PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Het helpt nu al.

@ Boeff ik heb het vorige week al meegekregen maar ik moet op dag 25 in t ziekenhuis laten prikken en dat komt niet uit met mijn vakantie. En sowieso vind ik het best wel heftige medicijnen en wil ik echt voorkomen dat ik enige bijwerkingen heb op mijn vakantie. Heb me zo op die vakantie verheugd. Dus daarom heb ik besloten om te beginnen zodra ik terug ben van vakantie op 1 augustus. Enerzijds vind ik dat natuurlijk niet fijn omdat ik heel blij ben dat er eindelijk iets gebeurd, anderzijds merk ik dat het me nu ook een soort van rust geeft voor de komende weken en dan vanaf augustus "er tegenaan".

2. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    @ gerbera

ja dan is het inderdaar slimmer om even te wachten tot na je vakantie. ik heb er behoorlijk opvliegers van en stemmingswisselingen en die kun je beter niet hebben op vakantie. en het is ook fijn ff nog niks,, even fijn op vakantie goed uitrusten en dan flink ertegenaan haha..

liefs!!

3. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @myuna: he wat vervelend meid, zo'n stomme pummel! Je komt er juist voor om te weten te komen of je eitjes hebt die groeien en hoe groot die dan zijn. Echt stom! :x
    Maar ik zou idd gewoon om de dag klussen. Het is ook niet goed voor het zaad als het te lang opgespaard blijft, dus als je dan over een paar dagen echt aan de slag mag, dan zit het goed! :D
    Hopelijk heb je zaterdag een leukere gyn en goed nieuws! Zal voor je duimen! :)
    Dikke kus,
    Saar

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)

welkom gerbera,

heel herkenbaar het abonnement bij de fertiliteitsarts! ik wil je mijn 'succesverhaal' vertellen, dat geeft de burger met pcos weer moed ;) ik heb al een zoontje, toen ik in 2008 met de pil stopte was ik zo zwanger, niks aan de hand... vorig jaar juni leek het ons leuk om voor een broertje of zusje voor ons zoontje te gaan.... toen was alles anders, werd niet meer ongesteld.... om gelijk ff op je vraag over testen terug te komen, ik heb in die periode denk ik de kruidvat bij ons draaiende gehouden aan het aantal teleurstellende omo witte testen die ik gedaan heb.... ben er uiteindelijk ook mee gestopt omdat ik er heel verdrietig van werd, ik WILDE niet eens meer testen.....ik was in juni met de pil gestopt en was in september nog niet ongesteld dus dacht dat ik maar even een bezoekje aan de huisarts moest brengen, had ik achteraf net zo goed niet kunnen doen want de hork snapte het probleem niet erg ( ik zou of zwanger zijn en nog te weinig hcg aanmaken of niet zwanger zijn en vast snel ongesteld worden :() tsja, daarvoor ga je naar de dokter, zodat die dezelfde conclusie kan trekken als je zelf al had gedaan :x maar ik had me dus voorgenomen om NOOIT maar dan ook NOOIT meer naar de dokter te gaan en ik kwam er al nooit.... ben uiteindelijk in oktober nog een keer ongesteld geworden en dat was het weer... toen brak op een gegeven moment december aan en vond mijn man het wel genoeg geweest!!! hij zei: je gaat gewoon wéér naar de dokter en als je weer zo raar behandeld word bellen we de zorgverzekering wel even of dit normaal is !!! dus om van het gezeur af te zijn heb ik bij de andere arts in onze praktijk een afspraak gemaakt, deze nam me gelukkig wél serieus en zei gelijk, nee dat is niet goed, ga maar bloed laten prikken, dan gaan we kijken of het je schildklier is, is dat het niet, dan krijg je een doorverwijzing voor het ziekenhuis! het was niet mijn schildklier dus ik mocht gelijk naar de gyn. in januari... die constateerde pcos ( terwijl het enige symptoom van pcos bij mij alleen maar is dat ik niet ongesteld word) ik kreeg pilletjes mee om een menstruatie op te wekken!!! ( eindelijk na 108 dagen ongesteld geworden door de primolut!!!) en ik kreeg pilletjes mee om een eisprong op te wekken ( clomid) en als ik dat allemaal gebruikt had moest ik een afspraak maken bij de fertiliteitsarts en zou ik een inwendige echo krijgen... ik alles netjes gebruikt en de clomid deed niks... toen hebben ze na een tijdje de clomid opgehoogd van 50 mg naar 100 mg... heel fijn, maar ook dit werkte niet en ik kreeg er flink stemmingswisselingen van en werd er geen leuker persoon door... en uiteindelijk ook allemaal weer voor niks want het werkte nog niet ook, dus tsja toen gaven ze me 150 mg clomid mee.... heel fijn nog moeier en chagrijniger en ook dit werkte niet... eindelijk na een maand of 4 mocht ik met die troep stoppen, ik kreeg weer primolut mee en mocht fostimon gaan spuiten, eerst een hele lage dosis omdat de kans op een meerling hiermee vele malen groter word, maar na ongeveer een maandje opbouwen ging dit eindelijk werken!!! ik kreeg groeiende eieren en mocht pregnyl gaan spuiten zodat mijn ei zou gaan springen... en nu was ik gelijk zwanger!!!! :)
    ik wil je de komende tijd veel succes wensen, en ondanks dat je veel tegenslagen zal krijgen komt het vast goed ( als het tegenzit moet je maar even aan mijn verhaal denken want het heeft zoals je ziet bij mij ook vaak zat tegengezeten, zodat ik het allemaal niet meer zag zitten, maar het is uiteindelijk toch goed gekomen!!! :))

