PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 2

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lets, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dank je wel voor je uitleg!!!

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ohhhhhh neee, wat verdrietig. Sterkte!

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Lets wat een ontzettend vreselijk bericht! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Het is oneerlijk!

4. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Een hele dikke knuffel!!!!

5. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Ooh nee Lets!!! Wat afschuwelijk oneerlijk en kut is het leven toch soms!!! Het is je zo enorm gegund!! Shit zeg! Ontzettend veel sterkte en een hele dikke knuffel!!!

6. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Heel veel sterkte Lets.. Ik kan mij nog niet eens half voorstellen hoe jij je nu voelt.. Lijkt mij het ergste wat je kan overkomen.. Heel verdrietig om mee te maken.

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie hele lieve en hartverwarmende reacties...
    Proberen nu in dusseldorf een afspraak te mk. Heb graag dat zij nog ff kijken en oordelen wat de beste manier is om de miskraam ook op te wekken of iets dergelijks.

Verder zoeken we verzekeringstechnisch uit...bij twaalf wk doorgaande zwangerschap mag je weer vooraan beginnen met je pogingen, maar hoe weten zij dat dit twaalf weken is geweest. En wellicht hoe pijnlijk ook, ik ben nu officieel nog zwanger..dus hoelang duurt dat voordat het lichaam het afstoot... Nog drie weken? Zoja dan heb ik weer recht op drie behandelingen, die al gauw 5000 per keer kosten.
    Dus allemaal moeiijke keuzes nu...

8. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, wat heb ik toch een bewondering voor de manier waarop je met alle tegenslagen omgaat!

Lees even goed je verzekeringsvoorwaarden door. Ik zat even te googelen en sommige verzekeraars hanteren die twaalf weken bij een spontane zwangerschap maar kortere termijnen bij zo'n behandeling, bv negen weken va de follikelpunctie.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief dat je al mee googled vissie, helaas komt 9 wk na de punctie op hetzelfde neer als 12 weken zwangerschap... Met de punctie ben je zeg maar al twee weken zwanger...

10. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Oei Lets, hoe erg ook,dat zou ook een van de eerste dingen zijn die ik zou doen..Uiteindelijk wil je verder en is wel verzekeringstechnisch van belamg...
    Mijn man werkt bij een zorgverzekeraar. Kan eens vragen of hij er iets van weet? Of ben je er al uit intussen?

About me: vandaag gaat de 2e week wachtbank in. 7dpo en sinds vanmorgenbveel wittr afscheiding. Nog steeds geen zere boobs of andere klachten. Wel regelmatig wat steken rechts/middeb onder tegen mn lies.
    Afwachten = killing. Iemand nog koekje tijdens t wachten? :p (of wijn voor daan ;) )

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Lets, er zijn 3 zorgverzekeraars die ook een 4e poging vergoeden, mits je aanvullend verzekerd bent. Scroll deze lijst maar eens door: ONVZ, PNOzorg en VVaA. Vergoeding Vruchtbaarheidsbehandelingen 2014 | ZorgKiezer.nl

Maar daar heb je dit jaar niets meer aan natuurlijk. Ziekstekosten, dus alles wat je verder betaald en niet wordt vergoed is wel aftrekbaar van de belasting (na aftrek drempel).

Weet je zeker dat het om 12 weken gaat? Zie nl. ook dit: https://forum.zilverenkruis.nl/zwangerschap-kinderen-117/hoeveel-ivf-behandelingen-worden-vergoed-101021258

Ik wens je veel wijsheid toe en sterkte nogmaals.

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sorry Lets, zag nu pas je zelf al achter was gekomen van die 12 weken.

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    hihi Benthe.. Indd een wijntje voor mij vanaaf! Gezellig bij de voetbal.
    Ik heb nog steeds niet het idee dat het raak is.
    Zit nu op 9dpo en borsten/tepels zijn nog steeds redelijk ongevoelig.

Ik heb ook wel veel steken in onderbuik.

Anyways.. ik ga me weer geestelijk voorbereiden op ronde 2 ;)

Lets Ik heb veel aan je gedacht gisteravond. Haalt helaas ook wat pijnlijke herinneringen naar boven. Het is een zwarte pagina uit je leven.

Ik hoop van harte dat je er verzekerings technisch eruit gaan komen.Ik heb indd ook gehoord dat je bij een aantal verzekeringen een 4de poging kan doen.

