werkt? Wel weer herfstvakantie he, volgende week, of de week erop?? @Bonita: jij was weer aan het spuiten he? Ik heb volgens mij vorige week nog ergens gelezen dat je echo heel goed was gegaan, fijn zeg! Je zag er toch weer wat tegenop he.. Nu maar hopen dat dit ein-de-lijk jouw laatste ronde wordt! @Suusje: ging jij nou in november weer opnieuw beginnen? Ik vroeg me nog af of die 1e 2 pogingen ook tellen bij de verzekering, omdat je die zo snel hebt moeten afbreken beide keren? @Boefff: vertel eens over je nieuwe liefde!!! Of hou je dat liever voor je? Ben gewoon benieuwd, want die kende je ook al een tijdje toch? En hoe oud is ie, en heb je het met hem wel over gehad dat je bezig was voor een kindje enzo en hoe hij daar over denkt? Vergeet ik nou nog iemand...?? Oja, Bram is erg verkouden en heel huilerig en kan telkens niet slapen, het arme kind... Alleen 's nachts gaat het wel goed, maar ipv om 20u te gaan slapen, duurt het soms wel tot 21.30 of zelfs soms 23.00 voor ie kan slapen!! Zielig ventje!
saar: de echo ging inderdaad eindelijk eens een keertje goed. En het goede nieuws is dat de Fostimon weer lijkt aan te slaan! Ik moet woensdag weer voor een echo gaan. Alle andere keren mocht ik op de dag van de echo of de dag erna de Pregnyl zetten. Dus hopelijk deze week een (of 2) eitje(s)!! Wat een akelig nieuws dat je ontslagen bent. Ik kan me indenken dat je even nergens meer zin in had. Je gaat nu dus niet op zoek naar een nieuwe baan, maar tijdelijk fulltime mama zijn? Heerlijk toch, als het financieel kan. Hoewel het natuurlijk zeker even omschakelen zal zijn. Beterschapjes voor Bram! Het heerst echt overal he. Ik ben zelf ook snipverkouden. Krijg het slijm maar niet omhoog gehoest (sorry voor de details) en heb ook nog eens mijn nek hartstikke vast zitten. Zo meteen maar eens lekker in een warm bad. babywens: ik ben benieuwd of je uit jezelf een eisprong hebt, succes deze ronde!
Het heerst ind! Ben zelf ook al 2 weken aan het kwakkelen! Nu is vriendlief ziek! Pff maar wat zijn mannen dan lastig... @Saar gelukkig heb ik verzekeringstechnisch nog geen enkele poging gehad! Helaas merk ik het lichamelijk en geestelijk wel heel erg! Pff lijkt me verschrikkelijk om je baan kwijt te raken als je leuk werk hebt! Hopelijk vind je snel wat anders maar lekker thuis blijven bij Bram lijkt me ook wel fijn! @Bonita Duim voor je dat de eitjes goed groeien! @Babywens succes deze ronde!
Saar wat een vervelend nieuws dat je ontslagen bent.. Maar fulltime mama zijn heeft ook veel leuke kanten.. als het financieel haalbaar is zou ik het ook doen ! en beterschap voor bram.. Ik loop zelf inderdaad ook niet 100% dus dat zal wel de tijd van het jaar zijn Haha suusje.. dat is waar.. als mannen ook maar iets hebben is het huis gelijk te klein.. haha
@ saar. ik ben officieel nog niet begonnen. morgen is mijn eerste officiele werkdag. vorige week was wennen voor Nick op het kdv en ik kon dan gelijk de kids doorspreken om te weten watvoor vlees ik straks in de kuip heb. wat fijn dat Bram zo lekker doorslaapt. Nick heeft dat ook een week of 3 gehad, maar nu echt niet meer. Hij wordt zelfs iedere 1 a 2 uur wakker en dan wil hij zijn speen of iets. om de 3 uur wil hij wel weer eten. ik hoop dat ik het nog ga redden als ik straks werk. of dat hij eindelijk eens doorslaapt. Nick gaat om 19.30 vaak naar bed. komt dat nog een keer voor een voeding tussen 10 en 11. en slaapt daarna dus ook niet door. als hij nou van 11 tot 5 zou slapen zou ik al heel blij zijn. hebben de mama's die hier zijn misschien nog tips? ook Nick is nu verkouden. leuk hoor dat kdv, maar ik krijg hem verkouden terug naar dat je bent ontslagen, maar wat fijn als je fulltime mama kan zijn straks. ik moet wel blijven werken anders is het voor ons echt niet haalbaar. babywens en bonita, succes deze ronde. babywens, dat je droom maar snel uit mag komen. boefff ook ik ben wel benieuwd naar die liefde.
