PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he kitty.

ja ik heb ook folikelmetingen gehad. toen ze zagen dat ik een ei sprong kreeg mochten we het 6 maanden zelf proberen met clomid en als ik na een half jaar nog niet zwanger ben moet ik weer heen.
    spannend meid allemaal.

liefs

2. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey kitty,

fijn dat er eindelijk wat vaart in komt voor jullie!!! hopelijk werkt het allemaal snel! ik ben gister weer naar de gyn geweest, ook weer voor een follikelmeting ( krijg ik om de paar dagen als ik clomid heb geslikt) en er was wéér niks gebeurd, moet dinsdag weer terug en als het dan nog niks is word de dosis clomid weer verhoogd, ik kwam gister heel verdrietig terug uit het ziekenhuis :( had het ineens helemaal gehad, hopelijk mag het nou toch een keer gaan werken bij ons allemaal!! we houden moed, en we houden elkaar op de hoogte,

liefs riniti

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he ritini

mooi balen meid! maar op welke dag zat je met je meting?
    en nu ga je 150 mg slikken?
    nou niet leuk. maar wie weet heb je dinsdag alsnog een groeiend eitje.

liefs xx

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey sunlight,

ff denken dit was dag 12 van de cyclus zeg maar, dus idd misschien dinsdag, maar ik heb er helemaal geen goed gevoel over eigenlijk! en idd als nu dinsdag blijkt dat het niet heeft gewerkt ga ik naar 150 mg, ik heb gelijk ff aan de fertiliteitsarts gevraagd hoe lang je nou precies die clomid mag slikken, hoe dat zit zeg maar, omdat ik misschien al 2 maanden heb weggegooid zo, ze zei dat het als het gewoon werkt idd een half jaar mag, maar de maanden ( zoals bij mij) dat het niet werkt tellen niet en mag het een jaar achter elkaar en anders zijn er volgens haar nog andere medicijnen die evt misschien wel werken... maar het feit blijft dat je eigenlijk iedere keer weer binnen 5 minuten buiten staat en nog niks verder bent, dat stoorde me gister ineens heel erg en mijn man was best pissed off, hij zei, ze zeggen zo weinig en ze verhogen maar en dat is eigenlijk ook zo als ik erover nadenk, ik ben in januari naar de gyn geweest en die deed het denk ik nog niet zo heel lang ofzo want die was steeds naar een ander aan het bellen of ze ff mee wilde kijken, die ander had geen tijd dus kwam steeds niet en die gaf instructies door de tel. waar ze op moest letten en werd er PCOS geconstateerd, daarna toen ik die primolut had geslikt en clomid moest ik maar een afspraak bij de fertiliteitspoli maken en dat heb ik natuurlijk ook steeds gedaan, maar als ik vragen enzo heb krijg ik amper antwoord, je lijkt een beetje een nummer zeg maar... en toen ik gister weer vrij van mijn werk had genomen en zo na 5 minuten weer buiten stapte overviel alles me ineens wel heel erg, ik was er echt heel erg verdrietig van en toen ik mijn man belde werd die echt een beetje boos, van hoe het allemaal gaat, hij zei: o dit werkt niet dan doen we dat ( en ze leggen je niks uit) toen dacht ik ja, hij heeft wel een beetje gelijk, ik weet niet of dit in andere ziekenhuizen anders gaat, maar het is gewoon niet echt leuk, je hoopt steeds toch weer positief nieuws te horen en als dat dan niet zo is is dat al niet leuk, en als het dan nog eens zo gaat is het nog minder leuk, maar ja, ik leg me er maar bij neer en heb maar niet meer te veel verwachtingen voor dinsdag... mijn man zei ook, voor hetzelfde geld is het wat ander als PCOS, zo serieus is er niet naar gekeken, toen dacht ik helemaal... als dat zo is pffff maar niet aan denken.... meid we moeten maar hoop houden, ik spreek je snel weer,

xxx

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi meid,

ik snap je frustratie, maar ik denk dat ze in het ziekenhuis ook echt wel weten hoor hoe en wat. maar bij mij was dat ook zo werd ook pcos geconstateerd en ik dacht ja tuurlijk het zal wel. ik kreeg 50 mg sloeg eerst wel aan en toen ineens niet meer. dus over op 100 mg gegaan en ik ben wel zwanger geworden. terwijl ik ook dacht van nou dat is het echt niet. maar blijkbaar heeft die clomid wel geholpen want we hebben echt een zoontje gekregen.

