haai meis, gelukkig maar, voelde me er een beetje lullig over... was uiteraard niet zo bedoeld, maar dat snapte je dus al nee joh, ik wist het niet... daarom dat ik nu ook zo twijfel of die diagnose wel klopt.. ze hing maar een beetje aan de telefoon met een andere arts van ja, kan je even komen kijken ( dit was dus afgelopen januari) maar die ander had geen tijd en heeft haar dus telefonisch geholpen met de constatering vandaar dat ik zo mijn twijfels heb, ook omdat de clomid helemaal niet aanslaat en dat ik eigenlijk nooit echt superonregelmatige cyclussen heb gehad... dat is nu dus ook het enige kenmerk van pcos bij mij ( geen overgewicht of overbeharing e.d) maar ja... ik kijk het nog even aan ( ben niet zo heel tevreden met mijn ziekenhuis) en anders ga ik denk ik toch maar eens verder kijken ( voor ander ziekenhuis) jammer dat je ongesteld bent geworden... en deze maand dus ff niet, nou idd ook wel ff lekker, hoef je er ook niet zo mee bezig te zijn! voor de rest alles goed?? ik moet nu morgen weer naar het ziekenhuis, lag woensdag een brief op de mat dat de afspraak voor vanmorgen niet doorging maar ja, ben benieuwd, we wachten maar weer af, heb er niet veel vertrouwen in dat het nu wel werkt, maar we zullen zien! meid, ik hoor je graag weer, liefs riniti
hoi saar, gezellig dat je ook mee komt kletsen! waardeloos joh die pcos! je hebt het ook over je schildklier? heb je daar ook iets aan?? ik ben daar ook op onderzocht, maar had dat gelukkig niet.... ik heb net als jij ook geen cyclus uit mezelf.... toen ik 3 jaar geleden met de pil stopte wel en ik was ook vrij snel zwanger toen, helaas is dit nu niet het geval ( ben in juni met de pil gestopt) maar ik krijg om een ongi op te wekken primolut.... en dat werkt in ieder geval wel! alleen de clomid slaat bij mij tot nog toe niet aan... moet morgenochtend weer naar het ziekenhuis, dus ben benieuwd, zit inmiddels aan de 150 mg! hoop dat het bij jou snel lukt met de clomid, dit is echt niks hoor... je zit toch steeds in onzekerheid en hebt toch steeds hoop dat het wel aan gaat slaan nou meid, succes en we houden elkaar lekker hier op de hoogte! ik heb heel veel aan deze site, gewoon ff een lekkere uitlaatklep omdat ik dat niet in mijn omgeving heb ( ben lekker eigenwijs heb het tegen niemand gezegd, behalve2 vriendinnen en een collega, maar die wil je ook maar niet altijd lastigvallen en de meiden hier op het forum begrijpen het allemaal toch ff wat beter omdat die in hetzelfde schuitje zitten) liefs riniti
hey roeska, nou ik kan jou de hand schudden meid! ik heb januari te horen gekregen dat ik pcos heb, maar heb hier wel heel erg mijn twijfels over, ook ik heb geen overgewicht of overbeharing e.d. het enige wat ik wel heb is geen menstruatie... en dat is ook nog maar sinds ik deze keer met de pil ben gestopt, kan me niet herinneren dat dit vroeger al zo was en toen ik 3 jaar geleden met de pil stopte heb ik het 3 maanden met condoom gedaan ( had op internet gelezen dat dat beter was als je zwanger wil worden omdat dan alle hormonen uit je lijf zijn) en toen was ik ook gewoon netjes iedere maand ongesteld en toen we voor het echie gingen was ik de 2e ronde zwanger... als ik dit aan de fertiliteitsarts voor leg zegt ze, nou je hebt dit waarschijnlijk toch altijd al gehad plus er komt nog eens bij dat de clomid voor geen meter aanslaat plus nog eens dat het is geconstateerd door een gyn. die twijfelde en een collega opbelde of ze wilde komen kijken ( die had geen tijd) dus die zei haar via de telefoon waar ze op moest letten dus tsja, het zou pcos kunnen zijn maar ik krijg er steeds meer mijn twijfels over.... wanneer moet je naar het ziekenhuis??? succes in ieder geval! groetjes riniti
@Roeska, in 2007 hadden we nog geen zwangerschapswens.Kwam toen bij gyn voor spiraal.Uit echo bleek toen de Pcos.Nu willen wel heel graag een Beebje.Ben in sept gestopt met de pil,cyclussen worden nu alleen maar langer.Dag 53 staat nu voor de deur. Heb trouwens alleen de cysten en de afwijkende cyclussen,verder ook geen ander symptomen.