vandaag mijn eerste werkdag gehad. wat was dat raar, maar toch ook wel weer leuk. maar ik vond het nog leuker om mijn mannetje weer te knuffelen. gelukkig was het een woensdag en kon ik hem eerder ophalen. morgen wordt wat dat betreft een langere dag denk ik, maar dan komt mijn moeder oppassen. hoe staat het verder met de dames hier?
hey meiden!! haha over mijn nieuwe liefde,, Hij is slowaaks,, zijn moeder werkt al 4 jaar bij ons en had al vaker over hem en zijn zus verteld. anderhalf jaar geleden heb ik hun toegevoegd op facebook en hebben altijd heel gezellig kunnen kletsen (gewoon vriendschappelijk). 4 maanden geleden kwam hij voor 3 maanden bij ons werken en meteen de eerste keer toen ik hem zag sloeg de vonk al over. in eerste instantie wou ik er niks mee doen maar uiteindelijk vond ik het toch tijd eens mijn hart te gaan volgen want tussen mijn ex en mij liep het echt niet meer. ik heb het toen uitgemaakt en alles eerlijk opgebiecht.. hij wist dat ik al niet meer verliefd was en voelde het wel aankomen. daarna heb ik aan mijn huidige vriend dus alles opgebiecht en hij had dezelfde gevoelens. Helaas moest hij een week later dus alweer terug naar slowakije,, hij volgt nog een studie die zoiezo nog 2 jaar gaat duren.. Hij is 21. In december ben ik in slowakije voor een maand en dan zien we wel verder kinderwens is iig helemaal van de baan en daar wil ik eigenlijk ook de eerste 5 jaar niet meer aan denken. het is niet de aller ideaalste situatie maar ga deze keer mijn hart volgen! heb een foto in mijn album gezet liefs
boeff, wat een lieve foto van jullie samen ! En wat een verhaal zeg... als ik het goed begrijp woont hij het merendeel van het jaar in Slowakije en volgt hij daar zijn opleiding? Moeilijk lijkt me dat. Maar gelukkig heb je een heerlijk vooruitzicht door in december daarheen te gaan. Ben je daar dan ook met kerst? Anders moeten we Robbert ten Brink nog inschakelen voor de All you need is love Kerstspecial . Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat jullie samen nog lang gelukkig blijven! marion: wat een positief bericht na je eerste dag werken! Zo te lezen viel het wel mee toch? Hopelijk valt die lange dag morgen ook mee. En denk maar zo, het is weer bijna weekend! Ik ben vandaag weer voor een fm naar het ziekenhuis geweest. Het ging alweer heel goed en ik had een ei van 15,3 mm. Ik moest vandaag nog een keer spuiten en dan morgen Pregnyl zetten. Dan is het eitje gegroeid tot 17 mm. Dus waarschijnlijk heb ik dan vrijdagavond of zaterdagochtend mijn eisprong en mag ik weer op het wachtbankje!
@Boefff: Leuk dat je het met ons wilde delen, en jullie zien er idd heel gelukkig uit samen op de foto! Dat was ook wel ff spannend dan, dat je het al had uitgemaakt en toen aan hem ging opbiechten dat je hem leuk vond! Gelukkig was het wederzijds! Ik wens jullie veel geluk samen!! @Bonita: vandaag dus je pregnyl gezet? Spannend weer meid! De duimen drrrrrrrrrrrrrrrrraaien weer! @Marion: Fijn dat je eerste dag goed was gegaan! Viel het vandaag ook mee? Zielig dat Nick ook last heeft van verkoudheid... Voor die kleintjes is het zo sneu he!! Hier ook een hele ziekenboeg! Suusje, Bonita, ik ben zelf ook nog aangestoken door Brammeke en nu begint mijn man ook... Het schijnt te heersen... Nou ja, laten we er dan maar meteen vanaf zijn voor het hele seizoen! @Suusje: fijn dat ze iig niet meetellen, maar snap dat het voor jou wel meetelt! Dat zijn geen geintjes die hormonen! Echt een heftig traject! Maar het is niet uitzichtloos, meid. Mijn buurvrouwtje heeft ook ICSI gedaan en die ik over 2 weken uitgerekend!! Dus kop op, het gaat jou ook lukken! @Babywens: hoe staan de zaken bij jou? Jij ging nog 1x clomid doen toch? Ben je daar al mee bezig weer? @Myuna, Trijntje, Linda en Riniti: Hoe is het met jullie en jullie kleintjes? Hier volgende week weer naar het CB. Ben benieuwd. Heb Bram zelf een paar keer gewogen (gedragen op onze weegschaal) en ik denk dat ie aan de 8 kg of mss net erover zit. Ben ook benieuwd hoe lang ie nu is. Ik heb hem vandaag weer een beetje wortelhapje gegeven, maar er ging meer uit dan in!! Ik heb er ook een foto van, zal mijn telefoon weer ff synchen met de pc, en dan weer wat foto's plaatsen. Mijn baan baal ik nog steeds wel van, maar ik heb ook veel zin om bij Bram te blijven. Ik hoop ook dat het financieel kan. Het is afwachten. Mijn man werkt als ZZP'er en wordt door bedrijven ingehuurd als die te veel werk hebben. Dit jaar gaat het erg goed, maar er zijn ook wel eens tijden geweest dat hij 3 maanden geen werk en dus geen inkomsten had. De zekerheid van mijn loon valt nu dus wel weg... We zien het wel. Ik kan altijd nog de post gaan rondbrengen ofzoiets...