maar ja als je het echt niet vertrouwd en denkt dat er iets anders is dan moet je gewoon een second opinion vragen.
    maar het kan ook zo wezen dat de clomid bij jou gewoon niet aanslaat en dat je straks wat anders moet of spuiten. ik heb hier ook wel eens op het forum gelezen dat de clomid niet aansloeg en ze dan moesten spuiten en dat ze dan gelijk zwanger waren.
    dus allemaal positieve dingen.
    meid moed houden. en het komt allemaal uiteindelijk wel goed.

liefs en knuffel sunlight:D

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Riniti,

Eerst ff een dikke knuffel! Wat balen zeg dat de Clomid niet aanslaat. Kan me voorstellen dat je hiervan gefrusteerd raakt en zeker als je weinig hoort/wordt verteld en binnen 5 min weer buiten staat. Zelf heb ik wel een beetje dezelfde ervaring. Het duurde voor mij ook allemaal wat lang en als ik nu ook weer hoor dat het er geen goede overdracht is (heeft u al de echo op dag 3 gehad? ow, het zaad is niet in het fertiliteitslab onderzocht?). Gelukkig vandaag begonnen met spuiten. Ik ben begonnen met 75E. Ik moet woensdag terug en afh de follikelmeting wordt de dosis aangepast. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik een ei heb gehad, dus ik verwacht eig dat het woensdag (CD8) blijkt dat ik verder moet spuiten en terug moet komen. Ik kan je frustatie wel begrijpen. Ik wist niet dat ze tussentijds ook Clomid verhogen. En ze doen maar. Mijn man was ook gefrustreerd hoor! Hij had zoiets van moet dit allemaal? Waarom kan ik niet zonder hulp zwanger worden? Maar nu begrijpt hij het wel. Hij wil het ook graag.
    En Sunlight, nu geen follikelmetingen meer? Is toch wel lastig als je niet precies weet of je een eisprong krijgt en of de dosis juist hebt?

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey sunlight,

ben benieuwd of de clomid idd uberhaubt ooit gaat aanslaan, maar idd...... wie weet moet ik dalijk spuiten en word ik gewoon zwanger, het is op het moment 1 groot zwart gat voor me en eigenlijk kan ik toch niks anders als afwachten, afwachten en nog eens afwachten, dus we zien dinsdag wel weer, pffffffffff hihi
    bedankt voor je lieve woorden, moed moet ik zeker houden anders word het een heel somber geheel, maar soms is het lastig.... maar ik zie hier mensen die al weet ik het hoeveel jaar bezig zijn en die gewoon nog positief zijn, dus wat dat betreft mag ik zeker niet klagen en dan nog te bedenken dat we hier al een heel lief kereltje rond hebben lopen, meid, spreek je snel weer,