he meid, ja zeker wist ik dat mijn cyclus was ook altijd keurig. 31 dagen geen overbeharing en niet veel overgewicht wel een beetje maar dat is echt niet veel. maar bij mij was het dus wel pcos want de clomid slaat wel aan. nou hoe is je afspraak bij het ziekenhuis gegaan? of weer niet goed? nou hoor het van je liefs
@ sunlight, jij hebt dus eigenlijk helemaal geen 1 symptoom van pcos! da's helemaal stom, dan heb ik altijd nog meer symptomen als jij, haha mijn afspraak in het ziekenhuis..... tsja, die is uiteindelijk met veel pijn en moeite naar morgen verzet, ik kwam woensdag thuis uit mijn werk, toen lag er een envelop van het ziekenhuis dat mijn afspraak zaterdag niet doorging en dat ik maandag moest komen ik stond er een beetje gek van te kijken want de fert.arts had me duidelijk gezegd dat ik echt op dag 10 een afspraak moest hebben ( dat was dus vandaag) en toen ik zei dat het normaal de 12e dag is zei ze, nee dag 10 een afspraak hebben want je hebt nu 150 mg clomid.... toen ik dus woensdag de brief kreeg gelijk het ziekenhuis gebeld en uiteraard weer niemand te pakken kunnen krijgen van de afdeling dus donderdagochtend maar weer vanaf mijn werk gebeld, ff er tussenuit geglipt zeg maar en toen kreeg ik de assistente aan de telefoon, ik legde het voor en toen zei ze ik zal het even navragen.. toen ze een hele tijd later terug aan de telefoon kwam zei ze doodleuk, nee hoor de arts zegt dat dag 12 prima is voor u.... toen werd ik een beetje boos :x dus ik zei tegen haar dat de arts dan de ene keer dit zegt en de andere keer dat... toen zei ze, ja maar dat was de andere arts die heeft idd dag 10 gezegd, maar deze arts zegt dag 12.... toen vond ik het echt niet grappig meer en heb ik gezegd dat ik dit een hele rare manier van doen vond en dat ik voor zaterdag dingen had afgezegd zei ze, nou kom dan maar zondag ( dus jaha, dat is uiteraard logica) maar ik moet nu dus morgenochtend.... word vervolgd xxx riniti
Vind het ook super fijn hier op het forum lekker te kunnen kletsen met lotgenootjes! Wat je zegt: we zitten toch in hetzelfde schuitje. Anderen zijn wel heel lief, maar jullie snappen het toch beter! Spannend dat je morgen naar het zkh moet! Dus dag 11 (als ik goed heb meegelezen ). Ik hoop echt voor je dat het nu pakt!! Heb idd ook aan m'n schildklier... Die werkt te langzaam. Heeft ook invloed op je cyclus, dus word lekker dubbel tegengewerkt door eigen lijf... Fijn hoor. Ik slik daar nu thyrax tabletten voor. Je schildklier is belangrijk om goed te hebben omdat je baby tot week 25 ofzo afhankelijk is van jouw schildklierfunctie. Als het niet goed is, kan dat problemen geven in de ontwikkeling van de hersenen en kan het beepje ook schildklieraandoening krijgen. Dus het is wel belangrijk, maar wel frustrerend dat ik nog niet aan de clomid kan... Hou je ons op de hoogte van je uitslag morgen? Ben benieuwd! Hoop voor je op goed nieuws!
Ook ik mag weer terug naar het ziekenhuis. Ik ben net ongesteld geworden. Echt zo vaag, ik werd wakker en het eerste wat ik dacht, ik ben ongesteld. En ja hoor......Zo balen, maar wel weer een goed teken dat ik uberhaupt ongesteld kan worden. Dus op maar naar de volgende ronde
Kitty, wat balen meid! Zo raar dat je opstaat en denkt:ja, nu wordt ik ongesteld. Wel enorm naar dat jullie 1e IUI niet is gelukt.Gaan ze nu een 2e IUI inplannen? Riniti,hoe was het in het zkh?