Leuke foto's Saar ! Ik ben op t moment erg druk, mijn schoonfamilie uit Spanje is over dus we zijn dagelijks weg....lange dagen. Lorena gaat gewoon naar de dagopvang en Rafael gaat lekker mee overal naartoe, hij vind het allemaal prima zolang hij maar zijn fles krijgt om de 4 uur haha en anders "vraagt" hij er wel om. Slapen doet hij nog steeds als de beste hihi dat is echt fijn, Lorena is nog steeds verschillend. @Marion, ik zou niet weten hoe ik je tips kan geven voor het doorslapen, Rafael deed dit vanzelf, geen johannesbroodpitmeel of grotere flessen voor het slapen gaan, maar misschien kan je volgende week (dan is hij toch 4 maanden ?) een beetje pap in zijn laatste fles doen, of in de andere flessen ook als hij zo vaak komt, of heb jij inbakeren ook al eens geprobeerd ? als ik Rafael overdag gewoon in bed doe zónder bakerzakje dan slaapt hij maar kort, omdat hij dan wil duimen (maar dat kan hij nog niet....en wordt dan wild en wakker ) je zou het voor 's nachts kunnen proberen. Hij slaapt nooit met speen. Gaat dus prima met Rafael ik zeg nu steeds hij heeft volgens mij de eerste weken zó gehuild dat hij geen traantjes meer over heeft hij huilt bijna nooit en is lief en vrolijk, en heel erg allert en nieuwsgierig in het zwembad vorige week kwam de badjuf zelfs naar me toe om te zeggen dat hij het zó druk heeft met om zich heen kijken niet normaal hahaha hij had inderdaad totaal geen oog voor mij maar zijn hoofdje ging maar...links, rechts, links, rechts, links, rechts ! en hij vond het heerlijk. ik ben niet helemaal bij met alles hier maar ik duim voor degene die het nodig heeft !
Volgens mij geeft Marion nog steeds borstvoeding (toch?), dus dan wordt het wat lastiger met de fles met wat rijstebloem. Kan wel, dan moet je gekolfde melk geven met rijstebloem. Vraagje: slaapt Nick nog bij jou op de kamer, of slaapt hij op zijn eigen kamertje? Bram ging doorslapen vanaf het moment dat ik hem op zijn eigen kamertje legde. Verder heb ik er niks voor gedaan, dus kan je helaas ook geen tips geven verder...
Ja dat is waar ook....maarja zat ook maar te denken omdat ze zegt dat hij om de 2 uur komt affentoe, misschien niet genoeg voeding in de melk. Ik heb Rafael al na 2 nachtjes bij ons in de slaapkamer in zijn eigen bedje en kamer gedaan...
linda en saar wat fijn dat jullie wel willen meedenken. ik geef idd nog steeds borstvoeding. overdag slaapt hij na 2 uur wakker te zijn geweest een uurtje, zonder inbakerzak. linda dat over elke 2 uur komen. ik bedoel dan dat hij iedere 2 uur wakker is, maar hij hoeft dan geen eten. (gelukkig) die laatste voeding is best een probleem. de ene keer wordt hij om 10 uur wakker een andere keer om 1 uur. het helpt niet als ik hem rond 11 uur wakker maak want dan drinkt hij zo weinig dat hij alsnog om 1 uur komt. over anderhalve week moet ik weer naar het cb en dan vraag ik het wel. hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer. eigenlijk vanwege het feit dat hij zoveel wakker wordt. anders moet ik best ver lopen om de speen er weer in te doen, maar misschien is het dan toch handig om afscheid van hem te gaan nemen op onze slaapkamer. saar jij geeft toch ook nog steeds borstvoeding? heeft bram nu een goed ritme? en hoe doe jij dat met de laatste 2 voedingen?