PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hoi,

Ik heb ook gespoten, met gonal-f, en zoals je ziet in mijn banner heeft het heel goed gewerkt!! :D
    Ik moest met 75 IE beginnen (ik had toen al 3 rondes clomid achter de rug, 50mg, 100mg en 150mg, wat allemaal geen resultaten opleverde). Bij ons in het zkh is 75 IE de laagste dosis waarmee ze je laten spuiten. Ik vind jouw 33 wel erg weinig hoor! Op welke cyclusdag zat je vandaag?
    Ik zal even neerzetten hoe het bij mij was:
    29/07: cd2: beginnen met spuiten
    03/08: cd7: eerste controle, niks te zien (niet opgehoogd)
    05/08: cd9: 1 eitje van 10,5mm
    08/08: cd12: 2 eitjes!! 1 van 14mm en 1 van 15mm
    09/08: cd13: gegroeid naar 15mm en 16mm
    10/08: cd14: gegroeid naar 18mm en 20mm! Pregnyl gespoten
    12/08: eisprong en zwanger!! :D

Ik ben dus helemaal niet opgehoogd, t/m cd 13 gewoon 75 IE blijven spuiten. Ik kon het gewoon niet geloven dat het eindelijk gelukt was na al die ellende met die stomme clomid!

Maar daarom vind ik het wel vreemd dat ze zeggen dat het wel 60 dagen kan gaan duren. Ik denk dat als je nu na 2 weken spuiten nog steeds niks hebt, dat het weinig zin heeft om met die lage dosis door te gaan. Heb jij elke controle dezelfde gyn, of heb je ook wel eens verschillende? Ik had verschillende en dan merk je wel dat sommigen eerder geneigd zijn om op te hogen dan anderen. Maar, Boefff die ook op dit topic schrijft heeft met het spuiten hyperstimulatie gekregen (eitjes tot wel 8cm (of was het 6, Boefff?)) en dat wil je echt niet! Maar dat kan Boefff je beter vertellen.

Nou, het is een heel verhaal geworden, dus ik laat het hier even bij. Maar als je vragen hebt, kun je ze hier altijd kwijt. Riniti is ook met spuiten zwanger geworden (1e x, met fostimon) en Boefff heeft er dus ook ervaring mee. Die begint over ong. 2 weken aan de 2e ronde spuiten.

Succes meid! ;)

2. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ja dat klopt ja, eitjes tot 8 cm.
    ik vind 33 ook erg weinig maar zou het even afwachten, als er over een paar dagen nog niiks te zien is en ze doen niet ophogen zou ik het er toch over hebben. maar het moet ook niet snel gaan anders heb je dadelijk overstimulatie en daar heb je helemaal niks aan. dan kun je weer een paar weken wachten voordat je aan de volgende ronde mag beginnen..

vind het trouwens wel raar dat ze zeggen dat het tot 60 dagen kan duren.. bij mij werd er gezegd dat als er op cd 21 niks te zien was dat we dan aan een nieuwe ronde moesten beginnen. langer als cd21 spuiten ze bij ons niet.

dus ik zou het gewoon even aankijken wat er gebeurt. ophogen kan altijd,, als je overstimulatie hebt ben je te laat. dan is je ronde voor niks.

succes en als je vragen hebt, stel ze gerust:) ik ga over 2 weken ook weer beginnen met spuiten.

liefs

3. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Ja dacht nadat ik gepost had dat je dat bedoelde! Sorry :( en xantippe is het idd erg snel gegaan en vooral: heel erg vaag! Ben echt zo benieuwd naar vrijdag!

4. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hi Saar ben even nieuwsgierig hoor! Omdat je zegt dat je misschien 2 beebjes heb? En waarom denk je dat? Of is dat gezegt ofzo dat het kon? Ja weet niet zo goed hoe ik de vraag moet stellen haha sorry.
    Maar ik zit hier ook een beetje in de zenuwen, ik mag vrijdag weer en dan kijken of er een hartje klopt of meer dus...mijn hcg was namelijk 19000 en lees her en der dat het best veel is en het er weleens 2 konden zijn...vandaar dat ik ff benieuwd was waarom het bij jou dus zo is dat je er misschien 2 verwacht? Spannend allemaal he! Ik mag a.s vrijdag en weet dan ook hoever ik ben. :)

5. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben met spuiten zwanger geworden en daardoor had ik 2 mooie eitjes. Het zou dus heel goed kunnen dat die allebei bevrucht zijn en dat we dan een tweeling krijgen. Maar er zit er iig al eentje in! :D Ik krijg op 20 sep mijn eerste echo en dan zien we dus of het er een of twee zijn!! :D
    Ben jij trouwens heel erg misselijk met veel overgeven? Er staat online dat als je een tweeling hebt je door de hogere hcg veel meer last van braken kunt hebben. Ik heb nog niet 1x overgegeven...
    Ach ja, je blijft toch erover malen totdat je het zeker weet! En dan kun je je er eindelijk aan toegeven. Tot ik het allemaal met eigen ogen gezien heb, blijf ik het zo onwerkelijk vinden!
    Succes vrijdag, en laat ons weten wat het geworden is he! Ben heel benieuwd! :)

