PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Saar,ik ga voor ons allebei duimen!Go eitjes!!!

2. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Dag dames!

Ik hoop dat ik hier mee kan schrijven.. er zijn al zoveel topic lang bezig!

Zal eerst even mijn verhaal doen..
    Ik ben vorig jaar 1 keer niet verwacht zwanger geworden en een miskraam gehad met elf weken. Na lang wikken en wegen hebben toch besloten dat we wel heel erg graag een kindje wilde. Mijn eerste ongi kwam 8 week na de mk (eind december) en sindsdien is alles helemaal ontregeld.. ik mocht gelukkig na drie maand (maart) direct naar de gyn voor controles om te kijken wat er aan de hand was. Na meerdere ego's en provera erachtergekomen dat ik PCO heb.. Jeetje dat was best even een klap.. Ik Mocht met clomid beginnen (100 mg) daar ben ik deze maand mee begonnen.

Vanaf de tiende cd om te twee dagen metingen gehad.. dag 10 was de grooste 9 mm, dag 12 12 mm dag 14 15 mm en dag 16 (vandaag) 20 mm! Het duurde even wat langer maar toch goed gegroeid. Ben helemaal blij! Heb klus advies meegekregen en mag woensdag weer komen om te kijken of de ei ook is gesprongen.
    Ik moet zeggen dat ik erg veel geluk heb als ik jullie verhalen een beetje meekrijg over het lange wachten of afspraken en enig actie.. ben nu net een half jaar "bezig" en toch al snel in de molen terecht gekomen.

Ik zie dat er al een paar zwanger zijn.. goed nieuws dus! Misschien kunnen we hier binnenkort een topic maken met PCO en Zwanger!

3. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    welkom trijntje!

wat vervelend dat je ook pco hebt, maar er zijn heel veel fijne oplossingen om toch zwanger te worden.

ik mocht ook heel snel naar de gyn, na 2 maaden al. omdat ik verhoogde kans op trombose heb mocht ik meteen naar de gyn, en maar goed ook want bleek pco te hebben en ook nog een pap3a uitslag van mijn uitstrijkje.

wel super goed dat je eitje zo groot is!! dan slaat de clomid goed aan. hopelijk ben je dan weer snel zwanger en gaat het wel allemaal goed:)!

ik begin woensdag aan mijn eerste ronde clomid 100, ik hoop dat mijn eitjes deze keer net zo mooi groeien als die van jouw!

liefs!

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey meiden, sorry dat ik ff er niet was, heb zo'n beetje alleen maar liggen slapen op de bank!!! mensen kinderen wat ben ik moe, maar het is voor een goed doel :D had ik mijn vorige zwangerschap ook zo erg, die eerste 12 weken zooooo moe, maar mijn motto is: liever moe dan misselijk hihi

hoi myuna,

nou idd, het is dat we van elkaar weten dat het niet zo is, maar anders zou je het wel gaan denken!! vind het heel goed van je dat je nog naar de assistente hebt gebeld!!! dat heb ik dan weer niet gedaan toen, maar heb daar ook geen moment aan gedacht eigenlijk! maar is wel makkelijk gezegd dat je moet zorgen dat hij wel je vragen beantwoord de volgende keer, waar slaat dat in hemelsnaam op, heeft ze je ook de gebruiksaanwijzing gegeven hoe je dat moet doen dan?? ;)
    succes meis, wanneer moet je nu weer terug???
    mijn duimen draaien weer!!

kuskus

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    haai dins,

ik ben ook ff niet geweest ( paar daagjes) omdat ik zo moe ben, alle tijd die ik over heb lig ik op de bank of mijn bedje te maffen ( echt schaamteloos gewoon ;)) maar het is voor een goed doel...SPANNEND!!!!!! tuurlijk, je gaat je deze ronde gewoon bij mij aansluiten meid, wat krijgen we nou??? ;) dat was onze deal he :)
    ik duim nog steeds ( voor jullie allemaal overigens natuurlijk)

kuskus

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoihoi,

waardeloos he die huisartsen als ze je niet echt serieus nemen, ik heb er ook totaal geen vertrouwen meer in... ik loop nu al een tijdje met oorpijn maar heb gewoon niet de behoefte om naar de dokter te gaan ( echt erg eigenlijk als je erover nadenkt!!!) heb jij er ooit nog eens ( toen je een andere keer bij de huisarts kwam ofzo) nog weleens wat over gezegd tegen hem??? ik wil van de week voor mijn oor toch ff langs de dokter ( maar ALLEEN naar degene die me toen wel serieus nam) en ik denk toch dat ik er wel even iets over ga zeggen, want ik blijf er toch een beetje boos over!
    die menstruatiekrampen herken ik niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen...
    nou meid, blijf gezellig meekletsen hier, gezellig cluppie!!!

