Haha nou loslaten kan niemand dit denk ik Maar je leert er mee omgaan laat ik t zo zeggen Wanneer krijg je de uitslagen?
Moest een afspraak over een maand maken zodat zeker alle uitslagen binnen waren... Ben twee weken geleden geweest en pas de 7e weer terug. Duurt lang! Ben wel erg zenuwachtig, merk ik. Is er hier eigenlijk ook iemand waarbij de partner ook verminderd vruchtbaar is?
Morgenochtend follikelmeting.. Cyclusdag 10 waren ze pas 8 mm.. 9 follikels.. Ik hoop dat er nu 1 of 2 goed gegroeid zijn.. Maarja ik durf er bijna niet op te hopen want dan is de teleurstelling weer des te groter als ze morgen niet gegroeid blijken te zijn. Morgen is cyclusdag 14. Hoe lang blijven ze je follikels meten als ze niet groeien? Breken ze je cyclus dan op een gegeven moment af?
Bij mij toen met 50mg die niet aansloeg zagen ze op dag 16 nog niets dat groot genoeg was en toen heb ik provera gekregen om weer n nieuwe cyclus op gang te helpen. Daarna nooit meer gehad gelukkig maar neem aan dat ze het 'niet aangeslagen' vinden als je morgen nog niets substantieels hebt.
Succes morgen, Ryanne. Spannend. Stomme vraag misschien, maar hoe groot moeten die follikels eigenlijk zijn? Bij mijn eerste echo zei de gyn dat ene nog wel kom springen, bij m'n tweede echo (17 dagen later) had ik licht bloedverlies maar volgens die arts te weinig (voor wat eigenlijk??), terwijl ik er toch 5 dagen last van heb gehad inclusief lichte buikkrampen.
@ryanne ik had mijn vorige ronde op dag 11 alleen een eitje van 6,8(dat is wat mijn gyn zei tenminste) en had op dag 17 een positieve ovulatie test! Dus alles kan nog hoor!
@light; geen domme vraag hoor,vroeg ik me int begin ook af Follikels tussen de (ik dacht ongeveer) 19-23mm springen. Ze groeien 2mm per dag. Op dag 10 heb ik er meestal van 13-15 mm en eisprong op dag 16. Bij mij springt een ei dan ook meestal pas rond de 26mm Dus is niet altijd precies te zeggen maar na een paar rondes heb je t wel door. In de regel krimpt een ei van 15mm niet meer terug.
Helaas zijn ze nog steeds 8 mm.. Ik moet vrijdag terug komen en als ze dan (cyclusdag 18) nog steeds onder de 1 cm zijn breekt ze de cyclus af. Bah ik baal er wel van.. Ik heb besloten ondanks dat we het al anderhalf jaar voor ons zelf houden, het aan mijn beste vriendin en ouders te vertellen omdat ik het steeds moeilijker vind worden en ik soms zo graag mijn hart zou willen luchten als ze vragen hoe het gaat. Dus dat is al een enorme last van mijn schouders, m'n moeder kwam gelijk met allemaal clomid succes verhalen aanzetten en m'n vader die vrij "stoer/mannelijk" is, begon te huilen.. Nog nooit meegemaakt.. Hij vond het zo erg dat ik er al zo lang mee rond liep. Maar ik heb ze gelukkig uit kunnen leggen dat dit pas mijn eerste ronde hormonen is en dat clomid al heel wat zeangerschapswensen uit heeft laten komen dus dat het op een dag vast goed komt. Zie hier m'n overbevolkte eierstok hihi.. Kreeg een foto mee van de gynaecoloog Bekijk bijlage 401654
Dankje voor de uitleg, Benthe. Wat vervelend en balen, Ryanne. Je klinkt wel opgelucht dat je ouders nu weten wat er speelt; goede keuze om het te vertellen dus. Hopelijk kunnen ze je de komende periode blijven steunen.
bekende foto Ryanne... Hier weet eigenlijk iedereen af van de situatie. Hier begonnen aan deel 2 van de wachtweken.. Begint toch wel weer spannend te worden. Ik vergelijk eigenlijk alles met ronde 1. En toen had ik vanaf begin af aan het gevoel dat het raak is. Ook begonnen vanaf 6dpo mn borsten zeer te doen. Beide is nu niet het geval, hoewel nu (7dpo) beginnen mn borsten wel weer licht gevoelig, beetje branderig aan te voelen. Ben ook super emotioneel. Traantjes om reclames. tranen van geluk tijdens het voetbal van het Nederlands elftal! (was wat het tof he) Maar goed... nog een weekje geduld. Wel spannend weer!
@truelove, ik had ook een hele andere menstruatie door de duphaston. Veel korter, helemaal niet pijnlijk. Niets zoals normaal mijn menstruatie is. Komt echt door de medicatie.
Spannend! Ik volg je op met 5dpo Voel me niet anders dan anders eigenlijk Geen zere borsten,geen afscheiding..niks... heb dus ook geen traantjes gelaten bij oranje maar was idd wel heel tof!
Tja, qua afscheiding heb ik dus geen idee.. Ik prop er per dag 6 balletjes Utrogestan in. Wat een bagger troep is dat zeg... Geeft nogal.. zooi.. Maar goed... symptomen.. Het kan dus ook door die bolletjes komen. Borstenpijn is vandaag wel erger geworden.. we gaan het zien..
Meiden, ik heb even een vraag.. Vandaag is mijn derde dag Duphaston. 2 tabletjes per dag, 1 's ochtends en 1 's avonds.. Vandaag heb ik de hele dag een heel opgeblazen gevoel, en sinds eind van de middag heel erg steken/kramp bij m'n eierstokken (links, waar ook mijn eitjes zitten). Kan ik alsnog een eisprong krijgen? Of groeien mijn eitjes door tijdens kuurtje Duphaston? Ik wil dit elke ronde al vragen bij fertiliteit, maar vergeet het steeds
Hallo meiden, Ik heb even een vraagje. Bij mij is ook pcos vastgesteld en heb net mijn eerste Kuurtje orgametril gehad om vervolgens aan de clomid te kunnen. Ik heb echter de orgametril 9 dagen geleden voor het Laatst geslikt, maar nog steeds geen menstruatie! Is dit normaal? Op welke dag kregen jullie een bloeding? Of moet ik toch even gaan bellen. Ik hoor het graag. Groetjes Esther
Nog nooit van gehoord, Orgametril.. Wat staat er in de bijsluiter?? Ik werd met mijn laatste kuurtje Provera pas na 12 dagen ongesteld.. Mijn fertiliteit gynaecoloog zei zaterdag, dat ze 7 dagen aanhouden en je dag 8 mag tellen als dag 1. Heb je al getest voor de zekerheid?
Ik dacht dat de gyn gezegd had dat je wel eisprong kan hebben maar duphaston/provera/primolut etc zorgen ervoor dat alles in de baarmoeder afgestoten gaat worden..dus ook dat evt gesprongen eitje... Zon soort verhaal was t. Maar exact weet ik t ook niet meer....