Leden Lets, 28 jaar, 1e kindje Daantjuh, 28 jaar, 1e kindje Knutselkitty, 24 jaar, 1e kindje Tessel30, 29 jaar, 1e kindje June9, 25 jaar, 1e kindje Blondie84, 29 jaar, 1e kindje Joyce01, 28 jaar, 1e kindje xElles, 27 jaar, 1e kindje Wabilla, 24 jaar, 1e kindje Benthe1986, 28 jaar, 1e kindje Anoniem26, 26 jaar, 1e kindje Vissie85, 28 jaar, 1e kindje Aimee85, 28 jaar, 1e kindje. Nog geen behandeling gestart. Behandelingen Daantjuh, Glonal F, Pregnyl, Utrogestan caps. Tessel30, Clomid 100mg, Primolut + Pregnyl June9, Duphaston, Clomid Knutselkitty, Clomid 75mg Lets, DD ICSI xElles, Clomid 50mg? Joyce01, Clomid 150mg Wabilla, Clomid Benthe1986, Clomid 50mg Anoniem26, Na menstruatie aan de Clomid Vissie85, Clomid 50mg Aimee85, Nog geen behandeling gestart Zwanger Rosalinde Blondie84 Nana84 Lasvegas Ana Leigh Klets Leen82 MariaP86 Meisjeje Hajar Troela84 Rosavise Wil je op het lijstje, of een wijziging doorgeven? zet deze in een kleurtje en ik zal het zo snel mogelijk wijzigen (soms kan het met edit, soms post ik een nieuwe.)
Oh benthe, balen, maar het is niet iets wat uitzonderlijk is volgens mij. 14mm is geloof ik de grens van krimpen. hopelijk heb je vrijdag een mooi groot ei
Ah nee Daantjuh! Dat zou ik ook heel erg vinden!! Oh Benthe, dat is balen... Raar inderdaad! Hopen dat het vrijdag anders is..
Hallo dames, ik weet niet of ik me hier al mag aanmelden eigenlijk.. maar voel me steeds minder thuis in andere topics waar iedereen een superstrakke cyclus heeft en het ene na het andere eitje springt en alles maar spontaan drachtig raakt.. (sorry, beetje emotioneel vandaag) We zijn nu 2 jaar bezig voor ons 2e kindje (1e kindje moet haast wel onbevlekte ontvangenis zijn, met mn PCOS én dat ik aan de pil was) en wil maar niet lukken! 2 miskramen gehad, 1x een missed abortion en alle keren werd er even tussen neus & lippen door vermeld dat ik toch wel veel cystes had en of ik wel wist van PCO/PCOS.. We zijn nog geen medisch traject ingegaan, maar ik sta op de drempel want ik wil dit niet langer zo. Maar ik vind het doodeng, het hele "zwanger raken" is inmiddels zo'n dagtaak geworden, dat ik bang ben dat ik straks helemaal geobsedeerd raak.ik wil gewoon zo graag een lief ukje maar dat willen we hier allemaal wel, dus ik moet niet zo zeuren. okt missed abortion gehad, en vorige ronde (van 37 dgn, daarvoor 50 dgn) een vroege miskraam met amper 4+1. zit nu op dag 22 en ben super dedicated begonnen met tempen, tarwekiemolie (want ook minimaal ongesteld sinds m'n MA, dus ik dacht dat ik misschien wel te weinig slijmvlies opbouw) maar als ik mijn temp bekijk nog geen ei gehad.. ik geef de moed zo langzaamaan een beetje op eigenlijk, maar ben gewoon een beetje bang voor de mmm.. iemand die dit herkent? niet bang als in "bah, vervelende onderzoeken" maar meer het stempel dat mezelf dan definitief geef; verminderd vruchtbaar.. msischien struisvogel gedrag ten top, maar zolang ik het probleem niet erken, is het er niet.. want natuurlijk onzin is. bah, kan wel ff janken, sorry voor 't halve boekwerk hoor..!
Hai Annemiek, Natuurlijk mag je je bij ons voegen Ik snap je punt. Hier ook vaak een dip-dagje.. 'Waarom moet het allemaal zo moeilijk?' 'Waarom bij mij...' Denk dat meer van ons dat hebben. Toch vond ik het wel fijn om eindelijk het traject te starten. En best spannend ook. Helaas hoort daar de bevestiging bij, maar dat is iets waar je niet omheen kunt. Ik vond het juist ook wel fijn, omdat er nu gericht wordt gewerkt naar een eisprong.. Waar ik voorheen knettergek werd van het niet ongesteld worden. Ik merk dat het een stukje spanning/teleurstelling met zich meeneemt, maar ook een stukje opluchting ofzo.. Het is dus een beetje dubbel, maar je moet je eigen gevoel volgen.