liefs

8. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi lieve kitty,

heel erg bedankt voor je knuffel, superlief! jij krijgt er ook één van mij!!! jeetje, bij jou ook zo rommelig, dat geeft dat gevoel, dat is het... het is zo rommelig, ik had dat ook met mijn bloedonderzoek/ man zijn zaadonderzoek, ik zou op maandag gebeld worden voor de uitslag om half 12 ( was voor mij onder werktijd, maar dacht ik laat het maar zo dan loop ik wel even weg)... toen ik om 2 uur nog niet gebeld was dacht ik, nou dan bel ik zelf maar... kreeg te horen dat de fertiliteitsarts het druk had en degene die ik aan de lijn had zou een briefje voor haar neerleggen en ik zou diezelfde dag nog teruggebeld worden (NOT) dus ik dinsdagochtend gelijk maar weer bellen want tsja we hadden het allemaal zo snel mogelijk ingeleverd ( man ook vrije dag genomen om zijn spul in te leveren enzo) zodat we snel de uitslagen hadden, en dan is het ook wel leuk als je de uitslag na meer als een week krijgt!! ( snap sowieso niet waarom dat zo lang moet duren, als je normaal je bloed inlevert heb je met een paar dagen de uitslag) maar ik dus dinsdagochtend weer bellen en toen kreeg ik te horen dat ik 's middags maar terug moest bellen, ik 's middags weer bellen, was de arts al naar huis :x:( toen baalde ik er wel een beetje van, maar de assistente garandeerde me dat ik woensdagochtend echt teruggebeld zou worden.....( weer op mijn werk) en je raad het vast al... ik werd weer niet gebeld! toen heb ik 's middags maar weer zelf gebeld en een beetje boos gedaan en toen kreeg ik wel gelijk die arts aan de telefoon.... maar ik bedoel maar, je word zo vreemd behandeld.... ze hebben wel met mensen te maken die al zoveel geduld op moeten brengen omdat het zwanger worden niet lukt en dan vind ik dit echt een beetje een vreemde manier van doen!
    meis ik hoop zo voor jou dat je woensdag goed nieuws krijgt, ik gun het jullie ook zo!!! hoe werkt dat trouwens met dat spuiten??? dat moet je zelf doen?? is dat niet eng?? ik vind het nooit erg als iemand bloed afneemt, of als ik ergens een spuit voor moet, maar zelf doen lijkt me wel eng!!!! we houden van de week contact over het hoe en wat bij de gynaecologen!!!

liefs en een dikke knuffel riniti

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Riniti,
    Dat is erg vervelend, zeker als je moet werken of zelfs een dag vrij neemt. Het is niet netjes om iemand zo lang te laten wachten. Ze hebben nooit tijd, je moet altijd maar wachten. Aan de andere kant denk ik maar zo, het zijn ook maar mensen. De uitslagen zijn altijd heel snel binnen, het is meer dat de gynaecoloog vaak geen plek heeft.
    Ik heb net mijn tweede spuitje gebruikt. Het valt echt mee. Het is best een lang naaltje, ik denk iets van 2 cm ofzo. Zodra het naaldje je huid raakt, voel je er gek genoeg heel weinig van. Binnen 5 a 10 sec is het gepiept. Het moment van prikken is even spannend, voor de rest voel je niks. Bloedprikken vind ik totaal niet prettig, omdat ik een keer bijna ben flauwgevallen. Dus alles is beter dan dit.
    Dinsdag dus weer terug! Ik woensdag. We houden elkaar op de hoogte he?

10. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Dames... ben vanmorgen ineens ongesteld geworden terwijl ik donderdag nog niet eens een springend ei had in het ziekenhuis!
    zucht... wat is dit nou weer....

liefs riniti

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh, op welke dag van je cyclus zit je dan? Dat is toch veel te vroeg? Weet je zeker dat het geen tussentijdse bloeding is? Gelukkig mag je snel weer naar de gyn! Kijken wat ze daar zeggen.....Sterkte meid! X

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey kitty,

vanmorgen weer bij de gyn geweest en... nog geen resultaat :( had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, maar na dat bloed gister was ik wel ff de draad kwijt! ik heb het gelijk gevraagd vanmorgen, maar zij zegt dat het wel vaker voorkomt, het is gewoon een tussentijdse bloeding... klopt ook wel want vandaag heb ik het ineens niet meer, maar het leek echt een menstruatie, ineens heel heftig! maar het zal wel dan ;) voor de rest mag ik nu maandag weer met primolut beginnen ( om weer een menstruatie op te wekken) en dan met clomid 150 mg... als dit niet gaat werken dan moet ik net als jij hormonen gaan spuiten!
    hey meid, wel spannend voor jou morgen, ik ga nu vast beginnen met duimen voor je dat alles werkt!! laat je het me morgen nog ff weten? alvast heel veel succes en ik hoor je graag weer,

xxx renate

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Vervelend dat je nu weer aan de primolut moet. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen, dus ik hoop voor je dat de hogere dosis wel aan slaat. Ik mag morgen idd weer, dus ik ben benieuwd! Ik laat het je weten hoe het is gegaan!

