hoi hoi, vind ik ook... we gaan gewoon voor een feestje ik hou me er ook maar gewoon aan vast dat zolang ik geen bloed verlies en geen vreemde krampen heb het wel goed zal zijn ben blij dat ik die maandag die afspraak zo vroeg heb, dan hoef ik in ieder geval niet heel de dag te gaan zitten wachten doei doei xxx
Heeyyy damess Leuk om jullie reacties te lezen, wel een late reactie Had een heerlijk relaxed weeknd gehad met manlief, en zaterdag had ik mn ongie gekregen, dus vandaag ga ik beginnen met 100mg Clomid weer en morgen bellen voor gyn afspraak ben gwn opeens blij hihi . Ik zat ook op jullie te denken van kijk hoe leuk we met elkaar omgaan en we weten niet eens wie elkaar zijn hahaha, vindt het leuk om hier samen met jullie te kletsen Zoow Riniti dat wordt flink insmeren met olie bij deze zw he hahah vindt het super leuk dat je zwanger bent meid, spannend dat je binnenkort je eerste echo heb, hou je ons op de hoogte hoe dat ging? Ik zal jullie ook zwz laten weten van het resultaat van de semenonderzoek, hoop echt dat het allemaal prima is Ik dacht ook dat je eingelijk wat meer dgn last zal krijgen van de bijwerkingen van de clomid, wat rotpillen zijn dat joh, steeds dump ik het idee dat het zwz voor een goed doel is, hopelijk zal dit mn laatste ronde zijn Hoe gaat het met jullie verder? Nog wat leuks gedaan? Liefsss
Dins, wat fijn dat je je goed voelt! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!Heerlijk he, zo'n lang weekend. Wij hebben ook een fijn weekend gehad,..zijn lekker uit eten geweest en hebben verder relaxed aan gedaan.Klaar voor een nieuwe (spannende) week. Vannacht wel een stomme droom gehad.Ik kwam bij de gyn voor de echo en die vertelde dat het ei al te groot was en hij een verkeerde berekening had gemaakt, waardoor ik opnieuw met Primolut en Clomid moest beginnen.Pff, werd er naar wakker van.Gelukkig is het niet waar! O, ja misschien een vies praatje,...ik heb de laatste 2 dgn last van waterige afscheiding (en dan best veel) komt dat vaker voor bij de Clomid?Heb er eerder nog nooit last van gehad.
Ja het was een heerlijk weekend! Ben ook klaar voor deze ronde met veel energie haha! Ik krijg ook last van waterige afscheiding, het was zo 'n aanwezige nat gevoel( srry voor details) ik denk dat het door die clomid komt hoor.. Verder heb ik mn echo afspraak gemaakt voor volgende week maandag ben benieuwd! Haha ik had ook een droom net voordat in ongie ging worden, dat ik zwanger was en ik maakte teveel lichaamsbewegingen dus constant bezig met schoonmaken terwijl ik een raar gevoel heb in mn buik dus was steeds bang dat ik een miskraam zou krijgen. Gelukkig was het maar een droom! Liefsss
Net terug van mijn echo: weer niks te zien. Heb ook eerlijk gezegd geen hoop meer dat clomid uberhaupt bij mij werkt. Ik ga denk ik Riniti nadoen.