Annemiek, ik heb het net als elles ervaren. Ik wist net als jij nstuurlijk allang al dat er iets niet klopt. Het viel mij onverwacht zwaar om ineens in het hokje van vruchtbaarheidsproblemen te worden gestopt en zielig te worden gevonden. Maar nu ik dat heb geaccepteerd ben ik super blij dat we eindelijk gericht aan de gang kunnen. Dat er een plan is en dat we echt gericht kunnen oefenen. En die onderzoeken, die stellen echt niets voor. Dus als je het mij vraag, gewoon actie ondernemen. Ditis alleen maar uitschuiven
Bedankt dames fijn om begrepen te worden, alhoewel je het niemand anders gunt natuurlijk. Ik denk dat ik vanavond nog eens goed ga overleggen met mijn man, na onze positieve test en vroege miskraam vorige ronde waren we even zat van al het gedoe, en besloten we de afspraak bij de gyn af te zeggen, maar ik wil eigenlijk toch zsm langs gaan en eindelijk duidelijk krijgen. het vreet gewoon aan me, ik voel me mega schuldig naar hem toe, omdat het mijn lijf is dat keer op keer faalt en het doet hem best wel wat.. meer dan hij toegeeft ook. het is gewoon tijd voor een nieuwe fase denk ik, dank jullie wel
Natuurlijk gun je het niemand anders.. maar het is wel flink balen dat het net bij jou moet zijn. Over dat schuldig voelen kan ik ook met je meepraten Mijn vriend heeft heel lang geroepen eigenlijk geen kinderen te willen, of er in ieder geval nog heel lang mee te wachten. En nu is hij er eindelijk klaar voor, laat mijn lichaam me in de steek. Juist daarom ben ik blij met het traject, omdat je dan in ieder geval iets doet/probeert. Succes met je gesprek. Benieuwd hoe hij reageert.
Annemiek, welkom Ik snap je dubio, ik weet niet hoe je cyclussen verder zijn.. bij mij waren ze op gegeven moment zo lang dat ik er druk achter gezet heb bespreek het met je man, zorg dat jullie samen achter het besluit kunnen staan. en zoals de dames al zeiden, je krijgt zoveel inzicht en in combinatie met medicijnen wil het ook waarschijnlijk een mooie cyclus geven al hoopt iedereen 1x medicatie nodig te hebben
Hey Annemiek, ja hoor, je mag hier meekletsen. We zijn heel gastvrij Misschien ben je hier inderdaad wat meer op je plek. Ik sluit me aan bij Elles, mooi omschreven. Aan de ene kant hoopte ik geen pcos te hebben, maar aan de andere kant wel, want dan had ik tenminste een diagnose en dan kun je gericht iets doen. Ik heb na de diagnose ook wel even een klein dipje gehad. Even flink gehuild, ik voelde mij geen echte vrouw. Ik vond het zielig voor mijn man dat hij met mij getrouwd was en dat ik hem niet zo makkelijk kinderen kon geven. Of misschien wel helemaal niet.. (Echt een dieptepunt ) Gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb even naar je linkje gekeken, maar zie idd nog geen ovulatie. Wel valt mij op dat je erg vaak eggwhite slijm noteert, al vanaf dag 5 van je cyclus. Weet je zeker dat dit eggwhite is en niet creamy? Meestal heb je alleen eggwhite baarmoederslijm wanneer je ovulatie er aan zit te komen, hoogstens een dag of drie ofzo. Ook valt mij op dat er 7 "open bolletjes" in je temp.kaartje staan, wat betekent dat je tijden van temperaturen te veel afwijkt. (Of pas je de tijden niet aan als je het invoert?) Dit kan wel van invloed zijn op de betrouwbaarheid van de temperatuurmethode. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar meer als opmerking.. Het viel mij op. Je mag er iets mee doen, of je legt het lekker naast je neer hihi.