Het is een verschrikkelijke gebeurtenis. Ik hoop dat je het t.z.t een plekje kan geven. Bij mij hielp heel veel praten en een vakantie. Maar goed. Iedereen gaat er anders mee om.
    Feit blijft. Je bent je kindje verloren en dat is heel erg heftig.

lieve schat, ik ben in gedachte bij jullie. XXX

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @lets: ik heb er nog steeds geen woorden voor!
    :(
    Snap heel goed dat je het een en ander nu aan het uitzoeken bent..
    Zou idd eens navraag doen en ze nog eens goed laten kijken.
    Hopelijk kan je het straks allemaal een plekje geven 💋

@daantje en benthe: spannend!!! Duimpjes draaien voor jullie..

Hier nu op dag 6 van cyclus nog twee pilletjes clomid en dan is het weer afwachten..
    Heb weer dezelfde hoofdpijnen als in de eerste ronde.. Hoop dat het mee gaat vallen :)
    Voor de rest na het innemen erge opvliegers maar dat neem ik voor lief :)

15. Ahl

Ahl Actief lid

11 apr 2014
    174
    0
    0
    Lets Neeeee k.ut zeg!!! Heeel veeel sterkte meissie.

Daan&Benthe jullie succes met wachten. En wat betreft kwaaltjes ik heb tot nu toe ook nog geen symptomen of iets.

16. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Lets, hopelijk vind je het niet ongepast (aangezien ik pas sinds kort meeschrijf), maar heb veel aan je gedacht. Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?
    Logisch dat je meteen uit gaat zoeken hoe het zit met de verzekering, maar eigenlijk ook wel heel erg dat je hiermee bezig moet zijn. Ik zou het je gunnen dat je je 'gewoon' even op je verdriet kunt richten, het een plekje kunt geven en daarna vol goede moed weer verder. Zónder al die rompslomp.

Andere dames, veel succes met wachten! Ik duim voor jullie.

Ik krijg net een hele mooie echofoto doorge-appt van een ex-studiegenote. Ben in december afgestudeerd met een hele groep leeftijdsgenoten en we hebben vaak met elkaar gefantaseerd over dat we na de studie eindelijk even onze carrière opzij kunnen zetten en misschien wel moeder mogen worden. Zij is nu al de vierde die aankondigd zwanger te zijn... steekt toch wel een beetje.

Maar ja, ik moet eerst nog maar eens de onderzoeksuitslagen afwachten. Er is nog veel hoop!

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames voor jullie lieve reacties. Steunt me enorm!!!
    Dat er gewoon onbekenden zijn die toch aan je denken, dat is zo lief!

Benthe zou je eens aan je man na willen vragen?
    Ik vraag me nl. af hoe een zorgverzekering wel of niet kan weten of ik de twaalfde week gehaald heb??
    Ik heb drie pogingen in mijn pakket, als ik de aanvullende iets duurder zou nemen had ik er vier. Zou je dit nog kunnen upgraden of doen ze dat nu niet meer?

T meest frustrerende en oneerlijke vind ik gewoon het aantal pogingen wat je krijgt. Drie is echt niks. Gewoon vruchtbare stellen kunnen het toch ook meer dan drie maanden proberen?
    T is niet dat we geen poging zelf kunnen betalen maar dat is gewoon niet waar ik al die jaren voor gespaard heb.dat was juist voor als het kindje er IS....

Pff..vind het nu ook heel moeilijk om straks op kraamvisites te gaan en zwangere vrouwen tegen te komen.
    Een van mijn beste vriendinnen is eind aug uitgeteld. Heb haar net geappt wat er gebeurd is, kon het gewoon niet opbellen om te bellen...ze zal me zelf nog wel bellen...

18. Benthe1986

Ik heb t ff gevraagd en hij zei dat de meeste zorgverzekeraars wel de service bieden om te upgraden. Maar dat is per verzekeringinstelling anders. Sommigen vergoeden evt gestartte behandelingen niet of vervolgbehandelingen niet,in dit geval dus een icsi die al gestart is... Of het gaat pas per 1 -1-15 in. Maar omdat dat nogal verschilt per verzekeraar is het wel een belletje waard volgens hem.
    Dat van die 12 weken wist hij zo ook niet,hij nam zelf wel aan dat de zorgberzekeraar het dossier van het ziekenhuis nakijkt en van die gegevens uitgaan en niet wat je ze bv aan de telefoon verteld...
    Maar hij is niet eht thuis in dat soort trajecten verzekeingstechnisch. Zou ie ook verder in moeten duiken.
    Hoop dat je dr wat aan hebt....

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik vraag me af wat het nederlandse ziekenhuis doorgeeft. Dat ik een echo heb gehad, of dat het ook daadwerkelijk mis was.

Dusseldorf heeft nl. Geen contact met Nederlandse verzekeringen, wij schieten alles zelf voor en declareren dit daarna.

Iig bedankt voor het vragen!

20. Benthe1986

Hopelijk pakt t goed uit voor je verzekeringstechnisch..

Deel Deze Pagina