welkom aimee. wat een gedoe ook bij jou. als je pcos hebt en zwanger wil worden zou ik toch een behandeling bespreken met je arts want zonder is het heel moeilijk ala je pcos hebt. Ik heb eerst ook getwijfeld maar wij willen zo graag een kindje dat je dan zon behandeling er wel voor over hebt...
@Meisjeje, voel je je al weer iets beter? Vandaag m'n laatste Clomid gehad. Afgezien van lichte hoofdpijn, gister en vandaag, eigenlijk geen last van bijwerkingen nog. Ben echt heel benieuwd naar woensdag. Ik voel wel korte, lichte 'prikjes' rond m'n baarmoeder/eierstokken (?).. In ieder geval rond dat gebied hoop dat dat een goed teken is.
Helaas nog niet beter.. Moest net de trap op en ik heb eerst 2 min staan uitrusten voordat ik kon praten.. Ogen zijn helemaal dik en mijn lippen ook... verder met niksdoen dan maar.. Wat fijn dat je weinig bijwerkingen hebt Elles! Nu duimen dat het zijn werk doet!
Meiden, wie van jullie gebruikt ovulatietesten? Hoe zijn de ervaringen. Is het zo dat pcos de testuitslagen kan beinvloeden?
Ovulatietesten i.c.m. PCOS geeft inderdaad vaak vertekend beeld. Ik had ook positieve testen,die weer afliepen en 4 dagen later weer positief waren. Geen eisprong gehad dus. Maar volgens mij kan het wel in combinatie met Clomid.
Welkom aimee, wat een verhaal weer zeg. Meisjeje, hoop dat het gauw beter met je gaat! Vissie, voordat ik wist dat ik pcos had heb ik er een maand gebruikt maar ik heb nooit een echt positieve gehad dus ik weet het ook niet... Hier alles goed, nieuw werk ben best wel moe de laatste dagen. Hoop dat dat met iets anders te maken heeft maar vooralsnog wijt ik het aan het werk Poeh wat duren wachtweken toch lang.... Nog een week en een dag en hopelijk ben ik dan erg blij
Begin april... nog even wachten hier dus. Ik vind het toch wel spannend. Ik lees hier zo veel verschillende verhalen.. Aimee, jouw situatie lijkt me ook lastig zeg! Ik ben zelf ook niet heel erg voor al die medicijnen, maar heb weinig keus denk ik als ik toch 'snel' zwanger wil raken. Ik heb niet echt tips voor je, helaas. De rest ook succes met wachten...!!
Ik heb nooit een positieve ovulatie test gehad. Altijd alleen een licht streepje. Ze zeggen dat dat idd komt door de PCOS. Je hormoonhuishouding blijft anders dan normaal waardoor je moeilijker test. Heb er nog een stapel liggen dus voor wie ze wel werken. Misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.
heb ze net besteld, twaalf stuks, beetje jammer. Maar heb jij getest toen je aan de clomid was? Kreeg je een vage uitslag ook al bleek later dan je toen wel ovuleerde?