groetjes riniti

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Ik ben vanmiddag geweest voor mn echo op CD 10.Helaas had ik de meest arrogante vent op aard als gyn.Werd niets uitgelegd en tijd voor vragen was er niet.Echt vreselijk.Ik weet niet hoeveel follikels er zijn, zijn of kleiner dan 10mm of 10mm.En zaterdag moet ik terugkomen.
    Door de Clomid in combinatie met de vreselijke gyn,...dikke tranen onderweg in de auto.Weet eigenlijk dus nog niets.

Een vraagje, vanaf wanneer zijn jullie gestart met klussen?[/QUOTE]

hey myuna,

tsjee, wat kl#te zeg!! maar ook dit heb ik ook gehad, echt ik had 2 fertiliteitsartsen, de ene was wel aardig, maar die ander dus echt niet!!! ik ben ook 1 keer helemaal huilend en depri het ziekenhuis uitgekomen, mijn man belde hoe het gegaan was en ik was zooo ontzettend verdrietig, hij was zoooo verschrikkelijk boos, hij wilde dat ik naar een ander ziekenhuis zou gaan, vond dit echt niet normaal en wilde de volgende keer mee....
    gelukkig heb ik haar daarna niet meer gehad, ik hoop ook grondig dat ik 27 juni de leuke heb, want zit echt niet op iemand te wachten die geen zin in haar werk heeft ofzo!!!
    maar meid, zaterdag weer nieuwe kansen, geef vooral niet op!!
    hoeveel fert. artsen lopen er bij jullie?? nou meid, hou je taai he

dikke knuffel voor jou van mij

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

ik heb in mijn clomid periode ook nooit wat meegekregen hoor!!! pas toen ik fostimon ging spuiten kreeg ik papieren mee en daar moest ik de datum en eenheden van het spuiten op invullen, zodat hun de volgende keer weer verder konden kijken over het hoe en wat.... maar met clomid kreeg ik alleen pilletjes mee en als ik in het ziekenhuis kwam had ik het idee dat ze me het liefst ook weer zo snel mogelijk weg konden sturen met een hogere dosis of de boodschap dat ik maar weer over een paar dagen terug moest komen! maar echt uitleg als ik iets vroeg ofzo heb ik ook nooit echt gehad :( ik heb wel 100 keer gevraagd hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat ik in 2008 met de pil stop en nergens last van heb, gewoon ongesteld word en zo zwanger ben, en nu ineens dit... maar heb hier nooit een duidelijk antwoord op gekregen, succes meissie!!

nóg een dikke knuffel ;)

7. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Riniti, wat herkenbaar!Je zou bijna zeggen dat we in hetzelfde ziekenhuis zijn geweest.Ik heb vandaag nog gebeld,...de ass kon zien dat mn grootste follikel nu 9mm op cd 10.
    Verder heeft ze nog wat uitleg gegeven en gezegd dat ik (als ik weer bij hem kom) gewoon moet zorgen dat ie mn vragen beantwoord en hij tijd voor mij moest maken.Volgens mij komt dit wel vaker voor.Had wel aangegeven dat ik niet blij was met deze gyn.

Dank voor je knuffel!

8. Dins

Dins Actief lid

4 aug 2010
    259
    0
    0
    NL
    Heeyy dames!