Bedankt voor je tips Nana84! De open bolletjes zijn van 1 uur eerder (standaardtijd is bij mij 8:00, maar soms moet ik er eerder uit voor werken en dan een uurtje eerder) dat eiwit heb ik helaas echt, ik zeg helaas.. want dus supermisleidend, nu ook weer hoor.. ik check het eigenlijk bij zo'n beetje elk toiletbezoek op het moment, maar trek er doorzichtige draden van van rustig 8 cm (oh yuck, zo vies he) het is net alsof ik een paar keer "bijna" een eisprong krijg, maar dat 'ie faalangst krijgt en plots besluit niet op solo-tournee te gaan! grrr.. het gaat nu wel weer redelijk, opende op het werk even facebook BAM meteen 3 zwangere die uit de kast kwamen op mijn tijdlijn, en ben zo blij voor ze hoor, maar vandaag ook erg jaloers! zo maar even bespreken met hubby!
Mmh... dat is wel raar en misleidend dan inderdaad. Daar kun je niets mee dan! En eigenlijk is een uur tijdsverschil net iets te veel, volgens mij mag het max een half uur zijn (of was t nou 45 min?) Over al die zwangeren: Heel herkenbaar dat dat pijnlijk is. Er kwam hier eens de opmerking voorbij dat je ook niet altijd weet wat voor geschiedenis er bij die mensen achter zit. Misschien hebben zij ook wel veel moeite moeten doen en jaren van behandelingen gehad in het ziekenhuis. Zo had ik t zelf nooit zo bekeken. Misschien heb je er wat aan.
Ja was de mijne .. Ik antwoord zo ff uitgebreid.. Ga weer op mn scooter naar werk! Heerlijk weer Hoop dat ik nu geen beestjes vermoord
Hi Annemiek, welkom. Ik zou inderdaad gewoon de stap zetten. Je bent er nu immers ook behoorlijk mee bezig. In het ziekenhuis kunnen ze je cyclus precies volgen en met medicijnen kunnen ze de boel stimuleren. Niet het meest ideale natuurlijk, maar het is kiezen tussen 2 slechte opties. En ja het is op zich wel intensief, maar er zit wel wat meer 'schot in de zaak'. Qua temperaturen zou ik dat echt iedere dag op hetzelfde tijdstip doen. Dus als je de ene dag om 7.00 uur uit de veren moet en de andere om 8.00 uur, iedere dag voor 7.00 uur temperaturen. Ook in het weekend. Kwestie van wekker zetten, temperaturen, noteren en weer omdraaien in het geval je langer kunt blijven liggen. Wen je vanzelf aan. Maar dan krijg je wel een beter beeld. Ooooh Daantjuh, hopelijk dit keer zonder gekke fratsen aan op je werk haha. Inderdaad héérlijk weer!
Lieve dames, Ik ben er even drie week tussenuit ivm mijn vakantie. We vertrekken vrijdag, maar moet nog zoveel doen dat ik denk niet veel meer te schrijven komende dagen. Succes allemaal en tot over een paar weken!
hoi hoi, Mag ik hier komen meekletsen? Ik weet sinds 2011 dat ik PCO heb. Ben 32 jaar en sinds vorig jaar bezig om zwanger te worden. Liefs
Hoi allemaal, Ik zag een vraag voorbij komen of pco blijvend zou kunnen zijn. Ik heb twee kindjes van 5 en 4 en ben zwanger geraakt met behulp van clomid ivm pco. Wij willen nu voor een derde gaan en heb op 21 februari mijn spiraal laten verwijderen. Tot nu toe nog steeds geen menstruatie te bekennen . Morgen afspraak met de gyn. Over het afvallen: ik ben na mijn tweede zwangerschap van maat 46 naar 40-42 gegaan dus behoorlijk wat af gevallen maar helaas mijn cyclus niet terug Dus ik denk zelf dat het blijvend is. Morgen gaan we dus naar de gun en hopen dat we weer kunnen starten. Xx
Heej iedereen, Ik post mijn verhaal hier om het even van me af te schrijven. Misschien niet helemaal op zijn plek, dan laat het me gerust weten! Afgelopen maandag ben ik bij de huisarts geweest ivm lange cyclussen etc. Vanmorgen ben ik gebeld door haar en ze heeft overleg gehad met de gynaecoloog. Ze hebben het vermoeden dat ik PCOS heb. Binnen een week krijg ik als het goed is de uitnodiging voor inwendig onderzoek. Klinkt heeel dom maar echt nooit gedacht dat dit me zou gebeuren.. ik hoop door met jullie te kletsen en met jullie mee te lezen dat ik iets minder bezorgd naar de afspraak ga. Ik zie enorm tegen het onderzoek op. Hoe is voor jullie de eerste afspraak verlopen? Liefs Wevin