PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff

Discussie in 'MMM clubs' gestart door riniti, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Ik moest vanaf dag 10 om de twee dagen komen tot mijn eisprong was geweest. Ik heb gewoon aangegeven dat ik onder controle stond wat betreft mijn cyclus, was ook zo en daarna aangeven dat ik medicijnen kreeg. Was elke keer toch wel snel 1.5 uur weg met reistijd en wachtijden in het ziekenhuis ;)

2. Dins

Dins Actief lid

4 aug 2010
    259
    0
    0
    NL
    Dag dames!!

Ahh thanks voor jullie lieve berichten! Ja echt wonderlijk wat een lichaam kan doen! Heb nu echt een buik en geen buikje hahah, het nu gelukkig wel veeel beter!
    Saar heel spannend voor je meis ik ben als eerste zeker benieuwd naar de foto's:D!!!
    Mama van lorena: oh 3 potenciele eitjes!! Spannend ik zal voor je duimen!
    Trijntje haha ik begrijp helemaal als je die nieuwsgierigheid niet meer kan bedwingen! Ik ben ook super super benieuwd!!! :D hahah
    Riniti hoe is het met je? 19e heb je echo he?!
    Ik heb 22 sept s' middags een consultafspraak zwz zullen ze een echo doen:D!!
    Boeff lees goed nieuws dat je binnenkort weer maar spuiten! Meis ik duim totdat ik geen duim meer heb dat het mooi raak is dit keer!

Hee zwangere meiden vinden jullie al een goed idee om wat foto's te plaatsen van ons buikje??
    :)

Liefss

3. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hoi allemaal,
    Ik ben nieuw hier en ik ben een beetje aan het meekijken op dit forum. Over 3 weken ga ik beginnen met clomid en ik vind het erg spannend allemaal.. In mijn omgeving wordt echt iedereen zwanger, dat is best wel confronterend. Hoop gewoon echt dat het ons ook gaat lukken (het liefst de 1e ronde!). Heeft iemand hier ook gewoon helemaal geen eisprong? Ik ben namelijk sinds ik gestopt met ben de pil in november helemaal niet meer ongesteld geweest, dus gewoon 10 maanden niet meer..!! Is dat vreemd of zijn er meerdere die dit hebben? En weet iemand of dit iets zegt over de kans op zwangerschap (met clomid)?

liefs, Anne

4. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hi!

Ik heb ook paar keer follikel meting gehad en moest dan om de twee dagen! Ik heb bij clomid 50 maar twee metingen gehad maar groeide niks toen moest ik eigenlijk nog een keer maar toen gingen we op vakantie....toen na de vakantie weer terug geweest voor echo voordat ik met provera begon maar die werkte niet,toch mocht ik zonder menstruatie aan clomid 100 beginnen en op dag 12 weer voor een meting en bij die meting kreeg ik te horen dat er wel iets.groeiden maar geen eitje....ik was op onverklaarbare wijze toch tussendoor zwanger geworden hahahaha....
    Succes met je meting! Ik heb trouwens niks gezegt op het werk maar ik werk 3 dagen dus ging op me vrije dagen of na me werk.

5. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom anne

ik heb een jaar geen menstruatie gehad.
    dus ook van mijzelf geen eisprong.
    met clomid heb je, als het aanslaat, gewoon een eisprong en dan net zoveel kans al iemand anders om zwanger te worden.
    ik zeg als het aanslaat, want niet iedere dosis is goed voor iedereen.
    ik zit nu al op 150 mg.
    er zijn hier meiden die met clomid zwanger zijn geworden, dus het is zeker mogelijk.

6. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Tjee wat een verhaal en wat appart! Gelukkig is ze een vrolijk leuk meisje! Praten kant ze ook niet dan? En zou ze nooit kunnen lopen of misschien ook pas later?zou ik het een beetje kunnen zien als een meisje met een hele grote achterstand? En alles pas later kan of zal ze veel dingen gewoon helemaal nooit kunnen? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben hoor maar eigenlijk nog nooit met een ouder van een gehandicapt kindje gesproken en heb echt respect voor je en was er weleens benieuwd naar...maar ze is dus een heel erg bijzonder meisje, zo kan je het zeker wel noemen en zien.
    Ik word nu wel nieuwsgierig ga zo eerst bij je fotos kijken als ik daar bij kan. Bedankt voor je info!
    En heb je al gespoten? Zo ja hoe ging het?

7. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hi Anne,

Ik was vorig jaar augustus gestopt met de pil en in totaal ook maar 5 x menstruatie gehad, dus ook al niet veel!
    Ik heb clomid 50 geslikt en metingen gehad maar niks en toen provera, werkte ook niet maar mocht toch met clomid 100 beginnen en toen ik daarvoor weer bij de eerste meting kwam was ik ineens zwanger waarschijnlijk al 4-5 weken! Dus hoe dat en wanner dat ik een eisprong heb gehad is nog de vraag maar vrijdag krijg ik weer een echo om te kijken of er een hartje klopt...hopelijk wel natuurlijk! En dan weet ik hoever ik ben.
    Succes en hopelijk is het snel raak!

8. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Hoe lang ben je nu bezig om zwanger te worden met clomid? Vind het allemaal wel heftig hoor..! pfff.. Wel fijn om te weten dat er meerdere zijn die een lange tijd niet ongesteld zijn geworden. Heb je nu met clomid wel een eisprong?

Zou zo graag meer zekerheid willen, ff één blik in de toekomst! Maar nu is alles zo onzeker. Om gek van te worden (en ik ben nog niet eens begonnen met clomid!!) Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat lukt eigenlijk nauwelijks de laatste tijd.

9. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey dins:D
    ja als alles goed gaat zet ik volgende week vrijdag mijn eerste spuit weer. dan moet ik natuurlijk wel ongi worden en mijn uitgangsecho moet goed zijn. daar gaan we maar vanuit:D
    ik kan iig niet wachten om weer te beginnen:D

liefs

10. mexxgirl26

mexxgirl26 Actief lid

12 sep 2011
    115
    0
    0
    verpleegkundige in de psychiatrie
    provincie utrecht
    Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed waar ik me bij moest aansluiten dus dacht ik probeer deze!

Ik ben deze cylcus begonnen met de eerste keer clomid. We zijn al bezig vanaf vorig jaar april. Mijn probleem is niet zozeer dat ik geen eisprong heb, ookal is dit zeker niet altijd het geval ( dit jaar 5 x een eisprong gehad, vorig jaar 1 x), maar dat ik meestal een hele korte cyclus heb, van soms maar 12 dgn. Dit wil dus zeggen 5 dgn ongesteld 7 dagen niet en dan weer wel! Is echt om gek van te worden!

Ik had volgens de gynaecoloog waarschijnlijk pcos, echobeeld zag hier naar uit en had overgewicht. Mijn hormoonhuishouding leek in orde te zijn. Inmiddels ben ik 20 kg afgevallen en gestopt met roken sinds 2 dgn :)

Volgens de gynaecoloog speelt stress een grote rol bij mij. Dit voornamelijk omdat we afgelopen november hebben gehoord dat mijn moeder van 49 ongenezelijk ziek is (kanker). Zoals een ieder wel kan begrijpen neemt dit veel stress en verdriet met zich mee en een extra druk omdat ik zo graag wil dat mijn moeder ons kindje gaat zien en nog oma kan worden.

Je wordt er wel ontzettend moedeloos van, maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet uit te leggen!

11. mama van Lorena

mama van Lorena Bekend lid

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ik vind het echt niet erg hoor.
    Ze kletst heel veel op haar eigen manier maar er is geen touw aan vast te knopen en ze lijkt ons ook niet te begrijpen,als ik bijvoorbeeld iets aan haar vraag. Ik denk niet dat dat nog andrrs zal worden.
    Ik denk dat het lopen wel zou kunnen ze heeft kracht genoeg ze kan ook staan maar snapt weer niet haar evenwicht te houden. Ze gaat dagelijks naar een speciaal kinderdagcentrum in haarlem waar ze allerlei therapieen krijgt en lekker bezig gehouden wordt. Het is inderdaad een meisje met een hele grote achterstand, bij de laatste test zat ze qua ontwikkeling op een kind van 9 maanden en ze is 5jr.
    Zoals ik al zei vraag maar hoor.

Ik moet om 23:00 prikken dus nog even....

12. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is ook heel heftig allemaal.
    zeker als er weinig wordt uitgelegd en veel wordt gezegd.
    ik zal je in het kort mijn verhaal vertellen.
    ik ben vorig jaar feb gestopt met de pil.
    afgelopen maart werd ik toch maar doorgestuurd naar de gyn.
    daar heb ik bloed moeten prikken en is pcos bij mij gecontateerd. dit alleen op basis van mij hormoonhuishuiding. ik heb nagenoeg geen cystes (maar 1) en ik heb geen overgewicht.
    in april heb ik mijn eerste ronde gehad.
    eerst provera om de menstruatie op te wekken en toen clomid 50
    daar groeiden bij mij geen eitjes mee en dus moest ik weer aan de provera en dan aan de 100.
    de eerste keer heb ik daar een eisprong bij gehad. en dus ook een menstruatie van mijzelf. ik heb nooit geweten dat je daar blij mee kan zijn, maar nu wist ik dat mijn lijf werkte.
    toen de tweede ronde met100 mg.
    ook hierbij heb ik een eisprong gehad.
    niet zwanger geworden en dus weer een menstruatie.
    toen de derde ronde met 100 mg en die heeft niet aangeslagen. er groeide geen eitjes meer. mijn lijf was gewent aan de dosis.
    dus weer provera, afgelopen zondag mijn menstruatie begonnen en vandaag de eerste ronde met 150. en volgende week donderdag mijn eerste fm.