Nee, ze klonk ook niet echt hoopvol, maar we blijven wel gewoon kijken tot cd20. Ze zei wel dat het misschien nog wat vroeg was, maar ik heb gewoon dat gevoel dat het niet werkt... Vrijdag moet ik dus weer terug. Weer bij dezelfde als vandaag. Die had ik vandaag voor het eerst. Ze deed niet eens glijmiddel op dat echoding, en het was ook veel gevoeliger als anders. Alsof ze te ruw bewoog (sorry voor details, kan iemand hier censuur op zetten? ). Maar goed, het was dus gewoon geen prettige dag. Ik hoop nu heel hard voor jou, Myuna, dat wij niet gelijk op zullen gaan en dat jij morgen (of eig vandaag, is al een beetje laat ) wel goed nieuws krijgt! Laat je het snel weten? XX saartje
Waar ik trouwens wel een beetje van schrok: toen we binnen kwamen zei ze nog zo van maar eens kijken of het er niet 2 of 3 zijn, want dat willen we niet. Toen zei mijn man nog dat een tweeling wel leuk zou zijn, maar toen zei ze zo belerend dat ze dat niet willen. Zij mss niet, maar WIJ (de ouders!!) wèl! (ben ik lekker in een keer klaar!) Maar goed. En toen zei ze daarna, wel voor we gingen kijken, als deze dosis nou aanslaat, dan krijg je dat mee voor 6 maanden en dan hoef je niet meer terug te komen. Toen zakte bijna mijn broek af. We mogen geeeeeen meerlingen maken, maar als de dosis werkt, mogen we het wel zelf uitvogelen? Ik snap het even niet meer hoor! Wie garandeert je dat als je een goede reactie op een bepaalde dosis hebt, dat je dan daarna nog wel op dezelfde manier op die dosis reageert? We hebben het hier wel over onwillige lichamen en onbetrouwbare hormonen... Ik begin er langzaamaan steeds minder van te begrijpen en me steeds meer vernederd te voelen dat ik mijn eigen lijf niet onder controle heb... Heb net een paar boeken bij bol besteld over PCOS en ook over schildklier. Misschien word ik daar nog wat wijzer van. En nu ga ik lekker slapen, misschien is de wereld morgen liever voor me!
zo dins, nu dus aan de 100mg clomid... spannend weer!!! hopelijk gaat het nu wel werken!! en ook fijn dat je je zo goed voelt, dat scheelt ook wel heel veel houden zo!!! natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!!!! ik hoop dat ik een echofoto meekrijg, dan ga ik hem jullie hier gelijk showen spannend voor jou hoor, de uitslag van het onderzoek, wanneer verwacht je die?? nou meid, succes weer en hou het goede gevoel vast!! ik duim weer voor je, kuskus
meiden, ik kan bijna niet op zp op het moment, constant loopt mijn computer vast als ik wil reageren... ik kom later terug om verder te reageren.... saartje, geef niet op hoor meid, ik geloofde ook niet in clomid ( en het werkte natuurlijk gewoon ook niet) maar je ziet het, er is nog veel meer dan clomid, wat wél werkt!!! ik kom later ff verder kletsen, dikke x voor jullie allemaal
Hallo allemaal Ik ben eigenlijk op zoek naar een topic op deze site waar ik me aan zou kunnen sluiten om ervaringen te delen over PCO. Ben ik dan hier goed? Of waar zou ik anders moeten zijn? Ik worstel (achteraf gezien) al een hele tijd met symptomen van PCO. Ik ben inmiddels vaste klant bij de feritiliteitsarts en ik start begin augustus met Provera en Clomid. Lijkt me fijn om ervaringen uit te wisselen en mijn ei kwijt te kunnen. Vaak gaat het wel, maar soms kan ik er zo door heen zitten en heb ik het gevoel dat niemand het snapt. Groetjes!
Hoi Gerbera, Dan zit je hier goed hoor! Wij zitten helaas allemaal in hetzelfde schuitje. En ook allemaal meiden in diverse stadia hier, van middenin de clomid tot aan zwanger! Dus als je vragen hebt, stel ze hier gerust! X saar
Fijn! Dankje! Ik heb gelijk een vraagje. Hoe gaan/gingen jullie om met zwangerschapstesten? Ik ben nu nog niet aan de Clomid begonnen en ik heb dus soms wel eens een eisprong, maar ook heel vaak niet. Nah ja, jullie kennen het vast wel; ik word gewoon soms ongesteld, vaak niet, geen peil op te trekken. Nu heb ik een paar keer het gevoel gehad dat ik zwanger was. Achteraf waren dat dan vaak PCO klachten die de verschijnselen veroorzaakten waardoor ik me zwanger voelde. Dus ik heb nu al zo'n staat bereikt dat ik dat allemaal "negeer" en gelijk in het hokje PCO stop. Maar soms komt er dan ineens een ander verschijnsel, dat ik nog niet eerder had. Zo had ik nu drie dagen die typische menstruatiekramp, maar niet ongesteld dus. Ik heb na een tijdje een test gedaan: negatief. Dan voel ik me toch weer super verdrietig daarna. En dan denk ik: ik had niet moeten testen. Hoe doen jullie dat? Wanneer doe je wel/niet een zwangerschapstest? En hoe ga je om met die teleurstelling?