Hier ben ik weer:p Ben hel druk deze dgn, maar ik hou me nog bij de topic alleen nog geen tijd om terug te schrijven :)
    Saar: echt flinkl balen dat je ei niet door is gegroeid!! Hebben ze wat meerdere opties aan jou uitgelegd? of moet je je cyclus afbreken?..Geef de moed niet op meis!
    Myuna: Dat is wat ik het meeste haat! je komt bij de gyn vol inspanningen dan krijg je een gyn met een kl#te bui op je af! Gelukkig weet je nu wel hoe groot je ei is. Vele artsen hebben een echt arrogante gedrag kan er echt niet tegen!!! Gelukkig heb ik een vrouwen dokter die heel aardig is.
    Gerbera: je bent super welkom hier! :) Dit topic is heel gezelligg! :D
    Morgen is mn laatste dag om clomid te slikken, ik voel al wat gebeuren dus ben benieuwd hoe dit ronde gaat!
    Hey Rinitii: Dankje voor het duimenn :D Hopelijk kan ik ook bij jou aansluiten in deze ronde ;)

Liefssss xxx

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Bedankt Riniti voor je verhaal. Ook heel herkenbaar, ik had ook een huisarts die me niet door wilde sturen. Toen ik per toeval een huisarts in opleiding kreeg werd ik ineens met spoed doorgestuurd en vielen al mijn klachten op zijn plek bij de echo in het ziekenhuis.

Op het moment heb ik nog steeds die menstruatiekrampen zonder ongesteld te worden. Ik word er een beetje gek van. Herkent iemand dit toevallig?

Sorry trouwens als ik (nog) niet op alle posts reageer. Ik moet er nog even inkomen denk ik en er wordt best veel geschreven :)

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @myuna: wat goed dat je gewoon gebeld hebt en dat hebt gezegd! Aan die reactie van die assistente te horen, zal het wel vaker gebeuren dat er geklaagd wordt over die gyn! Zoek dan lekker een ander beroep! :x Puh!
    Maar wel super fijn dat je een groeiend ei hebt!! Je moest zaterdag weer terug toch??

Ik heb gisteren na mijn klotedag lekker oude afleveringen van Babyboom zitten kijken uit 2007. Dat hielp wel echt. Veel huilen, maar je kunt het dan ook wel in perspectief plaatsen. Dus sinds gisteravond voel ik me weer een stuk beter, gelukkig! Ik wil niet zeggen dat ik vol goede moed naar de controle ga morgen, maar ik heb wel weer hoop voor de toekomst! :)

Bedankt voor jullie steun! ;)

11. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Saar,wat fijn dat je je weer wat beter voelt.Goed om te horen.
    Vol goede moed op naar de volgende te nemen stap!

12. Dins

Dins Actief lid

4 aug 2010
    259
    0
    0
    NL
    En weer een dag dat ik de bijwerking van Clomid heb, voel mijn ogen moe en ben een beetje down ppfff!
    Hopelijk dat hier allemaal ons wens snel gegund is, elke ronde wordt het steeds zwaarder als je zie dat je niet zwanger raak.
    Er wachten een dag vol afleidingen voor me :) druk zijn is een goede 'medicijn' nu..

Fijne vrijdag damess!
    Dikke knuffel en kus Xx

13. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey meiden,

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was! Nu maar hopen dat het uitkomt! :D Voelde wel lekker iig! ;)

Daarnet heb ik weer mijn controle echo gehad en er was 1 eitje een ietsje mini beetje groter dan de andere eitjes. Maar hij was zelfs nog te klein om te meten. Helaas. Dus ik mag er niet te veel van hopen. Maar wie weet gaat ie nog wel heel hard groeien opeens!! Dinsdag terug... Spannend! :)

XX

14. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey,

@saar, jammer dat je eitje nog niet echt verder gegroeid is maar wie weet over een paar dagen:) en miss komt je droom dan toch nog uit:D ik begin woensdag voor het eerst aan clomid 100, ben benieuwd of deze beter aanslaat.

liefs!

15. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Succes woensdag! Hoop voor je dat het wat doet! ;)

16. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Saar,getverderrie.Balen dat het eitje nog niet zo groot is,...nu maar wachten op dinsdag.Las ergens dat iemand haar eisprong met clomid op dag 20 was.Duim voor je ei!Laat je droom deze maand maar werkelijkheid worden!

17. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Net weer voor de fm geweest.1follikel welke nu 16mm is,...morgen mag ik starten met de ovutesten en dan maandag weer controle van de follikel!
    Helemaal blij want ik had een hele aardige Co-assistente welke al m'n vragen heeft beantwoord.
    Super spannend allemaal!

18. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    goedzo myuna:D ze zeiden tegen mij dat je ei vanaf 16mm kan springen dus hopenlijk doet ie dat ook bij jouw:D ik zal voor je duimen!!

liefs

19. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ha, goed nieuws, myuna!!
    Ben benieuwd wat ze maandag zien! Ik moet dinsdag pas weer, dus nu loop ik weer 1 dag op jou achter! :D Als ik dan ook een groeiend eitje mag zien...:) Worden we mss toch nog samen zwanger deze maand! ;)
    XX

20. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @riniti: he meid, hoeist met jou? Voel je je al lekker zwanger met alle bijkomende 'narigheden'? ;)
    XX

Deel Deze Pagina