doei doei groetjes riniti

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    saartje,

ik ben blij dat je je weer beter voelt!! houden zo hoor meid!!! probeer vooral de moed niet op te geven,

knuffel rinti

8. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey!!! nou, ik weet hoe dat zit met die dromen van jou, dus nou zal het dan toch echt niet meer lang duren :) duim, duim, duim, dinsdag terug, spannend!!! hou ons op de hoogte he...

kussie

9. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

yeah!!!!!!

een groeiend ei!!! wat goed, ik meende dat mijn ei waar ik zwanger mee ben geraakt nu ook 16 mm was, EINDELIJK GOED NIEUWS!!!! nu duim ik nog harder!!! gelukkig ook aardig geholpen dit keer, ben heel blij voor je meid,

dikke x

10. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

hoi hoi,

MOE, MOE en nog eens MOE!!!! maar gelukkig voor de rest niks, en ik klaag absoluut niet, ten eerste is het voor een goed doel, en ten tweede ik ben liever moe dan misselijk... komt goed,

xxx

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    welkom trijntje!!!

gezellig dat je mee komt kletsen hier!!! wat een verhaal ook zeg, waardeloos meid!!! maar als ik het zo lees zijn ook voor jou de vooruitzichten goed, spannend woensdag, ik ga ook voor jou duimen!!! ik zie trouwens dat er 81 achter jou naam staat... is dat soms je geboortejaar??? hihi, dan zouden wij mekaar daarin een handje kunnen geven ;) nou, hou ons op de hoogte he, en succes met wachten tot woensdag :)

groetjes riniti

12. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Welkom Trijntje,
    Wat een heftige start.Wel fijn dat ze gelijk gestart zijn met een behandeling!Suc6 woensdag!

Riniti,Goed hè!Ben zo benieuwd.
    Wat vervelend dat je zo moe bent,...maar is idd beter dan braken en misselijkheid!En het is voor een Gied doel.Hopelijk heeft een weekend rust wat geholpen!Doe je rustig aan?Lekker ff aan jezelf en de beeb denken.
    Kus

13. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    @boefff Ahh spannend! Jij nu ook aan de clomid 100 mg? Hou ons op de hoogte!
    @ riniti Ja klopt word 30 dit jaar :( tijd gaat te snel en nu helemaal! Maar jij bent zwanger! Das goed nieuws hopen dat ie lekker blijft zitten :D
    @myuna dus een ei van 16 mm! op welke cd was dat? Ik gister ook een ovutest gedaan maar helaas nog niks zichtbaar morgen maar weer testen. Hoop zo dat ie wel springt... woensdag gaan ze dat controleren

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

ik word ook 30 dit jaar ( duurt voor mij nog wel ff... ben de laatste maand van het jaar jarig :)) idd hopelijk blijft de beeb lekker zitten, maar heb er een goed gevoel over!!! nou, succes met wachten, zie dat je woensdag terugmoet, hou ons op de hoogte he??

15. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    #555 trijntje81, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011

Ik ook maar dan de een na laatste maand :) Ja komt vast helemaal goed!~:D Zodra ik nieuws heb laat ik het even weten. Maar moet zeggen verwacht er niet zoveel van.. zondag een fm van 20 mm maar tot nu toe geen positieve ovulatietest.. vind ik toch een beetje vreemd :(

16. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    dat is zeker vreemd dan!! ben benieuwd wat ze daar dan van zeggen in het ziekenhuis! je kan idd beter er maar niet teveel van verwachten, dan valt het ook achteraf niet tegen... die tegenslagen pffff... heb er veel gehad afgelopen jaar ( helemaal toen ik clomid slikte want toen leek het wel of de hele wereld tegen mij was) maar bij mij is het uiteindelijk ook goed gekomen, dus ik reken er gewoon op dat het bij jullie allemaal uiteindelijk ook goed komt!! ;)

17. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Ga ik ook zeker niet doen ;) Dan valt het altijd mee ..
    Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest en met behulp van wat zijn jullie zwanger geworden?