Ik gebruik die van clear Blue met O of Ben er zelf niet zo dol op, maar ziekenhuis staat erop Ze werken bij mij wel gewoon naar mijn idee
Hallo dames, Daar ben ik weer een keer. Ik heb mij al een keertje voorgesteld de vorige keer... Maar ik heb PCOS en loop hiervoor bij een natuurgeneeskundige. Het blijkt toch, ondanks dat ik geen andere symptomen heb, dat mijn schildklier wat te traag werkt. Dit kun je bij jezelf testen door op de 2 t/m de 4e dag van je nieuwe cyclus je ochtendtemperatuur op te meten. Als je temperatuur dan onder de 36.6 graden is, is er een kans dat je schildklier te traag is. Dit was bij mij het geval en ik krijg nu schildklierondersteuning (supplementen). Overigens is mijn schildklier ooit getest d.m.v. bloedonderzoek en toen zei de (reguliere) arts dat er dus niets aan de hand was. Maar volgens de natuurgeneeskundige word er dmv bloedonderzoek niet alles helemaal goed getest. Anyway, mijn schildklier is dus wat traag en ik heb hier ondersteuning voor. Verder moest ik meer gaan eten volgens het hormoonbalansdieet en de voedselzandloper. Dit doe ik en hier voel ik mij goed bij. Ik slik tevens teunisbloemolie en neem maca poeder in mijn havermout. Ennnn.... zowaar in eens deze maand een cyclus van 38 dagen!! Ik ben er zoooo blij mee. Ik geloof er gewoon heilig in dat PCOS kan genezen. Ik leer mijn lijf steeds beter kennen. Ik wist bijv. dat ik een eisprong had gehad. Ik had slijmerige afscheiding en de vorige keer betekende dat dat ik 18 dagen later ongesteld werd. En nu wist ik dus al dat mijn cyclus korter zou zijn en ik afgelopen zondag ongesteld zou worden. En jahoor!! Dus ik ben helemaal blij. Ik hoop dat mijn volgende cyclus nog beter zal zijn (natuurgeneeskundige zegt dat ik ideaal gezien tussen 28 en 35 dagen moet zitten en daar ga ik voor. Ik geloof er dus in! De gyn zei wel dat als we een kindje wilde dat ik dan meteen bij haar weer kon aankloppen voor medicijnen maar wij willen nu eerst het zelf gaan proberen. Voor mij geen troep en hormonen meer in mijn lijf. Als het na een jaar nog niet is gelukt dan kunnen we er altijd nog heen. Maar om eerlijk te zijn heb ik er vertrouwen in dat ik mijn cyclus kan optimaliseren. Ik wilde dit even met jullie delen, in de hoop dat ik er iemand mee kan helpen. Vanaf juni willen wij voor een kindje gaan en de behoefte word steeds groter. Gisteren kondigde ook een vriendin aan dat ze nu zwanger is. Maar onze tijd komt wel....
dag dames zaterdag voelde ik een afscheiding ,ging na toilet zag dat het bloed was dacht ja men regels komen door is niet prijs zat op dag 14 na prygnel zondag van zelfde dacht ja regels komen door. Wat blijkt er is nx zelf mijn maandverband is proper heb dit nooit gehad. Normaal verwachte ik men regels gisteren of vandaag maar nx enkel als ik af en toe druk zet bv na groot toilet ga (sorry voor men taalgebruik zijn meisjes onderling ) is er bij afvegen beetje bloed .Heb schimmelinfectie ook opgelopen en gebruik zalf ervoor wat denken jullie?.
@Pitahaya: jouw ervaringen zijn dus positief met natuurlijke voeding om een cyclus en eisprong te krijgen? Vandaag weer Follikel onderzoek, maar nog steeds geen ei en geen verdikking van baarmdrslijmvl. Volgende week afspraak met gyn. Waarschijnlijk zal hij clomid voorschrijven gaf de arts aan. Nog steeds niet helemaal zeker of ik wel aan die hormonen wil....
