daarom is het ook zo grappig, je weet het niet zeker, maar hij klopt 9 van de 10 keer... ben benieuwd als we dalijk het lijstje met meiden compleet hebben ( dus allemaal zwanger ) dan kunnen we als we allemaal bevallen zijn kijken bij wie het wel en bij wie het niet klopt!!
ik wel weer. ik had vandaag ook nog niet zoveel verwacht. cd 10 was wel erg vroeg. de vorige keer was het ook pas te zien op cd 13 of 14.
Maar meten ze de follikels dan niet? Ik kreegn telkens om de dag een meting en die werden genoteerd.. bij mij op dag 10 ook klein.. grootste 9 mm en telkens een paar mm erbij per 2 dagen. Ik vond het fijn dat ze aangaven hoe groot ze telkens waren en noteerde dat ook voor mezelf
als er follikels zijn dan meten ze die. maar vandaag was er alleen een cyste te zien die er vorige week ook zat. verder was er niks te zien. de vorige keerhebben ze ook iedere keer gezegd hoe groot de follikel was. hopen dat er vrijdag iets te zien is.
Owww op die manier .. dat begreep niet dan Succes vrijdag en hoop dat er hele mooie donkere blaasjes zijn te zien! Trouwens ze hebben voordat ik aan clomid begon twee maanden mijn cyclus bekeken. Elke keer zal ik een paar kleine zwarte vlekjes. Toen ik met mijn eerste keer clomid de fm kreeg dacht ik echt wat een joekels! (9 mm) maar dat vond de gyn helemaal niet zo groot. Gelukkig bleven ze groeien en eindelijk op dag 16 ,20 mm..
ik heb van mijzelf helemaal geen cyclus gehad. dus een jaar na het stoppen met de pil ben ik gelijk begonnen met clomid.
Hey Marion! Srry voor mn late reactie was even druk Ik vond clomid helemaal niet prettig de eerste 2 rondes. Het was moeilijk om om te gaan met die bijwerkingen maar door leuke dingen te doen heeft het zeker geholpen. Ik ben meteen met 100mg begonnen en dat sloeg al heel snel bij. Het kan ook omdat mn pco niet zo zwaar is, want je kan ook lichte pco hebben.. Oh ja die pendel haha ik heb gwn wat rond gekeken in zwanger zijn forum en kwam veel van de pendels over. Ik heb 2 uitgekozen dat de beroemste waren. Ik heb een pv berichtje naar hun gestuurd met mn gegevens en binnen 2 dgn had ik mn resultaten. Sommige geloven erin en sommige niet Maar het gaf me wel wat hoop en motivatie om nr toe te werken zeg maar haha In mn 3de ronde was het raak!!
ik vroeg het me af omdat ik het ook wel zou willen laten doen. kan je mij vertellen waar je ze gevonden hebt, dan kan ik ze ook raadplegen.
Zoo dames ik moest aardigg wat bijlezen hahahah!! ik ga het chinese calender nu doen and i'll be back Trouwens morgen is DE dag!!! ben superr benieuwddd! vandaag s'morgens ook wat misselijk gevoelt daarna niet meer, het gebeurd net voordat ik het huis verlaat hahaha zoo raar Heel af en toe ook wat ongie krampen en felle steken.
Hai meiden, Jullie zijn denk ik al een hecht clubje, maar wel met allemaal clomid ervaring... En nu heb ik vandaag voor de eerste keer clomid 50 mg geslikt na een paar heeeeeeeeleee lange cyclussen (36,72,62,65,91 dagen) en vandaan zit ik toevallig op dag 4 van me cyclus. Zijn er hier veel gelijk eerste ronde clomid al zwanger geworden? en hoe werkt zoiets nu precies? ik moet volgende week woensdag terug komen voor een echo om te kijken of de clomid wat doet en ze vertelde me ook dat ik misschien dan wel vrijdag ook weer terug moet komen... Ik weet helemaal niet hoe zoiets in zijn werk gaat want stel dat je nou geen eisprong krijgt? duurt je cyclus dan weer zo lang?en als je wel een eisprong krijgt en niet bevrucht dan heb je een normaal cyclus? (stom he kom je achteraf pas later op de vragen als je alweer thuis ben en ik ben nu zo die gekke cyclussen gewend dat ik echt niks meer begrijp van heel het normale cyclus gebeuren haha sorry ) Graag hoor ik jullie ervaring dus.... Alvast bedankt en dat iedereen maar snel zwanger mag zijn en voor degene die al zwanger zijn een moie zwangerschap mogen hebben.
welkom Debster, ook ik had veel vragen en die konden ze hier goed beantwoorden. ik heb nooit een normale cyclus gehad, dus daar kan ik je niks over vertellen. ik heb nu voor de derde maand clomid. de eerste keer had ik ook 50 mg. bij mij hebben ze vanaf cd 11 elke 3 dagen met een echo gekeken of er follikels groeiden. dat deden ze niet dus ik kreeg ook geen eisprong. ik heb toen ook weer provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken en daarna kon ik weer verder met clomid, maar dan 100 mg. daar heb ik wel een eisprong mee gekregen en werd dus ook vanzelf ongi. ik hoop dat je hier iets aan hebt. een tip, alle vragen die je hebt als je thuis bent, die had ik ook pas toen ik rustig thuis zat, schrijf ze op. dan kan je ze de volgende keer ook aan je gyn stellen. die kan je dan ook vertellen hoe vaak ze een echo doen, dat is namelijk per ziekenhuis verschillend volgens mij. succes en ik hoop dat de clomid ook bij jou aanslaat.