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooohw wat een lief ventje:D

Hey dames,

hier nog een pcos klant.... kwam er eigenlijk bij toeval achter, maar toen ik het hoorde had ik het altijd al geweten. nou wist ik bepaalde dingen uit mijn jeugd een plekje te geven, zoals overbeharing, overgewicht enz.
    maargoed.... we zijn nu vanaf januarie 2010 bezig. en in juni kwamen we achte rmijn pcos. in september begonnen met clomid. wat een rotzooi is dat. daar kon ik dus echt niet tegen! en het ziekenhuis vond ik ook verschrikkelijk:S:S:S
    de clomid heeft niet gewerkt hier... dus ik heb nu hormoonspuiten om mijn eisprong op te wekken!! :)

IK kom hier ook gezellig mee praten:) tis toch wel fijn om lotgenoten te hebben... die weten wat je door maakt enzo :)

groetjes Kimmiikim

15. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi kimmikim,

wat gezellig dat je ook mee komt kletsen!
    vervelend he die PCOS... ik zie dat jij ook clomid hebt geslikt, hoe lang heb je dat gedaan en hoeveel mg?? bij mij werkt het namelijk tot nog toe ook niet en als volgende maand de 150 mg ook niet werkt moet ik ook gaan spuiten... werkt het bij jou wel dat spuiten?? en waar moet je dat eigenlijk spuiten?? ( welk gedeelte van je lichaam zeg maar)
    het is zeker fijn om lotgenoten te hebben hier! ik begin echt verslaafd aan zwangerschapspagina te raken haha ;) maar het is gewoon fijn dat je hier je ei kwijt kan!

liefs riniti

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    heey kimmikim@

ja mooi ventje he hahaha ben ik ook heel erg trots op.
    wat gezellig dat je hier ook komt kletsen. jij bent dus al begonnen met de hormonen spuiten. lijkt me best wel pittig omdat bij jezelf te doen. al krijg je er vast handigheid in na een tijdje.
    veel sterkte met alles.

ritini@

volgens mij moet je die spuiten in de navel prikken. nou ja om je navel in het gebied rondom de navel. nou dat lijkt mij geen pretje bah.
    ik ben ook helemaal vrslaafd aan zw pagina. haha.

wat een rot weer vandaag harde wind en vies en koud bah bah bah.

liefs en xxx

17. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja he?? ik heb dat ook met een ander forum waar ik ook zit (heel gezellig alleen wat kleiner dan dit) hihi maar daar ben ik eigenlijk de enige actieve lid met pcos. dus idd ik wil ook met lotgenoten hier over kunnen praten en mn ei kwijt kunnen ;) en idd... het is best iets heftigs... vooral toen ik het net hoorde dacht ik echt.... uuhnkkk.... :( maargoed gelukkig heb ik me erbij neergelegd. hoe moeilijk ik het ook vind!!!

IK heb idd clomid gebrulikt! wat een rot spul was dat.... ik was ook begonnen met 50mg maar toen had ik geen eisprong! toen moest ik 100mg slikken.. maar toen ben ik voor eigen dokter gaan spelen en heb ik gewoon 150mg geslikt.... toen had ik idd wel een eisprong. maar ik was niet meer de kim die ik was zonder medicactie... want ik was alleen maar aant janken, ik was super kribbig tegen iedereeen, en als iemand iets verkeerds tegen me zei... berg je dan maar:eek: k ben toen ook langzaam bij beetje aan gaan komen! uiteindelijk zit ik nu rond de 22kg wat ik ben aangekomen door al mijn hormonen die ik ondertussen toegedient gekregen heb... :eek: maarja tis voor een goed doel zullen we dan maar zeggen ;)

ik vond de clomid dus zowiezo verschrikkelijk! en het ziekenhuis zefl ook. iedere keer weer een poging afbreken weer ongi moeten worden, weer overnieuw pillen slikken. nee je moet afvallen, nee eerst afwachten totdat je menstruatie zelf opgang komt. nee dit. nee dat. ik was het zooooooo zat! toen ben ik via de vrouw van een collega van mijn vriend bij behandelcentrum geertgen terecht gekomen! ik heb daar een afspraak gemaakt en kon 4 weken later terecht. niemand daar die zeurde over mijn gewicht.en ik werd gelijk geholpen.