Ik heb voor het laatst een test gedaan in september vorig jaar. Ik was er toen vrij zeker van dat ik zwanger moest zijn en de klap was dan ook ernorm toen dat niet zo bleek te zijn. Sindsdien heb ik geen aanleiding meer gehad om te testen. Mijn cyclus duurde 8,5 maand , dus ik heb op een gegeven moment mezelf erbij neergelegd dat er iets helemaal niet goed was, ik vermoedde zelf al PCOS, maar werd niet doorgestuurd, en toen heb ik mijn jaar uitgezeten waarna ik eindelijk werd doorgestuurd. Nu ik bij het ziekenhuis loop en dus nooit zelf een eisprong heb, heb ik ook geen behoefte meer om te testen. Nu met de controles of clomid werkt, krijg ik zo vaak een inwendige echo, dat ik wel weet dat er niks dan lucht en vocht in mijn bm zit. Mijn advies: niet meer testen. Elke keer krijg je toch weer hoop en dan wordt die weer kei hard de grond in geboord. Heb je niet zo veel aan. Maar ja, ik heb makkelijk praten, want ik zie 2x per week dat er niks zit... Dan hoef je niet te testen natuurlijk... Ik hoop dat je hier iets aan hebt! En mss reageren er nog wel meer meiden op. Tis best druk op dit topic. En gezellig!! Sterkte en dikke kus, Saar
Gerbera, welkom hier!Hier kan je je ei kwijt hoor,..zoals Saar al zei,...we zitten allen in het zelfde schuitje. Ik testte wel als mn cyclus langer was dan die ervoor, maar ik kon heel goed positief blijven.Als testen jou verdrietig maakt,...zou ik niet meer testen. Saar, meid toch!Flink balen joh! Laat de moed niet zakken he! Ik ben vanmiddag geweest voor mn echo op CD 10.Helaas had ik de meest arrogante vent op aard als gyn.Werd niets uitgelegd en tijd voor vragen was er niet.Echt vreselijk.Ik weet niet hoeveel follikels er zijn, zijn of kleiner dan 10mm of 10mm.En zaterdag moet ik terugkomen. Door de Clomid in combinatie met de vreselijke gyn,...dikke tranen onderweg in de auto.Weet eigenlijk dus nog niets. Een vraagje, vanaf wanneer zijn jullie gestart met klussen?
welkom gerbera! helaas iedereen met pcos hier. het is fijn om hier af en toe je ei kwijt te kunnen, waarom begin je pas begin augustus mliefet provera en clomid? liefs!
hey myuna, shit zeg zoon vervelende gyn, dat kun je er helemaal niet bij hebben! heb je niet zoon schema waar ze opschrijven hoeveel eitjes je hebt en hoe groot ze zijn?! doen ze bij mij wel,. klussen zou ik gewoon om de dag ofzo doen dan zit je bijna altijd goed.. liefs!
Nee, heb helemaal niets meegekregen. Krijgt de rest dat wel? Ik wete niet hoeveel follikels ik heb,...is het dan wel goed om nu al te klussen of zal ik op zaterdag wachten.Stel je voor dat ik er veel heb?
ja das een moeilijk vraag, maarja je zit pas op cd 10 dus het zal nog een paar dagen duren voordat je je eisprong hebt, denk ik. hopelijk heb je zaterdag een leuke gyn dat je wat te weten komt want nu zit je nog langer in onzekerheid, liefs