Hoi meiden, Ben ff niet geweest,...weten jullie hoeveel jullie gekletst hebben!haha! Ik doe wel mee met het lijstje: Riniti: jongetje trijntje: meisje myuna:jongetje sunlight: dins: jongetje Riniti, knap dat je het geslacht niet wilde weten.Zou dat ook wel graag willen,...maar ik heb als "tweede" naam Aagje!haha mn stiefvader vond mij altijd zo nieuwsgierig.Dus ik wete niet of het mij gaat lukken om het geslacht niet te willen weten. Jeetje, bruin verlies.Ben je erg ongerust?Wat nu verder? Dins, hoe gaat het met je?Ff rust voor jullie zelf genomen?Ben je erg nerveus voor morgen?Sterkte meid!Ik ga ontzettend voor je duimen!Ik heb trouwens jou ook in het lijstje erbij gezet! ; ) Trijntje, hoe is het met jou meis?? Saartje,...nog 2 nachtjes slapen.Dan (hopelijk) eindelijk spuiten! Ook voor jou druk aan het duimen! Boeff, spannend nu spuiten!! Word je ook gecontroleerd tijdens het spuiten,...zoals met fm? Marion, wat balen datt er nu nog geen follikel te zien was op de echo,....is nog wel vroeg.Dus blijf positief!!Bij ons gewoon vragen,...daar zijn we voor elkaar voor! Positief blijven he!Ik ben met 1 ronde clomid zwanger geworden,...dus het kan.(ik realiseer me ook ECHT dat ik zo'n ongelofelijke bofkont ben). Debster, welkom hier!Jammer genoeg niet echht om een leuke reden hier in dit topic.Schroom niet te vragen! Hier gaat alles goed! Ben inmiddels precies 5weken zwanger vandaag! Hebben de ouders al op de hoogte gebracht,...wat een blije opa's en oma's!We wilde het al zo vroeg vertellen,omdat ze het op mn werk wisten van de mmm en we zeker wilden zijn dat de opa's en oma's als eerste wisten dat wij zwanger zijn. Ik blijf veel plassen (blaasontsteking uitgesloten door ha) dus de baby is lekker bezig!En fijn dat ik het vind!Buikje lijkt al wat dikker te zijn,...echt minimaal.Maar ik zag het aan mn ondergoed.Normaal stond het wat meer open van boven dan nu. Hebben jullie nog babyboom gekeken?Wat een verdriet!! Daarom heb ik net gedoneerd! Fijne avond meiden!! xx
ik heb er een keer 1 gehad en die was wel 13mm met clomid ( heel bijzonder bij mij) en ik helemaal happy... paar dagen later terug naar het ziekenhuis is 'tie gestopt met groeien grrrrr :x
je moet even naar het balkje onderin gaan als je bij home zit... daar kan je allerlei dingen kiezen als je op het pijltje gaat staan staat daar ook pendelen tussen, als ik je een tip mag geven: gimena is erg goed!
grappig he die chinese geboortekalender, ik gebruik hem altijd als er iemand in mijn omgeving zwanger is, gewoon leuk om ff te kijken, en wij houden dit lijstje gewoon ff bij ons zodat we dalijk kunnen kijken of 'tie klopt, jullie weten het misschien al eerder als je het met de 20 weken echo wilt weten.... voor mij duurt het nog ff wat langer
hey, allereerst welkom hier! ze gaan bij die echo kijken of er al wat groeit volgende week en dan weet je weer meer, zodra de 50 mg niet aanslaat ( na een aantal echo's) gaan ze hem waarschijnlijk ophogen naar 100 mg en zo gaan ze door tot 150mg als het niet blijft werken... ik weet ( sinds van de week) dat mijn schoonzus met 100mg zwanger is geraakt en dat sunlight bij de eerste ook met 100mg zwanger is geraakt, dus wie weet, spannende tijd hoor! bij mij heeft het helemaal niks gedaan... ik ben uiteindelijk zwanger geraakt met hormonen spuiten ( gelijk met een maand raak!) nee hoor meid, het is niet raar dat je thuiskomt en denkt: hoe zit dit eigenlijk allemaal? ik kwam bij de gyn terecht omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd, er werd ff tussen neus en lippen door gezegd dat ik pcos heb en ik kon medicijnen bij de apotheek gaan halen, als ik alle instructies qua innemen had opgevolgd kon ik een afspraak bij de fertiliteitspoli ( wist niet eens wat dit was) maken en dan zou ik het daar wel verder horen... maar zodra het te lang gaat duren ga je weer aan de primolut/ provera en ga je de clomid dus weer verhogen... succes met zwanger worden en ik hoop dat de clommid snel zijn werk gaat doen! groetjes riniti