Ja, Aimee, absoluut! Als je kijkt naar mijn onderschrift dan heb ik een hele onregelmatige cyclus. Die eerste 30 dagen was meteen na mijn pil, toen zaten die hormonen nog enorm in mijn lijf. Dan op een gegeven moment zie je een cyclus van 74 dagen. Die heb ik opgewekt gekregen met primolut van de gyn. Daarna zo in eens een cyclus van 41 dagen dus die primolut had wel gewerkt maar vervolgens die daarna weer lang. En nu in eens issie weer korter. Ik ben sinds ik de diagnose pcos heb gekregen dus ongeveer nadat ik die primolut kreeg (oktober 2013) steeds meer gezonder gaan eten en volgens het hormoonbalansdieet. En de natuurgeneeskundige heeft mij dus echt ook enorm geholpen. Ik heb er nu gewoon vertrouwen in dat de volgende cyclussen ook weer beter zullen zijn, maar echt zeker weet ik het natuurlijk nog niet. Het is nu toch weer een beetje afwachten. Elke cyclus is weer spannend. Maar ik heb er een goed gevoel over! Dus ik zou zeggen: Nee, ga niet aan de hormonen en ga ook eens naar een natuurgeneeskundige. Maar dat is mijn mening. Ik heb natuurlijk ook nog de 'luxe' dat ik eerder ben gestopt met de pil voordat we een zwangerschapswens hadden. Dus ik kan het nu nog allemaal oplossen en regelmatig krijgen voordat we onze wens in vervulling willen laten gaan. Al was dat niet het geval geweest dan was ik onder behandeling gebleven bij de gynaecoloog en had ik dus ook hormonen genomen. Maar nu weet ik gewoon beter. En nee, voorlopig voor ons dus niet.....
Ik ben benieuwd naar je volgende cyclussen Pitahaya. ik ben ook koolhydraat arm gaan eten, maar merkte zelf niet echt verschil. Ik gebruikte weliswaar toen al clomid, maar had nog steeds geen eisprong. Ik heb pas een eisprong gehad rond Kerst 2013, toen was m'n eten alles behalve gezond . Maar goed.. Ik hoop dat deze korte cycli zich blijven doorzetten. Bij PCOS kan je natuurlijk nog steeds gewoon een eisprong krijgen alleen wat minder dan een gem. persoon.
Ja ik ben ook benieuwd naar je volgende cyclus. Ik heb een aantal keer acupunctuur gehad en werd ook na zeven maanden ineens ongesteld. Het zou een eisprong kunnen zijn geweest maar volgens de arts kan het ook zijn dat de baarmoeder zich uit zichzelf schoont. Nu is mn menstruatie alweer een tijdje geleden. Het was dus eenmalig..
Woehooe dames mijn clomid kuur van 50 mg slaat toch aan sorry ff happy nu! Ik heb nu 1 rijp eitje klaar liggen!! Dus dan kans dat hij vandaag of morgen springt toch? De gynaecoloog zei vandaag iig klussen en misschien morgen of overmorgen voor de zekerheid nog eens. Wat zouden jullie doen? 2 dagen achter elkaar aan of? Ik ga zo nog even kijken met ovulatie test of hij ook positief aangeeft nu Ook mijn baarmoederslijmvlies zag er goed uit. Verloor zaterdagavond al een slijmprop en dat had ik eerder nooit gehad. Eiwitachtig en toen dacht ik al he hij werkt volgens mij toch nou zo zie je maar! Als hij vandaag of morgen zou springen dan heb ik nu een cyclus van 5 weken dus helemaal happy mee zit nu op dag 19. Netjes toch? Volgende week laten bloedprikken en volgende cyclus op dag 16-18 terug komen mocht het nu niet raak zijn. Hierna mag ik nog 5 cyclussen zo door gaan en mocht de uitslag van het zaad eind april begin mei toch slecht gaan, gaat er inseminatie of ivf van start had de gynaecoloog het over. Maar goed ze zei ga iig eerst gewoon door met clomid mocht er toch een zaadje bij komen die wel goed is dan is het mooi. Ze zegt de kansen in tussen tijd niet weg gooien en gewoon proberen want je weet het nooit zei ze. Ook heb ik deze week gehoord dat mn contract wordt verlengd met een jaar dus mijn dag kan ff niet meer stuk dames. Ik zal nog even terug lezen want heb erg drukke dagen gehad en geen tijd gehad om alles door te lezen. De dames die met clomid gestart waren zijn inmiddels ook alweer klaar toch met de kuur en wanneer hebben jullie echo?
goed nieuws. Advies met slecht zaad in indd om de dag. Spannend!! Have fun vanaaf.. (hoeveel mm was je ei?)