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden,

zo er is veel bij gekletst.
    ook zie ik een nieuwe trijntje welkom hier.

ik heb niet echt tijd gehad om alles bij te lezen maar hoe is het hier met de meiden? al wat meer springende eitjes? al wat meer zwangeren?

hoe is het met jou ritini?

liefs

19. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    joepie mijn cd 1 is weer begonne:D 29 juni eerste echo,, ben benieuwd:)

20. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

hoi hoi,

wij zijn uiteindelijk precies 1 jaar bezig geweest om zwanger te worden.. ik ben 18 juni 2010 met de nuva ring gestopt, ik was in januari 2008 met de nuva ring gestopt... 3 maanden veilig gedaan toen ( omdat ik op internet had gelezen dat dat beter was zodat de hormonen van de pil dan goed uit je lijf zijn) dus ben die 3 maanden ook netjes op tijd ongesteld geworden... en toen was ik daarna ronde 3 zwanger, prima zwangerschap gehad met een hele fijne bevalling en een onwijs lief zoontje! nu stopte ik dus vorig jaar juni met de pil ( en nou weet ik wel dat het niet altijd zo snel gaat als vorige keer natuurlijk) maar ik had mijn onttrekkingsbloeding gehad.... en toen gebeurde er helemaal niks meer, uiteindelijk ben ik in september naar de dokter gegaan omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd... de dokter stuurde me eigenlijk maar naar huis met de tekst: of je bent zwanger en hebt nog niet voldoende hcg aangemaakt, of je bent niet zwanger en zal wel snel ongesteld worden ( tsja, zo makkelijk kan je je er natuurlijk ook vanaf maken :x) deze conclusie had ik ook zelf al getrokken dus ik vroeg of ik een bloedtest kon krijgen, hier wilde hij niet aan meewerken want ik moest maar afwachten, hij begreep dat ik graag wilde weten of ik zwanger was of niet, maar een bloedtest ging hem te ver :(:$... uiteindelijk na het nog een keer wat dringender gevraagd te hebben mocht ik toch bloed laten prikken.... toen ik kon bellen voor de uitslag deed de assistente ook al zo achterlijk ze zei doodleuk: nou meid, je bent niet zwanger hoor, dus nu je met mij hebt gepraat zal je wel snel ongesteld worden :$ ( met andere woorden: het zit gewoon tussen je oren) ik ga al nooit naar de dokter en nu had ik echt helemaal zoiets van dit is de laatste keer geweest, hier ga ik nooit maar dan ook nooit meer heen. ik ben uiteindelijk in oktober nog een keer ongesteld geworden en dat was het weer. toen brak december aan en vond mijn man het genoeg geweest hij zei: je gaat gewoon nog een keer naar de dokter en als je daar weer zo achterlijk behandeld word bellen we de zorgverzekering wel even of dit soms normaal is! om van het gezeur af te zijn heb ik eind december nog een keer een afspraak gemaakt, dit keer bij de andere arts in onze praktijk... met lood in mijn schoenen ging ik erheen, maar deze arts nam me wél serieus! ze zei gelijk, nee da's niet goed, ga maar bloed laten prikken om te kijken of het je schildklier is, als dat het niet is krijg je gelijk een verwijzing voor de gyn... het was niet mijn schildklier dus ik mocht naar de gyn... daar kon ik 7 januari gelijk terecht en bleek dat ik pcos heb... ik kreeg primolut mee naar huis ( werd eindelijk na 108!!! dagen weer eens ongesteld) en clomid 50mg. de clomid deed niks dus werd na een tijdje verhoogd naar 100mg... ook dit deed niks ( werd er alleen moe, chagrijnig en depri van) maar toen hebben ze hem opgehoogd naar 150mg en ook dit deed niks, toen mocht ik in april gaan beginnen met fostimon injecties, hiervoor moest ik veel geduld hebben, 3 keer in de week terug naar het ziekenhuis en heel langzaam opbouwen ( omdat de kans op een meerling hier veel groter door werd) en uiteindelijk kwam ik 18 mei in het ziekenhuis en had ik een groeiend ei!!! toen moest ik 's avonds pregnyl spuiten ( dan zou mijn ei binnen 48 uur springen) en daarna was ik gelijk zwanger :) het is gelijk een heel lang verhaal geworden, maar dan weet je ff hoe het bij mij is gegaan!
    nou meid, succes en ik hou het hier in de gaten hoor!!!

xxx

Deel Deze Pagina