maar laat je niet uit het veld slaan door mijn verhaal. er zijn hier ook meiden die de eerste ronde 50 mg wel zwanger zijn geworden dus het kan echt.

het is toch een beetje een lang verhaal geworden.
    ik hoop dat je er iets aan hebt.
    geef de moed niet op, kom af en toe hier uithuilen en probeer ook een beetje hoop te krijgen hier.
    het heeft mij zeker geholpen om het een plekje te geven.

13. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    @Mexxgirl: sterkte met je moeder, lijkt me echt vreselijk om dat ook nog erbij te hebben!

@marion83: Dank je wel voor je verhaal, hopelijk slaat de clomid 150 wel aan! Ik moet inderdaad het allemaal afwachten, ieder lichaam werkt anders natuurlijk. Wel raar dat je geen cystes hebt en toch PCOS hebt. Mij is verteld dat die kralenketting het belangrijkste symptoom is van PCO..

Ik heb wel echt zo'n kralenketting en ook afwijkende hormoonwaardes, maar geen overgewicht of beharing .. Maar goed, het gaat er uiteindelijk niet om welk stickertje erop plakt, feit is dat ik (en wij) gewoon moeilijk op de natuurlijke manier zwanger kan worden.

14. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Hey Dins!

Voel je je al weer wat beter??

Ga jij ook een extra echo inplannen voor een geslachtsbepaling?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ik de echo heb gepland me af en toe gewoon schuldig voel.. ik bedoel het zou alleen al fijn zijn omte weten dat alles goed en gezond is.. wat maakt het geslacht dan nog uit he.. ben ook erg zenuwachtig aan het worden voor de 20 weken echo... als ik er aan denk :(

Wat een echo's volgende week! Riniti de 20 weken, ik op 15 weken en geslachtsbepaling, Saar voor de 1e keer! en jij ook :) Hoop zo dat alles goed is met alle baby's!

Ik vind het wel leuk om ff een foto te maken van onze buikjes.. even vergelijken! Die van mij is al echt een buik hoor voor mijn doen! Normaal is ie namelijk gewoon plat en nu is het echt een buik, gelukkig wel naar voren en heb ik tot nu toe niks aan de zijkanten zitten ;)

xx

15. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Ik had nu ook voor het eerst een follikelmeting, 5 sept had ik een uitgangsecho en een week erna afgelopen maandag de 1e follikelmeting ik had 1 eitje van 15mm en 2 van 11mm en moest gisteravond pregnyl spuiten verder heb ik geen echo's of metingen meer, het zal overal wel anders zijn denk ik.

2003 miskraam
    2006 dochter Lorena geboren
    2011 miskraam
    juli clomid 50mg geen resultaat
    augustus clomid 50mg geen resultaat
    september clomid 100mg, maandag 12 sept 1e keer follikelmeting
    12 sept 1 eitje 15mm, 13 sept pregnyl

16. mama van Lorena

14 aug 2011
    546
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    Gisteravond om 23:00 pregnyl gespoten, vond het toch wel erg spannend om mezelf te prikken, vind het al niks als de prikpost het doet......man wilde het ook doen maar die is ook al niet zo'n held dus ik dacht ik doe het zelf wel. Ging prima voelde helemaal niks en het was zo gebeurd, kreeg wel een opvlieger (nog van de clomid) gelijk er achteraan haha
    Nou morgenochtend zou dan mijn eisprong zijn....
    Duimen allemaal dat het lukt !!
    XX

2003 miskraam

2006 dochter Lorena geboren
    2011 miskraam
    juli clomid 50mg geen resultaat
    augustus clomid 50mg geen resultaat
    september clomid 100mg, maandag 12 sept 1e keer follikelmeting
    12 sept 1 eitje 15mm, 13 sept pregnyl

17. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Spannend hoor! Ik duim met je mee!

18. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ mama van Lorena: bedankt voor je antwoord. Op welke dag in je cyclus had jij de uitgangsecho en wanneer de 1e follikelmeting?

19. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Pfff nou dat heb je ook wer achter de rug!!
    Hopelijk krijg jenu je ok echt je eisprong en word het gelijk bevrucht zodat je nooit meer aan de clomid hoeft en aan die enge spuiten!!!!
    Ik duim voor je!

Nog 2 dagen en dan mag ik eindelijk weer voor de echo...

20. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Heb je mijn verhaal niet gelezen?? die is wat meer hoopvol ;) hihihi

Deel Deze Pagina