6. CasSss

CasSss Lid

9 sep 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi saar,

Ik spuit met puregon, had eerst ook 2 rondes clomid gehad van 50 mg, hier ben ik 2 keer ziek van geweest en geen resultaat gehad. toen zei ze dat ik beter kon stoppen...
    ik vond het zelf ook erg laag, maar hun zeggen dat dat voor puregon de laagste dosering is..
    02/9 cd 2: begonnen met spuiten 33 IE
    09/9 cd 9: eerste controle, niks te zien, verder met 33IE spuiten
    nu moet ik vrijdag 16/9 weer komen voor een controle....
    dit is het bij mij tot nu toe.
    ze wil het nog niet te snel op hogeren omdat ze dat eerder heeft gehad met een patient, en daar heeft ze met een dosis van 33 IE 60 dagen over gedaan, ik vond dit ook erg lang..maar wacht her aankomende vrijdag wel af, en anders zeg ik er wel wat van...
    Naar welk ziekenhuis ben jij geweest dan??
    Ik heb tot nu toe 2 gehad, en hun zeggen allebei, rustig aan beginnen we willen niet dat er te veel in 1 keer gaan groeien omdat er zoveel klaar liggen...dat is wat ze zeggen...
    maar toch bedankt voor je info:D

hoe ver ben jij nu dan?? en als nog gefelciteerd...wel spannend he of het er 1 of 2 zijn.
    voel je je verder ook goed?

liefs

7. CasSss

CasSss Lid

9 sep 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi boeff

ik vond het ook heel weinig, maar hun zeggen dat het bij puregon de laagste dosis is:s nou daar moet je het dan maar mee doen..
    vrijdag moet ik er weer heen voor controle mocht er dan nog niks te zien zijn, dan wil ik er inderdaad wel even over hebben..
    dat gaf ze ook al aan, dat ze niet wil dat het te snel gaat want dan moet je een paar weken wachten en dat was ook niet de bedoeling..

Ik ga dat vrijdag toch inderdaad even naar vragen, want als ik dit zo van jullie hoor vind ik het wel raar dat ik gewoon 60 dagen misschien moet prikken en jullie maar tot cd 21...

Nu moest jij dus stoppen met spuiten?? hoelang moest je stoppen dan?? ben je al lang bezig met spuiten??

liefs

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey CasSss,

bij ons is de laagste dosis 50ie.. ik spuit ook puregon.
    ik werd na mijn eisprong (dmv puregon en pregnyl) na 11 dagen ongi,, toen moest ik komen voor een uitgangsecho en kwamen erachter dat ik overstimulatie had. dit is nu precies een maand geleden. moet nu ook nog 10 dagen provera slikken om weer ongi te worden en dan nog 3 dagen wachten op mijn ongi dus in totaal heb ik 6 weken moeten wachten:S
    ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat iemand minder dan 50ie puregon moest spuiten dus vind het wel apart.

dit word dadelijk trouwens mijn 2e ronde met puregon spuiten.. ben dus eigenlijk pas net bezig.

ik zou het idd met jouw gyn erover hebben, maar doe het ophogen rustig aan. je kan beter een week langer moeten spuiten als dat je 6 weken niks meer kan.

liefs

9. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Oh vandaar jeetje spannend ja als je zeker wist dat je er tweede had! Bij mij zooooo vaag ik had helemaal geen groeiende eitjes en weer provera en clomid 100 en bij eimeting ineens zwanger?! Bij mij dus ook nog steeds heel onwerkelijk en geloof het nu nog niet! Haha. Ik ben heel de dag door misselijk echt verschrikkelijk maar overgeven hoeft ik gelukkig (nog) niet. Misschien ben ik nu pas 5 of 6 weken dus wat niet is kan nog komen en zeggen meestal bij of vanaf week 8 dat het dan pas erg kan worden...maar bij me zoontje ben ik wel paar keer misselijk geweest maar kan me niet herinneren dat ik het toen elke dag zo had als nu....hopelijk word het een meisje en ben ik d
    aarom zo mij misselijk! Ik denk ook dat ik gewoon een sterke maag heb ofzo wamt ik heb best een hoog hcg maar overgeven hoef ik niet maar dat hoef ik nooit laatste keer was na oud en nieuw toen had ik een virus bij de buren opgelopen na gelukkig nieuwjaar wensen, s wensen en savonds lag ik stik ziek en kotsend op bed en de buurman hoorde ik ook en me vriend begon oom snachts....ieuw nou was al jaaaaren geleden dat ik overgegeven had, dus denk ook als je makkelijk overgeef je ook snel ziek kan zijn van je hormonen en hcg dus! Nou hopelijk blijft het zo gaan toch? Ik vind overgeven echt vreselijk! Weet niet of er veel typ fouten in staan maar zit via me telefoon te doen dus sorry daarvoor haha. Ik houden jullie zeker op de hoogte en in de gaten!

10. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Oh en Saar, we lopen misschien wel gelijk! Grappig hahahaha

11. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vannacht wakker geworden van de vreselijke pijn in mijn buik.
    mijn menstruatie is begonnen.
    nu mag ik dinsdag beginnen met de 150 en dan maandag even een afspraak maken voor volgende week voor een fm.

12. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Marion,meis wat balen!Hopen dat de 150mg meer z'n best gaat doen!

Saartje,ja het gaat snel hè!bijna op de helft alweer!
    Wachten duurt lang,...zeker als je wacht op de eerste echo!

Dins,wat een mooie echo foto!Gaat alles goed verder?

13. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    *breekt even in*

Debster ik wil je even van harte feliciteren met je zwangerschap, ben echt heel blij voor je en gun het je van harte!!!
    Las dat vrijdag een spannende dag voor je word, alvast heel veel succes gewenst voor dan!!

Groetjes Saskia

*breekt weer uit*

14. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @marion

Succes deze ronde hopen dat nu helemaal goed gaat!
    liefs kirsss

15. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wou me graag bij jullie aansluiten als het mag?

hier mijn verhaal.

In oktober 2009 zijn we gestopt met de pil om er voor te gaan helaas nu bijna 2 jaar later nog niet zwanger.
    was al een aantel keer bij de huisarts geweest dat mijn cyclus zolang duurde maar werd iedere keer naar huis gestuurd met de meededeling dat ik nog aan het ontpillen was.
    in mei 2011 zijn we getrouwd en daarna had ik zoiets van nu ga ik heel boos naar de huisarts toe voor een doorverwijzing en mijn man meegenomen nou alle deuren stonden gelijk open en we zijn doorgestuurd nu 3 weken geleden . kon al snel terecht en ik was net 2 dagen ongi dus ze konden mooi kijken wat er gebeurde (schaam schaam) maar goed ze constateerden gelijk pcos en moest bloed prikken en kreeg gelijk clomid 50 voor geschreven voor de volgende ronde(waarneer die weer is geen idee) maar goed zou vrijdag de uitslag krijgen van bloed en zwemmertjes hebben ze niet gebeld. dus morgen ga ik zelf bellen dus spannend.

Hopelijk mag ik mee kletsen al beginnende mmm .

groetjes san84

16. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    @marion balen zeg, maar je kan weer opnieuw beginnen en je weet weer waar je aan toe bent.
    @dins wow wat een mooie echo zeg !! mag je trots op zijn

Ik moet morgenochtend voor de 1e follikelmeting, vind het best spannend, ben benieuwd of er al iets te zien is.
    Degenen die ook follikelmetingen hebben gehad hoe vaak moesten jullie voordat je pregnyl ging spuiten ??

liefs Linda

2003 miskraam
    2006 dochter Lorena geboren
    2011 miskraam
    juli clomid 50mg geen resultaat
    augustus clomid 50mg geen resultaat
    september clomid 100mg, maandag 12 sept 1e keer follikelmeting

17. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ san84
    welkom hier, natuurlijk mag je meekletsen. ik hoop dat je hier net zoveel steun en troost uithaald als ik dat gedaan heb en nog steeds doe.
    2 jaar wachten tot je doorgestuurd wordt is wel erg lang.
    en dat ze je niet terug hebben gebeld vind ik ook schandalig.
    ik hop voor je dat je morgen meer te weten komt.

18. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat mijn ongi er aan zat te komen wist ik, want ik moest provera slikken omdat de laatste ronde niet had gewerkt.
    nu mag ik dinsdag weer aan de hogere dosis.

ik heb al vrij veel fm gehad, maar ik heb nog noiit pregnyl hoeven spuiten.
    met de clomid heb je nl een "gewone" eisprong als je eitjes groot genoeg zijn.

19. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel,
    hoe gaat het nu met jou?

20. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp

Heb vorige maand helemaal geen eisprong gehad mét clomid 50mg....nu aan de 100mg
    Ik ga duimen dat het voor ons beiden raak is deze cyclus !!

2003 miskraam
    2006 dochter Lorena geboren
    2011 miskraam
    juli clomid 50mg geen resultaat
    augustus clomid 50mg geen resultaat
    september clomid 100mg, maandag 12 sept 1e keer follikelmeting

Deel Deze Pagina