Ja, ik had het geen eens gedroomd. Ik voelde echt de menstruatie aankomen. Heel irritant. Maar morgen bellen en dan mag ik denk ik dinsdag gelijk komen. Deze ronde meteen door met IUI nr 2. Riniti moet geloof ik morgen pas naar t ziekenhuis? Ik ben ook erg benieuwd!
@kitty, balen dat je ongesteld bent geworden. ik hoop voor je dat je komende maand meer geluk mag hebben. sterkte en succes!
he ritini, wat vreemd dat ze je in het weekend laten komen. is dit normaal bij jullie? want hier alleen van maandag t/m vrijdag dus dan kun je de vrijdag nog komen en dan de maandag weer helemaal niet in het weekend. dan zijn ze hier niet eens op de poli. nou ik hoor van je hoe het gegaan is? liefs
Dag dames. Ik ben nieuw hier, maar ik wil gewoon mijn ei kwijt, aangezien het kan hier. Ik ben 22 jaar, en heb in februari te horen gekregen dat ik PCO syndroom heb. Ik had nooit last van onregelmatige menstruatie, maar dat gebeurde toen ik stopte met de pil in 2008, ik heb/had maar twee keer per jaar een menstruatie. Ben naar de dokter geweest, die zei dat het stress was en wel weer goed komt. Niet dus. Ik was het zat, dus regelede een afspraak in het ziekenhuis voor een inwendige echo (ja in 2011 pas :/) en daar kwam uit dat ik PCO syndroom heb. Ik heb overgewicht (niet veel) en ik moet van de arts eerst afvallen totdat hij mij wilt gaan helpen. Ik had -ik heb geen idee hoe die pillen heten- pillen gehad die mijn menstruatie opwekte -heb het moeten slikken voor 7 dagen-, en werd inderdaad een volle 10 dagen ongesteld. Maar nu een maand later weer niet ongesteld geworden. Ik heb echt een grote kinderwens, en wil zo graag zwanger raken! Ik word er gewoon ziek van. Bij een misselijkheid haal ik meteen al een zwangerschapstest in de hoop voor een positieve uitslag, ook al weet ik dat het negatief zal zijn. En morgen ga ik er ook 1 kopen, hehe. Ik bedoel, ben ik de enige die zo is? Zwangerschapstesten halen na een beetje misselijkheid elke ochtend? Weliswaar mijn lichaam zal mij voor de gek houden. Ik ben obsessed om zwanger te raken, een kindje te willen. Moet ik ergens hulp gaan zoeken, want dit maakt mij alleen maar depressiever, en ongelukkig. Help? Liefs.
haai meiden, nou, ben gister naar het ziekenhuis geweest en ja hoor ER GEBEURD EINDELIJK IETS!!!!! het is nog niet om van de daken te schreeuwen, maar wel al meer als wanneer dan ook (sind ik clomid gebruik).... ik zat gister op dag 11 en had een ei van 9mm! nu zei dit mij uiteraard niks, dus ik vroeg wanneer het ei goed is ( haha, wat klinkt dit raar, maar bijna pasen dus moet kunnen) en toen vertelde ze dat een ei van 16mm goed is... dus ik ga de goede kant op. Moet vrijdag terugkomen, dus wordt weer vervolgd... @ saar, jeetje wat vervelend van je schildklier! voordat ik naar de gyn mocht heeft mijn ha mij daar op laten prikken.. heb er toen veel over opgezocht op internet, maar dat is echt lastig! dus jij hebt nu eigenlijk dubbel pech... meid, ik hoop voor je dat je je schildklier met medicijnen goed krijgt, dat zou toch al heel fijn zijn! we houden elkaar op de hoogte!! groetjes
@riniti, Jeeh! Een groeiend ei! Fingers crossed! Wanneer gaan ze weer kijken of het verder groeit? Zou toch een mooi begin van het voorjaar zijn als het nu gaat lukken! Hou ons op de hoogte!
@Riniti,...jeej wat een goed nieuws! Duimen dat ie nog meer groeit! @ricciolina, wat vervelend dat pas na zolang je de reden ervan hebt gekregen.Als je er zo ongelukkig van wordt,is het misschien een goed idee om dit nog eens met je huisarts te bespreken.Wie weet kan hij/zij je er goed mee helpen.Sterkte!