iik had verteld over mijn ervaringen met clomid en dat ik dat eigenlijk liever niet meer wilde gebruiken... omdat ik er zo anders van werd. dus toen ben ik gaan spuiten. spuiten is "heftig". heftig in de zin van.. tja mentaal heb ik het er soms moeilijk mee. ik ben nu bezig met de 2e ronden met spuiten. maar de eerste ronde moeten ze een beetje utizoeken welke dosering je nodig heb en dat kanheellang duren... op cd33 had ik mijn eitje... toen heb ik een pregnyl spuit moeten zetten om mijn eitje te laten springen. en wachten tot 6 mrt. maar ik werd al 4 dagen eerder ongesteld... (wat ik heel vreemd vond maar dat terzijde ;) )
    die spuiten zet je in je buik. onder je navel maar niet recht dr onder hoor.. gewoon steeds verschillend... als je hem maar onder je navel zet. je pakt gewoon een "vetje" beet en jast die naald er in ;) ik heb 1x in mijn straie geprikt.. dat deed heel veel pijn. toen heeft manlief mij een poosje moeten prikken omdat ik niet meer "durfde" te spuiten.

die naald is gewoon een pen met vloeistof er in. maar je moet je er zeker niet te druk om maken.. dat is zeker niet nodig.. het is goed te doen. en volgens de arts werkt het ALTIJD!!

:)

does.... ;)

xx

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    kimmikim@

zo wat een verhaal.
    de eerste keer toen ik clomid moest slikken was ik ook heel anders dan anders niks was goed altijd chaggie. en idd ik was/ben ook heel veel aangekomen door de clomid ik denk wel 10 kilo.
    toen is onze zoon geboren en ben het nog steeds niet kwijt die 10 kilo. ik ben vanaf zondag bezig met dieten en ik hoop dat het een beetje eraf gaat nu. ik ben echt streng op dieet. ik eet alleen crackers en drink veel water en thee. en savonds een heel klein beetje eten. ik hoop dat het er snel afgaat bij mij.
    maar ja zit nu ook nog aan de clomid dus snel zal het wel niet gaan.
    ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk nergens last van heb qua bijwerkingen alleen dat ik dus zwaarder word.

ik moest vandaag op pasfoto en hield de foto erbij van 3 jaar geleden nou jong echt schrikken wat ben ik giga dik geworden. nou ik hoop dat ik van het zomer wat afgevallen ben. of het liefst natuurlijk een beepje in mijn buik haha.

in streaie prikken zeer doen dat wist ik helemaal niet. maar dat is dus niet zo lekker. nou ik hoop dat ik dan niet hoef te prikken want ik ben net een zebra onder mijn navel is geen 1 plekje over waar geen striae zit!

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooohw lieve meid.....

ik ga noooooooit maar dan ook noooooooit meer een crash dieet doen...
    dan ga je strax weer normaal eten en alles komt er dan aan :eek:
    maar goed dieeten doet iedereeen op zn eigen manier. en ik ga ook verder neit zeggen hoe je dat het beste kan doen ;) want op die manier gaat het natuurlijk wel het hartste:eek: en dat wil je natuurlijk ;)
    nou meis ik hoop idd dat het snel mag lukken!
    heb ook wel eens mensen gehoord die de prikken in hun been prikken :eek:

maargoed... komt vast goed ;)

haha ja heel verhaal... sooort inleiding over mijn mmm ;)

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja weet ik dat dat zo gaat. ben al eens eerder 15 kilo afgevallen en die waren er ook zo weer aan. maar ja ik wil gewoon van het zomer er weer leuk bij lopen dus dan moet ik even weinig eten. en dan na de zomer kun je je weer anders kleden dat het minder opvalt hahaha.
    ik wil gewoon nu weer een verandering. en ik hoop dat dit gewoon gaat lukken. en ik weet wel dat je daar een jo jo effect van krijgt. maar het enigste doel is weer leuke kleren aan kunnen in de zomer! hihi.

ja leuk zo'n inleiding. weten we gelijk wat jou mankeert;)

liefs

Deel Deze Pagina